Anzio
1 آبان 1402
رم

بهترین سواحل نزدیک رم؛ از تاریخ تا امواج

تابستان زمان محبوبی برای بازدید از رم است، اما هوای گرم ممکن است برای برخی از گردشگران کمی بیش از حد باشد. خوشبختانه، شهر ابدی سواحل زیادی در نزدیکی خود دارد تا مسافران بر گرمای تابستان را غلبه کنند. همچنین می‌توان به بسیاری از آنها با حمل و نقل عمومی دست پیدا کرد. بنابراین اگر در فصل گرم تابستان دوست داشتید که به سواحل نزدیک روم سری بزنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. به این خاطر که می‌خواهیم به معرفی بهترین سواحل نزدیک رم بپردازیم.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک!

Ostia Beach

Ostia Beach

در آخر هفته‌های تابستان، شهر رم تقریبا خالی می‌شود زیرا مردم محلی برای کمی تفریح ​​در زیر نور آفتاب به اوستیا (نزدیک ترین ساحل به رم) می‌روند. در حالی که آب اوستیا تمیزترین نیست، سواحل ماسه‌ای سیاه آن مملو از کلوپ‌های ساحلی برای جذب جمعیت فراوان است. این ساحل، یکی از بهترین سواحل نزدیک رم است که فضای زیادی دارد که در آن می‌توانید استراحت کنید و از منظره اطراف لذت ببرید. 

Fregene

شهر ساحلی فرژن که به‌ خاطر ویلاهای باشکوهش مشهور است، زمانی محل استراحت افراد مشهوری مانند فدریکو فلینی و پیر پائولو پازولینی بود. اگر چه طی سال‌ها Fregene اندکی از زرق و برق خود را از دست داده است، اما همچنان افراد مشهور، فوتبالیست‌ها و هیپسترهای ایتالیایی را به خود جذب می‌کند. در شب، فرگن به یک زمین بازی لذت ‌بخش برای مهمانان تبدیل می‌شود. از جمله محبوب‌ترین‌ها می‌توان به گیلدا در ساحل (Lungomare di Ponente، 11)، Blu Fregene (Lungomare di Ponenete) و Singita (Villaggio dei Pescatori) اشاره کرد که به خاطر غروب آفتاب خود معروف است. شما می‌توانید محل غذاخوری خود را روی شن‌ها برای حداکثر 4 نفر رزرو کنید. همچنین می‌توانید سایبان‌های ساحلی را برای حداکثر 10 نفر رزرو کنید.

Santa Severa

Santa Severa

خانواده‌ها و زوج‌های محلی که به دنبال آرامش و آرامش در آب هستند، به سمت یکی از بهترین سواحل نزدیک رم یعنی سانتا سورا روانه می‌شوند. برای رسیدن به سانتا سورا می‌توانید از یکی از ایستگاه‌های قطار Termini استفاده کنید. اگر از Termini قطار بگیرید، حدود یک ساعت زمان می‌برد تا به سانتا ساورا برسید. اما اگر از ایستگاه قطار سن پیترو استفاده کنید، فقط 40 دقیقه زمان می‌برد. وقتی به سانتا سورا می‌رسید، می‌توانید از ساحل قهوه‌ای طلایی اینجا لذت ببرید و آبی تمیزتر را تجربه کنید. اگر نگاهی به اطراف بیندازید، موج سواران و خانواده‌های زیادی را خواهید دید که در امتداد جاده لونگوماره (lungomare) دوچرخه‌ سواری می‌کنند. علاوه بر این، یک قلعه زیبا که به دوران اتروسک‌ها برمی‌گردد، به چشم می‌خورد و چشم انداز را بسیار زیبا می‌کند.

Anzio

آنزیو یک مقصد معروف است که نه تنها به خاطر سواحل پرچم آبی خود، بلکه به دلیل اینکه محل فرود متفقین در جنگ جهانی دوم بوده است، شهرت دارد. اینجا یک مکان عالی برای کشف تاریخ و غوطه ور شدن در فرهنگ است. ساحل‌های خصوصی و عمومی، ماسه‌های طلایی و یک خط ساحل بسیار بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار ساحل، رستوران‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از غذاهای دریایی تازه لذت ببرید. همچنین، یک بندر زیبا وجود دارد که با استفاده از کشتی می‌توانید به جزیره‌های Ponza و Ventotene سفر کنید. علاوه بر خلیج زیبا، ویلا امپراتوری Nerone، گورستان جنگ و ذخیره‌گاه طبیعی Tor Caldara نیز ارزش بازدید دارند. اگر به دنبال یک ناهار خوشمزه از غذاهای دریایی هستید، به رستوران‌های Da Alceste al Buon Gusto یا Da Romolo al Porto سر بزنید، مطمئناً پشیمان نخواهید شد.

Santa Marinella

Santa Marinella

اگر به دنبال یک روز آرامش بخش بیشتر در یک ساحل بدون شلوغی و هیاهو هستید، شهر ساحلی سانتا مارینلا بدون شک مکانی برای شماست. بلافاصله بعد از پیاده شدن از قطار که تقریبا 40 دقیقه از ایستگاه سن پیترو فاصله دارد، تنها پنج دقیقه زمان برای رسیدن به ساحل نیاز دارید. مانند سانتا سورا، سواحل آنها دارای ماسه طلایی هستند و آب برای شنا بسیار مناسب است. علاوه بر این، سانتا مارینلا یک قلعه فوق‌العاده به نام Castello Odescalchi دارد که در نزدیکی بندر گردشگری واقع شده است. اینجا مکانی است که باید پیاده‌ روی در ساحل در غروب آفتاب را تجربه کنید. برای علاقمندان به موسیقی و رقص، Bar Maiorca نیز یک مکان مناسب است. اینجا می‌توانید لذت از کمی موسیقی و رقص ببرید.

Sabaudia (Circeo)

این ساحل بزرگ و دلنشین که معروف به منطقه‌ای با پرچم آبی است، از سواحل رایگان تشکیل شده است. در این ساحل که یکی از بهترین سواحل نزدیک رم است، شما به راحتی برای استفاده از صندلی‌ها و چترهای ساحلی پول می‌پردازید. با وجود رستوران‌های عجیب و غریب در اینجا، ساحل همیشه به دلیل فضای بزرگ شنی شلوغ نیست. ساحل سابودیا همچنین جاذبه‌‌ای برای طرفداران تاریخ و مناظر زیبایی از برج دفاعی بزرگ به نام توره پائولا را ارائه می‌دهد. در مرکز شهر یک دریاچه وجود دارد که تیم‌های قایقرانی از سراسر جهان برای تمرین به این منطقه می‌آیند.

sperlonga

sperlonga

اسپرلونگا یک شهر ساحلی رویایی در جنوب رم است. این شهر دارای یک دریای آرام و آبی است که در منطقه لاتزیو قرار دارد. شما در اینجا یک ساحل طولانی با شن سفید و یک شهر زیبای سفید رنگ روی تپه‌ها پیدا خواهید کرد. با تعداد زیادی رستوران ماهی و مغازه‌های کوچک عتیق ه‌فروشی و مناظر فراموش ‌نشدنی خلیج، اسپرلونگا رستوران‌های بی نظیر زیادی را در خود جای داده است که قطعا مورد علاقه شما خواهند بود.

Argentario

مونت آرجنتاریو، شبه جزیره‌ای است که با آب‌های فیروزه‌ای درخشان، طبیعتی فوق‌ العاده زیبا و ترکیبی از سواحل شنی و خلیج‌های صخره‌ای، یک مقصد آرامش بخش در سواحل توسکانی محسوب می‌شود. این شهر توسط رسوب شن و ماسه به طول شش کیلومتر به سرزمین اصلی متصل شده و باعث ایجاد دو تالاب و زیبایی‌های جذاب ساحلی می‌شود. دو روستای اصلی در این منطقه شامل پورتو سانتو استفانو و پورتو ارکوله  هستند. یک جاده ساحلی پانورامیک، این دو شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و در طول ساحل، با مناظر خیره‌کننده‌ای از زنجیره جزایر مجمع الجزایر توسکانی پیچیده است.

Ponza

Ponza

اگر علاقه ‌مند به تفریح در جزیره‌ای با آب‌های سبز زمردی آبی هستید، بهتر است سفری به پونزا را در نظر بگیرید. این جزیره، بزرگترین جزیره از شش جزیره در مجمع الجزایر پونتین است و تنها 23 مایل از ساحل لاتزیو فاصله دارد. برای رسیدن به این جزیره، باید ابتدا به شهرهای آنزیو و سپس به پونزا سفر کنید، که این سفر حدود سه ساعت را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید از ترمینال‌های ترمینی یا فورمیا با هیدروفویل به جزیره بروید. هنگامی که در جزیره حضور دارید، می‌توانید یک قایق کوچک را کرایه کنید یا با یک تور قایق همراه شوید تا خلیج‌های پنهان با نقاط شنای عالی و دیدنی را کشف کنید. به یاد داشته باشید که در غروب خورشید، می‌توانید با سرویسی که در Le Terrazze (از طریق Chiaia di Luna) ارائه می‌شود، غروب خورشید را در کنار چشم انداز فوق‌العاده‌ای از خلیج تماشا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین سواحل نزدیک رم صحبت کردیم. هنگامی که صحبت از این شهر تاریخی می‌شود؛ اغلب گردشگران فکر می‌کنند که رم فقط آثار باستانی را در خود جای داده است؛ در حالی که طبیعت اطراف رم و به خصوص سواحل نزدیک به این شهر بسیار زیبا و چشم نواز هستند. بازدید از این سواحل به خصوص در فصل بهار و تابستان می‌تواند فرصتی را ایجاد کند که هم از شهر رم لذت ببرید و هم کمی در طبیعت استراحت کنید.

نظرات کاربران