Türk banyosu

محله چوکورجوما؛ داستان این محله معروف چیست؟

هر منطقه در استانبول یک داستان و یک گذشته دارد، محله چوکورجوما نیز یکی از این مناطق است. بیایید تا با یکدیگر در آن قدم بزنیم، جایی که خیابان‌هایش بوی تاریخ می‌دهد و احتمالا در آن گم می‌شوید و این کاملا طبیعی است. اگر آماده هستید که با بالا رفتن از شیب های تند قدم به قدم با چوکورجوما آشنا شوید، می‌توانیم صفحه دیگری را برای ماجراجویی در استانبول باز کنیم، آماده‌اید!؟ 

رزرو تور استانبول

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

چرا نام آن را محله چوکورجوما گذاشتند؟ 

cukur istanbul

قبل از بازدید از این منطقه، ممکن است تعجب کنید که چرا این نام را به آن داده‎اند. در زمان‌های دور، فاتح سلطان مهمت برای اقامه نماز جمعه به این منطقه سر زد و پس از بررسی شهر متوجه شد که این منطقه بیش از محیط اطرافش توخالی باقی مانده‌است.

از آنجایی که تکسیم، بی اوغلو و گالاتاسارای مناطقی هستند که در ارتفاعات بالاتر قرار دارند، به مرور زمان نام این منطقه به نام چوکورجوما تغییر پیدا کرد. در واقع، این احتمال وجود دارد که به دلیل پایین‌تر بودن مرکز منطقه از بی اوغلو، آن را Çukurcuma نامیده‌اند.

چوکورجوما از بافتی بسیار قدیمی و تاریخی برخوردار است و فضایی نوستالژیک که این اواخر بسیار مورد توجه نسل جوان قرار گرفته تا جایی که حتی آهنگ ساخته شد و کلام چوکورجوما به زبان نسل جدید گره خورد.

 هنگام بازدید از محله چوکورجوما، می‌توانید مغازه‌های عتیقه‌فروشی زیادی را ببینید که وسایل آنتیک و قدیمی زیادی را به فروش می‌رسانند، تاجرانی که سال‌ها زنده مانده‌اند و خانه‌هایی که بوی تاریخ می‌دهند.

شما با سه کلیک میتوانید بلیط هواپیما را در کمترین زمان رزور کنید

وقت آن است که زندگی شلوغ استانبول را ترک کنید و برای گذراندن یک روز آرام در Çukurcuma حرکت کنید!

محله چوکورجوما کجاست و چگونه برویم؟

محله چوکورجوما یک منطقه در منطقه بی اوغلو در استانبول است. از سمت تکسیم می‌توان با پای پیاده در مدت کوتاهی به چوکورجوما، یکی از مناطق بی‌اوغلو رسید.

اما اگر از مناطق مختلف می‌آیید، می‌توانید از مینی‌بوس‌هایی که به سمت تکسیم حرکت می‌کنند استفاده کنید.

وقتی به تقسیم رسیدید، به سمت خیابان سیرا سلویلر حرکت کنید و وقتی به انتهای خیابان نزدیک شدید، در سمت راست ادامه دهید محله چوکورجوما در مقابل شما خواهد بود.

رستوران‌ها و مکان‌های عالی برای غذا خوردن در محله چوکورجوما

در گشت و گذار و سفر یک روزه خود به محله چوکورجوما، احتمالا صدای شکمتان درمی‌آید و اگر می‌خواهید آن را شاد کنید، به یکی از مکان‌های زیر سری بیندازید و از غذاخوردن خود یک خاطره فراموش نشدنی بسازید. غذاهای خوشمزه در محیط‌هایی فراموش نشدنی! 

کافه جمعه یا کافه کوما، جوما (Cuma Kafe)

Cuma Kafe

کافه کوما سال‌هاست که نشاط خود را در چوکورکوما حفظ کرده‌است. با انواع کیک‌هایی که مخصوص هر روز تهیه می‌شود، لذت قهوه خوردن دو برابر خواهد شد. هر زمانی که در کافه کوما هستید می توانید از استرس دور باشید و انرژی خود را برای یک روز جدید شارژ کنید.

آدرس: Kuloğlu Mahallesi Çukurcuma Caddesi. No: 53/A Cihangir, Beyoğlu

تماس: 0212 293 20 62

کافه چوکورجوما 49

رستوران 49 چوکورجوما یک مکان معروف در این منطقه است که بیشتر به خاطر پیتزاهای خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. این مکان با پیتزاهای تردش به خوبی در مناطق اطراف خود را معرفی کرده و همه از خوردن پیتزا، فست فود، نوشیدنی و فضای دنج آن سیر نمی‌شوند. 

آدرس: Kuloğlu Mahallesi. Turnacıbaşı Caddesi No: 49, Beyoğlu, İstanbul

تماس: 0212 249 00 48

ترشی عصری (Asri Turşucusu)

Asri Turşucusu

اگر به محله چوکورجوما آمدید، حتما باید Asri Pickle را ببینید. این ترشی فروشی بیشتر به به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری فیلم Neşeli Günler جلب توجه می‌کند. اما حتما از این ترشی‌ها امتحان کنید، چراکه به سبک و شیوه‌ای متفاوت از آنچه تابحال خورده‌اید، تهیه می‌شوند. این مکان را حتما به خاطرات خودتان از این محله اضافه کنید.

آدرس:  Kuloğlu Mahallesi, Ağa Hamamı Sokak 9/A, Beyoğlu, İstanbul

تماس: 0212 244 47 24

رستوران براسری کورین (Corinne Brasserie)

هنگامی که می‌خواهید قلب خود را با آرامش در چوکورجوما پر کنید، یکی از مکان‌هایی که حتما، تاکید می‌کنیم حتما باید بروید رستوران براسری کورین است. غذاخوردن در اینجا در کنار طعم عالی، رنگ و بوی آرامش دارد. با رومیزی‌های سفید، میز و صندلی چوبی قدیمی، گلدان‌های پر از گل و منظره دریا، چیزی کمتر هم انتظار نمی‌رود. 

این مکان آرامش و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را دارد که شما به دنبال آن هستید. قهوه‌هایشان خوشمزه است. مکانی عالی برای استراحت، کتاب خواندن و گفتگوهای شیرین با عزیزانتان. حتی محل اقامت هم هست!

آدرس: Kuloğlu Mahallesi. Turnacıbaşı Caddesi. Ayhan Işık Sokak No: 41 Beyoğlu İstanbul

تماس: 0212 293 94 94

کوفته چوکورجوما

Çukurcuma köftesi

اگر بوی کوفته در خیابان‌های محله چوکورجوما پر شده،است، بدانید که در Çukurcuma Köftecisi کوفته درست می‌شود. نه تنها کوفته، بلکه مرغ‌های خوشمزه نیز در اینجا طبخ خواهد شد. اصلا تصورش را هم نکنید که بدون امتحان کردن کوفته از این منطقه خارج شوید. روی صندلی بیرون مغازه بنشینید و کوفته داغ و خوشمزه نوش جان کنید. 

آدرس: Firuzağa Mahallesi, Çukurcuma Caddesi, Hacıoğlu Sokak, No 1/A, Beyoğlu, İstanbul

تماس: 0212 245 08 33

فهرست مکان‌های دیدنی محله چوکورجوما

در طول روز در محله چوکورجوما چه کنیم؟ چند نکته برای گذراندن یک روز خوش:

موزه معصومیت

Masumiyet Müzesi

چوکورجوما مکانی است که با موزه معصومیت نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. این مکان موزه‌ای است که کتاب اورهان پاموک نویسنده برنده جایزه نوبل در آن تجسم یافته و شما می‌توانید داستان عشق تاثیرگذار کمال و فوسون را در این موزه تجسم کنید. تقریبا تمام اشیای کتاب در این موزه به نمایش گذاشته شده‌است.

 اورهان پاموک برای افتتاح موزه معصومیت مدت زیادی صبر کرد و صبور بود. حتما باید موزه معصومیت را که در سال 2012 افتتاح شد، ببینید.

آدرس: Çukurcuma Caddesi, Dalgıç Çıkmazı, 2, Beyoğlu, İstanbul

گالری آپل

 در چوکورجوما جایی برای هنر هم هست!

گالری Apel نمایشگاهی برای کسانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند و کسانی که از بسیاری برای گردشگری به اینجا آمده‌اند. ما به شما یک مرکز هنری پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید برای دیدن آثار هنری در بسیاری از موضوعات به آن مراجعه کنید.

آدرس : Kuloğlu Mahallesi, Hayriye Caddesi. No: 5, Beyoğlu, İstanbul

تماس: 0212 292 72 36

حمام های ترکی چوکورجوما

Türk banyosu

 رفتن به کافه در محله چوکورجوما شاید اولین فعالیتی باشد که به ذهنتان خطور می‌کند. اما اگر می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، به شما توصیه می‌کنیم از حمام لذت ببرید.

حمام چوکورجوما هم یک بنای تاریخی است که از سال 1831 باقی مانده و هم مکانی است که می‌توانید اوقات راحتی را با چیدمان‌های مدرن و جالب آن سپری کنید. 

هم می‌توانید از حمام لذت ببرید و هم ماساژ در حمام چوکورجوما داشته باشید، در اینجا هر چیزی را که نیاز دارید مانند دستمال، صابون، شامپو، نرم‌کننده، اسکراب، دمپایی، بیکینی یا شورت یکبار مصرف، لوسیون، شانه پیدا خواهید کرد. پس اگر چیزی همراه‌تان نیست، نگران نباشید.

آدرس: Firuzağa Mahallesi Çukurcuma Caddesi No : 43, Beyoğlu , İstanbul 34425

تماس: 0212 243 64 80

در آخر

استانبول پر از حرف نگفته و مکان کشف نشده است. ما در این مقاله شما را از دعوت می‌کنیم تا پا را فراتر از مناطق معروف و شلوغ این شهر بگذارید و سری به محله چوکورجوما بزنید. منطقه‌ای قدیمی اما فوق‌العاده زیبا که حتما خوشتان می‌آید. 

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

نظرات کاربران