بهترین شهرهای سریلانکا کدام است و کدام شهر را برای سفر انتخاب کنیم؟

در سال‌های اخیر، صنعت گردشگری سریلانکا بسیار رشد کرده‌است و به‌راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. سواحل با شکوه این کشور جزیره‌ای، مکان‌های باستان‌شناسی و غذاهای لذیذ محلی، هرساله بر محبوبیت این کشور می‌افزاید و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می‌کند. معابد باستانی، قلعه‌های دوران استعمار و شگفتی‌های پیچیده معماری در دل بهترین شهرهای سریلانکا نهفته است. شهرهایی که با سواحل زیبا، تپه‌های پوشیده از جنگل و پارک‌های ملی گسترده آذین شده و بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌دهد. اگر قصد رفتن به این کشور زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از این‌که سفر خود را آغاز کنید، با بهترین شهرهای سریلانکا آشنا شوید تا بهتر برای سفر خود تصمیم‌گیری کنید. اگر موافقید، با ما همراه باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

باتیکالوا؛ سرزمین ماهی آوازه‌خوان 

باتیکالوا؛ بهترین شهرهای سریلانکا 

باتیکالوا یکی از بهترین شهرهای سریلانکا شناخته می‌شود که در استان شرقی واقع شده‌است. آب‌وهوای این شهر، گرمسیری و مرطوب است. اطراف شهر را مرداب‌های زیبا و آب‌های اقیانوس هند فرا گرفته که زیبایی خاصی به آن بخشیده‌است. این شهر به‌عنوان مرکز تجاری بزرگ شناخته می‌شود و دانشگاه شرقی سریلانکا در آن‌جا قرار دارد. نام مستعار باتیکالوا، سرزمین ماهی‌های آوازه‌خوان است. علت این نام‌گذاری، صدای موسیقی‌ ملایمی است که از صدف‌ها و ماهی‌های کنار ساحل شنیده می‌شود و زمانی توسط کشیشی به‌نام پدر لانگ ضبط شده‌است. مرکز شهر دارای برخی از معماری‌های استعماری جذاب است که در کلیساها و ساختمان‌های اداری به نمایش گذاشته شده‌. علاوه بر مکان‌های تاریخی، باتیکالوا دارای سواحل زیبایی است. قطعا سفر با قایق، برای شنیدن آواز یک ماهی، تجربه‌ منحصربه‌فردی می‌تواند باشد.

جفنا؛ یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا 

این شهر، خانه مادری تامیل‌ها (یک قوم بومی استان تامیل در شمال شرقی سریلانکا) در سریلانکا است که بخش‌های زیادی از آن توسط جنگ‌های داخلی از بین رفته‌، اما هنوز هم جذابیت‌های بی‌شماری دارد. جفنا شهری تجاری محسوب می‌شود که توسط بازرگانان اروپایی تاسیس شده‌است. این شهر زیبا، مرکز استان شمالی سریلانکا است و به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا شناخته می‌شود. معابد شگفت‌انگیز، کلیساها و ساختمان‌های دوران استعمار مانند برج ساعت هندو و کتاب‌خانه عمومی، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. بسیاری از جشنواره‌ها و مراسم محلی در این منطقه برگزار می‌شود که مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ غنی تامیل است. همچنین تعداد زیادی جزیره و تالاب‌ زیبا و یک پارک ملی شگفت‌انگیز در نزدیکی جفنا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. در ماه‌های فوریه تا اوت، بهترین زمان سفر به این شهر توریستی است.

آناواتونا  و ساحل طلایی‌رنگش

آناواتونا  و ساحل طلایی‌رنگش

آناواتونا یک شهر ساحلی و یکی از جاذبه‌های گردشگری سریلانکا است. درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ای که روی شن‌های طلایی را پوشانده‌است و آب‌های شفاف اقیانوس هند، تصویر زیبایی را برای آناواتونا ترسیم کرده‌. این شهر به‌دلیل‌ ساحل و مرجان‌هایش معروف شده و امروزه به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای سریلانکا از نظر گردشگری شناخته می‌شود. با وجود سونامی سال ۲۰۰۴ که بسیاری از سواحل شنی و رستوران‌های این شهر خراب شد، هنوز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. رستوران‌ها و کافه‌هایی که به تازگی ساخته شده‌است، هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. صخره‌های مرجانی، بتکده صلح و معابد بودایی از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا محسوب می‌شود. اگر به تفریحاتی مانند غواصی و پرش از ارتفاع علاقه‌مندید، آناواتونا پیشنهاد ما به شما است. 

پاسپورت دومینیکا

ترینکومالی؛ شهر بنادر تجاری

این شهر بر روی شبه‌جزیره‌ای به‌همین نام ساخته شده‌است که بندرهای داخلی و خارجی، آن را تقسیم می‌کند. زمانی قدرت‌های استعماری به سواحل آن هجوم آورده‌ بودند و امروزه گردشگران، جایگزین آن شده‌اند. ردپای تاریخ در همه جای این شهر زیبا دیده می‌شود؛ معابد، قلعه فردریک دوران استعمار، تنها بخشی از تاریخ ۲۵۰۰ ساله آن است. این شهر هنوز برای گردشگران آشنا نیست و آن‌ها ترجیح می‌دهند که از سواحل مجاور بازدید کنند. در حالی که تجربه ثابت کرده‌است که اگر یک‌بار به ترینکومالی سفر کنید، در تمام روزهای سفرتان از آن بیرون نمی‌آیید و آن را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای سریلانکا معرفی می‌کنید. آبشارهای دیدنی، بناهای تاریخی، معابد و مناظر باورنکردنی این شهر، هر بیننده‌ای را مجذوب و مسحور می‌کند. اگر هم به آیین و فرهنگ مردم محلی آن علاقه‌مندید، به بندر پرازدحامی که در آن ترکیبی هیجان‌انگیز از مردم و فرهنگ گرد هم آمده، سری بزنید.

تیساماهاراما؛ پایتخت سابق جزیره و یکی از بهترین شهرهای سریلانکا 

تیساماهاراما؛ پایتخت سابق جزیره و یکی از بهترین شهرهای سریلانکا 

این شهر پایتخت سابق پادشاهان باستانی سریلانکا است که توسط مردم محلی به نام تیس شناخته می‌شود. تیساماهاراما شهری زیبا و آرام است که اغلب به‌عنوان دروازه‌ای برای ورود به پارک‌های ملی مجاور استفاده می‌شود. پنج دریاچه اصلی در این منطقه وجود دارد و یک دریاچه مصنوعی به نام tissa wewa  در آن واقع شده‌است. این شهر به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا شناخته شده و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. پارک ملی بوندالا و یالا از جاذبه‌های اصلی این شهر محسوب می‌شوند که مملو از حیات‌وحش و مناظر دوست‌داشتنی است. همچنین زیارتگاه معروف کاتاراگاما در نزدیکی این منطقه قرار دارد که هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. 

دامبولا؛ شهری با معابد صخره‌ای جذاب

دامبولا به‌دلیل‌ داشتن معابد باستانی و غارهای تاریخی، یکی از بهترین شهرهای سریلانکا است که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید. این شهر به‌دلیل‌ معابد صخره‌ای، به‌ویژه معبد سیگریا معروف شده‌ که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. این معابد اهمیت مذهبی و تاریخی دارند و محیط منحصربه‌فرد آن‌ها جذاب و تماشایی است. قدمت مجسمه‌های زیبای بودا و نقاشی‌های دیواری این غارها، به قرن اول قبل از میلاد می‌رسد. علاوه بر معابد صخره‌ای باستانی، مقبره ایباکاتووا و مقبره‌های دیگر در این شهر وجود دارد که ارزش بازدید و ماجراجویی را دارند. به جز معابد غاری، بزرگ‌ترین رشته‌کوه کوارتز، باغ گیاه‌شناسی و جنگل نامال اویانا در این شهر وجود دارد که دامبولا را محبوب و معروف کرده‌است. حتما قبل از غروب آفتاب به معابد و جاذبه‌های دیگر این شهر زیبا بروید؛ در این صورت چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را هنگام غروب آفتاب خواهید دید که تجربه‌ای بی‌مثال است.

تانگاله؛ شهری ساحلی و یکی از بهترین و محبوب‌‌ترین شهرهای سریلانکا 

تانگاله؛ شهری ساحلی و یکی از بهترین شهرهای سریلانکا 

با وجود سواحل زیبا، خلیج‌های وسیع و مردمانی مهمان‌نواز و سرزنده، جای تعجب نیست که تانگاله به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌‌ترین شهرهای سریلانکا معرفی ‌شود. این شهر در امتداد ساحل جنوبی واقع شده‌‌است و بنادر فراوانی دارد. رستوران‌ها و کافه‌های کنار ساحل، تجربه‌ای دلچسب از سفر به تانگاله را برایتان رقم می‌زند. سواحل تانگاله به‌دلیل صخره‌های مرجانی زیادی که دارد، برای غواصی عالی است و می‌توانید انواع تفریحات مهیج را در سواحل آن تجربه کنید. همچنین معابد صخره‌ای زیادی در این منطقه وجود دارد که قدمت آن‌ها به ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد؛ یکی از این معابد، کتاب‌خانه‌ای زیبا و مجلل را در خود جای داده‌ که بهشت عاشقان کتاب است و دیگری، معبد معروف مولکیریگالا است که نقاشی‌های زیبایی دارد. این منطقه دارای آب‌وهوای معتدلی است و در هر فصلی می‌توانید سفر خود را به آن‌جا آغاز کنید. 

آنورادهاپورا؛ مکانی باستانی و یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا 

این شهر در حدود ۹۰۰ سال قبل به وجود آمده و خرابه‌های حفظ شده از تمدن باستانی، علت شهرت آن است. مکان‌های باستانی فراوانی در آنورادهاپورا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. همچنین مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از کاخ‌ها، معابد، موزه باستان‌شناسی و بازارهای محلی در این منطقه واقع شده‌است که ارزش تماشا را دارند. آنارادهاپورا پایتخت سابق ‌سینهالی و یکی از بهترین شهرهای سریلانکا است. این شهر در استان مرکزی واقع شده‌است و مکان‌های مقدس و زیارتگاهی فراوانی دارد. هنوز هم در طول سال، جشنواره‌های رنگارنگی در آن‌جا برگزار می‌شود که نشان‌دهنده آیین و فرهنگ مردم سریلانکا است. 

الا؛ یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرهای سریلانکا 

الا شهری کوهستانی در ارتفاعات مرکزی سریلانکا است که حدود ۱۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. با وجود کوچک بودن این شهر، جاذبه‌های گردشگری بسیاری در آن یافت می‌شود؛ از مسیر کوه‌پیمایی گرفته تا وجود آبشارها و کافه‌های مختلف. الا در محیطی زیبا با تپه‌های پوشیده از جنگل، دره‌های وسیع و مزارع چای، مکانی ایده‌آل برای گشت‌وگذار و تفریح است. اگر فقط یک‌بار به این مسیر کوهستانی بروید، آن را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا به دیگران معرفی می‌کنید. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به آبشارهای دیدنی راوانا الا و دیالوما و معبد دموراک اشاره کرد که یک معبد گنبدی شکل، در دل آن طبیعت سرسبز است. اگرچه بازدیدکنندگان به‌دلیل مسیرهای کوهستانی و آبشارها به این منطقه می‌آیند، اما صخره الا و قله آدام و باقی جاذبه‌های این شهر می‌تواند آن‌ها را مسحور و غرق لذت کند.

نوواراالیا؛ یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا 

نوواراالیا؛ یکی از بهترین شهرهای سریلانکا 

نواراالیا یکی از بهترین شهرهای سریلانکا از نظر گردشگری است که چشم‌اندازهای زیبایی دارد. این شهر به‌دلیل‌ ساختمان‌های دوران استعمار، باغ‌های زیبا و آب‌وهوای معتدلش، نام انگلستان کوچک را به خود گرفته‌است. نوواراالیا با مزارع چای و تپه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده‌است. زمین‌های گلف، اسب‌دوانی، قایق‌رانی و ماهی‌گیری از تفریحات این منطقه به‌شمار می‌آید. همچنین پارک ویکتوریا، آبشار بیکر و پارک ملی دشت هورتون در این شهر قرار دارد که مکانی عالی برای تفریح و خوشگذرانی است. زمانی این شهر، محل سکونت استعمارگران بریتانیا بوده و ساختمان‌های اکنون، دارای ویژگی‌های دوران استعمار است. بازدید از این ساختمان‌ها هر بیننده‌ای را در روزهای گذشته غرق می‌کند و تجربه‌ای دلچسب از یک سفر را برایتان به ارمغان می‌آورد. 

هیکادووا؛ شهر ساحلی شگفت‌انگیز 

سواحل با شکوه هیکادووا که درست در جنوب غربی سریلانکا واقع شده‌، آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده‌است. هیکادووا یکی از بهترین شهرهای سریلانکا معرفی می‌شود که تفریحات فوق‌العاده‌ای دارد. سواحل دیدنی، پناهگاه‌های صخره‌های مرجانی، موج‌سواری و غواصی از تفریحات مهیج این شهر ساحلی محسوب می‌شود. جشنواره‌های ساحلی هیکادووا که بین ژوئیه و آگوست برگزار می‌شود، هزاران مردم محلی و اتباع خارجی را به سوی خود جذب می‌کند. در حالی که این شهر، در سال‌های اخیر کمی توریستی شده‌است، اما هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده و تماشای غروب خورشید بر فراز اقیانوس، هرگز خسته‌کننده نمی‌شود. 

نگومبو؛ بهشتی در سریلانکا 

نگومبو؛ بهشتی در سریلانکا 

نگومبو یک شهر ساحلی بی‌نظیر است که بسیار خلوت و دنج به‌نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید روی شن‌های طلایی استراحت کنید و از منظره ماهی‌گیران لذت ببرید، این شهر انتخاب ایده‌آلی است. نگومبو به معنی انبوه زنبورها است. اعتقاد بر این بوده که زمانی انبوهی از زنبورها بر روی یک قایق مستقر شدند و قایق را به سمت ساحل کشاندند. این شهر فوق‌العاده، یک مقصد گردشگری مهم است و یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا شناخته می‌شود. صنعت ماهی‌گیری در این منطقه رواج دارد و مزارع دارچین در این شهر واقع شده‌است. در گذشته نگومبو توسط بریتانیایی‌ها، هلندی‌ها و پرتغالی‌ها که می‌خواستند مزارع دارچین آن را تصرف کنند، درگیر شد و امروزه محله قدیمی، محل استحکامات دوران استعمار هلند است. نگومبو دارای رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی است و گزینه‌های اقامتی زیادی دارد. جنگل حرا، بازار معروف ماهی و معبد هندو از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌آید. همچنین امکانات تفریحی فوق‌العاده‌ای مانند موج‌سواری، قایق‌رانی و اسکی در این شهر وجود دارد. اگر تمایل دارید با قایق در جنگل‌های حرا گشت‌وگذار کنید و از آب‌وهوای استوایی ساحل لذت ببرید، سفر خود را از نگومبو آغاز کنید.

کلمبو؛ پایتخت سریلانکا 

کلمبو بزرگ‌ترین شهر جزیره و پایتخت سریلانکا است. این شهر به‌دلیل‌ ظاهر دلپذیر و سرسبزش، به‌عنوان باغ شهر شرق شناخته می‌شود. با وجود گسترش شهری و رشد سریع هنوز هم بسیاری از بلوارهای سرسبز در این منطقه باقی مانده‌است. بدون شک کلمبو یکی از بهترین شهرهای سریلانکا از نظر گردشگری محسوب می‌شود. معماری جذاب این شهر، بسیار تماشایی است؛ در کلمبو تلفیقی از مراکز تجاری و آسمان‌خراش‌های مدرن را با ساختمان‌های زیبای استعماری می‌توانید مشاهده کنید. طیف وسیعی از سبک‌های معماری در این شهر یافت می‌شود که معبد هندو موروگان، یکی از بهترین آن‌ها است. بدون شک در این منطقه با رستوران‌های خارق‌العاده، موزه‌های جالب و تعداد زیادی از فروشگاه‌های بزرگ روبه‌رو خواهید شد و چندین معبد بودایی و هندو را خواهید یافت.

گاله؛ یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرهای سریلانکا 

گاله؛ یکی از بهترین شهرهای سریلانکا 

گاله که در ساحل جنوب غربی واقع شده، یکی از بهترین و محبوب‌ ترین شهرهای سریلانکا است. مساجد و کلیساهای با شکوه، عمارت‌های زیبای دوران استعمار، موزه‌های جالب و قلعه‌های قدیمی با تاریخ درآمیخته است  در میان همه مکان‌های تاریخی و مکان‌های شاخص فرهنگی، تعداد زیادی کافه، بوتیک‌های مد روز و گالری‌های هنری کوچک را خواهید دید. مهم‌ترین قلعه هلندی که در شبه‌جزیره‌ای قرار دارد، در این شهر واقع شده‌است. این قلعه در غروب آفتاب بسیار دیدنی و یک بنای تاریخی زنده است. فضای داخلی آن، دارای غرفه‌هایی برای خرید سوغاتی و کافه‌های متنوع است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به قلعه گاله، کلیسای بازسازی‌شده آلمانی‌ها، موزه باستانی، ساحل اوناواتونا و معبد صلح ژاپنی اشاره کرد.

کندی؛ سرسبزترین و یکی از بهترین شهرهای سریلانکا 

بسیاری از مردم سریلانکا کندی را به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشور می‌شناسند. این شهر که مکانی عالی برای مسافرت است، یکی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا شناخته می‌شود. کندی شهری است که در تپه‌های مرکزی سریلانکا واقع شده و به‌دلیل میراث فرهنگی غنی مشهور است. خانه‌هایی با رنگ‌های روشن در تپه‌های پوشیده از درخت ساخته شده‌اند و در مرکز شهر، ساختمان‌های با شکوهی در کنار دریاچه‌ای درخشان دیده می‌شود. کندی به‌عنوان پایتخت سابق پادشاهان باستانی سریلانکا تاریخ را بلعیده است و معماری‌های استعماری فراوانی دارد. معبد دندان مقدس، یکی از مهم‌ترین معابد بودایی در جهان شناخته می‌شود که مربوط به قرن شانزدهم است. کندی علاوه بر کاخ‌ها و معابد دیدنی، میزبان فستیوال سالانه اسالا پراهارا است که فرهنگ غنی کانیان را با شکوه تمام به نمایش می‌گذارد. جاذبه‌های دیدنی کندی، آن را تبدیل به یکی از بهترین و محبوب ‌ترین شهرهای سریلانکا کرده‌است. مسافران اگر به‌دنبال تجربه‌ای تاریخی و مناظر خیره‌کننده‌ می‌گردند، کندی انتخاب بی‌نظیری است.

جمع‌بندی 

در این مقاله بهترین شهرهای سریلانکا را از زوایای مختلفی مانند اقلیم، جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی بررسی کردیم. به باتیکالوا سرزمین ماهی آوازه‌خوان سفر کردیم و به کندی شهر پرآوازه و محبوب رسیدیم. امیدواریم که با مطالب فوق، با شهرهای معروف سریلانکا آشنایی پیدا کرده باشید و بتوانید با اطلاعات کافی سفر خود را آغاز کنید. به نظر شما بهترین شهر سریلانکا کدام است؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. 

نظرات کاربران