اصفهان
25 فروردین 1402
اصفهان

مکان‌های تفریحی اصفهان؛ تفریحات نصف جهان چیست؟

اصفهان آن‌قدر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی دارد که اگر از سفر به «نصف جهان» صحبت کنیم، کمتر کسی به مکان‌های تفریحی اصفهان فکر می‌کند! اما باید بگوییم که این مساله آن‌قدرها هم منصفانه نیست. این شهر زیبا به‌اندازه‌ای مکان‌های تفریحی و جذاب دارد که می‌توانید در برنامه‌ریزی سفرتان روی بازدید از مکان‌های تفریحی اصفهان حساب کنید. 

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

در گزارش پیش رو به‌طور خلاصه امکانات تفریحی اصفهان را معرفی کرده‌ایم. نکته این‌که در مواردی سعی شده به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی-فرهنگی اصفهان، به چشم یک مکان تفریحی نگاه کنیم:

سی‌و‌سه پل، زیبا و بلندآوازه!

سی و سه پل

سی‌و‌سه پل یکی از بلندآوازه‌ترین مکان‌های تفریحی اصفهان است که با ارزش تاریخی بسیار زیاد، رفته‌رفته به نماد این شهر تبدیل شده است. 

محوطه‌ی اطراف سی‌و‌سه پل معروف‌ترین پاتوق گشت‌وگذار اصفهانی‌هاست و غروب‌دَم تقریباً جا برای سوزن انداختن پیدا نمی‌شود. 

سی‌و‌سه پلِ زیبا هنر دستِ استاد معمار « حسین بناء اصفهانی» است. او با بلندپروازی و خلاقیت بسیار، این پل را در عریض‌ترین بخش زاینده‌رود بنا کرد؛ چرا که این بخش از رودخانه چشم انداز رویایی و دل‌رُبایی داشت و هنوز هم شوقِ تماشایش روح هر بیننده‌ای را تازه می‌کند.

امکانات تفریحی سی‌و‌سه پل

قدم‌زدن در اطراف پل

اگر حوالی غروب گذرتان به سی‌و‌سه پل بیفتد، قبل از هرچیز محوِ تماشای غروب آفتاب می‌شوید. از پیاده‌روی روی پل لذت می‌برید و با خیره‌شدن به رفت‌و‌آمد آدم‌ها حال دل‌تان تازه خواهد شد. البته هیچ‌کدام این‌ها دست خودتان نیست و به جادوی سی‌و‌سه پل برمی‌گردد. زیبایی که از اندازه‌اش عبور کند، می‌شود همین شیدایی در خیابان‌های سی‌و‌سه پل!

شکم‌گردی 

بدون شک شکم‌گردی و تست غذاهای سنتی مناطق، یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان مکان‌های تفریحی اصفهان است. شما می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های محوطه سی‌و‌سه پل خستگی در کنید و از طعم به‌یاد ماندنی غذاهای اصفهان لذت ببرید.

اگر اهل روبراه کردن بساط پیک‌نیک هستید، بوستان محوطه سی‌و‌سه پل مکان مناسبی برای تفریح و لذت بردن از فضای زیبای اینجاست. 

برای آشنایی بیشتر با رستوران‌های اصفهان، وارد لینک روبه‌رو شوید: بهترین رستوران اصفهان از نظر مردم

قایق‌سواری

اگر خوش‌اقبال باشید و زاینده‌رود باز و پُرآب باشد، قایق‌سواری در سی‌و‌سه‌ پل اصفهان را تجربه می‌کنید. 

حواس‌تان باشد سیاحتِ این پل تاریخی و زیبا از نمایی متفاوت، تجربه‌ی دلچسبی است که به‌این زودی‌ها فراموش نخواهد شد.

دسترسی به سی‌‌وسه پل

نشانی: اصفهان | میدان انقلاب | خیابان چهارباغ عباسی

اتوبوس:  خطوط اتوبوس‌رانی زیر به سی‌وسه‌پل می‌روند:

میدان جمهوری اسلامی- میدان انقلاب | ترمینال قوشخانه – میدان انقلاب 

مترو: با استفاده از ایستگاه‌های سی‌و‌سه پل و میدان انقلاب می‌توانید به ورودی سی‌و‌سه پل برسید.

تاکسی: هرکجای شهر هستید به مقصد میدان انقلاب تاکسی بگیرید.

کوه صُفه اصفهان، تماشای چشم اندازی فوق العاده از اصفهان!

کوه صُفه اصفهان

‌در بین تمام مکان‌های تفریحی اصفهان ، کوه صفه استراحتگاه اصلی اصفهانی‌ها به‌حساب می‌آید. این مکان با فضای دل‌انگیز کوهستانی، امکانات تفریحی مناسبی را در خود جای داده ومقصد محبوبی برای کوهنوردان است.

بد نیست اشاره کنیم که از فراز کوه صفه یا همان «بام اصفهان»، چشم‌انداز کم‌نظیری از زاینده رود و «نصف‌جهان» در مقابل دیدگان شما قرار دارد.

برای آشنایی با امکانات تفریحی این مجموعه دیدنی و زیبا، در ادامه‌ی همین گزارش همراه ما بمانید.

امکانات تفریحی کوه صُفه

سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی

از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این کوهستان جذاب، صخره‌های بزرگ و بلندی است که در جای‌جای صفه به چشم می‌خورند. از همین‌رو اینجا به‌عنوان یکی از مکان‌های آموزش سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی شناخته می‌شود و همه‌روزه میزبان کارآموزان و ورزشکاران حرفه‌ای این رشته است.

پس اگر هوس کردید در مکان‌های تفریحی اصفهان سنگ‌نوردی کنید، در جریان باشید که مسیر قار قنبر و دیواره زیرین کوه صُفه برای آموزش این رشته جذاب به مبتدیان استفاده می‌شود.

تله‌کابین 

 تله‌کابین کوه صُفه طرفداران زیادی دارد و به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های تفریحی اصفهان در این منطقه شناخته می‌شود. تله‌کابین صفه دو خط دارد:

خط یک از دامنه کوه شروع می‌شود و بازدیدکنندگان را تا «گردنه باد» بالا می‌برد. هنگام سفر با تله‌کابین خط یک، زیبایی‌های کوهستان صفه و طبیعت چشم‌نواز اصفهان قابل مشاهده‌ هستند. 

خط دو ۸۰۰ متر امتداد می‌یابد و مسیر گردنه‌باد تا قله‌‌‌ی کوه صُفه را طی می‌کند. این خط نهایتاً به قلعه‌ی تماشایی و تاریخی شاه‌دژ می‌رسد.

بد نیست اشاره کنیم که تله‌کابین صُفه، در زمان وزش بادهای شدید موقتاً از مدار خارج خواهد شد و با عادی شدن شرایط جوی فعالیتش را دوباره از سر می‌گیرد.

مرکز بولینگ و بیلیارد صُفه

اگر از طرفداران ورزش‌های مفرح بولینگ و بیلیارد هستید، می‌توانید در کنار استفاده از تله‌کابین و امکانات طبیعی و زیبای کوه صفه، به مرکز بولینگ بروید و ساعت خوشی را در کنار دوستان‌تان تجربه کنید.

حواس‌تان باشد قبل از مراجعه به این مرکز حتماً تماس بگیرید و زمان بازی را رزرو کنید.

زیپ‌لاین 

زیپ‌لاین صُفه یا به‌قول اصفهانی‌ها «روباه پرنده» در پارک کوهستانی صفه قرار دارد و از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی اصفهان به‌حساب می‌آید. 

برای دسترسی به این مکان لازم است به‌وسیله تله‌کابین صفه به ایستگاه دوم بروید یا این‌که مسیر کوهنوردی 1900متری را به‌سمت رستوران بام (با تجهیزات ایمنی کوهنوردی) پیاده‌روی کنید. 

زیپ‌لاین پارک کوهستانی صفه ۶۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و طول آن به ۱۶۵ متر می‌رسد. پل معلق این مجموعه هم بسیار هیجان‌انگیز ساخته شده است و  سطح آدرنالین خون‌تان را بالا خواهد برد.

شهربازی و  پارک بادی صفه

تفریح و سرگرمی لذت‌بخش‌تر است اگر کودکان‌مان خوش باشند و فریاد شادی‌شان تا آسمان بلند شود. به همین‌منظور در جوار ایستگاه تله‌کابین صفه شهربازی کوچکی ساخته شده که برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است. دستگاه‌های این شهربازی از این قرارند:

ترامپولین | استخر توپ | هلیکوپتر | سفینه | ماشین برقی | سالتو | فریزبی رنجر | کشتی بزرگ، |سرسره بادی | مری گوراند شش نفره | کشتی دوازده نفره | قطار کودک 

سینما 7 بعدی

در بین مکان‌های تفریحی اصفهان تفرجگاه کوهستانی صفه برای تفریح و سرگرمی شما همه‌چیز دارد، حتی سینمای هفت‌بُعدی! در این مکان برای لحظاتی غرق در شور و هیجان می‌شوید و از امکانات جذاب آن لذت خواهید برد. 

سالن سینما هفت‌بعدی صفه به صندلی‌های شتاب‌دهنده مجهز است و برای فضاسازی بیشتر از ویژوال‌افکت‌های حسی-حرکتی جذابی مانند پاشیدن آب، پخش رایحه، تغییر دمای محیط و… استفاده می‌کند.

دسترسی به کوه صُفه 

نشانی: اصفهان | بلوار شهدای صفه | تفرجگاه کوهستانی صفه

برای دسترسی به کوه صفه اصفهان اتوبوس یا متروی خاصی وجود ندارد و سفر با خودروی شخصی بهترین انتخاب شما است. برای این منظور از هر نقطه اصفهان خود را به بزرگراه خیام برسانید. حالا مسیرتان را از پل وحید به طرف بزرگراه میرزا کوچک‌خان ادامه دهید. در ادامه با رسیدن به میدان سهروردی، در جهت بزرگراه حبیب‌اللهی برانید. حالا دیگر فقط کافی‌ست که از بزرگراه میثمی به بزرگراه اقارب‌پرست بروید و به بزرگراه شهدای صفه وارد شوید.  

برای گذراندن لحظاتی هیجان‌انگیزتر در شهر زیبای اصفهان، این مقاله را از دست ندهید: آشنایی با پاتوق های اصفهان

شهر رویاهای اصفهان، برای گذراندن لحظاتی مهیج!

شهر رویاهای اصفهان

در ادامه بررسی مکان‌های تفریحی اصفهان به شهر رویاها می‌رسیم؛ بزرگترین مرکز تفریحی کشور با 170000 متر مربع مساحت که در شرق اصفهان قرار دارد. 

این مجموعه هیجان‌انگیز با بهره‌گیری از امکانات تفریحی مدرن و جذاب، شما را در هر رده سنی و با هر سلیقه‌ای سرگرم می‌کند.

لازم به‌ذکر است که شهر رویاها با همکاری کمپانی چینی high-technology احداث شده و در جهان با نام Isfahan Fantawild Adventure معروف است. 

امکانات تفریحی شهر رویاها

این مجموعه در دو بخش سرپوشیده و فضای باز به بازدیدکنندگان خدمات می‌دهد. امکانات تفریحی بخش فضای باز شهر رویاها به قرار زیر است:

کاروسل یا همان اسب گردان | ترن هوایی معلق | ترن هوایی کوچک | رالی کودک | موتور فضایی | زنبور کوچولو| تاب زنجیری | کرم کوچولو | بازوی چرخان | سقوط آزاد

امکانت تفریحی فضای سرپوشیده شهر رویاها در پنج بخش مختلف تقسیم شده است:

سالن بازی‌های کامپیوتری

این سال 300نفر گنجایش دارد و با ۷۰ دستگاه مدرن و امروزی، به انوع سرگرمی‌های کامپیوتری، ورزشی، هیجان‌انگیز، ماجراجویی و … مجهز است.

استودیو ویژوال افکت

این استودیوی خیال‌انگیز 300نفر گنجایش دارد و به بخش‌های «پیش نمایش» و «نمایش اصلی» تقسیم شده‌است. فیلم‌های استودیو جلوه‌های ویژه در ژانرهای گوناگوی و در لوکیشن‌های مصری، غربی، قلعه‌‌های باستانی و شهرهای مدرن نمایش داده می‌شوند. 

جلوه‌های ویژه جذاب و تماشایی در ترکیب با صحنه‌های واقعی، شما را هیجان‌زده کرده و خاطره‌ی دلچسبی از مکان‌های تفریحی اصفهان در ذهن‌تان می‌سازند.

سینما رویا 

بدون هیچ تعارفی باید بگوییم که «سینما رویا» نظیر ندارد! این مجموعه‌‌ی هیجان‌انگیز تا این لحظه فقط در کشورهای توسعه‌یافته چین، آلمان و آمریکا ساخته شده‌ و در سطح خاورمیانه نمونه‌ای ندارد. 

سه جذابیت دیدنی سینما رویا که تا مدت‌ها در خاطرتان باقی می‌مانند:

دنیای زیرآب:

اینجا درواقع یک سالن سینماست که با بهره‌گیری از 6 پروژکتور قدرتمند سه‌بعدی و پرده‌های محیطی فراگیر و البته چشمان مسلح شما، نمایشی بی‌مانند از زندگی در جهان زیر آب پخش می‌کند. 

دنیای زیر آبِ مجموعه سینما رویا، به کمک تکنولوژی تصاویر و افکت‌های گوناگون، شما را به تماشای دنیای مخفی زیر اقیانوس‌ها می‌برد و تعطیلات‌تان را دیدنی و لبریز از تماشا خواهد کرد.

شهر واژگون

همان‌طور که از نامش برمی‌آید، اینجا ساختمانی متفاوت با نمای واژگون است! شما در این ساختمان عجیب به جهان تخیلی (یورش دایناسورها به شهر) وارد می‌شوید و سوار بر واگن‌های جذاب، درون یک روایت دیدنی سفر می‌کنید! تفریح از این بهتر؟! حتماً در بازدید از مکان‌های تفریحی اصفهان به اینجا سر بزنید.

برای کمک به هرچه واقعی‌تر شدن تجربه شما، حرکت‌های دورانی، افکت‌های صوتی و تصویری، نورپردازی و … در این مجموعه به بهترین نحو ممکن اجرا شده‌اند.

مسیر حرکت واگن‌ها در یک فضای چند‌بُعدی و همراه با اجرای ۱۹ افکت متفاوت خواهد بود.

سفر به فضا

به‌محض وارد شدن به این منظقه باید سوار یک آسانسور فضایی بشوید و 12طبقه(به‌شکل فرضی) بالا بروید! پس از پیاده شدن خود را در میان یک سفینه فضایی خواهید یافت. شما به مدت 6 دقیقه و 20 ثانیه فرصت دارید تا طعم یک سفر فضایی ماجراجویانه را بچشید. 

نکته این‌که این سینما به 5 کابین 20 نفره مجهز است.

بازی‌های آبی شهر رویاها

اگر به بازی‌های مهیج آبی علاقه دارید، بهتر است بدانید که مجموعه شهر رویاها در مکان‌های تفریحی اصفهان ، یک ساختمان دو طبقه را تماماً به بازی‌های آبی اختصاص داده است. این مکان 300نفر گنجایش دارد و با امکاناتی مانند تفنگ‌های آب‌پاش و پمپ‌های خودکار آب، لحظات خوش و مفرحی برای‌تان خواهد ساخت. 

 کارتینگ

کارتینگ مجموعه شهر رویاها با یک پیست 600متری به شما امکان می‌دهد 5 تا 6 دقیقه ماشین کارتینگ برانید و از ادامه‌ی روز خود لذت ببرید.

دسترسی به شهر رویاها

نشانی: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان | پس از روشن‌دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

اتوبوس:  شما می‌توانید با اتوبوس به میدان بزرگمهر بروید سپس برای رسیدن شهر رویاها تاکسی بگیرید.

لازم به‌ذکر است که میدان بزرگمهر از میدان‌های اصلی اصفهان به‌شمار می‌آید و اتوبوس‌های زیادی هرروزه  به مقصداین‌جا حرکت خواهند کرد:

اتوبوس‌های خطوط (۱- ۲۸- ۲۹- ۳۵- ۶۴- ۸۰- ۸۳- ۸۴- ۹۰- ۹۶-BRT 1 و BRT 2) در مسیر پل بزرگمهر حرکت می‌کنند.

خودروی شخصی: شما باید در مسیر اتوبان کمربندی شرق اصفهان رانندگی کنید تا به میدان میوه و تره‌بار برسید. سپس با عبور از روشن دشت به شهر رویاها می‌رسید.

در مطلب از بهترین شهربازی های اصفهان چه می‌دانید؟ می‌توانید با دیگر شهربازی‌های مهیج این شهر بیشتر آشنا شوید.

محله جلفای اصفهان، متفاوت و جذاب!

محله جلفای اصفهان

جلفا از محله‌های مشهور «نصف‌جهان» است که به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی اصفهان شناخته می‌شود. محله ‌تاریخی جلفا به نام‌های «نو جُلفا» یا «جُلفای نو» هم معروفی می‌شود.

حضور کلیسای وانک –زیباترین و معروف‌ترین کلیسای اصفهان- در این محله ارمنی‌نشین باعث شده تا گردشگران زیادی برای بازدید از آنجا روانه جلفا شوند. علاوه‌بر این کافه و رستوران‌های دلرُبا و هوس‌انگیز اینجا در تمام اصفهان نظیر ندارند و انتخاب خوبی برای شکم‌گردی و تفریح هستند. 

اما خاصیت اصلی تفریحی-گردشی محله‌ی جلفای اصفهان، شب‌گردی در میان سنگفرش‌ها و تماشای ساختمان‌های شگفت‌انگیز و متفاوت آن است. جلفا در خلوت شب‌هایش شما را مسخ خواهد کرد و در یک چشم به‌هم‌زدن محوِ تماشای آن‌همه زیبایی و اصالت خواهید شد.

امکانات تفریحی محله جلفا

پیاده‌روی در خیابان‌ها

پیاده‌روی در خیابان‌های محله‌ی ارامنه‌نشین جلفا، مستقلاً یک جاذبه تفریحی-گردشی به حساب می‌آید. مگر می‌شود خیابان انقدر قشنگ و دلربا و اصیل ساخته‌شده باشد؟ اینجا انگار تونل زمان است و ما را در لابلای تاریخ اصفهان به عقب برمی‌گرداند.

بلندآوازه‌ترین خیابان‌های جلفا «خیابان خاقانی»، « کوچه سنگ‌تراش‌ها» و« کوچه لت استرا» هستند.

بازدید خانه‌های تاریخی

در میان مکان‌های تفریحی اصفهان ، خانه‌های تاریخی محله جلفا جایگاه ویژه‌ای دارند. لذت تماشای معماری زیبا و محو شدن در میان نشانه‌شناسی‌ هنرمندانه این خانه‌ها، سرگرمی ساده‌ای نیست که همیشه پا بدهد!

از معروف‌ترین خانه‌های محله جلفا میتوان از «خانه مارتا پیترزاین»، « خانه خواجه هوسپاین» و «خانه میناسیان» نام برد.

تماشای کلیساها

همه‌ساله گردشگران زیادی برای گردش و وقت‌گذرانی به مکان‌های تفریحی اصفهان می‌روند و از جاذبه‌های بی‌مانند و کم‌نظیر نصف جهان دیدن می‌کنند. به گواه اکثر آنها {ایرانی یا خارجی} کلیساهای ارمنی محله‌ی جلفا از لحاظ زیبایی نظیر ندارند و علاه‌بر‌این نشانه‌ای از قرن‌ها هم‌جواری ادیان در تاریخ ایران هستند.

معماری، اصالت و زیبایی بصری این نشانه‌های مذهبی- تاریخی اصفهان، سبب شده تا در معرفی مکان‌های تفریحی اصفهان از آن‌ها هم نام ببریم و به شما توصیه کنیم که هرگز فرصتِ تماشای این‌همه زیبایی را از دست ندهید!

کلیساهای معروف محله‌ی جلفای اصفهان: «کلیسای وانک»، « کلیسای بیت لحم‏» و « کلیسای سرکیس» هستند.

کافه‌های جُلفا

علاوه‌بر کشفِ زیبایی‌ها و لذت‌بردن از تفریحات جُلفا، کافه‌گردی در خیابان‌های اصیل این محله کیف‌وحال دیگری دارد. کافه‌های این‌جا اکثراً به‌شکل اروپایی طراحی ‌شده‌اند و با گلدان‌هایی پُرگل از شما دل می‌برند. کافی‌ست از کنار یکی از این‌ کافه‌ها عبور کنید تا در ترکیبِ بوی قهوه با گل‌های داوودی، همان‌لحظه درجا عاشق بشوید! برویم جلفا؟

«کافه‌رستوران ایتالیایی هرمس»، «کافه رستوران رومنس»، «کافه دالون»، «کافه بهارنارنج»، «کافه ستاره»، «کافه آنی»، «کافه آشوب»، «کافه مارسی» و «شربت خانه فیروز» مهمترین کافه‌های محله جلفای اصفهان هستند.

دسترسی به محله جلفا

نشانی: زاینده رود، قسمت جنوبی | در بین سی‌و‌سه پل و پل مارنان | محله‌ی جلفا

تاکسی و اتوبوس: اگر قصد دارید با تاکسی و اتوبوس به محله جلفا بروید، ابتدا باید به میدان آزادی برسید. از آنجا تا محله جلفا اصفهان مسیر زیادی وجود ندارد. طبق علاقه خود می‌توانید پیاده یا با تاکسی ادامه‌ی مسیر را بپیمایید.

خودروی شخصی: همان‌طور که گفته شد محله‌ی جلفا در بخش جنوبی زاینده‌رود و در جنوب شهر اصفهان واقع شده است. برای سفر به جلفا با خودروی شخصی، ابتدا  باید به خیابان نظر بروید؛ اینجا به‌عنوان مرز شمالی این محله شناخته می‌شود. سپس از خیابان نظر مقصدتان را به سمت ورودی خیابان حکیم نظامی ادامه بدهید. حالا از این‌جا تمام کوچه‌ها به محله جلفا می‌رسند.

باغ جوان اصفهان، بی نظیر در ایران!

باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان با 30 هکتار مساحت، یک مجموعه‌ تفریحی-گردشگری هیجان‌انگیز در قلب شهر اصفهان است. اینجا سرگرمی‌ها و تفریحاتی پیدا می‌کنید که نه‌تنها در مکان‌های تفریحی اصفهان بلکه در هیچ‌کجای ایران نظیر ندارند.

امکانات تفریحی باغ جوان اصفهان

پینت‌بال

مجموعه پینت‌بال باغ جوان اصفهان برای ساختن تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری برای شما، لباس مخصوص این تفریح جذاب را به‌شما امانت می‌دهند. اما این تنها نکته‌ی هیجان‌انگیز این مجموعه نیست! اینجا با تمام سالن‌های پینت‌بال متفاوت است و فضاسازی بسیار جالبی دارد. باغ جوان اصفهان بازی ماجراجویانه پینت‌بال را مانند فیلم‌های کماندویی در یک جنگل مصنوعی برگزار می‌کند؛ از این بهتر؟ شما در این مجموعه می‌توانید حس و حال طبیعی نبرد در فضاهای واقعی را تجربه کنید و نقش اول فیلم اکشن خودتان باشید! 

فوتبال حبابی

این سرگرمی بسیار جذاب از ترکیب بازی‌های فوتبال، زوربینگ و کشتی سوهو ساخته شده‌است. 

تفریح پُرهیجان فوتبال حبابی که در سال1394 به کشورمان وارد شده، درواقع برداشتی از یک ویدئوی اینترنتی است که مدتها در تمام جهان فراگیر شده بود.

 بازی فوتبال حبابی برای خودش قوانین خاصی دارد. مثلاً بازیکن‌ها مجبورند بالاتنه‌شان را با لباسی بپوشانند که از هوا پُر شده و ظاهری شبیه حباب دارد! اینجا هم مانند فوتبال بازیکنی برنده بازی می‌شود که زودتر از همه بتواند دروازه حریف را باز کند.

زیپ لاین

برای شما که عاشق پرواز هستید، زیپ‌لاین مجموعه باغ جوان بهترین انتخاب است. حتماً در بازدید از مکان‌های تفریحی اصفهان حواس‌تان به تجربه‌ی این ورزش مهیج باشد.

برای تجربه‌ی حس زیبای پرواز با زیپ‌لاین، ابتدا دو نقطه مرتفع را به‌وسیله‌ی یک کابل فلزی به یکدیگر متصل کرده و با تجهیزات ویژه‌ی زیپ‌لاین به همان کابل فلزی وصل می‌شوند. 

نکته مهم این‌که اگر باردار هستید، هر نوع بیماری قلبی دارید یا حتی از ارتفاع می‌ترسید، هرگز سراغ زیپ‌لاین نروید. 

قلعه وحشت

اگر اهل بازی‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هستید، قلعه وحشت مجموعه باغ جوان را از قلم نیاندازید؛ اینجا در مقایسه با دیگر مکان‌های تفریحی اصفهان که خدمات بازی ارائه می‌دهند، نظیر ندارد.

در جریان باشید که نسبت به علاقه شما به درجات مختلفی از وحشت، چندین خط داستانی گوناگون وجود دارند که می‌توانید از میان‌شان انتخاب کنید. 

سوارکاری

احتمالاً به عقیده بسیاری از بازدیدکنندگان، سوارکاری جذاب‌ترین‌ تفریح مجموعه باغ جوان به‌شمار می‌رود. پس اگر از عهده‌ی هزینه‌های هنگفت خریداری و نگهداری اسب و همچنین شهریه‌ی باشگاه‌های سوارکاری برنمی‌آیید؛ این محوطه گزینه بسیار مناسبی برای شما‌ است. اینجا می‌توانید با پرداخت مبلغ اندکی سوارکاری را امتحان کنید.

ترامپولینگ

یکی از جدیدترین تفریحات بچه‌های امروزی ترامپولینگ نام دارد. یک فضای مستطیل شکل را تصور کنید که بچه‌ها روی مرکز فنری‌اش بالا و پایین می‌پرند. 

بانجی جامپینگ

پرش از ارتفاع جزئی از تفریحات پرطرفدار شهربازی‌ها در تمام جهان به‌حساب می‌آید، اما جای این سرگرمی جذاب برای مدت‌ها در مکان‌های تفریحی اصفهان خالی بود. حالا باغ جوان با جدیدترین تجهیزات روز دنیا بانجی‌جامپینگ را به  هم به مجموعه‌اش اضافه کرده تا شهر زیبای اصفهان چیزی برای تفریح کم نداشته باشد!

فراموش نکنید اگر بیماری قلبی دارید یا باردار هستید، قید تجربه بانجی‌جامپینگ را بزنید و سراغ تفریحات امن‌تری بروید.

دسترسی به باغ جوان اصفهان

نشانی: اصفهان | خیابان مشتاق سوم | بعد از پل شهرستان | مجموعه تفریحی باغ جوان

خودروی شخصی: باغ جوان در قسمت جنوب شرقی اصفهان و دقیقا در کنار زاینده‌رود قرار گرفته است. برای رسیدن به اینجا باید ابتدا به سمت خیابان سلمان فارسی  یا همان مشتاق سوم بروید. پس از عبور از پل شهرستان، مجموعه در سمت راست‌‌تان قابل مشاهده است.

دیگر مکان‌های تفریحی اصفهان

سیتی سنتر اصفهان

در ادامه‌ی این گزارش به برخی از مهم‌ترین مکانهای تفریحی اصفهان اشاره می‌کنیم:

سیتی سنتر اصفهان: (اصفهان | بزرگراه شهید دستجردی | مرکز تفریحی گردشگری سیتی سنتر)

پارک جنگلی ناژوان اصفهان: (اصفهان | اتوبان شهید حبیب اللهی | میدان سهروردی | خیابان الفت)

پینت بال پرسپولیس: (اصفهان | بلوار صفه)

اسکیپ روم اصفهان: (اصفهان | چهارراه سجاد | خیابان آپادانا اول | بن بست شهریار | پلاک 16 | انجمن اوقات فراغت اصفهان)

پارک آبی آبسار اصفهان: (اصفهان | سپاهان شهر | بلوار شاهد)

کلام آخر

اصفهان بی‌دلیل به نصف جهان معروف نشده است؛ حضور این‌همه جاذبه‌ی تفریحی-گردشی زیبا در دل یک شهر، تحسین هر بازدیدکننده‌ای را برمی‌انگیزد. این شهر از جاذبه‌های تماشایی لبریز است اما همین اندازه هم مکان‌های تفریحی دارد. تفریحاتی که می‌توانند شور و شادی به دامن‌مان بریزند و برای ساعتی هم شده زندگی را لذت‌بخش‌تر کنند. 

بنابراین در کنار بازدید از جاذبه‌های بی‌مانند اصفهان، تفریح و سرگرمی را فراموش نکنید. 

نظرات کاربران