Transport in Frankfurt

حمل و نقل در فرانکفورت؛ با چه وسیله‌ای رفت و آمد کنیم؟

آلمان، به‌دلیل کارایی، سرعت و قابل‌اطمینان بودن سیستم‌های حمل ‌و نقل خود شناخته شده است؛ فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آن نیز، از این قاعده مستثنی نیست. مترو، تراموا و اتوبوس که شبکه حمل ‌و نقل RMV را تشکیل می‌دهند، شیوه‌ای آسان و در عین حال سریع تر از ماشین به شمار می‌آیند. در ایستگاه‌های آنان نیز دستگاه‌های بلیط با صفحه لمسی در دسترس است که معمولا گزینه‌ای به‌نام زبان انگلیسی هم دارند؛ بنابراین شما از نظر حمل ‌و نقل در فرانکفورت مشکلی نخواهید داشت. در ادامه شما را با شیوه‌های مختلف حمل ‌و نقل عمومی در فرانکفورت آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

مترو

حمل و نقل در فرانکفورت

یکی از راه‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت متروست. شما برای رفت‌ و آمد با مترو می‌توانید در ابتدا اپلیکیشن RMV را در تلفن همراه خود دانلود کنید، نقشه سفر خود را در وب‌سایت RMV یا از طریق Google Maps ترسیم کنید و سپس از طریق کارت اعتباری‌تان که به اپلیکیشن متصل است، در زمان سفرتان صرفه‌جویی کنید. هم‌چنین بلیط‌های سفرتان را نیز می‌توانید از ایستگاه‌‌ها خریداری کنید. قیمت بلیط‌های مترو، بسته به مسیر شما متفاوت است؛ اما یک سفر یک‌طرفه برای یک بزرگ‌سال، 2.97 دلار خواهد بود. برای سفرهای یک‌طرفه کم‌تر از دو کیلومتر هم، هزینه بلیط برای بزرگ‌سالان، 2 دلار است. توجه کنید که هزینه بلیط‌ برای کودکان کم‌تر خواهد بود. در متروهای فرانکفورت نیز، دوچرخه‌های رایگانی وجود دارد که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و از هزینه‌های حمل ‌و نقل خود در فرانکفورت بکاهید.

اتوبوس

یکی دیگر از شیوه‌‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت اتوبوس است. اتوبوس در فرانکفورت، به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و در تمامی مسیرهای بین‌شهری، از مناطق پایین تا محله‌های گران‌قیمت حرکت می‌کند. هم‌چنین، S-Bahnihها یا سیستم‌های ریلی شهری-حومه شهری و U-bahnها یا اتوبوس‌های سریع‌السیر نیز بسته به روزهای هفته، بین ساعت‌های 1 تا 4 بامداد در حرکتند؛ اما تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است. بیش‌تر ایستگاه‌های اتوبوس فرانکفورت، نیز برای محافظت از شما در برابر آفتاب و برف و باران، سایه‌بان دارد. راستی، اگر سوار دوچرخه بودید و می‌خواستید بخشی از مسافت را با اتوبوس طی کنید، در صورتی که دوچرخه‌تان تاشو باشد می‌توانید آن را داخل اتوبوس بیاورید؛ درباره سایر دوچرخه‌های غیرتاشو نیز باید نظر راننده اتوبوس را جویا شوید.

قطار 

Frankfurt train

یکی دیگر از راه‌‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت قطار است. اگر به‌دنبال یک سفر کوتاه به یکی از شهرهای مجاور هستید، یا می‌خواهید نیمی از روز را در یکی از دریاچه‌های بکر آلمان شنا کنید، سوار قطار Deutsche Bahn شوید. این قطار، روزانه حدود 5.5 میلیون مسافر را با سرعتی معادل 33 کیلومتر بر ساعت جابه‌جا می‌کند. برای خرید بلیط‌های این قطار، کافی‌ست وارد سایت Deutsche Bahn شوید تا هرچه زودتر بلیط‌هایتان را خریداری کنید؛ این بلیط‌ها، تمامی روزهای هفته، اعم از آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل را پوشش می‌دهد.

دوچرخه

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت دوچرخه است. جالب است بدانید که بسیاری از مردم محلی دوست‌دار محیط‌زیست، برای داشتن دنیایی سالم‌تر و هوایی پاک‌تر با دوچرخه سرِکار می‌روند. آن‌ها ممکن است یک دوچرخه دست‌دوم بخرند و یا از اپلیکیشن‌های اجاره دوچرخه استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای گردش در شهر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی، با استفاده از اپلیکیشن‌ها یک دوچرخه اجاره کنید و به‌صورت رایگان یا با صرف هزینه‌ای پایین، از گردش خود لذت ببرید.

Strassenbahns یا تراموا

یکی دیگر از راه‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت Strassenbahns یا ترامواست. ترامواها، در مسیرهای تعیین‌شده‌ای که از وسط خیابان می‌گذرد، عبور می‌کنند. مطمئنا اگر کالسکه یا ویلچر دارید، سوار شدن به تراموا برای شما سخت خواهد بود؛ بنابراین می‌توانید سوار وسایل نقلیه دیگری شوید. اگر هم پی گردش در شهر هستید، می‌توانید سوار تراموا شوید و خط آخر پیاده شوید. این سیستم حمل ‌و نقل در فرانکفورت، امکان بازدید مقرون‌به‌صرفه از شهر را فراهم می‌کند.

تاکسی

حمل و نقل در فرانکفورت

یکی دیگر از شیوه‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت تاکسی‌ست. شما می‌توانید ایستگاه‌های تاکسی را در سراسر شهر بیابید؛ هم‌چنین می‌توانید با شرکت‌های متعدد تاکسی‌رانی فرانکفورت، از طریق تماس تلفنی، در ارتباط باشید و یک تاکسی درخواست کنید. فراموش نکنید که هزینه حمل ‌و نقل با تاکسی، گران خواهد بود.

U-Bahnها یا اتوبوس‌های سریع‌السیر

یکی دیگر از راه‌های حمل ‌و نقل در فرانکفورت U-Bahnها هستند. قطارها، هر 2 تا 5 دقیقه به ایستگاه می‌رسند و شما را تا مرکز شهر جابه‌جا می‌کنند. هم‌چنین U-Bahnهای شبانه نیز از ساعت 1 تا 4 بامداد در حرکتند. 9 خط U-Bahn در فرانکفورت وجود دارد که در 90 ایستگاه توقف دارند، در ادامه به معرفی هریک می‌پردازیم:

U1: این خط، در بخش Hauptwache – Nordwestzentrum در حرکت است. هم‌چنین، با رنگ قرمز مشخص می‌شود.

U2: این خط، بخشی از خط U1 بوده و تنها تفاوت آن‌ها در 7 ایستگاه آخر است. نقطه پایانی و شمالی این خط نیز Bad Homburg Gonzenheim است. هم‌چنین، با رنگ سبز روشن نمایان می‌شود.

U3: این خط، Oberusel Hohemark  را به شمال غرب شهر متصل می‌کند و ایستگاه پایانی آن Südbahnhof است. هم‌چنین، با رنگ بنفش تیره مشخص می‌شود.

U4: ایستگاه ترمینال غرب این خط، Bockenheimer Warte نامیده می‌شود و ایستگاه پایانی آن Enkheim است. این خط با رنگ صورتی پدیدار می‌شود.

U5: ایستگاه ترمینال شمالی این خط، Preungesheim است و ایستگاه ترمینال جنوبی آن Hauptbahnhof. این خط با رنگ سبز تیره مشخص می‌شود.

U6: این خط، از Heerstraße در غرب تا Ostbahnhof در شرق در حرکت است. هم‌چنین، با رنگ آبی آشکار می‌شود.

U7: این خط، از Hausen در غرب تا Bergen-Enkheim در شمال شرقی ادامه می‌یابد. هم‌چنین، با رنگ نارنجی نمایان می‌شود.

U8: مسیر این خط، در نزدیکی خطوط 1، 2 و 3 که از ایستگاه ترمینال شمالی به‌نام Riedberg  شروع می‌شود و از آن‌جا به سه خط دیگر می‌پیوندد تا به ایستگاه جنوبی Sudbahnhof می‌رسد. این خط با رنگ بنفش ملایم نمایان می‌شود.

 U9: این خط در کوتاه‌ترین مسیر در حرکت است. خط U9 در شمال قرار دارد و از ایستگاه Nieder-Eschbach به Ginnheim می‌رود. هم‌چنین، با رنگ زرد نمایان است.

در آخر

مترو، اتوبوس، قطار، دوچرخه، تراموا، تاکسی و اتوبوس‌های سریع‌السیر، همگی از شیوه‌های حمل ‌و نقل عمومی در فرانکفورت به حساب می‌آید. شما وابسته به این‌که می‌خواهید به کجا بروید، چه مقدار هزینه کنید و یا چقدر زمان دارید، می‌توانید از هریک از آن‌ها استفاده کنید. به‌طور کلی سیستم حمل ‌و نقل در فرانکفورت، امن و سریع است؛ بنابراین هرکدام را که انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد.

نظرات کاربران