26 فروردین 1402
کانادا

بهترین زمان سفر به ونکوور؛ چه زمانی ارزان تره؟

بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی در کشور کانادا شهر ونکوور است. این شهر در سواحل غربی کانادا است و یک مقصد گردشگری و توریستی بسیار محبوب به حساب می‌آید. با وجود هزاران بازدید در این منطقه، جای تعجبی نیست که ونکوور پذیرای  بیش از 11 میلیون بازدید کننده در سال است. این شهر علاوه بر اینکه یک توقفگاه عظیم برای سفرهای دریایی به حساب می‌آید، به خاطر سواحل، بیابان‌های بزرگ کانادا و البته جاذبه‌های نزدیک جزیره ونکوور نیز شهرت دارد. از آنجایی که هر ساله مسافران زیادی از سراسر نقاط دنیا تصمیم می‌گیرند به ونکوور سفر کنند؛ در نتیجه دانستن اینکه بهترین زمان سفر به ونکوور چه موقع است می‌تواند به برنامه ریزی هر چه بهتر سفر کمک کند.

می خواهید بدانید که در چه مواقعی از سال قیمت‌ها ارزان‌تر و جمعیت کمتر است؟ پس برای رزرو بلیط هواپیما ونکوور تا پایان این مقاله صبر کنید!

Vancouver

به طور کلی بهترین زمان برای بازدید از ونکوور چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به ونکوور حدود ژوئیه و آگوست است که فصل اوج گردشگری تابستانی است. متأسفانه هنگامی که ونکوور بهترین آب و هوا را به خود می‌بیند، ناگهان با تعداد زیادی از گردشگران و ازدحام آن‌ها مواجه می‌شود. بنابراین اگر تصمیم داشته باشید تا در یک روز گرم و آفتابی به ساحل بروید، احتمالاً با گردشگران و جمعیت زیادی روبرو خواهید شد. اگر بتوانید با جمعیت زیاد و قیمت‌های بسیار بالا کنار بیایید، متوجه خواهید شد که ونکوور در این زمان از سال می‌درخشد. 

تابستان فصل اوج فستیوال‌هایی است که رویدادهای برجسته‌ای مانند جشنواره بین‌المللی جاز ونکوور، بارد در ساحل، رژه و فستیوال غرور ونکوور دارد. البته از نمایشگاه‌های خیابانی و رویدادهای محلی نیز نباید راحت گذر کرد. در واقع با سفر کردن به ونکوور شما آنقدر گزینه‌های سرگرمی و تفریحی زیادی پیش رو دارید که هر موقع از سال که به این شهر سفر کنید، هرگز ضرر نخواهید کرد.

تابستان ونکوور !

اگر از قدم زدن‌های مدام در پیاده رو خسته شده‌اید، بهتر است کمی در ساحل قدم بزنید. خوب است بدانید که در شب های تابستان ممکن است دمای خنکی را تجربه کنید، اما این موضوع مانع از پوشیدن لباس‌های شنا و حمل وسایل به ساحل نمی‌شود! ورزش‌های آبی در ونکوور از جمله قایقرانی بادی، تخته‌های بوگی، و موج‌ سواری پرطرفدار است. توفینو ، یک شهر نزدیک به ونکوور، به دلیل موج‌ سواری عالی خود در تابستان مشهور است و در واقع هیچ راهی بهتر از آفتاب و موج سواری برای لذت بردن از تابستان وجود ندارد. اگر به اقیانوس بیشتر از خشکی علاقه دارید، تور تماشای نهنگ را در تابستان رزرو کنید.

شما باید خیلی زودتر برای بهترین زمان سفر به ونکوور برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال برای رزرو بهترین اتاق‌ها و قیمت‌ها حدود یک ماه قبل، اقامتگاه مورد علاقه خود را رزرو کنید. از آن‌جایی که تابستان شلوغ‌ترین فصل در ونکوور است؛ بنابراین اگر دست نجنبانید و به موقع جایی را برای خود رزرو نکنید؛ ممکن است با کمبود جا مواجه شده و یا قیمت‌های سرسام‌آوری را مشاهده کنید.

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از ونکوور

Vancouver

اما علاوه بر در دانستن بهترین زمان سفر به ونکوور، برای آن دسته از مسافرانی که قصد خرید کردن دارند، دانستن ارزان‌ترین زمان برای بازدید از ونکوور اهمیت دارد. زمستان در ونکوور ارزان‌ترین زمان برای سفر به ونکوور است. به این خاطر که زمستان زمانی است که شهر کمترین بازدیدکننده را دارد و بنابراین قیمت هتل و جاذبه‌های تفریحی در پایین‌ترین حد خود هستند.

جالب است بدانید که ونکوور معتدل‌ترین زمستان‌ها را در مقایسه با بقیه مناطق کانادا دارد. در این شهر برف نادر است، اما زمانی که می‌آید به سختی خود را از این شهر جدا می‌کند به طوری که تا چند وقت باید مدام منظره برفی ببینید. با این حال، یکی از اشکالات زمستان باران است؛ به این معنی که در شهر ونکوور باران بسیار زیادی می‌بارد.

برخلاف اکثر شهرهای کانادا که در زمستان به خواب زمستانی می‌روند، ونکوور با فستیوال چراغ‌ها، رژه بابانوئل ونکوور، چراغ‌های دره روی پل معلق کاپیلانو و بسیاری موارد دیگر در اوج می‌ماند. به علاوه در زمستان همه موزه‌ها و جاذبه‌ها هنوز باز هستندو آنقدر در شهر سرگرم خواهید شد که زمانی برای فکر کردن به ترک آن نخواهید داشت. از آنجایی که در فصل زمستان به طور کلی نسبت به بهترین زمان سفر به ونکوور قیمت‌ها پایین‌تر هستند؛ بنابراین با مقدار بودجه خود می‌توانید بیشتر در شهر ونکوور بمانید تا همه چیز را کشف کنید.

هوا در ماه فوریه شروع به گرم شدن می‌کند و شکوفه‌های گیلاس حتی ممکن است زود شکوفا شوند.

در چه مواقعی از سال ونکوور خلوت‌تر است؟ 

بهترین زمان سفر به ونکوور و خلوتی شهر می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت سفر شما داشته باشد. از نظر فنی، زمستان کمترین زمان شلوغی است. با این حال، اگر به دنبال گزینه‌های جایگزین تابستانی هستید، باید در فصل بهار یا پاییز از آن بازدید کنید. هر دو فصل شبیه یکدیگر هستند، بنابراین به اندازه تابستان شلوغ نیستند، اما می‌توانند هوای گرم و دمای عالی بدون شلوغی داشته باشند. با طولانی‌تر شدن و گرم‌تر شدن روزها، ساکنان ونکوور دوست دارند در فضای باز بیرون بروند و از آفتاب لذت ببرند. به ویژه بهار زمان بسیار خوبی برای بازدید از ونکوور است. این شهر از نم نم باران و ابرهای تیره بیرون می‌آید؛ زیرا خورشید شروع به نگاه کردن به گیاهان و حیوانات می‌کند.

بهار ونکوور!

ماه فوریه آغاز بهار است و در ماه مارس، شکوفه‌های گیلاس روی درختان شکوفا می‌شوند. بهار زمان بسیار خوبی برای کاوش در مناطق اطراف ونکوور یا قدم زدن در پارک‌ها است. پرنده‌ها برمی‌گردند و آوازهای آن‌ها با شروع شکوفه دادن گل‌ها فضا را پر می‌کند. حیات وحش از خواب زمستانی خارج می‌شود و طبیعت جان تازه ای می گیرد!

بهار زمانی است که جشنواره‌ها شروع می‌شوند و جشنواره شکوفه‌های گیلاس  در تمام ماه آوریل برگزار می شود. احتمالاً دوندگانی را خواهید دید که آماده می‌شوند تا وسایل خود را در مسابقه سان ران ونکوور به پا کنند و خانواده‌ها نمی‌خواهند جشنواره بین‌المللی کودکان ونکوور را از دست بدهند. همانطور که هوا گرم می شود، می‌توانید از ساحل دیدن کنید و از زمان خود لذت ببرید. اگر هنوز سرمای زمستان را می‌خواهید، قبل از پایان فصل برای آخرین بار به پیست‌های اسکی نزدیک بروید.

پاییز ونکوور!

تنها ایراد این زمان این است که آب و هوا هنوز قابل پیش بینی نیست. بنابراین بهتر است که شما چتر و چکمه‌های بارانی خود را در چمدانتان بگذارید، زیرا احتمالاً باران را خواهید دید. اما آفتاب کافی برای لذت بردن از سفرتان وجود دارد. پاییز مانند بهار است. یعنی با ازدحام کمتری مواجه خواهید شد و همچنین با اضافه شدن شاخ و برگ‌های خارق‌العاده، فضای بسیار چشم نوازی به شهر اضافه می‌شود. آب و هوای پیاده ‌روی عالی است و زمان بهتری برای لذت بردن از نعمت‌های کوهستانی وجود ندارد. جشنواره‌های پاییز شامل نمایشگاه نویسندگان ونکوور، رژه و نمایشگاه هالووین ونکوور و جشنواره بین المللی فیلم است. اگر از فستیوال یا تعطیلات از آن بازدید نمی‌کنید، می‌توانید به بیرون بروید و از روزهای تابستانی که در پاییز ظاهر می‌شود لذت ببرید.

بدترین زمان برای بازدید از ونکوور

Vancouver

حالا که درباره بهترین زمان سفر به ونکوور صحبت کردیم، شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که بدترین زمان برای بازدید از ونکوور چه موقعی از سال است؟ در واقع می‌توان گفت که هیچ زمان اشتباهی برای بازدید از ونکوور وجود ندارد و هر فصلی معایب و مزایای خود را دارد. همه چیز به کاری بستگی دارد که می‌خواهید در سفر خود انجام دهید و ببینید و مهم‌تر از آن، میزان بارانی که می‌خواهید با آن مواجه شوید!

تابستان بهترین آب و هوا با گرم‌ترین دما و کمترین بارندگی را دارد، اما شلوغی زیادی دارد. در حالی که همه جاذبه‌ها و جشنواره‌ها می‌توانند شما را خیره کنند. در واقع باید همه چیز را به خوبی رزرو کنید تا بهترین قیمت‌ها را دریافت کنید. پاییز بارانی است، اما روزها آفتاب مناسبی را برای پیاده ‌روی، لذت بردن از مناظر پاییزی و کاوش در ونکوور خواهید دید.حتی می‌توانید برای بازدید از ساحل یا قایق سواری آب و هوای خوبی را تجربه کنید.

زمستان کمترین شلوغی و ارزان‌ترین زمان برای بازدید است، اما باران بسیار زیادی دارد. در نتیجه یک سفر در این دوره با گرم‌تر شدن دمای هوا و برگزاری چندین جشنواره می‌تواند مفید باشد. فصل بهار هنوز باران دارد، اما وقتی گل‌ها در خاک فرو می‌روند و شروعی جدید را نشان می‌دهند، هوا رفته رفته بهتر می‌شود. جشنواره‌ها فضای سرزنده‌تری به ارمغان می‌آورند به این خاطر که همه افراد چه گردشگران و چه افراد محلی برای لذت بردن از آب و هوا و فضای زیبای بیرون، از منازل خود بیرون می‌آیند. 

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین زمان سفر به ونکوور صحبت کردیم. این شهر یکی از بهترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود که البته به خاطر آب و هوا، جاهای دیدنی و… خود هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. هنگام برنامه ریزی سفر باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. به این خاطر که ونکوور مقصدی است که نیاز به برنامه ریزی و تفکر قبلی دارد. با این حال اگر از قبل برنامه خود را دقیق بچینید، می‌توانید هم زمان خوبی از سال به ونکوور سفر کنید و هم از اکثر جاهای دیدنی آن لذت ببرید.

نظرات کاربران