میدان عتیق
6 اردیبهشت 1402
اصفهان

برای تفریح در شب‌های اصفهان کجا برویم؟

هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به شهر اصفهان سفر می‌کنند. احتمالا اولین چیزی که با شنیدن نام اصفهان به ذهن می‌رسد رودخانه‌ی زاینده رود است که از وسط شهر عبور می‌کند و در فصل‌های پر آب جلوه‌ای متفاوت و دیدنی به شهر می‌دهد. شب‌های اصفهان در کنار این رودخانه و دیگر جاذبه‌های دیدنی حال و هوایی خاص و دلپذیر دارد. در طول روز می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های تاریخی بازدید کنید و با از راه رسیدن شب و تعطیلی این جاذبه‌ها خودتان را به یکی از پل‌های تاریخی بر روی رودخانه‌ی زاینده‌ رود برسانید و از زیبایی و هوای مطبوع شب‌های اصفهان لذت ببرید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بعضی از  این جاذبه‌های دیدنی شهر در شب آشنا کنیم.

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

شب‌های اصفهان و پل‌های تاریخی این شهر

پل خواجوی اصفهان در شب

پل خواجوی اصفهان در شب

پل خواجو یکی از معروف‌ترین پل‌های شهر اصفهان است که بر روی رودخانه‌ی زاینده رود قرار دارد. پل خواجوی فعلی بر روی خرابه‌های پل قبلی که پل حسن بیگ نام داشت ساخته شده است. در وسط این پل ساختمانی قرار دارد که بیگلربیگی معروف است و مخصوص اقامت موقت شاه صفوی و خانواده‌ی او ساخته شد. پل خواجو به دلیل معماری منحصربه‌فرد و کاشی‌کاری‌های دیدنی از دیگر پل‌هایی که بر روی زاینده رود ساخته شده‌اند معروف‌تر است.

این پل 133 متر طول و 12 متر عرض دارد و در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. پل خواجو به دلیل قرار گرفتن بر روی زاینده رود منظره‌ای دیدنی دارد و این منظره در شب‌های اصفهان و با روشن شدن نورپردازی‌های زیبا و افتادن تصویر پل بر روی آب به یک منظره‌ی رویایی تبدیل می‌شود. بسیاری از مردم و گردشگران ترجیح می‌دهند شب‌های اصفهان را به قدم زدن بر روی این پل زیبا بپردازند. 

سی ‌و ‌سه پل اصفهان در شب

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان در شب پل معروف سی و سه پل است. سی‌ و سه پل را در گذشته با نام‌هایی مثل پل شاه‌عباسی، پل جلفا و پل چهل چشمه می‌‌شناختند. این پل زیبا 33 دهانه‌ی طاقی شکل دارد و طول آن به 295 متر و عرض آن به 14 متر می‌رسد. این پل در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. یکی از دیدنی‌ترین مناظر این پل انعکاس تصویر آن بر روی آب است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

سی و سه پل در شب‌های اصفهان نمایی متفاوت و بسیار دیدنی دارد و وجود نوپردازی‌های هنرمندانه زیبایی این نما را دوچندان کرده است. شبگردی در سی و سه پل اصفهان تجربه‌ای است که هیچ گردشگری نباید آن را از دست بدهد. گشت‌وگذار بر روی این پل در شب‌های اصفهان و شنیدن صدای گذر آب از زیر پل و مردمی که گاهی زیر آواز می‌زنند خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.

شب‌های اصفهان و تفریح در پارک‌ها

پارک صفه اصفهان در شب

شب‌های اصفهان

پارک صفه یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان است. این پارک در واقع بخشی از کوه صفه است که در جنوب اصفهان قرار دارد. این پارک به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع منظره‌ی فوق‌العاده‌ی از اصفهان در شب به شما نشان می‌دهد. بسیاری از مردم اصفهان و گردشگران بعد از یک روز شلوغ خودشان را به این پارک می‌رسانند تا از هوای فوق‌العاده‌ی شب‌های اصفهان و منظره‌ی زیبای شهر لذت ببرند. این پارک علاوه بر مناظر زیبا و دیدنی امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد از جمله تله کابین، شهربازی، استخر و رستوران. این پارک معمولا شلوغ و پر جنب و جوش است و مردم زیادی را می‌بینید که برای تفریح در شب‌های اصفهان این پارک زیبا و دیدنی را انتخاب کرده‌اند.

پارک صفه به دلیل امکانات متنوع و دیدنی‌های بسیار یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای شبگردی در اصفهان به شمار می‌رود و تقریبا تمام گردشگران از این پارک دیدن می‌کنند.

پارک فدک

پارک فدک در شرق اصفهان یکی دیگر از پارک‌های مناسب برای وقت‌گذرانی در شب‌های اصفهان است که وسعت آن به 85 هکتار می‌رسد. در این پارک زیبا بیش از 47 هزار اصله درخت وجود دارد. از جمله دیدنی‌های این پارک می‌توان به دریاچه‌ی مصنوعی در شرق آن اشاره کرد که فضای زیبا و دلنشینی بوجود آورده است. این پارک علاوه بر فضای سرسبز و دیدنی امکانات تفریحی بسیاری دارد از جمله زمین‌های ورزشی، زمین بازی کودکان، پارک مخصوص بانوان، بازارچه‌ی خرید، سینمای پنج بعدی و چندین سرویس بهداشتی. فضای بسیار زیبا در کنار امکانات رفاهی باعث شده پارک فدک مقصدی برای شبگردی در اصفهان باشد. غروب که از راه می‌رسد خانواده‌های بسیاری را می‌بینید که وسایل پیک نیک را جمع کرده‌اند تا از هوای فوق‌العاده‌ی شب‌های اصفهان در این پارک زیبا بهره ببرند.

شب‌های اصفهان و گردش در پارک ملت 

پارک ملت در حاشیه‌ی رودخانه‌ی زاینده رود احداث شده و چشم انداز فوق‌العاده‌ای از رودخانه به شما نشان می‌دهد. مهمترین جاذبه‌ی این پارک وجود آب‌نمای زیبایی در مرکز این پارک است که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. پارک ملت به دلیل مجاورت در کنار رودخانه‌ی زاینده رود مقصد بسیاری از مردم و گردشگران برای وقت‌گذرانی در شب‌های اصفهان است. مسیرهای سرسبز و دیدنی از پارک برای یک پیاده‌روی طولانی عصرگاهی بسیار مناسب هستند. از جمله امکانات این پارک می‌توان به کافه، رستوران، زمین بازی کودکان، نمازخانه، زمین والیبال، زمین اسکیت و کتابخانه اشاره کرد. اگر قصد دارید بعد از یک روز طولانی گشت‌وگذار در شهر چند ساعتی را در فضای سبز و هوای خوب استراحت کنید و از آرامش شب‌های اصفهان لذت ببرید ما پارک ملت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

پارک ناژوان اصفهان در شب

پارک ناژوان اصفهان در شب

پارک جنگلی ناژوان در حاشیه‌ی رودخانه‌ی زاینده رود قرار دارد. پارک جنگلی ناژوان با مساحتی بیش از 1000 هکتار در بخش غربی شهر اصفهان واقع شده است و به دلیل وجود انبوه درختان صنوبر و طبیعتی تماشایی و امکانات رفاهی مناسب مقصد بسیاری از مردم و گردشگران برای شبگردی در اصفهان است. شب‌های اصفهان به خصوص در فصل‌های معتدل بسیار دل‌انگیز و تماشایی است و هوای بی‌‌نظیر شهر بسیاری از مردم را از خانه بیرون می‌کشاند. شب که از راه می‌رسد خانواده‌های بسیاری را می‌بینید که در جای جای این پارک زیبا دور هم جمع شده‌اند و از آرامش و زیبایی‌های آن لذت می‌برند. از جمله امکانات رفاهی این پارک می‌توان به زمین بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری، چندین آلاچیق جهت نشستن، عکاسخانه، رستوران، کافه، ایستگاه درشکه‌سواری و چندین سرویس بهداشتی اشاره کرد. 

تفریح در شهربازی‌های اصفهان در شب

شبگردی در شهر رویاهای اصفهان

شهر تاریخی اصفهان در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی جاذبه‌های مدرن و مراکز تفریحی بسیاری دارد. مجموعه‌ی شهر رویاها یکی از دیدنی‌ترین شهربازی‌های اصفهان است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. فارغ از هر سن و سالی در این شهربازی می‌توانید تفریح کنید و از بازی‌های آن لذت ببرید. شهر رویاها  170 هکتار مساحت دارد و ساخت آن از سال 1388 تا 1393 طول کشید. وسایل بازی در این شهربازی استاندارد بسیار بالایی دارند و با خیال راحت می‌توانید از آنها استفاده کنید.

شهر رویاها دو بخش سرپوشیده و روباز دارد و به همین دلیل در تمام فصول سال قابل استفاده است. ترن هوایی معلق، موتور فضایی، بازوی چرخان و تاپ زنجیری از جمله بازی‌های فضای باز هستند. در قسمت سرپوشیده می‌توانید از بازی‌های کامپیوتری، سینمای رویا، بازی‌های آبی و کارتینگ سرپوشیده استفاده کنید. شهر رویاها یکی از شلوغ‌ترین مقاصد برای شبگردی در اصفهان است و خانواده‌های زیادی به همراه بچه‌ها برای تفریح به این پارک زیبا می‌روند.

سرزمین عجایب اصفهان

شب‌های اصفهان

شهربازی سرزمین عجایب فضایی خانوادگی و دوستانه دارد و به راحتی می‌توانید چند ساعتی را به همراه خانواده یا دوستان دور از روزمرگی‌های همیشگی در این شهربازی تفریح کنید. سرزمین عجایب در اوایل سال 1390 ساخته شد و مساحت آن به 4 هزار متر مربع می‌رسد. در بخش بزرگسالان می‌توانید از چندین کنسول بازی، ماشین کوبنده، بازی‌های ویدیویی، بیلیارد و میز پینگ‌پنگ استفاده کنید. کودکان نیز در بخش مخصوص به خود می‌توانند از سرسره‌ بادی، چرخ و فلک، تاب، ترامبولین و بازی با تفنگ‌های آب پاش لذت ببرند. خانواده‌های بسیاری تولد فرزندان خود را در کلبه‌ی شادی سرزمین عجایب جشن می‌گیرند. افراد زیادی شهربازی سرزمین عجایب را برای تفریح در شب‌های اصفهان انتخاب می‌کنند و از تفریح با بازی‌های متنوع و سرگرم‌کننده‌ی آن لذت می‌برند.

شب‌های اصفهان و تفریح در شهربازی کهکشان عجایب

شهربازی کهکشان عجایب یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده در ایران است و جدیدترین دستگاه‌های بازی را دارد. مساحت این شهربازی به 8700 متر مربع می‌رسد و در طبقه‌ی سوم مجتمع تجاری سیتی‌سنتر اصفهان واقع شده است. این مجموعه بیش از 120 دستگاه بازی، کافه، اتاق تولد و غرفه‌ی گریم دارد. هم کودکان در این مجموعه سرگرم می‌شوند و هم بزرگسالان می‌توانند ساعتی را به دور از شلوغی شهر بگذرانند. اگر به دنبال جایی برای تفریح و گردش در شب‌های اصفهان هستید حتما به این شهربازی سر بزنید و در کنار تفریح از مرکز خرید سیتی سنتر نیز بگردید.

شب‌های اصفهان و گردش در مراکز خرید

گشت‌و‌گذار در سیتی‌ سنتر اصفهان در شب

مرکز خرید سیتی سنتر یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهر اصفهان است. از جمله امکانات این مرکز خرید 7 طبقه می‌توان به 5500 واحد پارکینگ، فودکورت، کافی‌شاپ، رستوران، نگارخانه، شهربازی، سالن اسکواش و مجموعه‌ی دانشگاهی اشاره کرد. این مجموعه کمی دورتر از شهر اصفهان قرار دارد اما با داشتن تمام امکانات رفاهی می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه بگردید و از امکانات آن استفاده کنید. اگر به دنبال جایی برای شبگردی در اصفهان هستید ما مرکز خرید سیتی‌ سنتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مجتمع تجاری کوثر اصفهان

مجتمع تجاری کوثر اصفهان

مجتمع تجاری کوثر در نزدیکی سی و سه پل و رودخانه‌ی زاینده رود ساخته شده است. این مجموعه 450 واحد تجاری و یک پارکینگ طبقاتی دارد. از جمله کالاهایی که در این مرکز به فروش می‌رسند می‌توان به طلا، نقره و جواهر، کیف و کفش و پوشاک اشاره کرد. نزدیکی این مرکز خرید به رودخانه‌ی زاینده‌ رود و سی و سه پل باعث شده بسیاری از گردشگران در شب‌های اصفهان بعد از گردش در اطراف رودخانه سری هم به این مرکز خرید بزنند و اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود و سوغاتی کنند.

مرکز خرید پارک

مرکز خرید پارک یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید اصفهان است. قدمت این مرکز خرید با 400 فروشگاه به 40 سال و مساحت آن به 15000 متر مربع می‌رسد. در محوطه‌ی بیرونی این مرکز خرید پارک سرسبز بسیار زیبایی ساخته شده و به همین دلیل نام این مرکز خرید را پارک گذاشته‌اند. اگر از یک خرید طولانی خسته شدید می‌توانید در این پارک زیبا استراحت کنید. از جمله کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد می‌توان به پوشاک، کیف و کفش، لوازم صوتی و لوازم ورزشی اشاره کرد. علاوه بر این در مرکز خرید پارک ساختمان پزشکان، کافه و رستوران هم وجود دارد. وجود فضای سبز در این مرکز خرید باعث شده محل مناسبی برای خرید شبگردی در اصفهان باشد. گردشگران بسیاری برای خرید سوغاتی به این مرکز خرید می‌روند چرا که اقلام این مرکز در کنار کیفیت مناسب قیمت معقولی دارند.

بازدید از جاذبه‌های گردشگری اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان در شب

شب‌های اصفهان

میدان نقش جهان احتمالا شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در شهر اصفهان است. نام دیگر این میدان، میدان امام است. این میدان زیبا و تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و هر سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. آثار تاریخی بسیاری مثل عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و سرای قیصریه در این میدان قرار دارند و هرکدام دنیایی از هنر و معماری ایرانی را به نمایش می‌گذارند. فواره‌های حوض وسط میدان معمولا فعال هستند و با از راه رسیدن غروب و روشن شدن چراغ‌ها بسیاری از مردم و گردشگران در اطراف این حوض زیبا می‌نشینند و از نمای فوق‌العاده‌ی حجره‌های اطراف میدان و هوای مطبوع شب‌های اصفهان لذت می‌برند. می‌توانید درشکه‌ای اجاره کنید و اطراف میدان بگردید. در کافه‌ها و غذاخوری‌های اطراف میدان می‌توانید انواع خوراکی‌های سنتی اصفهان مثل بریونی، باقلوا و دوغ و گوشفیل را امتحان کنید.

شب‌های اصفهان و چهارباغ عباسی

خیابان چهارباغ معروف‌ترین خیابان اصفهان و یکی از زیباترین خیابان‌های ایران است. این خیابان طویل از زاینده رود آغاز می‌‌شود و تا دروازه دولت ادامه دارد. اگر به دنبال جایی برای وقت‌گذرانی و پیاده‌روی در شب‌های اصفهان هستید خیابان چهارباغ را فراموش نکنید. روی نیمکت‌ها بنشینید و از هوای خنک شب‌های اصفهان لذت ببرید یا پیاده‌روی کنید و در این مسیر زیبا از غذاهای خیابانی در غرفه‌های کوچک یا کافه‌های رو باز میل کنید.

میدان عتیق

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اصفهان میدان عتیق است که آن را با نام میدان کهنه یا میدان امام علی نیز می‌شناسند. مسجد جامع اصفهان و بنای هارونیه در یک سمت و مدرسه و کاروانسرای کاسه‌گران و بازار بزرگ اصفهان در سمت دیگر آن واقع شده‌اند. این میدان بزرگ شبیه به ذوزنقه ساخته شده و در دوران سلجوقیان میدان اصلی اصفهان بوده است. با تاریک شدن هوا نورپردازی‌ها و فواره‌های حوض وسط میدان فعال می‌شوند. گردشگران بسیاری برای دیدن این میدان زیبا در شب‌های اصفهان جمع می‌شوند و خانواده‌های محلی بسیاری نیز چند ساعتی در این میدان بر روی زیرانداز می‌نشینند و از هوای مطبوع و منظره‌ی زیبای میدان عتیق اصفهان در شب لذت می‌برند.

کلام پایانی

شهر زیبای اصفهان به واسطه‌ی وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. شب‌های اصفهان هوای خنک و دلپذیری دارد و گشت‌وگذار در شهر و مراکز تفریحی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این متن کوتاه سعی کردیم بخشی از جاذبه‌های دیدنی اصفهان و مراکز گردشگری را که برای گردش در شب مناسب هستند به شما معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این راهنما سفر خوبی برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران