12 مورد از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین

12 مورد از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین

کشور زیبای لیختن اشتاین بین دو کشور اتریش و سوئیس قرار گرفته است. جواهری زیبا که اغلب حتی با تجربه‌ترین گردشگران نیز از آن غفلت می‌کنند. کشور لیختن اشتاین تقریبا دست‌نخورده و بکر است و شهرهای کوچک این کشور بناهای تاریخی کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده‌اند. با سفر به این کشور کوچک که میان کوه‌های آلپ قرار دارد تابلویی باشکوه از کوه‌های آلپ، دره‌های سرسبز و قلعه‌های افسانه‌ای را خواهید دید. تصور کنید در یک کافه دنج در شهر وادوز، پایتخت لیختن اشتاین نشسته‌اید و در حال نوشیدن یک فنجان قهوه خوش‌طعم از منظره کوه‌های برفی دوردست لذت می‌برید. اگر به پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی علاقه دارید لیختن اشتاین در رشته کوه‌های راتیخان مسیرهای فوق‌العاده خوش‌منظره‌ای برای پیاده‌روی دارد. جاهای دیدنی لیختن اشتاین تنها به مناظر طبیعی آن محدود نمی‌شود و بناهای تاریخی و قدیمی نیز تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب‌وجوش این کشور را به گردشگران نشان می‌دهند. این جواهر کمیاب در اروپای مرکزی برای هر سلیقه‌ای یک جاذبه دیدنی دارد و هیچ گردشگری ناامید از این کشور برنمی‌گردد. فرقی نمی‌کند به بناهای تاریخی و آثار فرهنگی علاقه دارید یا به دنبال یک محیط دنج کوهستانی برای استراحت می‌گردید لیختن اشتاین همیشه چیزی برای ارائه به گردشگران دارد. بیایید بعضی از جاهای دیدنی لیختن اشتاین را ببینیم.

رزرو تور اروپا

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

بورگ گوتنبرگ از جاهای دیدنی لیختن اشتاین

جاهای دیدنی لیختن اشتاین

بورگ گوتنبرگ یکی از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین است. این قلعه قرون وسطایی تاریخ و فرهنگ غنی این کشور را به زیبایی به رخ بیننده می‌کشد. بورگ گوتنبرگ بر بالای تپه‌ای در شهر کوچک بالزرز قرار دارد. از این قلعه می‌توانید مناظر خیره‌کننده کوه‌های آلپ و دره‌های عمیق آن را ببینید. معماری منحصربه‌فرد بورگ گوتنبرگ با دیوارهای مستحکم و برج‌های بلند داستان شوالیه‌ها و اشراف‌زادگانی که زمانی در این قلعه زندگی می‌کردند را روایت می‌کند. در داخل قلعه می‌توانید تالارهای بزرگ و کلیسای کوچکی که دیوارهایش با نقاشی‌های دیواری چشم‌نواز پوشیده شده ببینید. در طول تاریخ جشن‌ها و رویدادهای بسیاری در این تالارها برگزار شده است. محوطه بیرونی این قلعه که از بهترین جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین است باغ‌های زیبایی دارد که به خوبی از آنها نگهداری می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند در آنها قدم بزنند و از طبیعت زیبای این باغ‌ها لذت ببرند. اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه دارید قلعه بورگ گوتنبرگ یکی از جاهای دیدنی لیختن اشتاین است که نباید از دستش بدهید. 

برای سفر میتوانید روی بلیط هواپیما سه کلیک حساب کنید

جاهای دیدنی لیختن اشتاین و گردش در شهر اِشِن

اشن یکی از زیباترین شهرها و جاهای دیدنی لیختن اشتاین است. این شهر فوق‌العاده جذاب را قلمرو شاهزادگان می‌دانند. وجود خیابان‌های دیدنی، ساختمان‌های کلاسیک و حال‌وهوایی پویا و زنده باعث شده این شهر را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین بشناسند. میدان مرکزی اشن شلوغ‌ترین نقطه شهر است و فعالیت‌های متنوعی مثل برپایی بازارهای مختلف و برگزاری جشن‌ها در آن انجام می‌شود. اگر دوست دارید غذاهای محلی لیختن اشتاین را امتحان کنید میدان مرکزی شهر اشن را فراموش نکنید. علاوه‌براین می‌توانید سوغاتی‌های دست‌ساز فوق‌العاده‌ای را از بازارهای کوچک این منطقه خریداری کنید. از دلایلی که اشن را به عنوان یکی از جاهای دیدنی لیختن اشتاین معرفی می‌کنیم وجود مناظر فوق‌العاده طبیعی این شهر است. تپه‌ها و مراتع وسیع این شهر شما را به پیاده‌روی‌های طولانی دعوت می‌کند. 

پاسپورت دومینیکا

اشن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین دیدنی‌های دیگری هم دارد. کلیسای سنت موریس اشن یکی از این دیدنی‌های جذاب است. این کلیسا که از نظر معماری در نوع خود کم‌نظیر است با وجود پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و کنده‌کاری‌های چوبی فوق‌العاده‌اش نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. هنگام قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های اشن به هر طرف که نگاه کنید جنبه‌ای از زیبایی‌ها و شکوه این شهر کوچک را می‌بینید.

هینترشلنبرگ

هینترشلنبرگ

هینترشلنبرگ یکی دیگر از جاهای دیدنی لیختن اشتاین است و گنجینه‌ای از زیبایی طبیعی و اهمیت تاریخی به حساب می‌آید. این روستای کوچک در شمال غربی کشور لیختن اشتاین واقع شده و بهترین نقطه برای فرار از زندگی شلوغ شهری است. وقتی از دور به این روستا نگاه می‌کنید مجموعه‌ای از خانه‌های سنتی و قدیمی را می‌بینید که هر کدام گذشته و خاطرات این منطقه را روایت می‌کند. از ویژگی‌های برجسته‌ای که باعث شده این روستا را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین معرفی کنیم منظره پانورامای روستا از دره راین است. در یک روز صاف و بدون مه و ابر می‌توانید رودخانه پر پیچ و خم راین را که در بین چمنزارهای سرسبز و قله‌‌های سر به فلک کشیده محاصر شده است ببینید. این منظره فوق‌العاده باعث شده بسیاری از گردشگران از این روستان به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین یاد کنند. هینترشلنبرگ در کنار زیبایی طبیعی فوق‌العاده اماکن تاریخی جذابی دارد. از جمله ویرانه‌های قلعه‌های دوقلوی شلنبرگ که قدمت آنها به قرون وسطی می‌رسد. وجود این قلعه‌ها اهمیت استراتژیک این منطقه را در گذشته نشان می‌دهد. با قدم زدن در این خرابه‌ها می‌توانید نبردهایی را که در آنها انجام شده تصور کنید. هینترشلنبرگ با وجود محیط آرام و میراث تاریخی غنی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین به حساب می‌آید و قطعا تصاویر آن تا مدت‌ها در ذهن بیننده باقی خواهد ماند.

هوفکِلِری از جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین

هوفکِلِری قلب صنعت شراب‌سازی لیختن اشتاین است و به عنوان یکی از دیدنی های لیختن اشتاین شناخته می‌شود. این مکان نه تنها عنوان میراث شراب‌سازی این کشور است بلکه یکی از بهترین جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین برای علاقمندان به تاریخ است. منطقه هوفلکری با وجود تاکستان‌های وسیع در پس‌ زمینه کوه‌های آلپ منظره‌ای کم‌نظیر دارد. با تغییر فصل‌ها رنگ این مناظر نیز تغییر می‌کند و مناظر سرسبز بهاری در پاییز به رنگ‌های طلایی و نارنجی و در زمستان به رنگ سفید تغییر می‌کنند. همین موضوع باعث شده هوفکلری یکی از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین باشد. گردشگران می‌توانند در ضمن گردش در این تاکستان‌ها درمورد فرآیند ساخت شراب نیز اطلاعات کسب کنند. هوفکلری تلفیقی از مناظر طبیعی، تاریخ و هنر شراب‌سازی است و همین آن را به یکی از بهترین جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین تبدیل کرده که نباید از دستش داد.

موزه هنر

جاهای دیدنی لیختن اشتاین

موزه هنر یکی دیگر از جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین است که علاقمندان به هنر و فرهنگ را به خود جذب می‌کند. این موزه به عنوان بهترین موزه هنر مدرن و معاصر در لیختن اشتاین شناخته می‌شود. معماری بسیار شیک و مینیمال این موزه که در قلب شهر وادوز قرار دارد تضاد زیبایی با بافت سنتی این شهر برقرار کرده است. در این موزه با مجموعه آثاری از جنبش‌های مختلف هنری از جمله اکسپرسیونیسم انتزاعی و هنر پاپ مواجه می‌شوید. هر نمایشگاه این موزه به تنهایی داستانی را روایت می‌کند و تکامل هنر را در طول دهه‌ها نشان می‌دهد. آثار هنرمندان بین‌المللی نیز در این موزه به نمایش در می‌آید. موزه هنر که به عنوان یکی از برترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین از آن یاد می‌شود به طور منظم میزبان کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های ویژه است. برگزاری این نمایشگاه‌ها موزه هنر را به قطبی پویا برای هنر تبدیل می‌کند. در این موزه نه تنها به تماشای هنر می‌نشینید بلکه در مفاهیم هنری غرق می‌شوید. موزه هنر لیختن اشتاین بهشت علاقمندان به هنر است. هنگام گشتن در راهروهای این موزه می‌بینید که هنر، فرهنگ و تاریخ به زیبایی در هم آمیخته‌اند و میراث غنی هنری لیختن اشتاین را به نمایش گذاشته‌اند. با توجه به این ویژگی‌های برجسته تعجبی ندارد که موزه هنر به یکی از جذاب‌ترین دیدنی های لیختن اشتاین تبدیل شده است.

یک سفر شگفت انگیز با رزرو تور سه کلیک

دره سامینا از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین

دره سامینا بهشت عاشقان طبیعت است. این دره در میان کوه‌های آلپ قرار دارد و با وجود مناظر بکر و گیاهان و جانوران مختلف یکی از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین است. رودخانه سامینا که به آرامی از میان دره می‌گذرد سکوت این منطقه را می‌شکند. کوهنوردان بسیاری مسیرهای متعدد این دره را برای کوهنوردی انتخاب می‌کنند. منظره این دره از بالای کوه‌ها و مراتع اطراف یکی از زیباترین مناظر طبیعی و دیدنی های لیختن اشتاین است. با از راه رسیدن بهار دره‌ سامینا پر از گل‌های وحشی می‌شود و گل‌های رنگارنگ منظره دره را که هنوز در حصار قله‌های برفی قرار دارد نقاشی می‌کند. در این دره حیواناتی از جمله بز کوهی و عقاب‌های سرطلایی را می‌توان دید. دره سامینا تنها یکی از دیدنی های لیختن اشتاین نیست، این دره سفری به دل طبیعت بکر و دست‌نخورده آلپ است. سامینا در هر فصل جذابیت‌های متفاوتی دارد و مناظر آن مدام تغییر می‌کند. کوه‌های سرسبز تابستانی در پاییز به رنگ طلایی و نارنجی دیده می‌شوند و در زمستان تماما به رنگ سفید درمی‌آیند. اگر طبیعت‌گردی و ارتباط واقعی با طبیعت را دوست دارید این دره به عنوان یکی از بکرترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین منتظر شماست. 

دیدنی های لیختن اشتاین از زاویه تله‌کابین سارایس

دیدنی های لیختن اشتاین از زاویه تله‌کابین سارایس

تله‌کابین سارایس در مرتفع‌ترین نقطه روستای مالبون قرار گرفته است. مناظر پانوراما و بسیار زیبای این تله‌کابین آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین تبدیل کرده است. تله‌کابین سارایس از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین است و بسیاری از گردشگران و مردم محلی برای تفریح و تماشای مناظر به این تله‌کابین می‌روند. حین بالا رفتن از دامنه کوه کم‌کم چشم‌انداز فوق‌العاده زیر پاهای شما گسترده می‌شود و قله‌ها، دره‌های پیچ‌درپیچ و جنگل‌ها نمایان می‌شوند. از دلایلی که این تله‌کابین را به عنوان یکی از زیباترین دیدنی های لیختن اشتاین معرفی می‌کنیم منظره نفس‌گیر کوه‌های آلپ از بالای آن است. در روزهایی که هوا صاف باشد حتی بخش‌هایی از سوئیس و اتریش را نیز از بالای این تله‌کابین می‌توان دید. محدوده اطراف تله‌کابین مسیرهای پیاده‌روی زیادی دارد و اگر به پیاده‌روی در طبیعت علاقه دارید یک بطری آب و کمی خوراکی تهیه کنید و به پیاده‌روی در این مسیرهای زیبا بپردازید. هر کدام از این مسیرها چشم‌انداز خاص خود را دارد و هیچ دو منظره‌ای را پیدا نمی‌کنید که شبیه به هم باشند. این منطقه در زمستان تبدیل به سرزمینی برفی می‌شود و اسکی‌بازان و اسنوبورد سواران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. سارایس تنها یک تله‌کابین ساده نیست، در این منطقه می‌توانید شکوه و زیبایی طبیعت لیختن اشتاین را ببینید. 

منطقه اسکی مالبون

با از راه رسیدن زمستان منطقه اسکی مالبون تبدیل به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین می‌شود. بسیاری از علاقمندان به ورزش اسکی خودشان را به این منطقه می‌رسانند. این بهشت کوهستانی با وجود دامنه‌های بکر و امکانات پیشرفته به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین در فصل زمستان شناخته می‌شود. مسیرهای اسکی این منطقه شیب‌های متفاوتی دارند و اسکی‌بازان با هر سطح مهارتی می‌توانند، از مبتدی تا حرفه‌ای، می‌توانند در این مسیرها اسکی کنند. سوز سرد هوای کوهستانی با هیجان پایین‌ رفتن از شیب دامنه‌ها تجربه هیجان‌انگیزی خواهد بود. افرادی که اسکی با سرعت کمتر را ترجیح می‌دهند می‌توانند از مسیرهای اسکی صحرایی استفاده کنند. منطقه اسکی مالبون یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین برای گذراندن یک تعطیلات زمستانی آرام است. این منطقه اقامتگاه‌های کوهستانی دنجی دارد. نوشیدن یک نوشیدنی گرم و غذاهای خوش‌طعم محلی حین تماشای منظره برفی کوه‌های آلپ تجربه دلنشینی خواهد بود. شب که از راه می‌رسد چراغ‌ها روشن می‌شوند و انعکاس نور آنها بر روی برف‌ها منظره فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد.

استگ از جاهای دیدنی لیختن اشتاین

جاهای دیدنی لیختن اشتاین

استگ روستای آرامی در قلب کوه‌های آلپ است. وجود چمنزارهای سرسبز، جویبارهای خروشان و جنگل‌های انبوه منظره‌ای آرامش‌بخش و دیدنی به این روستا بخشیده است. این روستا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین است و در بین دوست‌داران طبیعت طرفداران بسیار زیادی دارد. در ماه‌های گرمتر سال فعالیت‌های خارج از خانه در این روستا بیشتر می‌شود. علاقمندان به پیاده‌روی می‌توانند در مسیرهای سرسبز و دیدنی اطراف روستا پیاده‌روی کنند. آب‌های شفاف دریاچه و رودخانه‌های مجاور روستای استگ بهترین جا برای ماهیگیری است. در این آب‌ها ماهی‌های آب شیرین را می‌توان صید کرد. در روستای استگ به هر سمتی که نگاه کنید منظره‌‌ای شگفت‌انگیز می‌بینید. همین مناظر فوق‌العاده دیدنی باعث شده استگ را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین بشناسند. با از راه رسیدن زمستان استگ تبدیل به یک سرزمین برفی زیبا می‌شود. کوه‌های نزدیک این روستا مسیرهای اسکی مناسبی دارد و ورزش‌های زمستانی بسیاری در این منطقه انجام می‌شود. وجود خانه‌ها و کلبه‌هایی که در پس‌زمینه‌ای سفید غرق شده‌اند و دود بخاری‌های هیزمی از دودکش‌ها بیرون می‌آید زیبایی روستا را دوچندان می‌کند. 

فقط با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو هتل اقدام کنید

مسیر اشنِربرگ

مسیر اشنربرگ بهشت افرادی است که عاشق طبیعت و اکتشاف در مناطق بکر هستند. این مسیر در قلب لیختن اشتاین قرار دارد و ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و جذابیت‌های تاریخی است. همین موضوع مسیر اشنربرگ را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین برای کوهنوردان و علاقمندان به تاریخ تبدیل کرده است. این مسیر از بین جنگل‌های انبوه، علفزارهای وسیع و تپه‌ها می‌گذرد و در انتها منظره پانورامای فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد. در هر قدم از این مسیر صدای پرندگان مختلف به گوش می‌رسد و عطر گل‌های وحشی در هوا استشمام می‌شود. اما چیزی که مسیر اشنربرگ را از دیگر دیدنی های لیختن اشتاین متمایز می‌کند وجود آثار تاریخی آن است. در این مسیر خرابه‌ها و مکان‌های باستانی وجود دارد که قدمت آنها به عصر برنزی برمی‌گردد. این ویرانه‌ها نمایی از تمدن اولیه منطقه و شیوه زندگی مردم را نشان می‌دهد. مسیر اشنربرگ تنها یکی از جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین نیست، با طی کردن این مسیر علاوه بر تماشای مناظر فوق‌العاده گویی به تاریخ لیختن اشتاین سفر کرده‌اید. 

جاهای دیدنی لیختن اشتاین و بازدید از خانه سرخ 

جاهای دیدنی لیختن اشتاین و بازدید از خانه سرخ 

در قلب شهر وادوز بنایی وجود دارد که به نمادی از تاریخ لیختن اشتاین تبدیل شده است. این ساختمان که به خانه سرخ شهرت دارد با نمای قرمز رنگ و برج بلندش به عنوان یکی از بهترین دیدنی های لیختن اشتاین شناخته می‌شود. قدمت خانه سرخ به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد و سبک معماری آن دوره را به خوبی نشان می‌دهد. طراحی آن ترکیبی از عناصر قرون وسطایی و مدرن است و تکامل سبک‌های معماری را در طول قرن‌ها به زیبایی به نمایش گذاشته است. برجک این بنا مناظر پانورامای زیبایی از شهر و کوه‌های آلپ را به بیننده نشان می‌دهد. منظره فوق‌العاده خانه سرخ بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند و همین آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین تبدیل کرده است. خانه سرخ اهمیت تاریخی زیادی دارد. در طول سال‌ها چندین خانواده سرشناس و مهم لیختن اشتاین در این خانه زندگی کرده‌اند. خانه سرخ در طول تاریخ شاهد لحظات بسیار مهمی بوده است. این بنای تاریخی امروزه نمادی از میراث مردم است و به عنوان یکی از دیدنی های لیختن اشتاین نظر علاقمندان به تاریخ و معماری را به خود جلب می‌کند. با قدم زدن در سالن‌ها و راهروهای خانه سرخ گویی در زمان سفر می‌کنید و نمایی از زندگی ساکنان سابق آن و رویدادهای مهم کشور را خواهید دید. خانه سرخ را نه فقط یکی از جاذبه های دیدنی لیختن اشتاین بلکه قطعه‌ای زنده از تاریخ لیختن اشتاین می‌دانند.

قلعه وادوز از جذاب‌ترین دیدنی های لیختن اشتاین

قلعه وادوز بر بالای تپه‌ای مشرف به پایتخت قرار دارد و نمادی از میراث سلطنتی لیختن اشتاین است. این دژ باشکوه با برج‌ها و دیوارهای مستحکم در طول تاریخ با اقتدار مقاومت کرده و امتحان خود را پس داده است. این قلعه را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی لیختن اشتاین می‌شناسند. قدمت قلعه وادوز به قرن دوازدهم می‌رسد و چندین بازسازی و مرمت را پشت سرگذاشته که هرکدام به عظمت و شکوه معماری آن اضافه کرده‌اند. فضای داخلی این قلعه با آثار هنری نفیس، حکاکی‌های پیچیده و لوازم مجلل پر شده است که نمایی از زندگی مجلل خانواده‌های سلطنتی ساکن این قلعه را به نمایش می‌گذارد. با قدم زدن در راهروهای این قلعه می‌توان شکوه و عظمت اجتماعات و رویدادهای سلطنتی که در آن برگزار می‌شد را تصور کرد. محوطه بیرونی قلعه نیز به اندازه داخل آن تماشایی است. اطراف قلعه باغ‌های زیبایی وجود دارد و مناظر شگفت‌انگیز اطراف بیننده را مجذوب خود می‌کند. از این قلعه می‌توان کل شهر وادوز، رودخانه راین و رشته‌کوه‌های آلپ را دید. عناصر تاریخی در کنار معماری فوق‌العاده و زیبایی طبیعی این قلعه را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین تبدیل کرده است و خاطره بازدید از آن تا آخر عمر همراه شما باقی خواهد ماند.

کلام پایانی

گرچه لیختن اشتاین کشوری کوچک به شمار می‌رود اما گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است. از قلعه‌های سلطنتی و تاریخی و موزه‌های هنر مدرن گرفته تا مناظر خیره‌کننده کوه‌های آلپ و شهرهای پر جنب‌وجوش چیزهای زیادی برای تماشا و اکتشاف وجود دارد. تاریخ، فرهنگ و مناظر طبیعی به زیبایی در این کشور تلفیق شده‌اند. هر کدام از دیدنی های لیختن اشتاین داستانی را روایت می‌کند و گردشگران را در تار و پود میراث غنی این کشور غرق می‌کند. به یاد داشته باشید که مهمترین دست‌آورد سفر به لیختن اشتاین خاطرات و تصاویر فوق‌العاده‌ای است که با خود به خانه می‌برید. در این مقاله کوتاه تعدادی از جاهای دیدنی لیختن اشتاین را به شما معرفی کردیم امیدواریم به کمک این راهنما به راحتی از جذابیت‌های این کشور اروپایی لذت ببرید.

نظرات کاربران