بهترین سینماهای اصفهان

بهترین سینماهای اصفهان و به یادماندنی‌ترین سکانس‌ها

یکی از جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی اصفهان و یا هر شهری سینما است که ساکنان آن شهر و مسافران می­توانند از امکانات این سینماها استفاده کنند. تجربه­ی تماشای یک فیلم در کنار دوستان و خانواده می­تواند یکی از تفریحات مناسب و جذاب باشد. این تجربه زمانی لذت­بخش است که نکات مهمی را در انتخاب سینما در نظر بگیریم. اصفهان شهر بزرگی است و تعداد سینماهایش به­واسطه‌ی وسعت شهر زیاد است. پس قبل از آنکه برای تماشای فیلم در سینماهای اصفهان بلیت بخرید، با امکانات بهترین سینماهای اصفهان بیشتر آشنا شوید. اما معیارهای یک سینمای خوب چه چیزهایی هستند:

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

موقعیت مکانی سینما

(موقعیت مکانی) و (دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی) از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک سینما است. علاوه‌بر این -با توجه به ترافیک سنگین خودروهای عبوری- از پارکینگ مناسب هم نباید غافل شد. جای پارک مناسب می­تواند برای خیلی از مسافران و ساکنان این شهر معیار مهمی در انتخاب بهترین سینماهای اصفهان باشد.

امکانات سینما

لذت بردن از تماشای فیلم در سینما ارتباط مستقیمی با امکانات آن سینما دارد. این امکانات می­تواند شامل: صندلی راحت، بوفه‌ی مناسب، سرویس بهداشتی تمیز، تهویه‌ی مناسب و… باشد. این امکانات در ایجاد یک تجربه­ی خوب تأثیر زیادی دارند. همچنین کیفیت سالن سینما هم از مسائل مهم در انتخاب بهترین سینماهای اصفهان است. قطعاً تماشای فیلم روی صندلی‌های بی­کیفیت و خسته­کننده لذت‌بخش نخواهد بود. پس چیدمان صندلی­ها، راحتی و دسترسی راحت به صندلی موردنظر یکی از مهم­ترین نکات است.

همچنین کیفیت صدا و تصویر باید به‌گونه‌ای باشد که لذت تماشای فیلم را افزایش دهد. کافی است از خودتان یک سؤال بپرسید، آیا دیدن یک فیلم باکیفیت تصویر پایین و صدای نامناسب و گوش­خراش لذت­بخش خواهد بود؟ در چنین شرایطی تصور کنید که روی صندلی‌های شکسته و نامناسب هم نشسته‌اید. چنین تجربه‌ای را هیچ‌کس دوست ندارد. پس باید کیفیت صدا و تصویر را یکی از مهم‌ترین نکات در نظر بگیریم.

در کنار تمام این‌ها باید به تمیز بودن، تهیه راحت بلیت و رفتار مناسب کارکنان آن مجموعه هم اشاره کنیم.

قیمت بلیت سینماهای اصفهان

قیمت بلیت سینماها به عواملی مانند امکانات، کیفیت سالن‌ها، سانس‌ها، کیفیت تجهیزات استفاده‌شده و… بستگی دارد. سینماها به چند دسته تقسیم می‌شوند و شورای اکران این تقسیم‌بندی را با توجه به عوامل گفته‌شده انجام می‌دهد. (درجه‌دو، درجه‌یک، ممتاز و مدرن) انواع تقسیم‌بندی سینماها است. قیمت بلیت‌های سینما را شورای اکران با توجه به این تقسیم‌بندی تعیین می‌کند. در روزها یا ساعات خاصی قیمت بلیت در تمام سینماها با تخفیف 50 درصدی ارائه می‌شود. برای مثال قیمت بلیت در سینماها در روزهای سه‌شنبه نیم‌بها محاسبه می‌گردد و خیلی از مخاطبین این روز را برای تماشای فیلم انتخاب می‌کنند.

در ادامه به معرفی بهترین سینماهای اصفهان با توجه به معیارهای گفته‌شده می‌پردازیم.

سینما فلسطین اصفهان

نشانی: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، حدفاصل میدان امام حسین و آمادگاه

شماره تماس: ۳۲۲۲۲۴۴۵-۰۳۱

یکی از بزرگ‌ترین سینماهای این شهر، سینما فلسطین است. سینما فلسطین قبل از انقلاب فعالیت خود را شروع کرد و در آن زمان به سینما حافظ شناخته می­شد. سینما فلسطین در سال 1340 یکی از سینماهای روباز بود و همین مسئله علاقه‌مندان این سینما را زیاد کرد.

در سال 1357 و بعد از انقلاب اسلامی، این سینما به حوزه هنری سپرده­ شد. تا سال 1395 این سینما تعطیل بود اما در چند سال گذشته بعد از مدت‌ها دوباره فعال شد.

ظرفیت این سینما 506 نفر است. سینما فلسطین کیفیت صدا و تصویر مناسبی دارد. صدای دالبی و کیفیت تصویر دیجیتال تماشای فیلم را در این سینما لذت‌بخش کرده­ است.

همچنین موقعیت مکانی مناسب در کنار ایستگاه مترو دسترسی به این سینما را از طریق وسایل نقلیه عمومی راحت کرده است و در بین بهترین سینماهای اصفهان راحت­ترین دسترسی را دارد. کسانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند می‌توانند با خیال راحت رفت‌وآمد کنند.

رزرو هتل اصفهان با سه کلیک

سینما قدس اصفهان

نشانی: اصفهان، نرسیده به پل آذری در خیابان مطهری

شماره تماس: ۳۲۲۰۳۰۰۵-۰۳۱

یکی از پرترددترین سینماهای اصفهان، سینما قدس است. این سینما با موقعیت مکانی مناسب در نزدیکی سی‌وسه‌پل مخاطبین زیادی را جذب کرده ‌است. این سینما در سال 1354 بانام شهر فرهنگ تأسیس شد. اولین فیلمی که در این سینما اکران شد فیلم تفنگ پر بود. یکی از مشکلات این سینما نبود جای پارک است. پس اگر قصد تماشای فیلم در این سینما را دارید حتماً به فکر تردد با وسیله نقلیه باشید. سینما قدس در بهمن 1357 در جریان وقایع آن سال در آتش سوخت و در طی یک سال بازسازی و مجدد با ظرفیت 850 نفر فعال شد. مالکیت این سینما خصوصی است. اگر قصد دارید بلیت را از این سینما به‌صورت آنلاین تهیه کنید باید بگوییم این امکان برای سینما قدس اصفهان وجود ندارد. یکی از امکانات مناسب این سینما سالن پذیرایی آن با ظرفیت 25 نفر است که فضایی نزدیک به کافه دارد و پذیرایی از تماشاچیان در این سالن انجام می‌شود.

پردیس سینمایی سیتی سنتر

نشانی: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی

شماره تماس: ۳۶۵۵۰۲۵۰-۰۳۱

از جدیدترین و مدرن‌ترین سینماهای اصفهان پردیس سینمایی سیتی سنتر است. این سینما در سال 1397 تأسیس شد و وسعت آن 12 هزار متر است. دو بخش در این مجموعه وجود دارد که یکی از آن‌ها برای تماشای فیلم و دیگری برای کنسرت اختصاص داده‌شده است.

این سینما را با بهترین و مدرن‌ترین تکنولوژی­های روز ساخته‌اند. پس اگر قصد تماشای فیلم در یک سالن مجهز و مدرن را دارید، پردیس سینمایی سیتی سنتر انتخاب درستی است. در این مجموعه 8 سالن سینما وجود دارد که ظرفیت بزرگ‌ترین آن 333 نفر است و درمجموع ظرفیت کل سالن­های آن به 2 هزار نفر می‌رسد. همچنین یک سالن اختصاصی وجود دارد که ظرفیت آن 24 نفر است. در این مجموعه همایش­ها، برنامه­های فرهنگی – هنری، سینما سه‌بعدی و تئاتر هم اجرا می‌شود؛ درواقع فعالیت این مجموعه صرفاً اکران فیلم نیست. سالن سینمایی سه‌بعدی هم 265 نفر ظرفیت دارد. در این مجموعه امکانات رفاهی دیگری مانند رستوران، کافه، بوفه و فروشگاه هم وجود دارد. پردیس سینمایی سیتی سنتر می‌تواند لحظات جذاب و لذت بخشی را برای شما فراهم کند.

پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان

نشانی: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، مقابل هتل قاپو

شماره تماس: ۳۲۲۲۶۹۵۵-۰۳۱

در سال 1350 سینما چهارباغ، که در آن زمان به سینما خانواده شهرت داشت تأسیس شد. در آن زمان 146 نفر ظرفیت داشت. سینما چهارباغ در بین بهترین سینماهای اصفهان به موقعیت مکانی خود شهرت دارد. این سینما در چهارباغ عباسی و در نزدیکی مترو واقع‌شده است؛ به همین دلیل تردد با وسایل نقلیه عمومی را آسان کرده است. در سال 1395 بود که موسسه بهمن سبز، سینما چهارباغ را تبدیل به پردیس سینمایی کرد. این سینما پنج سالن با ظرفیت‌های 411، 170، 120، 117 دارد و سالن جدید آن با ظرفیت 170 نفر برای سانس­های بعد از ساعت 22 بلیت­های نیم‌بها ارائه می‌دهد.

سینما سوره اصفهان

نشانی: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه، مقابل هتل عباسی

شماره تماس: ۳۲۲۲۳۲۵۱-۰۳۱

سینما سوره از جدید­ترین سینماهایی است که تأسیس آن بعد از انقلاب اسلامی بود. این سینما که توسط حوزه هنری مدیریت می‌شود در سال 1374 تأسیس شد و تعداد صندلی‌های آن 250 عدد است و به‌عنوان یکی از بهترین سینماهای اصفهان، امکانات رفاهی قابل قبولی را دارد. سینما سوره به­دلیل موقعیت مکانی خود، دسترسی راحتی را برای مخاطبین­اش فراهم می‌کند.

سینما بهمن خوارسگان اصفهان

نشانی: اصفهان، منطقه ۱۵، خیابان جی شرقی، خیابان شریعتی

شماره تماس: ۳۲۲۰۷۵۷۶-۰۳۱

سینما بهمن به ‌عنوان یکی از بهترین سینماهای اصفهان در سال 1354 تأسیس شد و موسسه فرهنگی بهمن سبز در سال 1396 آن را بازسازی کرد. این سینما در شرق اصفهان در منطقه خوارسگان واقع‌شده است که امروزه منطقه 15 اصفهان است و دلیل نام‌گذاری این سینما هم موقعیت مکانی آن است.

سینما بهمن خوارسگان اصفهان دارای یکی از بهترین کیفیت‌های صدا، در بین سینماهای اصفهان است. این سینما از تجهیزات صوتی دالبی برای پخش فیلم استفاده می‌کند. ظرفیت این سینما 320 نفر است.

پردیس سینمایی ساحل اصفهان

نشانی: اصفهان، میدان انقلاب

شماره تماس: ۳۲۲۲۶۱۸۸-۰۳۱

پردیس سینمایی ساحل اصفهان از سال 1354 فعال است و در منطقه‌ای نزدیک به سی‌وسه‌پل واقع‌شده است و موقعیت مکانی آن باعث دسترسی راحت مردم شده است. پردیس سینمایی ساحل در قدیم به سینما آفریقا شهرت داشت. پردیس سینمایی ساحل باوجود 9 سالن، بیشتر از 1000 نفر ظرفیت دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این سینما وجود دو سالن مخصوص کودکان با ظرفیت 30 و 20 نفر است که امکاناتی ویژه کودکان دارد. همچنین این سینما دارای یک سالن روباز، کافی­شاپ، بوفه، رستوران و کتابخانه هم می‌باشد. وجود پله‌برقی باعث راحتی تردد همه افراد در این مجموعه شده است. اگر قصد تهیه بلیت از پردیس سینمایی ساحل اصفهان را دارید می‌توانید هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین اقدام نمایید.

سینما فرهنگیان اصفهان

نشانی: اصفهان، چهارراه شکرشکن، خیابان حافظ

شماره تماس: ۳۲۲۲۷۲۷۲-۰۳۱

سینما فرهنگیان اصفهان در بین بهترین سینماهای اصفهان جزو قدیمی‌ترین‌ها بشمار می‌رود. این سینما در سال 1344 فعالیت خود را آغاز کرد. سینما فرهنگیان بعد از انقلاب به سازمان بنیاد شهید واگذار شد و قبل از آن با نام سینما مهتاب شهرت داشت. از سال 1368 به بعد، به علت واگذاری سینما به آموزش‌وپرورش، نام آن به سینما فرهنگیان تغییر کرد. با وجود قدیمی بودن این سینما، شما با صندلی‌ها و فضایی قدیمی روبرو نمی‌شوید و دلیل آن بازسازی سینما و تعویض صندلی‌ها است. نورپردازی جذاب، دیوارهای ام­دی­اف و فضایی مرتب نتیجه این بازسازی بود که باعث رضایت مردم شده‌است.

سینما سپاهان اصفهان­

نشانی: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، کوچه سپاهان

شماره تماس: ۳۲۲۰۶۲۶۰-۰۳۱

اگر بخواهیم قدیمی‌ترین سینمای شهر اصفهان را نام ببریم اولین گزینه، سینما سپاهان اصفهان است. این سینما در سال 1340 فعالیت خود را با یک سالن آغاز کرد و در سال 1395 سالن دیگری با 90 صندلی به مجموعه­ی خود اضافه کرد. دسترسی به سینما سپاهان اصفهان راحت است و دلیل آن‌هم نزدیکی این سینما به مرکز شهر و سی‌وسه‌پل می‌باشد.

سینما یاسمن شاهین‌شهر اصفهان

نشانی: اصفهان، شاهین‌شهر، جنب شهرداری

شماره تماس: ۴۵۲۲۰۴۰۷-۰۳۱

سینما یاسمن فعالیت خود را در سال 1374 در شهر شاهین‌شهر آغاز کرد. موسسه بهمن سبز در سال 1389 بازسازی این سینما را انجام داد و در سال 1396 هم سالن دیگری به این مجموعه اضافه شد. در حال حاضر سینما یاسمن به‌عنوان یکی از بهترین سینماهای اصفهان با ظرفیت 320 و 42 نفر فعالیت می‌کند و مخاطبین زیادی هم دارد.

سینما فرهنگ فولادشهر اصفهان

نشانی: اصفهان، فولادشهر، بلوار جمهوری

شماره تماس: ۵۲۶۲۹۶۲۴-۰۳۱

سینما فرهنگ فولادشهر در سال 1354 تأسیس شد و در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفت. مؤسسه بهمن سبز بازسازی این سینما را بر عهده داشت که رنگ‌آمیزی کامل، تعویض صندلی‌ها و کف‌پوش‌ها ازجمله تغییرات این سینما در زمان بازسازی بود.

سینما لاله نجف‌آباد اصفهان

نشانی: اصفهان، نجف‌آباد، خیابان امام

شماره تماس: ۴۲۷۴۶۶۵۰-۰۳۱

یکی دیگر از قدیمی­ترین سینماهای اصفهان، سینما لاله نجف‌آباد است که از سال 1345 فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1375 بازسازی این سینما انجام شد و بافت قدیمی و فرسوده به‌طور کامل موردبازسازی قرار گرفت. در سال 1383 به همت مؤسسه فرهنگی هنری شکوفا، سینما لاله نجف‌آباد فعالیت خود را مجدد آغاز کرد. سینما لاله نجف‌آباد به‌عنوان یکی از بهترین سینماهای اصفهان در یک سالن با ظرفیت 380 نفر تا به امروز رضایت مخاطبین خود را جذب کرده ‌است.

سینما شاهین طلایی اصفهان

نشانی: اصفهان، شاهین‌شهر، خیابان طالقانی، جنب فرهنگسرای اشراق

شماره تماس: ۴۵۲۹۳۲۲۱-۰۳۱

یکی دیگر از سینماهای اصفهان که در شاهین‌شهر واقع‌شده‌ است، سینما شاهین طلایی است. این سینما با یک سالن در سال 1392 تأسیس شد.

مؤسسه هنرهای تصویری نغمه اصفهان

نشانی: اصفهان، خیابان جی، خیابان مفتح واقع در مسیر محلی صیاد شیرازی

شماره تماس: ۰۹۱۳۱۶۲۹۷۲۰

مؤسسه هنرهای تصویری نغمه اصفهان یکی از مکان‌هایی است که برای تماشای فیلم تأسیس شده ‌است. به دلیل وجود وسایل نقلیه عمومی مناسب، دسترسی به این موسسه برای مخاطبین بسیار راحت است.

سینما هادی اصفهان

نشانی: اصفهان، خیابان عبدالرزاق، خیابان شیخ‌الاسلام

سینما هادی اصفهان به‌عنوان یکی از بهترین سینماهای اصفهان در نزدیکی حمام تاریخی علی‌قلی­آقا واقع‌شده است. یکی از ویژگی‌های خوب این سینما برای مسافران، وجود فروشگاه‌ها و هتل‌های زیاد در اطرافش است. دسترسی به این سینما هم به‌دلیل وجود ایستگاه مترو در نزدیکی آن راحت است.

سینما پنج بعدی صفه اصفهان

نشانی: اصفهان، کنارگذر صفه

شماره تماس: ۳۶۷۵۹۰۶۳-۰۳۱

اگر یکی از مخاطبین سینمای پنج بعدی هستید و دوست دارید از تماشای یک فیلم تجربه‌ای متفاوت داشته باشید، سینما پنج بعدی صفه اصفهان را در نظر داشته باشد. این سینما تجربه‌ای متفاوت به‌صورت پنج بعدی را برای مخاطبین خود فراهم کرده است.

کلام آخر

سینما فرصتی به ما می­دهد تا تجربه­هایی که در دنیای واقعی امکان پذیر نیست را لمس کنیم؛ پنجره­ای رو به رویاهای دور از انتظار. امروزه سینما از تفریحات لذت­بخشی است که مخاطبین زیادی دارد و این لذت زمانی کامل می­شود که در سینمایی مناسب به تماشای فیلم موردنظر بنشینیم. ما در این مطلب بهترین سینماهای اصفهان را بر اساس معیار­هایی مثل امکانات رفاهی، دسترسی ساده، کیفیت صدا، تصویر، صندلی­ها و… معرفی کردیم تا مسافران و ساکنین شهر اصفهان با انتخاب درست سینمای موردنظر خود، تجربه­ای لذت­بخش داشته باشند.

نظرات کاربران