خیابان بغداد استانبول

در خیابان بغداد استانبول چه خبر است؟ به همراه پیشنهادات افراد محلی!

در دل استانبول، جایی که گذشته و حال در کنار هم نفس می‌کشند، خیابان بغداد چون نگینی درخشان بر تاج شهر می‌درخشد. این خیابان، با شکوه و زیبایی‌اش، دعوت‌نامه‌ای است به جشنی از رنگ‌ها، طعم‌ها و موسیقی، جایی که هر قدم شما را به داستانی تازه از فرهنگ غنی و جذابیت‌های مدرن می‌برد. خیابان بغداد استانبول، با مغازه‌های رنگارنگ، کافه‌های دوست‌داشتنی و رویدادهای هنری‌اش، بیش از یک مسیر، مسافرتی است در قلب استانبول، که هر گوشه و کنارش داستانی برای گفتن دارد.

رزرو تور استانبول

سه کلیک بلیط لحظه آخری استانبول را در هر زمان ارائه می دهد.

تاریخچه خیابان بغداد استانبول از 1638 !

خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد امروزی، از زمان امپراطوری بیزانس روم تا دوران امپراطوری عثمانی، جاده ای برای ارتباط بین قسطنطنیه و آناتولی بوده است. از این جاده برای امور تجاری، بازرگانی و گاها نظامی استفاده می شده است. در سال 1638 که شهر توسط سلطان مراد چهارم تصرف شد، نام آن را “بغداد” گذاشتند. آنچه امروز به عنوان خیابان بغداد استانبول شناخته می شود، در گذشته از محله اسکودار شروع می شده و در نهایت به کیزبل توپراک منتهی می شده است. عثمانی ها برای آبادانی این جاده، چشمه ها و مساجد بسیاری را در آن احداث کردند که هنوز هم اهالی قدیمی آن ر با نام چشمه های قدیمی مانند سلامی چشمه، چاتال چشمه و سوگوتلو چشمه می شناسند.

بخوانید: معرفی شهر استانبول

جشن جمهوری ترکیه در خیابان بغداد

Bağdat Caddesi'nde Türkiye Cumhuriyeti'nin kutlanması

خیابان بغداد استانبول به دلیل اهمیت و شهرتی که برای شهر دارد، محل برگزاری بسیاری از جشن ها و رویدادهای مهم استانبول است. هرساله 9 اکتبر برابر با روز جمهوری ترکیه، راهپیمایی باشکوهی در این خیابان برگزار می گردد. همچنین جشن کریسمس، جشن پیروزی تیم محبوب فنرباغچه نیز در این خیابان برگزار می شود. خیابان بغداد مرکز برگزاری جشن ها در بخش آسیایی و میدان استقلال و تکسیم نیز در بخش اروپایی استانبول محل برگزاری رویدادها و جشن ها هستند.

بخوانید: محله های خطرناک استانبول

بهترین زمان بازدید از خیابان بغداد

استانبول از آن شهرهایی است که در هر فصل جذابیت های خاص خود را دارد. اما پیش از برنامه ریزی برای سفر به ترکیه، می بایست تصمیم بگیرید که سفر در فصل سرد را میپسندید یا گرم. اگر برای تفریح و بازدید از جاذبه های استانبول قصد سفر دارید، فصل بهار تا اوایل تابستان و اواخر تابستان تا پاییز بهترین زمان برای سفر شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که در این فصل ها به دلیل حجم زیاد مسافران ورودی، با قیمت های گران و شلوغی در اماکن دیدنی روبرو خواهید شد. همچنین در نظر داشته باشید اگر به دنبال بازدید از رویدادها و جشن های خیابان بغداد استانبول هستید، در فصل بهار خود را به استانبول برسانید.

خرید در خیابان بغداد؛ هر برندی که دوست داشته باشید!

در تحقیقی که توسط یک شرکت فرانسوی انجام شد، خیابان بغداد استانبول بعد  از خیابان شانزلیزه پاریس و خیابان پنجم نیویورک به عنوان چهارمین خیابان مختص خرید برتر در جهان انتخاب شد. در واقع، بسیاری از برندهای معروف دنیا در این خیابان شعبه دارند. Louis Vuitton، Brandroom، Vakko، Burberry، Dkny، Diesel و Benetton تعدادی از آنها هستند. این فروشگاه ها همیشه شیک و پر زرق و برق هستند. به خصوص در شب سال نو و یا هفته مد استانبول، خیابان با رویدادهایی که توسط فروشگاه‌ها برگزار می‌شود، کنسرت‌های گروه‌های موسیقی و اجرای گروه‌های رقص جذاب‌تر و سرزنده‌تر می‌شود.

بخوانید: همه چیز درباره محله کادیکوی استانبول

کارهایی که باید در خیابان بغداد انجام دهید!

تقریباً غیرممکن است که در خیابان بغداد استانبول به سمت آناتولی باشید و به پیاده روی در ساحل مالتپه نروید. ساحل تنها 7 دقیقه با خیابان بغداد فاصله دارد و می توانید به آنجا رفته و از منظره غروب آفتاب با نوشیدنی های غیرالکلی لذت ببرید! علاوه بر این، مرکز خرید Maltepe Park که یک مرکز خرید بسیار بزرگ است، با 240 فروشگاه برند، فودکورت برای 2000 نفر، 36 رستوران و کافه، یک هایپر مارکت بسیار بزرگ کارفور و یک سینما برای گذراندن وقت و گشت و گذار مناسب خواهد بود. در Maltepe Park AVM فعالیت هایی مانند تئاتر کودکان هر شنبه و جشنواره غذا هر یکشنبه برگزار می شود. پس شاید ابتدا به مرکز خرید بزرگ بروید و ماشین خود را در آنجا پارک کنید و سپس به خیابان بغداد بروید تا رستورانی پیدا کنید و پس از پیاده روی و خرید از غذای خود لذت ببرید.

بخوانید: محله کوزگونچوک استانبول؛ بهشت ​​نوستالژیک استانبول

بهترین کافه و رستوران خیابان بغداد استانبول

خانه شهری، سودیه

خیابان بغداد استانبول

در ضلع آناتولی خیابان بگدات، خانه شهری مکان معروفی است که مردم را در صفی طولانی جلوی در، با غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ منتظر می‌کند.

آدرس: Suadiye Mah. خیابان ساحلی شماره 13 Suadiye

رزرو تور اروپا

تور استانبول، فقط با سه کلیک خوش میگذره!

پیگال، سودیه

پیگال، یکی از بهترین‌ها در جاده ساحلی، با منوی کوکتل و غذا است. به محض ورود به داخل، محیطی وسیع پذیرای شماست. دکوراسیون زیبا و فضایی گرم فرصت رفع خستگی روز را به شما می دهد. در رستوران برای شام، هوموس روی نان گندم سیاه ترد و فیله تندر با انجیر، زنجبیل و گشنیز تازه جزو غذاهای مورد علاقه به همراه  کوکتل Negroni و Soulmate است.

آدرس: Suadiye, 12A, Beach Yolu Street

بخوانید: محله چوکورجوما؛ داستان این محله معروف چیست؟

پاسپورت دومینیکا

فروشگاه Burrito

خیابان بغداد استانبول

فروشگاه Burrito مکان دیگری است که با غذاهای سبک مکزیکی پذیرای شما خواهد بود. اگر به غذاهای تند و متفاوت علاقه دارید، می توانید به فروشگاه Burrito که در آن می توانید غذاهای لذیذ مکزیکی را بیابید، سر بزنید. هنگامی که می خواهید غذاهای مکزیکی را امتحان کنید، اینجا مکان مناسبی است. تاب های به کار رفته در طراحی داخلی آن از دیگر نقاط دیدنی آن است. فروشگاه Burrito ارزش امتحان کردن را دارد!

آدرس: Caddebostan Mahallesi, Bagdat Caddesi No: 298, Kadikoy, Istanbul

بخوانید: محله امینونو؛ تجربه‌ی واقعی از استانبول!

بهترین فروشگاه های خیابان بغداد

پاشا باغچه

اگر در خیابان بغداد استانبول، به دنبال خرید ظروف کریستالی و لوازم دکوری هنری و نفیس هستید، مستقیم به سمت فروشگاه پاشا باغچه بروید، از این مغازه قطعا دست خالی بیرون نخواهید آمد.

فروشگاه گیلان

اشتباه نکنید، در این فروشگاه قرار نیست آثار هنری و صنایع دستی ایران را ببینید. اما بی شک جواهرات دستساز و منحصر به فرد ساخت طراحان ترک شما را مجذوب خواهد کرد. این فروشگاه یکی از خاص ترین مغازه های فروش زیورآلات در خیابان بغداد استانبول است.

بخوانید: محله اسکودار؛ استانبول واقعی را ببینید!

  واکو

یکی از شعبه های فروشگاه های زنجیره ای واکو در خیابان بغداد ، که در ساختمانی چوبی و قدیمی قرار دارد و با ورود به آن به حال و هوای استانبول قدیم پرت خواهید شد.

بیمن

در این فروشگاه لباس های برند بیمن و برخی از برندهای معروف خارجی عرضه می شوند. اگر علاقمند به خرید پوشاک هستید، ساعت ها در این مغازه می توانید سرگرم انتخاب مدل و رنگ های مختلف شوید.

کتابفروشی D&R

 کتابفروشی D&R

خیابان بغداد استانبول معروف به این است که همه چیز در آن پیدا می شود. پس عجیب نیست اگر یکی از کتابفروشی های خوب شهر در این خیابان قرار داشته باشد. اگر اهل کتاب و کتابخوانی هستید، حتما به این کتابفروشی سری بزنید. انواع کتاب های انگلیسی و ترکی را اینجا خواهید یافت.

بخوانید: خیابان لونت استانبول

هتل های خیابان بغداد استانبول

اگر در سفر به استانبول قصد دارید در خیابان بغداد، اقامت داشته باشید. هتل های 5 ستاره خوبی در منطقه کادیکوی برای اقامت شما وجود دارند.

هتل ویندهام گرند کالامیس مارینا

یکی از مجلل ترین هتل های منطقه کادیکوی که تنها 10 دقیقه با خیابان بغداد فاصله دارد، هتل ویندهام 5 ستاره است. این هتل کلیه امکانات رفاهی شامل استخر، سالن ماساژ، باشگاه بدنسازی و رستوران و کافی شاپ را برای مهمانان فراهم نموده است.

هتل هیلتون غزیاتاگی

هتل هیلتون غزیاتاگی

از دیگر هتل های 5 ستاره در منطقه کادیکوی، که دارای استخر روباز و سرپوشیده، سالن ماساژ و اسپا، باشگاه بدنسازی، پارکینگ، خدمات 24 ساعته و رستوران با موسیقی زنده است.

بخوانید: محله کائیت استانبول

هتل سوآدیه

یک هتل 4 ستاره با منظره دریای مرمره که بین ساحل سوآدی و خیابان بغداد استانبول قرار دارد. پرسنل آموزش دیده و خوش برخورد این هتل، اقامتی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد.

هتل بوستانچی

یکی دیگر از هتل های 4 ستاره در منطقه کادیوی است که امکاناتی شامل اتاق های تمیز، وای فای، رستوران و کافی شاپ را همراه با پرسنل خوش برخورد فراهم نموده است.

ارزانترین هتل های استانبول، فقط سه کلکی با شما فاصله دارند.

حرف آخر

خیابان بغداد استانبول، با ترکیبی از جذابیت‌های مدرن و بافتی غنی از فرهنگ و تاریخ، بیش از یک خیابان، بلکه تجربه‌ای کامل از زیبایی‌ها و تنوع استانبول است. هر گام در این خیابان، سفری است در میان داستان‌ها، طعم‌ها و تجربیاتی که منحصر به فرد و بیادماندنی هستند، و بازدید از آن را به بخشی ضروری از سفر به این شهر فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

سوالات متداول

خیابان بغداد در کدام قسمت استانبول واقع شده است؟

خیابان بغداد در قسمت آسیایی استانبول، بین مناطق کادیکوی و مالتپه واقع شده است.

خیابان بغداد به چه دلیلی مشهور است؟

خیابان بغداد به دلیل فروشگاه‌های لوکس، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع، و فضای پیاده‌روی دلپذیرش شهرت دارد.

آیا خیابان بغداد برای خرید مناسب است؟

بله، خیابان بغداد یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول است، با فروشگاه‌هایی که انواع برندهای بین‌المللی و محلی را عرضه می‌کنند.

چه نوع تجربیات فرهنگی می‌توان در خیابان بغداد تجربه کرد؟

خیابان بغداد مکانی است برای تجربه فرهنگی غنی، شامل تئاترها، گالری‌های هنری و انواع فستیوال‌های فصلی.

آیا دسترسی به وسایل نقلیه عمومی در خیابان بغداد آسان است؟

بله، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو در خیابان بغداد آسان است و اتصال خوبی به سایر نقاط شهر دارد.

نظرات کاربران