غذاهای خیابانی سنگاپور

غذاهای خیابانی سنگاپور؛ پیاده‌روی با غذاهای خیابانی

سنگاپور، کشور کوچکی در جنوب‌شرقی آسیا است. این کشورعلی‌رغم مساحت کوچک، جمعیت زیادی دارد. با توجه به تعدد جمعیت، تنوع فرهنگی در سنگاپور به وجود آمده است. در این سرزمین، می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای لذیذ مختص فرهنگ‌های مختلف را بچشید. تنوع در فرهنگ غذایی این کشور سبب شده تا سنگاپور به بهشت ​​عشاق غذا معروف شود. علاوه بر تنوع غذایی در این کشور، تجربۀ غذا خوردن نیز در این کشور منحصربه‌فرد است. اگر برای تعطیلات و گشت‌وگذار، کشور سنگاپور را انتخاب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از استودیو یونیورسال، بروشور و نقشۀ این کشور را هم تهیه کنید تا از موقعیت باغ‌های کنار خلیج، پارک زندگی مارینا،هتل4  ستاره و رستوران‌ها و غذا های خیابانی کشور سنگاپورمطلع شوید. از آنجا که سفر به هر مکانی با غذای خوب خاطره‌انگیز می‌شود، در این مقاله یک راهنمای مفید برای اطمینان از مکان و غذاهای خیابانی سنگاپور برای شما آورده‌ایم، در ادامه همراه ما باشید.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

بهترین غذاهای خیابانی در سنگاپور

سنگاپور به دلیل غذهای خیابانی لذیذ و مقرون‌به‌صرفه، معروف است. غذاهای خیابانی در غرفه‌هایی بزرگ در کنار خیابان هستند. شما می‌توانید در آن‌ها طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی و بین‌المللی را با کیفیت عالی پیدا کنید. در زیر به تعدادی از غذاهای خیابانی این کشور می‌پردازیم:

Bak Kut Teh (Pork ribs soup) .1

غذاهای خیابانی سنگاپور

باک کوک غذایی است که از دندۀ گوشت پخته می‌شود. از زمانی که سنگاپور شروع به توسعه کرد، غذای خیابانی باک کوک، غذای معروف سنگاپور شناخته شد. بیشتر اوقات ادویه‌ای که در این غذا استفاده می‌شود انواع فلفل و مقداری کمی از گیاهانی مانند بادیان ستاره‌ای است. با طور طبیعی طعم این غذا به دلیل وجود انواع مختلف ادویه بسیار لذیذ خواهد بود. ما تضمین می‌کنیم که اگر عاشق گوشت هستید، این غذای خوش عطر و طعم را دوست خواهید داشت.

2. Dian Xin (Dim sums)

به لطف دیمسوم‌های معروف جهان و مورد علاقۀ همه، شما هرگز کمبود غذای خوب را در سنگاپور احساس نمی‌کنید. اگرچه دیم سامز از هنگ‌کنگ و شانگهای الهام گرفته شده‌است، اما تنوع آن در سرزمین Merlion شما را بیشتر وسوسه می‌کند، به همین دلیل است که باید این غذا را امتحان کنید. برخی از غذاهای محبوب دیم سام که می‌توانید از آنها لذت ببرید عبارتند از:  BBQ Pork  Buns، Xiao Long Bao، Siew Mai و Chee Cheong Fun

3. Bak Chor Mee (Minced meat noodles)

این غذای رشته‌ای در میان مردم محلی به نام «باک چور می» معروف شده و روی آن گوشت چرخ‌کرده، جگر، گوشت یا توپ ماهی چرخ‌کرده، تکه‌های ماهی و سس آب‌پز شده با سرکه ریخته می‌شود. باک چور می یکی ازغذا های خیابانی در سنگاپور است. از انتخاب نوع نودل گرفته تا نوع سس، می‌توانید این غذای اصیل را به سلیقه خودتان سفارشی دهید.

بهترین مکان‌ها برای خوردن: نودل گوشت تای‌هوا، گوشت چرخ کرده می، غرفۀ غذای سنگ هیانگ و نودل گوشت چرخ‌کرده و قارچ Seng Kee

4. Orh Luak (Oyster omelette)

غذاهای خیابانی سنگاپور

یکی دیگر از غذا های خیابانی سنگاپور که حتما باید آن را امتحان کنید، Orh Luak معروف به Oyster Omelettes است. این غذا در تمام مراکز دست‌فروشی کشور محبوب هستند و به دلیل طعم استثنایی و سبک پخت‌وپز آن که از تخم‌مرغ زیاد و فلفل سرکه‌ای خاص استفاده می‌کنند، شدیدا مورد علاقۀ مردم محلی قرار گرفته‌است. با این اطلاعات حتما متوجه شده‌اید که این غذا گزینه‌ای عالی برای صبحانۀ شما خواهد بود.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

5. Hokkien Prawn Mee (Fried noodles with seafood and egg)

اگر نودل سنگاپوری برای مدت طولانی مورد علاقۀ شما بوده‌است، نمی‌توانید هنگام تعطیلات در این کشور، یکی از انواع غذاهای خیابانی در سنگاپور به نام Hokkien Mee که بسیار شناخته شده  را تست نکنید. برخلاف غذاهای معمولی که ممکن است قبلاً تست کرده باشید، میگوی هوکین ترکیبی از نودل‌های تخم‌مرغ سرخ شده و نودل برنج با میگو، چربی گوشت سرخ شده، کیک ماهی و ماهی مرکب است. بنابراین، شما در واقع طعم بسیاری از انواع غذا را یکباره خواهید چشید.

6. Satay (Grilled meat)

ساتای نمونۀ بی‌نظیر غذای خیابانی در سنگاپور است. این غذا به دلیل اینکه مواد اصلی آن گوشت است، افرادی که عاشق گوشت هستند، از سرو این غذا نخواهند گذشت. ساتای غذایی است که معمولاً با گوشت سیخ‌شده و زردچوبۀ کبابی روی آتش باز تهیه می‌شود. ساتای با دیپ بادام‌زمینی تند و کناره‌های آن مانند کیک برنج، پیاز و خیار سرو می‌شود.  این غذا بسیار مقوی بوده و در عین حال طعمی بسیار لذیذ و دلپذیر دارد. برخی از گوشت‌هایی که می‌توانید در مراکز دست‌فروشی پیدا کنید عبارتند از: مرغ، گوشت گاو، گوسفند.

7. Chwee Kueh (Water rice cake)

غذاهای خیابانی سنگاپور

یکی دیگر از غذاهای محبوب در سنگاپور که بیشتر دست‌فروشان آن را می‌فروشند، کیک برنجی آبی است که بیشتر بین ساعات صبحانه و ناهار می‌توان آن را تهیه کرد.  این غذا با مخلوط کردن آرد برنج و آب تهیه می‌شود و سپس در نعلبکی‌هایی بخارپز می‌شود تا شبیه کاسه شود. ادویۀ مخصوص این غذا که طعم آن را افزایش می‌دهد، چای پو (تربچه نگهداری شده) و فلفل است.

 Nasi Lemak (Coconut rice) .8

ناسی لماک، یک غذای بسیار متنوع است که می‌توانید در هر زمانی از روز این غذا را میل کنید. برنج را با خامه نارگیل دم می‌کنند تا طعم آن شیرین شود، سپس در برگ موز پیچیده می‌شود و با ایکان بیلیس (آنچوی سرخ شده)، بادام زمینی، تخم‌مرغ و سامبال (رب فلفل) همراه می‌شود. با این حال، این غذای سنتی سنگاپور اکنون به قدری معروف شده‌است که در آن مواد غذایی بیشتری مانند مرغ و گوشت نیز خواهید یافت.

9. Curry Puff

اگر در حین پیاده‌روی قصد خوردن غذا یا میان‌وعده‌ای را دارید، پف کاری، غذایی است که باید آن را  به عنوان یکی از غذا‌ های خیابانی سنگاپور انتخاب کنید. این میان‌وعده یک پای پختۀ کوچک است که در یک شیرینی پف‌دار محصور شده‌است و بیشتر حاوی سس کاری، مرغ، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ است. با سرو این میان‌وعده رایج محلی، مطمئنا یکی از طرفداران پروپاقرص آن خواهید شد.

10. Popiah (Thin Wafers)

غذاهای خیابانی سنگاپور

از بین انواع غذا های خیابانی سنگاپور، یک غذای بسیار منحصربه‌فرد که حتما باید آن را بچشید، Popiah است، این غذا یک کرپ نازک کاغذ مانند گندم است و با موادی مانند میگوی کوچک، تخم‌مرغ آب‌پز، سوسیس چینی، کاهو، جوانۀ لوبیا و هویج پر خواهد شد. نوارهای شلغم در یک سس شیرین به نام هویزین طعم این غذای لذیذ سنگاپوری را دوچندان می‌کند و در نقش یک اشتها‌آور کاملاً سیرکننده خواهد بود.

11. Kaya Toast

این غذا به عنوان صبحانه اصلی مردم سنگاپور شناخته می‌شود، نان تست کایا که با تخم‌مرغ آب پز سرو می‌شود، به همراه این غذا یک غذای عالی برای شما خواهد بود. آماده‌سازی آن به این شکل است که داخل نان تست، نارگیل یا تخم‌مرغ کبابی و سپس با یک تکه نازک کره قرار می‌دهند. این گزینه غذایی کلاسیک است. مطمئناً حس چشایی شما را بسیار تحریک می‌کند. بعد از تست این غذا کاملا احساس سیری خواهید کرد.

12. Goreng Pisang (Banana fritters)

از آنجایی که هر غذای سرخ شده‌ای بیشتر خوشمزه است و همه آن را دوست دارند، گورنگ پیسانگ در سنگاپور را نمی‌توان از لیست این نوع غذاها نادیده گرفت. موزهای رسیده که در خمیر خیس شده و سرخ شده تا قهوه‌ای طلایی به نظر برسند، به شما این حس را می‌دهند که انگار تا به حال هرگز طعم خوب میوه را نچشیده‌اید. بنابراین، تردید نکنید، وقتی این غذا را دیدید، حتما سفارش دهید.

Fish Balls .13

غذاهای خیابانی سنگاپور

توپ‌های ماهی که تقریباً هر روز به عنوان غذا یا میان‌وعده خورده می‌شوند، یکی دیگر از غذا های  خیابانی سنگاپور است که اگر به ماهی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم که شده این غذا را میل کنید. این غذا به هر دو روش طبخ سرخ شده و بخارپز، اغلب به شکل سیخ شده در سراسر مراکز و رستوران‌های این کشور سرو می‌شود. اگر نمی‌خواهید این غذا را به عنوان یک میان‌وعده میل کنید، می‌توانید آن را با سوپ رشته‌فرنگی یا برنج نیز سفارش دهید.

14. Durian

دوریان به عنوان “پادشاه میوه‌ها” در آسیای جنوب‌شرقی و به عنوان میوه ملی سنگاپور شناخته می‌شود، انواع غذاهای دوریان از جمله غذا های خیابانی سنگاپور به شمار می‌رود که در سراسر این کشور فراوان یافت می‌شود. اگر دسر و شیک، بوی خود میوه را دوست ندارید، مطمئنا می‌توانید دوریان را جایگزین مناسب برای دسر یا شیک قرار دهید. شک نکنید، امتحان کنید.

15. Ngoh Hiang (Deep fried meat rolls)

این غذا یکی از غذا های خیابانی در سنگاپور است که با نام لور باک نیز شناخته می‌شود. با تست این غذا، ترغیب می‌شوید که مجددا آن را میل کنید. رول گوشت یا سبزیجات را با یک پودر پنج ادویه  به شکل ترشی درست می‌کنند و سپس با شاه بلوط خرد شده آن را پر کرده و به اندازۀ کافی تفت‌اش می‌دهند تا ترد ولی آبدار شود. با این روش شما آن را تا آخرین لقمه میل خواهید کرد.

سخن نهایی

با تنوع بسیار زیاد غذا های خیابانی سنگاپور، ما مطمئن هستیم که بعد از سرو این غذاها، شما از غذاخوری و غذا رضایت کامل را خواهید داشت. اما برای اطمینان از اینکه اطلاعات کافی برای استفادۀ بهینه از وقت خود را کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم  قبل از سفر به این کشور حتما مقالاتی که در رابطه با غذاها و فرهنگ غذاهای این کشور مخصوصا انواع غذا های خیابانی در سنگاپور است را مطالعه کنید تا در صورت لزوم این اطلاعات را به کار ببندید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران