بهترین کافه های اصفهان

بهترین کافه های اصفهان؛ از کافه باغ پنجم تا کافه رستوران سیگنیچر

در این مقاله قرار است برویم سراغ بهترین کافه های اصفهان. تصور کنید راهی اصفهان شده‌اید و در خیابان‌های معروف آن قدم می‌زنید. احتمالا دم غروب است و دلتان می‌خواهد یک نوشیدنی گرم یا خنک بخورید. احتمالا در کنارش هم یک تکه کیک شکلاتی سفارش بدهید. راستی شما چه نوع کافه‌ای را بیشتر دوست دارید؟ کافه‌هایی با فضای سنتی یا کافه‌های مدرن؟ هر کدام را که دوست داشته باشید در این مقاله معرفی خواهیم کرد. بیایید با هم با بهترین کافه های اصفهان از سنتی تا مدرن آشنا شویم.

این بار بلیط هواپیما اصفهان را فقط با سه کلیک بخرید! 

کافه رستوران حیات

کافه رستوران حیات

کافه رستوران حیات در خانه صفوی اصفهان واقع شده است و با منوی متنوعش حسابی در دل مسافران جا باز کرده است. مدیران کافه حیات ادعا می‌کنند منوی آنها با غذاها و نوشیدنی‌هایی از سراسر ایران و جهان تکمیل شده است. وقتی به منوی کافه رستوران حیات نگاه می‌کنیم می‌توانیم ردپای تنوعی که می‌گویند را ببینیم. می‌توانید در کافه رستوران حیات غذاهای کبابی و چلو، سالاد، پیتزا و پیده، قازی، برگر، اسلایدر و پاستا، نوشیدنی‌هایی بر پایه اسپرسو، قهوه سرد، نوشیدنی گرم، چای و دمنوش، شربت، اسموتی، بستنی و دسر، میلک شیک و نوشیدنی خنک و گازدار سفارش بدهید. 

این کافه رستوران فضای باز برای نشستن، موزیک، رزرو تلفنی و غذای گیاهی دارد. همچنین برای قرارهای دو نفره و گروه‌های دوستانه و دورهمی مناسب است. از طرفی سیگار کشیدن در فضای باز کافه منع ندارد.

آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، نبش کوچه 31، خانه تاریخی صفوی. 

ساعت کاری: 8:30 تا 12

اینستاگرام: safavi.hayat@

کافه ماژ 

اگر خیابان چهارباغ عباسی را برای قدم زدن و گردش انتخاب کرده باشید کافه ماژ درست سر راه شما قرار دارد. ما بین شیخ بهایی و آمادگاه وارد پاساژ شکری شوید و به کافه ماژ بروید. اصفهان‌گردی خواهد بود. در ضمن می‌توانید در پاساژ شکری هم بگردید و خرید کنید. 

این کافه روف گاردن دارد و فضای داخلی آن چشم‌نواز و دوست داشتنی است. امکان برگزاری جشن تولد، سورپرایز و دورهمی دوستانه در این کافه وجود دارد. منوی ماژ شامل انواع قهوه گرم، نوشیدنی‌های گرم، چای و دمنوش، قهوه سرد، شربت، ماکتیل، شیک، اسموتی، گلاسه، کیک، دسر، سالاد، لازانیا، تست و پاستا است. برای رزرو میز با شماره تلفن 09938760695 تماس بگیرید.

آدرس: اصفهان، چهارباغ عباسی، حدفاصل شیخ بهایی و آمادگاه، پاساژ شکری، کافه ماژ.

ساعت کاری: 16 تا نیمه شب.

اینستاگرام: mazhcafe_isf@

کافه کاما

کافه کاما

یکی دیگر از کافه های اصفهان که در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده ، کاما است. کافه کاما در طبقه اول مجتمع تجاری چهارباغ قرار دارد. یک کافه دنج و آرام با تم رنگی قهوه‌ای و فضایی دوستانه و ساده و رومیزی‌های گلدار یادآور کافه‌هایی است که در دوره نوجوانی با دوستان و همکلاسی‌ها امتحان می‌کردیم. 

این کافه یک کتابخانه کوچک هم دارد که می‌توانید کتاب‌های آن را حین نوشیدن قهوه بخوانید. مسئولین کافه کاما می‌گویند کافه مکانی است برای تبادل اندیشه و تفکر، نه برای تفنن و سرگرمی. پس اگر اهل مطالعه و سکوت و تفکر هستید این کافه را در فهرست اصفهان‌گردی خود قرار دهید. در ضمن یادتان باشد کافه‌های این چنینی برای کودکان بسیار آموزنده است. 

برای رزرو میز می‌توانید با شماره تلفن 03132208102 تماس بگیرید. از منوی کافه کاما یکی از بهترین کافه های اصفهان می‌توانید گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

انواع قهوه و نوشیدنی‌های گرم

انواع نوشیدنی سرد مثل شربت

چای و دمنوش

کیک و دسر

شیک و بستنی

آبمیوه

هات چیپس

ساندویچ تست

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، جنب آمادگاه، مجتمع تجاری چهارباغ، طبقه اول، واحد 15.

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 9 تا 22

اینستاگرام: caffe_comma@

کافه باغ پنجم؛ باغی از گل و گُفت

سومین کافه از خیابان چهارباغ عباسی کافه باغ پنجم است. اگر دلتان یک کافه پر از گل و گُفت می‌خواهد به مجتمع متروپل در خیابان چهارباغ عباسی بالا بروید. فضای داخلی این کافه را می‌توان جزء بهترین دکوراسیون‌ها در میان کافه های اصفهان دانست. فضایی سنتی با ترکیب صندلی‌های چوبی، رنگ گرم قهوه‌ای، پنجره‌های ارسی، فرش‌های سنتی و تلویزیون قدیمی سیاه سفید که دل هر بیننده‌ای را می‌برد. در گوشه دیگر کافه کتابخانه‌ای کوچک به چشم می‌خورد که با گل‌های رونده زینت یافته است.

منوی کافه باغ پنجم هم مثل خودش پر و پیمان است. قهوه‌های دمی، کیک‌های خانگی، شیرینی تازه و لطیف، اسپرسو، باغ نوش، ناشتایی، سرد نوش، نیم چاشت، چاشت، شیر شکری، گرم نوش و دمنوش‌های تخصصی نشان می‌دهد که چقدر این کافه خوب و درجه یک است. 

یادتان باشد کشیدن سیگار داخل محیط کافه ممنوع است. اگر برای تولد نیاز به دکور دارید مسئولین کافه انجام می‌دهند. برای سفارش و رزرو میز کافیست با شماره 09308581219 تماس بگیرید. 

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، مجموعه متروپل، طبقه اول، بلوک B، واحد 120. 

ساعت کاری: 8 تا 23.

اینستاگرام: 5th.garden@

بال کافه شعبه اصفهان

بال کافه شعبه اصفهان

در شمال شهر اصفهان، در مجموعه سیتی سنتر یا فدک مال یک شعبه جدید از بال کافه افتتاح شد که طرفداران زیادی پیدا کرد. منو و محیط داخلی کافه ساده اما شیک است. به سبک کافه‌های روز دنیا و برای کار کردن محیط مناسبی دارد. از طرفی پک‌های دمنوش این کافه نیز بسیار جذاب و خواستنی است. این پک‌های دمنوش با بسته‌بندی خاصش می‌تواند یادگاری و سوغاتی خوبی از سفر به اصفهان باشد. 

علاوه بر نوشیدنی‌های گرم و سرد در منوی بال کافه اصفهان انواع غذاهای آماده چون فوکاچیا بوقلمون و روکولا نیز سرو می‌شود. این کافه برای کودکان هم مناسب است و با سفارش دادن کوکی‌های مغزدار بال کافه می‌توانید آن‌ها را خوشحال کنید. 

آدرس: اصفهان، خیابان کاوه، خیابان گلستان، خیابان هسا، فدک مال، بال کافه. 

ساعت کاری: 10 تا 23

اینستاگرام: –

کافه رستوران سنتی همدم السلطنه

بیایید با رفتن به کافه رستوران سنتی همدم السلطنه به خانه دختر امیرکبیر هم سر بزنیم. این خانه تاریخی به دختر امیرکبیر به نام همدم السلطنه تعلق داشت. پس قدمت خانه به دوره قاجار باز می‌گردد. خانه بعدها مرمت شد و حالا مکان یک کافه رستوران سنتی است. پنجره‌های ارسی، درهای چوبی قاجاری، پرده‌هایی که نور آفتاب را به داخل اتاق پنج دری راه می‌دهند و نوشیدنی و غذای با کیفیت باعث شده تا همدم السلطنه در فهرست بهترین کافه های اصفهان قرار بگیرد.

منوی کافه شامل نوشیدنی‌ها، شیک‌ها، کیک، عصرانه، قهوه، بستنی، دمنوش، نوشیدنی‌های گرم و چای است. غذاهای رستوران نیز شامل انواع کباب، دیزی، بریانی، چلو و پیش غذا است. در ضمن اگر اهل اصفهان هستید و مراسم مهمی مثل نامزدی یا عقد در پیش دارید یادتان باشد می‌توانید جشن‌تان را در کافه رستوران همدم السلطنه خاطره‌انگیز کنید. 

آدرس: اصفهان، انتهای خیابان حافظ، کوچه شماره 3. 

ساعت کاری: یکشنبه تا جمعه از ساعت 11 تا 22:30

اینستاگرام:hamdamo_saltaneh@

کافه کتاب اصفهان

بال کافه شعبه اصفهان

جای یک کافه کتاب در فهرست بهترین کافه های اصفهان خالی بود. خیابان چهارباغ کافه زیاد دارد. کافه کتاب هم یکی از همان کافه‌هاست. در خیابان چهارباغ بالا، وارد مجتمع کاویان که شوید در همان طبقه اول تابلوی کافه کتاب به چشمتان می‌خورد. می‌توان گفت کافه کتاب بهترین کافه از کافه های اصفهان برای کتاب‌خوان‌ها است. فضایی آرام، کتابخانه، روف گاردن و نوشیدنی‌های لذیذ فضای مناسبی برای مطالعه ایجاد می‌کند.

می‌توانید از منوی کافه رستوران کتاب، قهوه‌های متنوع، نوشیدنی گرم، دمنوش، چای، کیک و نان، قهوه سرد، میلک شیک، موکتل، شربت، بستنی، آبمیوه طبیعی، پاستا، خوراک، برگر و پنینی، میان وعده و سالاد، پیتزا و صبحانه ایرانی و خارجی سفارش بدهید. برای رزرو و سفارش غیرحضوری کافیست با شماره تلفن 03136293956 تماس بگیرید یا از طریق واتساپ پیام بگذارید. 

آدرس: اصفهان، چهارباغ بالا، طبقه اول، مجتمع کاویان، کافه رستوران کتاب.

ساعت کاری: 8:30 تا نیمه شب.

اینستاگرام: book.cafe.restaurant@

کافه مشیر؛ به صرف قهوه قجری

کسانی که با خانه مشیر الملک در اصفهان آشنا هستند می‌دانند در این خانه تاریخی یک کافه دنج و دیدنی جا خوش کرده است که حالا در فهرست بهترین کافه های اصفهان معرفی می‌شود. منوی این کافه هم مانند  ساختمانش خاص و دیدنی است. خوش‌نوش‌های کافه مشیر الملک از یارا تا گلابتون و شاه‌نوش و لعبت، نازنوش‌ها از جانا، خاقان، دلربا و اشرفی، شن‌جوش‌ها که ترکیبی خاص از قهوه و مغزیجات، خرما و چند چیز دیگر هستند، شکر فرنگی‌ها یا همان کیک، شکر پاره یا به عبارتی دیگر دسرهای امروزی، سوداب‌های خنک و دست‌پیچ‌های متنوع از زرتاج تا دلکش. ایجا دعوتید به یک عصرانه قاجاری. 

برای رزرو میز بهتر است از قبل با شماره تلفن 01332244464 تماس بگیرید. در کنار لذت بردن از طعم و عطر نازنوش‌ها و دست‌پیچ‌ها سری هم به فروشگاه گنجینه، موزه میراث اسلامی و موزه نگارخانه از گنجینه خانه تاریخی مشیرالملک بزنید.

آدرس: اصفهان، خیابان هاتف، کوی مشیر، کوچه هارونیه، عمارت تاریخی مشیر الملک.

ساعت کاری: 8 تا 17 

اینستاگرام: cafe.moshir@

کافه بُهِم

کافه بُهِم

احتمالا درباره ورود ارمنیان به اصفهان چیزهایی شنیده باشید. داستان این مهاجرت اجباری طولانیست اما بیایید با یکی از بهترین کافه های اصفهان که در ساختمان گنجینه موسیقی ارمنیان واقع شده است آشنا شویم. این کافه دوست‌دار هنر فاخر است و برای کسانی که به دنبال هنر هستند مامنی آرام. 

در کافه بُهِم اصفهان منویی از انواع قهوه، نوشیدنی گرم، چای، دمنوش، شیک‌ها، اسموتی‌ها و میکس‌ها، کیک، دسر و ساندویچ تست وجود دارد که با سفارش شما در کمترین زمان آماده می‌شود. یادتان باشد برای اطلاع از عصرانه روز صفحه اینستاگرام کافه را دنبال کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، سنگ‌تراش‌ها، گنجینه موسیقی ارمنیان جلفا، کافه بُهِم. 

ساعت کاری: 9 تا 21:30

اینستاگرام: _boheme.cafe@

کافه رستوران کیوان

فهرست کافه های اصفهان که در دل خانه‌های تاریخی جای دارند تمامی ندارد. کافه رستوران کیوان یکی از بهترین کافه های اصفهان است که در خیابان چهارباغ پایین واقع شده است. از شاعرانگی کافه رستوران کیوان هرچه بگوییم کم گفته‌اییم. خستگی از تنتان در می‌رود وقتی در حیات خانه کیوان خودتان را به یک شربت خنک یا قهوه دمی مهمان می‌کنید و ور آفتاب از لای شاخ و برگ‌های درختان نارنج روی میزتان می‌تابد.

نوشیدنی‌های گرم و سرد، شربت، نوشیدنی‌های گرم و سرد بر پایه قهوه، کیک، بستنی و شیک‌ها همگی در کافه رستوران کیوان با کیفیت بالا سرو می‌شود. در ضمن می‌توانید خودتان را به صرف یک وعده غذای ایرانی یا یک صبحانه فرنگی مهمان کنید. 

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ پایین، حدفاصل دروازه دولت و چهارراه تختی، کوچه رشتی‌ها (کوچه یازدهم)، خانه تاریخی کیوان. 

ساعت کاری: 8:30 تا 23:30

اینستاگرام: keyvanhouse@

کافه رستوران ویلو

کافه رستوران ویلو

اگر بعد از تماشای منارجنبان و کوه آتشگاه زیبا خواستید چیزی بخورید یا دمی با خوردن قهوه بیاسایید پیشنهاد ما کافه رستوران ویلو است. چه عصرانه بخواهید چه صبحانه، چه نوشیدنی خنک چه نوشیدنی گرم، چه اهل شیرینی باشید چه اهل ساندویچ اینجا همه چیز مهیاست. منوی ویلو شامل نوشیدنی مثل آیس کافی، چای هفت میوه، دمنوش، آبمیوه، کوکتل، بستنی، سالاد، کیک و دسر و ساندویچ تست است. رستوران ویلو هم غذاهای خوبی سرو می‌کند از جمله پاستا، پیتزا، سوخاری و خوراک مرغ و گوشت. برای رزرو میز می‌توانید با شماره تلفن 03137735385 تماس بگیرید. 

آدرس: اصفهان، بلوار آتشگاه، حدفاصل منارجنبان و کوه آتشگاه، سمت مقابل، جنب خانه گل ناردین، کافه رستوران ویلو.

ساعت کاری: 8 تا 23

اینستاگرام: willow_restaurant_cafe@

کافه رستوران هوگر

باز هم یک کافه دیگر که در خانه تاریخی واقع شده است. خانه تاریخی دهدشتی حالا میزبان کسانی است که برای صرف یک نوشیدنی خنک بهار نارنج به کافه هوگر می‌آیند. خانه تاریخی دهدشتی با آن نمای سفید و حوض فیروزه‌ای و حیاط دلباز دل می‌برد. چطور است خودتان را در خانه دهدشتی مهمان یک شربت کنید؟ 

در منوی کافه هوگر انواع قهوه‌های، نوشیدنی گرم، دمنوش، چای، کیک و دسر، قهوه سرد، میلک شیک، موکتل، شربت، بستنی و آبمیوه طبیعی به چشم می‌خورد. در ضمن می‌توانید در رستوران هوگر انواع غذاهای سنتی ایرانی، اصفهانی و بین‌المللی را نوش جان کنید. 

یادتان باشد که می‌توانید جشن‌های تولد خود را با تم‌های دلخواه به کافه هوگر سفارش بدهید. برای رزرو میز با شماره 09134208004 تماس بگیرید.

آدرس: اصفهان، دروازه دولت، روبروی مسجد باب الرحمه، کوچه جهان‌نما 1، انتهای کوچه، بن بست دهدشتی، خانه تاریخی دهدشتی. 

ساعت کاری: 11 تا 23

اینستاگرام: hougercafe@

کافه تنگ آبی

کافه تنگ آبی

یک قهوه خوب حال دلتان را عوض می‌کند، انرژی‌تان را بیشتر می‌کند. این قهوه خوب را در کافه تنگ آبی پیدا خواهید کرد. در محله مرداویج اصفهان به این کافه خوشرنگ بر خواهید خورد. کافه تنگ آبی مثل تنگی که ماهی در آن زندگی می‌کند، جایی دنج و دور از هیاهوهای شهر است و صمیمیت آن‌جا جاری است. 

بلو جاگ یا تنگ آبی معتقد است غذاها و نوشیدنی‌هایی که تهیه می‌کنند سالم و با کیفیت است. از منوی تنگ آبی می‌توانیم به چوروس، کنافه، سالادها، هات داگ، موکتل، اسموتی، شیک، قهوه، پنینی، صبحانه و منوی گیاهی اشاره کنیم. 

آدرس: اصفهان، مرداویج، میدان فارابی، کافه رستوران تنگ آبی.

ساعت کاری: 8 تا نیمه شب

اینستاگرام: bluejugcafe@

کافه رستوران باغ رز یا رز گاردن

کافه و رستورانی که در دل یک باغ با صفا باشد چیز دیگریست. کافه رستوران باغ رز یا رز گاردن از آن کافه رستوران های اصفهان است که کمتر کسی می‌تواند در برابرش مقاومت کند. غذاهای لذیذ کبابی، نوشیدنی‌های خنک معطر، فست فود و انواع نوشیدنی‌های پایه قهوه همگی در منوی کافه رستوران رز گاردن جای دارد. 

می‌توانید از منوی رنگارنگ رز گاردن سیب‌زمینی، سالاد، نوشیدنی‌های سرد چون فرش تایم و زرنوش، مزه‌ها، طبق‌ها، غذاهای ایرانی و پلوهای ایرانی انتخاب کنید و لذت ببرید.

آدرس: اصفهان، خیابان هشت متری، کافه رستوران رز گاردن. 

ساعت کاری: 17 تا 23:30

اینستاگرام: rose_cafe_res@

کافه رستوران سیگنیچر

کافه رستوران سیگنیچر

یکی دیگر از کافه های اصفهان که در مرداویج قرار دارد کافه رستوران سیگنیچر است. برای دسترسی به کافه باید خودتان را به مجتمع تجاری راویس یا پرواز برسانید. یکی از ویژگی‌های کافه سیگنیچر طراحی ساده و شیک غذاها است. در گوشه‌ای از کافه رستوران سیگنیچر یک مهمان‌خانه دنج طراحی شده است که برای دورهمی‌های دوستانه و جشن‌های تولد فضایی مناسب است. همچنین به دلخواه شما میز مهمان‌خانه با گل‌های طبیعی تزیین می‌شود. 

منوی رستوران سیگنیچر شامل چند نوع سالاد، چند نوع استارتر، پیتزا، برگر، ساندویچ، غذای اصلی، غذای ایرانی، سوشی و پاستا است و از منوی کافه می‌توان به نوشیدنی‌های سرد، چندین نوع قهوه، شربت‌های بهاری و میکس‌ها و شیک‌ها اشاره کرد. برای رزرو میز با شماره تلفن 03136700980 تماس بگیرید.

آدرس: اصفهان، مرداویج، مجتمع تجاری راویس (پرواز)، کافه رستوران سیگنیچر.

ساعت کاری: 12 تا 23:30

اینستاگرام: signature_cafe_restaurant@

انتخاب شما کدام کافه است؟

کافه های اصفهان به همین تعداد ختم نمی‌شود. پس ما سعی کردیم بهترین‌ها را معرفی کنیم. در این فهرست کافه با قیمت مناسب و گران‌قیمت هست. پس انتخاب با شما، بستگی به سلیقه خودتان دارد و اینکه دوست دارید در فضایی سنتی، مدرن یا حتی دوستانه و صمیمی قهوه‌تان را میل کنید. دوست دارید سراغ کافه‌های شیک و مدرن بروید یا کافه‌های سنتی و معمولی را ترجیح می‌دهید؟ انتخاب شما کدام کافه است؟

نظرات کاربران