بهترین پارک های سنگاپور

بهترین پارک های سنگاپور؛ قدم زدن در میان سرسبزی های شهر شیر!

آیا قصد سفر به سنگاپور را دارید؟ آیا پس از سفر به این مکان دوست دارید از بهترین پارک‌ های سنگاپور بازدیدکنید؟ بنابراین شما نیاز به اطلاعاتی دارید تا با خاطری راحت و صرف وقت کمتر این مکان‌ها را بیابید و بیشترین لذت را از سفر ببرید. ما در این مقاله همه تلاشمان را می‌کنیم تا اطلاعاتی جامع دراین‌باره در اختیارتان بگذاریم. لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا از آشنایی با بهترین پارک های سنگاپور شگفت‌زده شوید.

تور اروپا

فرصت رزرو و خرید بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

معرفی سنگاپور 

بهترین پارک های سنگاپور

سنگاپور با داشتن 6میلیون جمعیت و مساحتی بالغ‌بر 700کیلومتر مربع به‌عنوان یکی ‌از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان شناخته شده‌است. این کشور از نظر اقتصادی سومین مرکز اقتصادی جهان به‌شمار می‌آید. سنگاپور در جنوب شبه‌جزیره مالایا قراردارد و کوچک‌ترین کشور جنوب‌شرقی آسیا محسوب‌می‌شود. این کشور در صنعت گردشگری بسیارسرامد است. سنگاپور جزو آن دسته از کشورهایی است که جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که از آن میان می‌توان از جزیره سنتوزا نام‌برد. افزون‌براین، ازدیگر جاهای دیدنی سنگاپور می‌توان از محله اورچارد رود (شامل باغ‌وحش، باغ پرندگان، مراکز خرید بزرگ می‌شود،) هتل مارینابی‌سندز و پارک تفریحی یونیورسال استودیو نام‌برد. اما درکنار جاذبه‌های دیدنی این کشور، ما در این مقاله می‌خواهیم از پارک‌ های توریستی سنگاپور سخن‌بگوییم.

معرفی بهترین پارک های سنگاپور 

آیا شما عاشق فضای سبز هستید؟ پس بهترین کار این است که به‌سراغ پارک‌های سبز سنگاپور بروید و در آنجا غرق لذت شوید. ما پارک‌های مخفی اطراف جزیره را کشف‌کردیم. شما هم می‌خواهید بدانید آنها کدام‌ها هستند؟ پس با ما همراه باشید. سنگاپور علاوه‌بر داشتن آسمان‌خراش‌های چشمگیر در زندگی شهری و مراکز خرید مجهزبه تهویه هوا، جاهای دیگری نیز برای دیدن دارد. منظورمان منابع طبیعی و مکان‌های سرسبز برای گشت‌وگذار است. در سنگاپور مسیرهای پیاده‌روی، مزارع و پارک‌های زیبای زیادی در هرگوشه از شهر وجوددارد. در این شهر در هرمکانی می‌توانید نفسی پاک وارد ریه‌تان کنید. حال برویم به سراغ معرفی بهترین پارک های سنگاپور. 

Tampines eco green

Tampines eco green

این پارک یکی‌از مکان‌هایی است که در ابتدای ورود به آن، چندان خاص به‌نظرنمی‌رسد؛ اما هرچه پیش‌تر می‌روید زیبایی‌اش نمایان می‌شود. همانطور که در امتداد این پارک که از بهترین پارک های سنگاپور است روبه جلو می‌روید، با فضای سبز گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوید که از چمنزارهای باز، تالاب‌های آب شیرین و جنگل‌های بارانی پوشیده‌شده‌است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این جاذبه‌های بکر و دیدنی در اطراف یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های سنگاپور قرار گرفته‌است.

Jurong eco-garden؛ یکی از بهترین پارک های کشور سنگاپور

در پارک صنعتی clean tech در jurong یک باغ زیست‌محیطی دنج پنهان شده‌است. این پارک پنج‌هکتاری چهارمنطقه اصلی جنگل قله، کریدور حیات‌وحش، رودخانه استریم و جنگل باتلاقی آب شیرین را پوشش می‌دهد. همچنین این باغ زیست‌محیطی خانه بسیاری از گیاهان و جانوران مانند انواع پروانه‌، پرنده و سنجاقک است. شما دوستان عزیز، پس از سفر به سنگاپور حتما از این مکان که یکی از بهترین پارک های کشور سنگاپور است، دیدن‌کنید.

Oue downtown2

Shentonway پر از ساختمان‌های اداری است که oue downtown2 یکی از آن‌ها است. شما با قدم‌زدن در اطراف این ساختمان، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و غذاخوری‌های مدرن زیادی را پیدا خواهیدکرد. یکی از بهترین فضاهای ساختمان، باغ بیرونی طبقه چهارم آن است. وجود فواره آرامش‌بخش، گیاهان و درختان سرسبز طوری شما را مجذوب خود می‌کند که فراموش می‌کنید در آن لحظه در وسط cbd (منطقه تجاری مرکزی) هستید. آیا می‌خواهید یکی از بهترین پارک های توریستی سنگاپور را ببینید؟ پس لذت تماشای این مکان را از دست‌ندهید. 

Hampstead wetlans park؛ یکی از بهترین پارک های توریستی سنگاپور

Hampstead wetlans park؛ یکی از بهترین پارک های توریستی سنگاپور

در حالی‌که the oval به‌دلیل سرو میان‌وعده‌های بی‌نظیرش همیشه پرجمعیت است، اما در کنارش پارکی آرامش‌بخش و دنج به‌نام hampstead wetlans قراردارد. اگرچه یک قسمت کوچک از این منطقه صنعتی شده‌، اما منطقه باتلاقی سابق به‌گونه‌ای زیبا است‌ که اکنون شبیه به یک باغ انگلیسی سرسبز با حوضچه‌ای پوشیده از گل‌های زنبق است. در امتداد رودخانه برای جلوگیری از زمین‌خوردن، نرده‌هایی وجوددارد. این منطقه بافت روستایی خود را حفظ کرده و به‌این‌خاطر مثل پارک‌های دیگر جاده‌های هموار ندارد. تنها یک مسیر کوتاه وجوددارد که شما را از کنار منطقه جنگلی و کنار آب عبورمی‌دهد. شما می‌توانید در کمتر از 30دقیقه به آن مکان برسید؛ بنابراین با خیال راحت از این راه عبور کنید. ناگفته‌نماند که این مکان برای گردشگران ِعلاقه‌مند به پرنده بسیار مکان مناسبی است. 

Rowres bay park 

پارک rawers bay در lower selatar reservoir (یک مخزن سد در سنگاپور) به دلیل محبوبیت این مخرن در میان علاقه‌مندان، به کایاک‌سواری و قایق اژدها نام‌گذاری شده‌است. اما در حال حاضر این پارک یکی از بهترین نقاط طبیعت مخفی در شمال شرقی به‌شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم در پیاده‌روی پارک قدم‌بزنید تا مناظر عالی کنار آب را ببینید. افزون‌براین تالاب‌های اطراف پیاده‌رو پر از گونه‌های گیاهی است که زیستگاهی برای حیات‌وحش بومی در این منطقه ایجادمی‌کند. درضمن در این منطقه مراقب حواصیل خاکستری و قورباغه مسی باشید. بااین‌وصف آیا نباید rowres bay park  را یکی از بهترین پارک های کشور سنگاپور معرفی کرد؟

Telok ayer green

Telok ayer green که بین دوبنای تاریخی ملی (معبد thian hock keng و معبد nagore durgha) قرارگرفته، از خیابان‌های اصلی شلوغ پنهان شده‌است. شما با رفتن به این پارک که یکی از بهترین پارک های توریستی سنگاپور است، مجسمه‌های تاریخی ارزشمندی را خواهیددید که به تاریخ آنها ادای احترام خواهیدکرد؛ مثل sampan ( نوعی قایق چینی) که برای حمل کالا استفاده می‌شود، Chinese lantern procession و تاجرِ شیرِ هندی.

Duxton plain park؛ از بهترین پارک های سنگاپور

Duxton plain park؛ از بهترین پارک های سنگاپور

جالب است بدانید، در منطقه داکستون و کیونگ سایک که به‌خاطر غذاخوری‌ها و کافه‌های شلوغش معروف است، هرگز یک روز آرام و خسته‌کننده‌ وجودندارد. اگر نیاز به استراحت دارید، duxton plain park، پارکی باریک و سرسبز است که در کنارش چند مغازه‌ وجوددارد. در مکان‌های سایه‌دار این پارک نیز نیمکت‌های زیادی وجوددارد که می‌توانید در آنجا بنشینید و کبوترها را تماشاکنید. گربه‌های ولگرد سیاهی را هم می‌توانید ببینید که در آن منطقه زندگی می‌کنند و با تنبلی زیر نور آفتاب لم‌می‌دهند. همچنین یک مقبره اسرارآمیز مسلمانان در این منطقه وجوددارد که گفته‌می‌شود دارای قدرت‌های ویژه‌ای است. بنابراین شما را به بازدید از این پارک به‌عنوان یکی از پارک های توریستی سنگاپور دعوت‌می‌کنیم.

Ann siang hill park

منطقه ann siang  به‌خاطر رستوران‌های عالی و مغازه‌های میراثی‌اش بسیار معروف است. کمی که در اطراف این منطقه بگردید، مکانی سرسبز برای استراحت پیدامی‌کنید. همچنین در میان ساختمان‌ها و دفاتر، پارکی زیبا و همچنین گونه‌های مختلف درخت به‎‌ویژه درختان تمر هندی، دارچین و جوز هندی وجودارد. 

گالری ملی سنگاپور

این ساختمان، به‌ظاهر بنایی سفت‌وسخت دارد که بسیاری از هنرهای مهم آسیای جنوب‌شرقی را در خود جای داده‌است؛ اما در عین حال پشت‌بام این بنا یکی از آرام‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید در شهر پیداکنید. این مکان با داشتن دیوارهای پوشانده‌شده از شاخ‌وبرگ، استخر انعکاسی، نیمکت‌ها و چشم‌انداز زیبایش، مکانی بسیار عالی برای استراحت است. 

Orchard central؛ یکی از بهترین پارک های کشور سنگاپور

Orchard central؛ یکی از بهترین پارک های کشور سنگاپور

شاید برایتان بسیار جذاب باشد که یک فضای سبز دنج در پشت بام یک مرکز خرید شلوغ در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های سنگاپور پیداکنید. پیشنهادمی‌کنیم که به این پارک که یکی از بهترین پارک های سنگاپور است، بروید و کمی نفس تازه‌کنید. همچنین در این مکان مجسمه‌های عجیب‌وغریبی پیدا خواهیدکرد که توسط یایویی کوسوما (قهرمان هنرهای تجسمی ژاپنی) ساخته شده‌است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

پارک شهر pearls hill

این پارک به‌عنوان یکی از بهترین پارک های کشور سنگاپور، در پشت سد در بالای pearls hill ساخته شده‌ و یک مکان کاملامخفی در شهر است. برای رفتن به این پارک از ایستگاه مترو outrampark کمی پیاده‌روی کنید. پس از پیاده‌روی بر بالای تپه‌ای قرارمی‌گیرید که می‌توانید در محیط جنگلی آن استراحت‌کنید یا به دویدن ادامه دهید. 

The learning forest

The learning forest واقع در باغ گیاه‌شناسی، برای ادغام با جنگل‌های بارانی 6هکتاری طراحی شده‌ و هدف از طراحی آن، تشکیل یک زیستگاه جنگلی بوده‌است. برخلاف بقیه باغ‌های گیاه‌شناسی، این جنگل کمی بزرگ‌تر و بومی‌تر است و به مناطق مختلفی مانند باغ بامبو، درختان میوه وحشی و اکوسیستم‌های موجود در تالاب برای کشف و کاوش، دسترسی دارد.

Coney idland؛ یکی از بهترین پارک های سنگاپور

Coney idland؛ یکی از بهترین پارک های سنگاپور

اگرچه این پارک در یک جزیره قراردارد، اما برای رفتن به آنجا نیاز به کشتی نیست. این پارک برای حفظ محیط زیست از چوب درختانِ افتاده، برای تابلوهای پارک، نیمکت‌ها و پیاده‌روی روی باتلاق‌ها استفاده‌می‌کند. همه چیز در این جزیره بکر و بومی است و از این‌رو انتظار می‌رود سواحل پنهان و برخی از گونه‌های حیاط‌وحش مثل ماکاک‌ها و مارها را در آن‌جا ببینید. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم در سفرِ خود به سنگاپور حتما از این پارک که از بهترین پارک های کشور سنگاپور است، بازدیدکنید.

جمع‌بندی

امیدواریم از خواندن مطالب ذکرشده در این مقاله لذت کافی را برده‎‌باشید. تلاش ما بر این بود تا بهترین پارک های سنگاپور را به شما معرفی کنیم؛ از فضای سبز‌های بکر و دست‌نخورده در دل طبیعت تا آنچه که در میان زندگی شهری و لابه‌لای آسمان‌خراش‌ها جا باز کرده‌است. شاید شما به‌عنوان خواننده مطالب فوق، قصد سفر به کشور سنگاپور را داشته‎‌باشید. باتوجه به آنچه که گفته‌شد، شما ترجیح می‌دهید نخست به‌سراغ کدام‌یک از این پارک‌ها بروید؟ اگر هم قبلا از این مکان‌ها بازدیدکرده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربه خودتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران