باغ پرندگان اصفهان

آشنایی با پاتوق های اصفهان

 پاتوق های اصفهان

دوست دارین بدانین زمانی که بلیط هواپیما اصفهان را رزرو کردید و به نصف جهان رسیدید؛ چه جاهای دیدنی انتظارتان را می کشد؟ پس با ما و پاتوق های اصفهان همراه باشید! ما بهترین ها را برایتان در نظر گرفته ایم، پس همراهمون باشید!

مادی های اصفهان؛ پاتوق عاشقان طبیعت

یکی از باحال‌ترین اماکن تفریحی و پاتوق‌های نصف جهان، مادی‌های آن هستند. کلمه‌ی مادی، اصطلاحی محلی است که به نهر آب اشاره دارد. مادی‌های اصفهان که اغلب از زاینده‌رود جدا ‌می‌شوند محلی فوق‌العاده زیبا و تماشایی برای اتراق کردن به حساب می‌آیند.

مادی نیاصرم

مادی نیاصرم

مادی نیاصرم بزرگ‌ترین و زیباترین مادی اصفهان است. این مادی در کنار باغ جنت قرار گرفته و از طبیعتی سبز و روح‌نواز برخوردار است. زمانی که به این مادی پا بگذارید، با درختانی مواجه خواهید شد که به زیبایی هرچه تمام‌تر شاخه‌های خود را به سمت رودخانه خم کرده‌اند؛ به گونه‌ای که انگار در حال تماشای تصویر خود در آینه‌ی آب هستند.

آدرس مادی نیاصرم اصفهان؛ خیابان فردوسی، خیابان چرخاب.

مادی شاهپسند

مادی شاهپسند

این مادی که به جوی شاه نیز معروف است، وظیفه آب‌رسانی به باغ‌ها و عمارت‌های شاهانه دوره‌های تاریخی صفویه و قاجاریه را به عهده داشته است. از همین روی تعدادی از زیباترین باغ‌های اصفهان در مسیر مادی شاهپسند قرار گرفته‌اند. هر قسمتی از این مادی را که برای چادر زدن انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد؛ چراکه انبوهی از درختان سرسبز در اطراف مادی شاهپسند اصفهان انتظار شما را می‌کشند تا دلچسب‌ترین پیک‌نیک‌تان را برای شما رقم بزنند.

آدرس مادی شاهپسند اصفهان؛ منطقه ۷ اصفهان، خیابان مادی شاهپسند.

مادی فرشادی

مادی فرشادی

مادی فرشادی یکی از محبوب‌ترین پاتوق های اصفهان است. بسیاری از خانواده‌ها و جوانان ساعاتی از آخر هفته خود را در کنار این جوی زیبا سپری می‌کنند. تماشای جریان آب زلال و نسبتا پرفشار مادی فرشادی آن هم در حالی که میان انبوهی از درختان کهنسال و تنومند لم داده‌اید، می‌تواند خستگی یک هفته کاری را کاملا از تن شما دور کند و انرژی مضاعفی به شما ببخشد.

پاتوق های اصفهان؛ پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان یکی از بهترین پاتوق های اصفهان و از جمله خوش‌آب‌وهواترین مناطق نصف جهان است. زمانی که به این پارک سرسبز جنگلی قدم می‌گذارید، عطر خوش انواع گونه‌های گیاهی در کنار حوض‌ها و جویبارهای مختلف هوش از سر شما می‌ربایند و جان تازه‌ای به شما می‌بخشند.

مساحت پارک جنگلی ناژوان به ۱۲۰۰ هکتار می‌رسد و علاوه بر اتراق کردن می‌توانید از تفریحات متنوعی نظیر تله‌سیژ، شهربازی، استخر، قایق‌رانی، زمین‌های ورزشی، درشکه‌سواری، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری نیز لذت ببرید.

همچنین اگر به دنبال تفریحات متنوع‌تری می‌گردید، باید بدانید که این پارک از امکاناتی نظیر باغ پرندگان، باغ خزندگان، آکواریوم و موزه صدف و پروانه‌ها نیز برخوردار است. تنوع تفریحات پارک جنگلی ناژوان می‌تواند همه اعضای خانواده شما را راضی نگه دارد.

آدرس پارک جنگلی ناژوان اصفهان؛ بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت.

بام اصفهان (کوه صفه)؛ پاتوق زوج‌های عاشق

بام اصفهان

این کوه در منتهی‌الیه جنوب اصفهان قرار دارد و به بام اصفهان معروف است. بسیاری از زوج‌های اصفهانی شب‌ها را در این مکان سپری می‌کنند. در کوه صفه، شهر اصفهان زیر پای شما قرار دارد. تماشای سوسوی چراغ ساختمان‌ها و ماشین‌ها در تاریکی شب، آن هم وقتی که دست‌های معشوقه خود را در دست گرفته‌اید، می‌تواند تجربه شیرین و رمانتیکی را برای شما رقم بزند.

آدرس بام اصفهان؛ بلوار شهدای صفه، کوه صفه.

قهوه‌ خانه‌ حاج میرزا؛ عجیب‌ترین قهوه خانه ایران

قهوه‌ خانه‌ حاج میرزا

این کافه، قدیمی‌ترین قهوه‌خانه‌ به‌جا مانده از عهد صفویه در استان اصفهان به حساب می‌آید. همین که پایتان را به درون قهوه‌خانه حاج میرزا بگذارید، دکوراسیون عجیب و غریب آن توجه شما را به خود جلب می‌کند. روی در و دیوار و طاقچه‌های این قهوه‌خانه با انواع عتیقه‌جات و اشیاء قدیمی پوشیده شده است، به طوری که جای سوزن انداختن هم نیست.

جالب است بدانید که در سال‌های نه‌چندان دور، سرای حاج میرزا محلی برای تعذیه‌خوانی و نقالی بوده است. کسانی که به ابزارآلات قدیمی و عتیقه‌جات علاقه‌مند بودند، به مناسبت‌های مختلف وسایلی مثل نیزه، نقاشی‌های مینیاتوری از مینیاتوریست‌های بزرگ اصفهان، شمشیر، کلاه‌های آهنی، سنگ‌های قیمتی و… را به این مکان هدیه می‌کردند. بدین ترتیب، قهوه‌خانه حاج میرزا در طول زمان به شکل کنونی‌اش درمی‌آید.

آدرس قهوه خانه حاج میرزا اصفهان؛ حافظ، خیابان میرعماد، چاه حاج میرزا.

کافه لیمو؛ پاتوق دانشجویان اصفهان

کافه لیمو

کافه لیمو یکی از بهترین پاتوق های اصفهان برای جوانان و دانشجویان است. وقتی پا به این کافه می‌گذارید، محیط شاد آن در کنار میز و صندلی‌های رنگارنگی که به زیبایی هرچه تمام‌تر چیده شده‌اند، شور مضاعفی به شما می‌بخشد. خوراکی‌های خوشمزه‌ی کافه لیمو، در کنار فضای دنج و زیبایش، آن را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کافه های اصفهان تبدیل کرده است.

کافه بلانش؛ کافه‌ای با معماری عجیب

کافه بلانش

کافه بلانش یکی دیگر از پاتوق های اصفهان است که با دکوراسیون عجیب و غریب خود، دل بسیاری از جوانان اصفهانی را به دست آورده است. دکوراسیون این کافه، شبیه به یک هواپیما طراحی شده است. هنگامی که همراه با دوستان خود در کافه بلانش نشسته‌اید، می‌توانید تصور کنید که درون یک هواپیمای قدیمی در حال سفر به دورترین نقاط جهان هستید و از قهوه خوردن در چنین محیطی کیفور شوید.

آدرس کافه بلانش اصفهان؛ خیابان مرداویج، بلوار پرواز.

کافه آنی؛ دنج ترین کافه اصفهان

کافه آنی

جلفا، نام یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های اصفهان است. این خیابان تعدادی از بهترین کافه های اصفهان را در دل خود جای داده است. همین‌طور که در خیابان جلفا قدم می‌زنید، با کافه‌ای دنج و باصفا روبه‌رو می‌شوید که با دکوری به رنگ قهوه، از رهگذران دلبری می‌کند.

در بدو ورود به کافه آنی، سنگ‌فرش قهوه‌ای و دیوارهای آجری آن، توجه شما را جلب می‌کنند. همچنین میز و صندلی‌های چوبی نیز زیبایی‌های این کافه را دوچندان کرده‌اند.

آدرس کافه آنی اصفهان؛ خیابان جلفا، نبش کلیسای وانک.

شربت‌ سرای روزگار؛ پاتوق کتاب‌بازها

شربت سرای

شربت‌سرای روزگار، یکی از خاص‌ترین پاتوق های اصفهان است. اگر اهل کتاب هستید، می‌توانید در این کافی‌شاپ خاص، کتاب مورد علاقه‌ خود را از قفسه کتاب‌ها انتخاب کنید و در حالی که مشغول لذت بردن از نوشیدنی‌های بی‌نظیر شربت‌سرای روزگار هستید، به مطالعه بپردازید.

آدرس شربت سرای روزگار؛ اصفهان، میدان نقش جهان، کنار مسجد شیخ لطف الله، پلاک ۳۷.

کافه رادیو؛ پاتوق قهوه‌خورهای حرفه‌ای

کافه رادیو

این کافه در خیابان آمادگاه و در طبقه فوقانی تالار سوره واقع شده است. خوراکی‌های خوشمزه و همچنین باریستاهای خوش‌برخورد کافه رادیو، هر روز عده زیادی از جوانان را به سمت خود می‌کشاند.

نور ملایم و موسیقی‌های آرامش‌بخشی که در این کافه پخش می‌شود، به شما کمک می‌کنند تا ساعاتی را در اوج آرامش سپری کنید. بدون شک وقت گذراندن در این کافه دنج و آرام همراه با دوستان و نوشیدن قهوه‌های خوش‌طعم آن برای شما به یادماندنی خواهد شد.

آدرس کافه رادیو اصفهان؛ میدان نقش جهان، خیابان استانداری.

شربت خانه‌ی فیروز؛ پاتوقی برای روزهای گرم تابستانی

شربت خانه‌ی فیروز

این شربت‌خانه در محله‌ی جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک قرار دارد. شربت‌خانه فیروز یک کافه‌ی نوستالژیک و آنتیک با دکوری قدیمی است. علاوه بر فضای داخلی دنج و باصفا، این شربت‌خانه دارای منویی با خوراکی‌های خاص است. حتی اسامی خوراکی‌های شربت‌خانه فیروز هم خاص و آنتیک هستند.

بر روی هر میز این کافه، گلدانی با گل طبیعی قرار دارد که با نهایت سلیقه انتخاب شده است. همچنین پنجره‌های چوبی شربت‌خانه فیروز که رو به حیاطی سرسبز با درختانی تنومند باز می‌شوند، شادابی و سرزندگی خاصی را به فضای کافه بخشیده‌اند. بستنی‌های شربت‌خانه‌ی فیروز معروف هستند. خوردن بستنی‌های خوش‌مزه این کافه در یک روز داغ تابستانی، می‌تواند هر کسی را به وجد آورد.

رستوران خوان گستر (سیتی سنتر)؛ جایی برای دورهمی‌های شبانه

رستوران خوان گستر

این رستوران در اتوبان شهید دستجردی، رو‌به‌روی ورودی جنوبی سپاهان‌شهر قرار دارد و از جمله بهترین رستوران های اصفهان به حساب می‌آید. دیوارهای رستوران خوان گستر به رنگ آبی فیروزه‌ای بوده و تصاویری از مشاهیر بزرگ کشورمان بر روی آن‌ها نصب شده است.

در کنار دکوراسیون ساده و زیبا، منوی رستوران خوان گستر نیز از تنوع مطلوبی برخوردار بوده و انواع غذاهای ایرانی و خارجی را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های مثبت این رستوران، نظیر محیط آرام و دلنشین و کیفیت بالای غذاها، خوان گستر را به یکی از بهترین پاتوق های اصفهان برای صرف شام تبدیل کرده‌ است.

آدرس رستوران خوان گستر اصفهان؛ خیابان جلفا، جنب کلیسای وانک

رستوران ملل زینو؛ پاتوقی برای خانواده‌ها

رستوران ملل زینو

رستوران ملل زینو نیز همان‌طور که از نامش برمی‌آید، انواع غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهد. در واقع این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای یازده کشور مختلف دیگر را نیز با کیفیتی فوق‌العاده طبخ می‌کند. تنوع منوی رستوران ملل زینو می‌تواند برای همه اعضای خانواده با انواع سلیقه‌ها رضایت‌بخش باشد و شب خاطره‌انگیزی را برای‌ شما رقم بزند.

علاوه بر این، دکوراسیون چوبی و نورپردازی ملایم، آرامشی وصف‌ناپذیر به رستوران ملل زینو بخشیده است که لذت خوردن یک غذای خوش‌مزه و سالم را چند برابر می‌کند.

  • اگر دوست دارید رستوان ها خوب اصفهان از نظر مردم را بشناسید؛ این مقاله را بخوانید!

آدرس رستوران ملل زینو اصفهان؛ خیابان حکیم نظامی، بالاتر از تقاطع شریعتی.

سی‌ و‌ سه پل؛ اصلی ترین پاتوق اصفهان

سی‌ و‌ سه پل

سی و سه پل دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد. به خصوص اگر در نزدیکی‌های غروب به این مکان بروید، محو زیبایی‌های چشم‌نواز و آرامش‌بخش آن می‌شوید. همان‌طور که می‌دانید، سی و سه پل روی رودخانه‌ زاینده‌رود قرار دارد و نماد شهر اصفهان محسوب می‌شود. در زمان‌هایی که آب زاینده‌رود آزاد می‌شود، سی و سه پل به اصلی‌ترین پاتوق اصفهانی‌ها تبدیل شده و انبوهی از مردم را به سمت خود می‌کشاند.

آدرس سی و سه پل؛ میدان انقلاب، خیابان چهارباغ.

پاتوق های اصفهان؛ پل خواجو

پل خواجو

این پل یکی دیگر از معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است و از جمله مهم‌ترین آثار ملی ثبت شده کشورمان به حساب می‌آید. منظره تماشایی غروب آفتاب در پل خاجو، در کنار کافه‌ها و رستوران‌های متعددی که در نزدیکی آن قرار دارند، این مکان را به یکی از بهترین پاتوق‌ها برای خانواده‌های اصفهانی تبدیل کرده است.

همچنین از نورپردازی‌های پل خاجو نیز نباید به سادگی گذشت، چراکه در تاریکی شب، زیبایی و شکوه این اثر باستانی را چند برابر کرده است.

آدرس پل خاجو؛ خیابان چهارباغ، انتهای خیابان کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی.

پارک مشتاق؛ ترکیبی از طبیعت سبز و آبی

پارک مشتاق

پارک مشتاق به علت داشتن فضایی سرسبز و دلنشین یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیک‌نیک، اوقات فراغت و تفریح به حساب می‌آید. چمنزارهای سرسبز این پارک در کنار درختان تنومندی که در جای‌جای پارک قد علم کرده‌اند، جان دوباره‌ای به ریه‌های شما خواهند بخشید.

همچنین می‌توانید روی آلاچیق‌های چوبی این پارک که در میان درختان ساخته شده‌اند اتراق کنید و ساعاتی را در کنار خانواده و دوستان خود در آرامش بگذرانید.

همه این‌ها پارک مشتاق را به یکی از بهترین پاتوق های اصفهان تبدیل کرده است، به ویژه اینکه رودخانه زاینده‌رود نیز از دل این پارک جنگلی عبور می‌کند و صفای آن را چند برابر کرده است.

آدرس پارک مشتاق اصفهان؛ پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از خیابان خواجه عبدالله انصاری.

پارک فدک؛ پاتوق طبیعت‌دوستان

پارک فدک

پارک فدک محلی ایدئال برای پیک‌نیک زدن و گذراندن اوقات فراغت است. این پارک بیش از ۸۵ هکتار وسعت دارد و کاشت حدود ۴۵ هزار درخت، پارک فدک را به یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق اصفهان تبدیل کرده است.

همین‌طور که در میان درختان تنومند این پارک به سمت شرق حرکت می‌کنید، چشمتان به جمال یک دریاچه مصنوعی زلال و تماشایی روشن می‌شود که همچون نگینی در دل جنگل می‌درخشد. این پارک همچنین از امکانات مختلفی نظیر کتابخانه عمومی، زمین‌های ورزشی، زمین اسکیت، سالنی برای بازی کودکان، سکوهای نصب چادر برای مسافران، باغ بانوان، آب‌خوری، محل ظرف‌شویی، بازارچه‌ خرید، پارک بادی، نمایشگاه صنایع دستی و سینمای پنج بعدی نیز برخوردار است.

آدرس پارک فدک اصفهان؛ خیابان کاوه، خیابان فرزانگان.

باغ پرندگان اصفهان؛ پاتوق دوست داران پرندگان!

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان از معروف‌ترین و همچنین جذاب‌ترین اماکن تفریحی اصفهان است که به جز شهروندان خود اصفهان، هر ساله تعداد کثیری از توریست‌ها را نیز جذب زیبایی خود می‌کند. این باغ اولین باغ پرندگان ایران محسوب می‌شود که در آن حدود ۱۳۰ نوع از گونه‌های مختلف پرندگان دیده می‌شود. اگر در زمینه پرنده شناسی دستی بر آتش داشته باشید، می‌توانید علاوه بر تماشای زیباترین و نایاب‌ترین پرندگان، از آخرین مطالعات و تحقیقات علمی در این زمینه نیز مطلع شوید و اطلاعات خود را به‌روز کنید.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت باغ پرندگان، درآمیختگی هنر انسان با هنر طبیعت است. این باغ قسمتی از پارک‌جنگلی ناژوان و یک عضو از خانواده‌ی زاینده‌رود است. به علت فضای جغرافیایی، باغ پرندگان اصفهان آب و هوایی متناسب با انواع گونه‌های پرنده را داراست. این باغ دارای برکه‌ها و صخره‌ها و فضایی سبز رنگ است تا محیط جنگل را برای پرندگان شبیه سازی کند.

همچنین این باغ شامل گونه‌هایی از خزندگان و پروانه‌ها نیز هست که در باغ خزندگان و باغ پروانه‌ها نگه‌داری می‌شوند.

آدرس باغ پرندگان اصفهان؛ خیابان ناژوان، بلوار آتشگاه.

در آخر

کدامیک از پاتوق های اصفهان را رفته اید ؟ خوشحال می شویم تا تجربه حال خوب شما را بشنویم.

نظرات کاربران