سریلانکا به چی معروفه؟

سریلانکا به چی معروفه؟ مروارید اقیانوس هند یا ؟

سریلانکا کشوری جزیره‌ای است که مانند جواهری گران‌بها در آب‌های دریایی اقیانوس هند قرار دارد. این کشور با وجود مساحت کم، جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده‌است. مناظر تاریخی، فرهنگی و باستانی، یکی از این جاذبه‌های گردشگری است. شاید برای شما هم سوال باشد که سریلانکا به چی معروفه و چه چیزهایی باعث شهرت و محبوبیت آن شده‌است‌. این سرزمین فریبنده، اغلب عنوان مروارید اقیانوس هند، اشک هند یا سرزمین شادی را به خود گرفته و بعضی دیگر نیز به این جزیره، گوشواره هندوستان هم می‌گویند. علت این نام‌گذاری، شکل و موقعیت این کشور در نقشه است. به‌طور کلی شهرت سریلانکا دلایل متعددی دارد که ما در این مقاله ، فهرست جامعی از دلایل اصلی شهرت آن را جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر تمایل به آشنایی با این کشور سبز را دارید و می‌خواهید بدانید سریلانکا به چی معروفه؟ با ما همراه شوید.

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

سریلانکا در بین مردم به چی معروفه ؟

سریلانکا به چی معروفه؟

دلایل زیادی برای شهرت سریلانکا وجود دارد و نمی‌توان در یک جمله توضیح داد که سریلانکا به چی معروفه؟ سریلانکا با داشتن سواحل بکر، میراث فرهنگی باستانی و معابد مقدس مذهبی و خیلی چیزهای دیگر معروف شده‌است. ما در این مطلب به تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم. امیدوارم که بتوانیم شما را به پاسخ درستی برای سوال سریلانکا به چی معروفه، برسانیم.

سواحل بکر؛ بهترین پاسخ سوال سریلانکا به چی معروفه است

خط ساحلی سریلانکا پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا به چی معروفه است. این جزیره، مجموعه‌ای از سواحل آرام دارد که هر کدام بهشتی منحصربه‌فرد است. ساحل جنگلی آناواتونا با شن‌های سفید و صخره‌های مرجانی خوش‌منظره، علت اصلی جذابیت و شهرت سریلانکا است. در این ساحل، امکاناتی مانند ورزش‌های آبی و تخت‌های آفتاب‌گیر وجود دارد. باقی سواحل هم هر کدام مزیت‌های خودشان را دارد؛ به‌طور مثال سواحل طلایی و گرم میریسا، فرصتی برای تماشای نهنگ‌های آبی به شما می‌دهد که بتوانید آزادانه شنا کنید و از تماشای وال‌ها لذت ببرید. زمانی که در غروب آفتاب به گشت‌وگذار در ساحل می‌پردازید، می‌توانید پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا به چی معروفه پیدا کنید.

میراث فرهنگی باستانی 

میراث فرهنگی باستانی سریلانکا

اگر سوال سریلانکا به چی معروفه سوال شما هم است، مطمئنا با شنیدن جوابش غافلگیر خواهید شد. وجود این میراث فرهنگی، می‌تواند جواب‌ خوبی برای این سوال باشد. مکان‌های باستانی به‌عنوان شاهدهایی از تمدن‌های دیرینه، در صفحات تاریخ به ثبت رسیده‌اند. قلعه صخره‌ای سیگریا که بر بالای ستون سنگی بزرگی قرار دارد، یکی از شگفت‌انگیزترین معماری باستانی این کشور است. این صخره‌ با نقاشی‌های دیواری قدیمی و مناظر جذاب، به طرز حیرت‌آوری دوستداران تاریخ و تمدن را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این صخره، شهر باستانی پولونارووا، بازدیدکنندگان را به دوران قرون وسطی می‌برد؛ به دورانی که خرابه‌های حفظ شده از کاخ‌ها، معابد و استوپاها، (نوعی بنای تپه‌ مانند است که از آن، محلی برای مراقبه و مدیتیشن استفاده می‌کنند) داستان‌هایی از گذشته‌ای با شکوه را روایت می‌کنند. همین میراث فرهنگی ارزشمند می‌تواند پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا بین گردشگران به چی معروفه باشد.

پاسپورت دومینیکا

معابد و مقدسات مهم 

میراث معنوی سریلانکا، در معابد و بناهای مذهبی آن تجلی پیدا می‌کند. معبد دندان در کندی، یک یادگار مقدس را در خود جای داده‌است. طبق داستان‌هایی که از قدیم روایت شده، این دندان متعلق به خود بودا است. همین‌طور جشنواره اسالا پراهارا در کندی، می‌تواند تجربه‌ای دلچسب و فراموش‌نشدنی از تماشای فرهنگ سریلانکا باشد. یکی دیگر از پناهگاه‌های بسیار معروف در سریلانکا که روزانه صدها بازدیدکننده را هم در بین مومنان و هم گردشگران دارد، معبد گانگارامایا در کلمبو است. معبد گانگارامایا که در سواحل دریاچه بیرا واقع شده‌، با چندین مجسمه بودا مناظر بسیار دیدنی و جذابی آفریده است. وجود این مکان‌های مذهبی، این معابد را جوابی برای سوال سریلانکا به چی معروفه تبدیل کرده‌است.  

قله‌ها و مزارع چای کشور و پاسخی برای سوال سریلانکا به چی معروفه

سریلانکا به چی معروفه؟

سریلانکا به چی معروفه؟ یکی دیگر از دلایل معروف بودن سریلانکا، قله‌ها و مزارع چای است. گشت‌وگذار در مزارع سرسبز چای، حس و حال رویایی و بی‌نظیری دارد. به این مزارع، قلب سریلانکا هم می‌گویند. مناظر پوشیده از مه و آب‌وهوای خنک این مزارع، آن را به یکی از دلایل شهرت سریلانکا تبدیل کرده‌است. منطقه نوارا الیا با معماری جذاب و باغ‌های سرسبز خود، جذابیت بی‌بدیلی را به نمایش می‌گذارد. اگر از کندی قصد رفتن به سمت پانوراما را دارید، با قطار سفر کنید. سفر با قطار، این امکان را به شما می‌دهد که از دیدن تپه‌های غلتان و آبشارهای عجیب لذت ببرید. 

حیات وحش غنی 

پناهگاه‌های حیات وحش سریلانکا، مجموعه‌ای از گیاهان و جانوران کمیابی را در خود جای داده‌است. از پلنگ‌های وحشی گرفته تا فیل‌های با شکوه، در این حیات وحش زندگی می‌کنند. پارک ملی یالا به‌عنوان دومین پارک ملی، گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر و آبی را دارد. یک پارک ملی دیگر هم به نام اوداوالاوه در این کشور وجود دارد. در این پارک ملی هم فیل‌های عظیم‌الجثه فراوانی دیده شده‌است. همین‌طور در رودخانه بنتوتا، می‌توانید انواع کروکودیل و پرندگان عجیب‌وغریب را مشاهده کنید. مطمئنا زمانی که از این مناطق برگردید، دوستان شما سوالاتی همچون سریلانکا چطور بوده و یا سریلانکا به چی مشهوره از شما می‌پرسند و شما می‌توانید به راحتی به آن‌ها پاسخ بدهید.

سریلانکا به چی معروفه؟ به ادویه‌ها و طعم‌های ‌شگفت‌آورش 

سریلانکا به چی معروفه؟ به ادویه‌ها و طعم‌های ‌شگفت‌آورش 

آشپزی سریلانکا، سفری وسوسه‌انگیز از میان طعم‌ها و عطرها است. غذاهای سریلانکا تحت‌تأثیر سنت‌های هندی، هلندی و مالایی است. آن‌ها انواع و اقسام ادویه‌ها و چاشنی‌ها را برای غذاهایشان استفاده می‌کنند و غذاهای سریلانکایی معمولا تند و تیز است. آشپزهای جزیره، از دارچین زیاد استفاده کرده و خودشان، آن را دارچین سیلان می‌نامند. این ادویه به دلیل خوش‌بو و خوش‌طعم بودن نسبت به دارچین معمولی، معروف است. اگر غذاهای محلی سریلانکا را امتحان کنید، به سوال سریلانکا در بین گردشگران به چی معروفه دست پیدا می‌کنید. 

چای سیلان

صنعت چای سریلانکا به دلیل کیفیت و طعم متمایزی که دارد،  معروف شده‌است. اگر شما هم به دنبال پاسخی برای سوال سریلانکا به چی معروفه می‌گردید، چای سیلان را حتما امتحان کنید. موزه چای سیلان در کندی، بسیار تماشایی است. در این موزه می‌توانید با فرایند تولید چای و اهمیت تاریخی این صنعت آشنا شوید. با رزرو تور دوچرخه‌سواری، به‌راحتی از موزه کندی بازدید خواهید کرد. همچنین می‌توانید از مزارع و کارخانه‌های چای دیدن کنید و نحوه تولید و کشت آن را ببینید. تپه‌های غلتان مزین به بوته‌های چای، در مناطقی مانند کندی و نووارالیا واقع شده‌است. اگر تمایل به آشنایی با برداشت چای و تفاوت چای سبز و سیاه دارید، اسکان در نووارالیا پیشنهاد ما به شما است. مطمئنم پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا به چی معروفه پیدا کرده و برای مصرف چند ساله خود چای تهیه می‌کنید.

جشنواره‌های محلی هیجان‌انگیز و پاسخی برای سوال سریلانکا در بین گردشگران به چی مشهوره 

سریلانکا به چی معروفه؟

جشنواره‌ها در سریلانکا، فرهنگ معنوی جامعه را متجلی می‌کند. فستیوال اسالا پراهارا در کندی که قبلا در رابطه با معبد دندان ذکر شد، در ماه‌های جولای و اوت برگزار می‌شود. در راهپیمایی این مراسم، طبل زنان، رقصندگان و فیل‌های تزئین‌شده برای ادای احترام به دندان مقدس بودا سازمان‌دهی شده‌است. مانند بسیاری از کشورهای آسیایی دیگر، سریلانکا نیز مراسم‌های بودا را با شکوه و جلال جشن می‌گیرد. در این زمان‌ها، شهرها با فانوس می‌درخشند و مردم، روشنگری و درگذشت بودا را گرامی می‌دارند. تمامی این جشن‌ها و یادبودها، دلیل معروفیت سریلانکا بین گردشگران و پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا در بین مردم به چی معروفه است.

مهمان‌نوازی گرم 

مردم سریلانکا به‌خاطر طبیعت گرم و صمیمی خود شناخته می‌شوند که اثری همیشگی در قلب هر مسافری بر جای می‌گذارد. اهالی سریلانکا بسیار مهمان‌نواز و خوش‌برخورد با مسافران رفتار می‌کنند. اگر از مسافرانی که از سریلانکا برگشته‌اند، سوال کنید که سریلانکا در بین مردم به چی معروفه، قطعا آن‌ها خواهند گفت به مهمان‌نوازی و خوش‌قلبی معروف است. به طور قطع اگر به سریلانکا سفر کنید، از مهمان‌نوازی آن‌ها چه در مهمان‌خانه و چه در تعامل با مردم محلی در بازارهای شلوغ، شگفت‌زده خواهید شد. صمیمیت واقعی مردم، چیزی است که سریلانکا را به شهرت رسانده است. 

میراث سنگ‌های قیمتی 

میراث سنگ‌های قیمتی سریلانکا

اگر سوال شما این است که سریلانکا به چی مشهوره؟ باید بگوییم که سریلانکا به داشتن سنگ‌های قیمتی مشهور است. این کشور به دلیل دارا بودن معادن مختلف سنگ‌های قیمتی، لقب جزیره جواهر را به خود گرفته‌است. حتی سنگ‌های کمیاب و باورنکردنی را می‌توان در این جزیره پیدا کرد. تاریخچه معدن سنگ‌های جزیره به بیش از ۲۵۰۰ سال می‌رسد و حتی گردشگران می‌توانند از معادن جواهرات بازدید کنند. سریلانکا بیش از ۵۰ نوع سنگ‌ قیمتی تولید می‌کند. محبوب‌ترین گونه‌های سنگ عبارتند از یاقوت کبود، کوارتز، آمیتیست، یاقوت سرخ ، سنگ چشم‌گربه‌ای و سنگ ماه. شهر راتناپورا بازار جواهرفروشی است و می‌توانید در این بازار، محصولی با کیفیت را با هزینه‌ای کم‌تر تهیه کنید. عمده‌ترین دلیل سفر به سریلانکا، خرید جواهرات ارزشمند با قیمت‌های مناسب است. امیدوارم که با دانستن این مطلب به جواب سوال سریلانکا در بین گردشگران به چی معروفه، رسیده باشید. 

تنوع زیستی عظیم؛ سریلانکا در بین مردم به چی معروفه؟ 

سریلانکا با وجود کوچک بودن، دارای تنوع زیستی شگفت‌انگیزی است. اکوسیستم‌های متنوع جزیره، از تالاب‌های ساحلی گرفته تا جنگل‌های بارانی سرسبز، مجموعه‌ای چشم‌گیر از گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده‌ که در هیچ کجای زمین یافت نمی‌شود. ذخیره‌گاه جنگلی سینهاراجا که از سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، گواهی بر تعهد سریلانکا به حفظ گنجینه‌های طبیعی خود است. سینهاراجا که در بخش جنوب غربی سریلانکا واقع شده‌، توسط جنگل‌های بارانی سرسبز استوایی تعریف شده‌است. بیش از نیمی از گونه‌های درختی، بومی منطقه است. این ذخیره‌گاه خیره‌کننده‌ همچنین بیش از ۵۰ درصد از گونه‌های پستانداران، خزندگان، حشرات و دوزیستان کمیاب سریلانکا را در خود جای داده‌است. با وجود این گنج‌های ارزشمند، گمان می‌کنم پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا در بین مردم به چی معروفه پیدا کرده باشید.

آبشارهای دیدنی؛ یکی دیگر از پاسخ‌های سوال سریلانکا به چی معروفه است

سریلانکا به چی معروفه؟

در سریلانکا مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا وجود دارد که بخشی از جذابیت این سرزمین محسوب می‌شود. اگر از کسی بپرسید سریلانکا به چی معروفه؟ احتمالا به شما خواهد گفت که این جزیره به آبشارهای دیدنی و جذابش معروف است. یکی از معروف‌ترین آبشارهای سریلانکا، آبشار bakers است که نامش را از کاشف انگلیسی به نام ساموئل بیکر گرفته‌است. این آبشار در پارک ملی دشت هورتون واقع شده‌ که یکی از زیباترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران است. منظره مه‌آلود و گیاهان بومی این منطقه، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. باید برای بازدید از این پارک ملی، مسیر کوتاهی از هورتون پلنز را طی کنید تا به آن‌جا برسید. مطمئن باشید که پیاده‌روی به سمت این آبشار، شما را به جواب درستی از سوال سریلانکا در بین مردم به چی معروفه می‌رساند. دومین آبشار معروف سریلانکا، آبشار دیالوما است که در میان دوستداران طبیعت شهرت دارد و علاقه‌مندان به ماجراجویی را به کوه‌پیمایی و تماشای مناظر پانوراما دعوت می‌کند. 

رقص سنتی سریلانکا 

اگر هنوز به این فکر می‌کنید که سریلانکا به چی معروفه؟ خود را در دنیای فریبنده رقص سنتی سریلانکا، ترکیبی از ریتم، داستان‌سرایی و لباس‌های رنگارنگ محلی غرق کنید. از نظر فرهنگی، سریلانکا پیوندهای محکمی با هند و آسیای جنوب شرقی دارد. این کشور دارای سنت هنری غنی مانند موسیقی، رقص و هنرهای تجسمی است. رقص‌های سریلانکا سه سبک متفاوت دارد. رقص‌های کاندی، رقص‌های دشت‌های جنوبی که به پاهاتاراتا ناتوم معروف است و رقص‌های ساباراگامووا و رقص سنتی کاندیان که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد. رقصندگان با پوشیدن لباس‌های زینتی و زدن ماسک‌های شیطانی، داستان‌های باستانی خدایان و شیاطین فولکلور را به نمایش می‌گذارند. وجود این فرهنگ و سنت دیرینه می‌تواند پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا در بین گردشگران به چی معروفه باشد.

معماری جذاب استعماری؛ پاسخ محکمی به سوال سریلانکا به چی معروفه است

سریلانکا به چی معروفه

سبک معماری استعماری، تلفیقی از سبک‌های معماری مناطق مختلفی از اروپا مانند انگلیس، اسپانیا، آلمان، فرانسه و هلند است. این سبک با وجود قدیمی بودن، هنوز هم طرفداران مخصوص به خود را دارد. معماری سریلانکا انواع متنوعی از سبک‌های معماری را به نمایش می‌گذارد. بودا با بیش از ۲۵ سبک صومعه بودایی در پادشاهی، تاثیر زیادی در سبک معماری سریلانکا داشته‌است. قلعه سیگریا که از سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، به‌عنوان شاهدی زنده از میراث استعماری جزیره است. همچنین بناهای باستانی مانند معابد، غار دامبولا و پولونارووا و گالی، نمایانگر سبک معماری جذاب استعماری این کشور است. خیابان‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های جذاب درون قلعه، بازدیدکنندگان را به دوران گذشته می‌برد و می‌تواند پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا به چی معروفه، باشد. 

سنت‌های سلامت آیورودا

سریلانکا جایی برای کسانی است که به دنبال سلامتی کامل از طریق سنت‌های آیورودا می‌گردند. آیورودا یک سیستم‌ شفای طبیعی هندی، با قدمت چند ساله است. این سیستم، در فرهنگ جزیره ریشه دارد. استراحتگاه‌های اسپا (گونه‌ای ازامکانات اقامتی است که خدمات بهداشتی دارد) خدماتی مانند آیورودا، مدیتیشن و یوگا ارائه می‌دهد تا مسافران بتوانند سفری برای خودیابی و شفا آغاز کنند. در این استراحتگاه‌ها می‌توانید از درمان آب‌گرم آیورودا در کلمبو و ماساژدرمانی برخوردار شوید و در پایان با یک دمنوش گیاهی، به استقبال سلامتی و نشاط بروید. مطمئنا بعد از گرفتن این خدمات، پاسخ خوبی به سریلانکا به چی معروفه می‌توانید ارائه کنید.

معابد صخره‌ای باستانی؛ سریلانکا دیگه به چی معروفه ؟

سریلانکا به چی معروفه؟

زمین‌های صخره‌ای سریلانکا، گنجینه‌های پنهانی را به شکل معابد صخره‌ای باستانی در خود جای داده‌است. معبد غار دامبولا یکی از این معابد است که با نام غارهای صخره‌ای دامبولا شناخته می‌شود. این غار از سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. برای رفتن به این معبد، باید از صخره بالا بروید. همچنین در شانزده کیلومتری شمال تنگاله، معبد صخره‌ای مولکیریگالا قرار دارد که یکی از عجیب‌ترین معابد بودایی است. در این معبد صخره‌ای، ۱۵۰ مجسمه‌ بودا و نقاشی‌های دیواری را خواهید دید که قدمتی دیرینه دارند. این غارها اهمیت مذهبی و تاریخی داشته و ساخته دست آدم‌ها است. اگر به دنبال سفری جذاب، در محیطی الهام‌بخش هستید، می‌توانید از این معابد باشکوه بازدید کنید. تمامی این معابد دلیل معروفیت سریلانکا بین گردشگران است و می‌تواند پاسخ خوبی برای سوال سریلانکا به چی معروفه، باشد.

دهکده‌های ماهی‌گیری سنتی

با بازدید از دهکده‌های ماهی‌گیری سریلانکا، در زندگی اصیل مردم سریلانکا غرق می‌شوید. ماهی‌گیران سبک متفاوتی برای ماهی‌گیری دارند. آن‌ها با ایستادن بر روی چوب عمود بر دریا، منتظر ورود ماهیان می‌شوند و با تور آن‌ها را شکار می‌کنند. این سبک، نزدیک به ۷۰ سال است که بین ماهی‌گیران رواج دارد. در این روش، حتی ممکن است ماهی‌گیر چند متر زیر دریا برود و برای نگه داشتن خود از چوب استفاده ‌کند. نگومبو یک دهکده ماهی‌گیری شلوغ است که می‌توانید صیدهای روزانه ماهی‌گیران را ببینید و حتی از آن‌ها خرید کنید. مناظر، بوها و صداهای این روستا، چشم‌اندازی بی‌نظیر از فرهنگ دریایی جزیره ارائه می‌دهد. بیشتر سواحل سریلانکا متاسفانه در سال ۲۰۰۴ تحت‌تأثیر سونامی ویرانگر اقیانوس هند قرار گرفت اما هنوز سنت‌ها  پابرجا است. این دهکده‌ جواب مناسبی برای سوال سریلانکا در بین مردم به چی معروفه است.

بازارهای محلی سریلانکا؛ از دلایل سریلانکا به چی معروفه؟

بازارهای محلی سریلانکا؛ از دلایل سریلانکا به چی معروفه؟

گشت‌وگذار در بازارهای محلی، یکی از تفریحات این جزیره توریستی است. بازار پتا در کلمبو، یک دیگ ذوب فرهنگ است که همه چیز از ادویه تا منسوجات را دارد. همچنین بازار محلی پارادایس‌رود که آن را راه بهشت می‌نامند، در یک عمارت قدیمی واقع شده است‌ و می‌تواند تجربه خوبی از سفر باشد. در این بازار، بهترین ظروف محلی، صنایع‌دستی و عتیقه‌جات را با قیمتی مناسب می‌توانید تهیه کنید. صنعتگران ماهر سریلانکا، صنایع‌دستی پیچیده‌ای از جمله ماسک‌های حکاکی شده و جواهرات تزئینی تولید می‌کنند که هر کدام می‌تواند سوغاتی منحصربه‌فردی باشد. بعضی از گردشگران، بازارهای محلی را به‌عنوان جواب سوال سریلانکا به چی معروفه در نظر می‌گیرند. 

غروب و مناظر دیدنی

اگر هنوز هم سوال شما این است که سریلانکا به چی معروفه؟ کافی است در هنگام غروب آفتاب به سواحل جذاب سریلانکا بروید؛ مطمئنا به جواب سوال خود می‌رسید. غروب خورشید، زیبایی نفس‌گیری به مناظر مسحورکننده سریلانکا و سواحلش می‌بخشد. شهر ساحلی گالی با غروب خورشید، مناظری شگفت‌انگیز و رویایی دارد. همین‌طور می‌توانید در رستوران پانوراما، با خوردن غذایی لذیذ، از دیدن مناظر سرسبز و رودخانه ماهاولی لذت ببرید. این مناظر، لحظاتی روح‌انگیز و آرامشی رویایی برایتان به ارمغان می‌آورد. هر قسمت از این مناظر، به طرز حیرت‌آوری زیبا است و می‌تواند شما را برای پاسخ به سوال سریلانکا به چی معروفه قانع کند. 

سفرهای جالب با قطار

سریلانکا به چی معروفه؟

سفر با قطار در سریلانکا، سفری در زمان و زیبایی است. مسیرهای خوش‌منظره، به‌ویژه مسیر نمادین کندی به الا، از تپه‌ها، دره‌ها و مزارع چای عبور می‌کند. این مناظر، به طرز شگفت‌انگیزی زیبا است؛ به طوری که فکر می‌کنید از دل نقاشی بیرون آمده‌اند. زمانی که در قطار نشسته‌اید و از دیدن مناظر لذت می‌برید، قطعا به جواب خوبی برای سوال سریلانکا در بین گردشگران به چی معروفه، می‌رسید. 

جمع‌بندی 

در این مقاله به ۲۰ واقعیتی که سریلانکا را معروف کرده‌است، پرداختیم. به سواحل بکر این جزیره سفر کردیم و سری به معابد صخره‌ای باستانی زدیم. این جزیره به خیلی چیزها معروف است؛ مزارع چای، بازارهای محلی، معماری جذاب و خیلی چیزهای دیگر. امیدواریم که با خواندن این مطلب به پاسخ قانع‌کننده‌ای برای سوال سریلانکا به چی معروفه رسیده باشید. اگر شما هم دلیل دیگری برای معروفیت سریلانکا می‌شناسید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران