جاهای دیدنی لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان؛ از شیطان کوه تا جنگل تاریک !

لاهیجان از جمله شهرهای بهشتی و زیبای استان گیلان است که برای گذراندن اوقاتی شاد و تعطیلاتی شگفت‌انگیز، گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. جاهای دیدنی لاهیجان فقط به شیطان کوه و بام سبز ختم نمی‌شود، بلکه در این شهر جذاب می‌توانید به دیدن آثاری تاریخی که از دوران حکومت سلسله‌های مختلفی نظیر صفویه و قاجاریه به جا مانده بروید و صفحاتی از تاریخ را مرور کنید. اگر برای سفر به این شهر بهشتی برنامه‌ریزی می‌کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله قصد داریم شما را با 18 مورد از جاهای دیدنی لاهیجان، عروس گیلان، آشنا کنیم. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

طبیعت شیطان کوه

جاهای دیدنی لاهیجان

در سفرتان به لاهیجان، بازدید از شیطان کوه را در اولویت بگذارید؛ این کوه دوست‌داشتنی خالق لحظاتی شاد برای‌تان خواهد بود. شیطان کوه که در ابتدا شاه‌نشین نامیده می‌شد، در زمان‌های گذشته محلی اختصاصی برای حاکمان و شیخ‌ها جهت شکار کردن بود و عوام اجازه ورود به آن را نداشتند؛ اما با گذشت زمان، در دوره صفویه، قلعه حکم‌رانان این منطقه توسط شاه عباس ویران شد و نام کوه هم به شیطان کوه تغییر یافت؛ ناحیه سرسبزی که می‌توانید با پیاده‌روی در آن و هواخوری، خوش بگذرانید. 

آدرس: لاهیجان، میدان کاشف‌ السلطنه، خیابان طلای سبز(کارگر).

بام سبز؛ از دیدنی های لاهیجان

قله شیطان کوه را به دلیل پوشش گیاهی و فضایی سرسبز، بام سبز نامیده‌اند؛ منطقه‌ای دیدنی با امکانات تفریحی بسیار که می‌تواند شما را غافلگیر کند. وقتی به شیطان کوه رفتید، دو راه برای رسیدن به این منطقه زیبا دارید؛ با استفاده از خودروتان به بام سبز بروید و در پارکینگ بزرگ اختصاصی آن ماشین را پارک کنید و مسیر دوم هم این است که از هزارپله، پله‌های سنگی که با درختان گردو و انار محصور شده، استفاده کنید و به بام سبز برسید. اگر اهل پیاده‌روی هستید، حتما راه دوم را انتخاب کنید. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان استقلال، خیابان شیرودی، بلوار امام رضا، بلوار خلیج فارس، خیابان رجایی، خیابان طلای سبز،قله شیطان کوه.

تله کابین لاهیجان

وقتی به بام لاهیجان که یکی از مفرح‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است، رسیدید، لذت تله‌کابین‌سواری را از دست ندهید؛ مجموعه تلکه‌کابین احرار آماده است تا شما را به سفری بیست دقیقه‌ای و رویایی بر فراز مزارع چای، به سمت قله سرسبز تاج خروس ببرد. دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید؛ وقتی سوار بر تله‌کابین شدید، می‌توانید از مناظر سرسبز و زمین‌های چای زیر پای خود عکس بگیرید و لحظات خود را ماندنی کنید. ضمنا یادتان باشد این مجموعه از ساعت 8 صبح تا 8 شب پذیرای شماست. 

آدرس: استان گیلان، شهرستان لاهیجان، شیطان کوه، بام سبز. 

بام‌گردی در لاهیجان

بام‌گردی در لاهیجان

پیشنهاد می‌کنیم قبل از این‌که سوار تله‌کابین شوید، در بام سبز به گشت‌وگذار بپردازید و همراه با دوستان یا فرزندان‌تان، به شهربازی مجموعه بروید. گفتنی است این شهربازی دارای دو بخش است؛ یکی بخش معمول آن و دیگری، بخش سرپوشیده‌ای به نام بازینو که مخصوص بازی‌های کامپیوتری است. چرخ‌وفلک مجموعه نیز از دیگر تفریحاتی است که هرگز نباید از دست بدهید. پس از تفریحات خود به کافه و یا رستوران بروید و با صرف وعده‌های لذیذ از غذاهای شمالی و یا چای و کیک، لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم در شکم‌گردی خود جا برای آن طرف تله‌کابین هم بگذارید؛ آلاچیق‌ها و کافه‌هایی در ایستگاه دوم یعنی قله تاج خروس، برای پذیرایی از شما، آماده است. 

آدرس: استان گیلان، شهرستان لاهیجان، شیطان کوه، بام سبز. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

استخر لاهیجان؛ از دیدنی های لاهیجان

وقتی شیطان‌کوه‌گردی خود را به پایان رساندید، به مهم‌ترین همسایه آن، یعنی استخر لاهیجان بروید و با گشت‌وگذار در اطراف این ناحیه سنگفرش‌شده و هواخوری، لذت ببرید. این استخر 17 هکتاری با عمق 4 متر با جزیره‌ای مربعی شکل در وسط خود که محلی برای برپا کردن جشنواره‌های مهم لاهیجان است و از جمله دیدنی های لاهیجان محسوب می‌شود، فضایی تمیز و زیبا برای عکاسی و تفریح محسوب می‌شود. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان شیخ زاهد، بلوار امام رضا، میدان گلستان، استخر لاهیجان. 

پارک جنگلی میرصفا

می‌خواهید در جنگلی زیبا گردش کنید و خوش بگذرانید؟ توصیه می‌کنیم بهشتی سرسبز به نام میرصفا را در اولویت خود بگذارید. در این جنگل جذاب می‌توانید پیاده‌روی کنید و از محیط سرسبز آن، عکس بگیرید و لذت ببرید.

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان شقایق. 

بازار محلی؛ یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان

برای خرید سوغاتی به بازار سنتی لاهیجان بروید و با تهیه انواع محصولات خوب شمالی نظیر زیتون پرورده و ترشی و تخم پرندگان محلی، دست پر به خانه برگردید. ضمنا می‌توانید در این بازار زیبا و دوست‌داشتنی، به شکم‌گردی بپردازید و کلوچه‌های داغ لاهیجی و انواع خوراکی‌های خوشمزه را بگیرید و حین خرید، از خودتان به‌گرمی پذیرایی کنید. بازار سنتی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان است. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان چهار پادشاهان، خیابان کاشف شرقی. 

جنگل تاریک لاهیجان

اگر دوست دارید در جنگلی ساکت و مرموز قدم بزنید و البته از زیبایی‌های آن لذت ببرید، به جنگل تاریک که از دیدنی های لاهیجان است بروید. این جاذبه تفریحی لاهیجان، به مزارع چای نیز بسیار نزدیک است. یادتان باشد که حتما نام این جنگل را در لیست تفریحات خود در لاهیجان بنویسید.

آدرس: استان گیلان، 18 کیلومتر بعد از تالش. 

تالاب بین‌المللی امیرکلایه؛ از جاذبه های دیدنی لاهیجان

بسیاری از ما با شنیدن نام تالاب، یاد گل نیلوفر شناور بر سطح آن می‌افتیم؛ در این تالاب 1230 هکتاری معروف به شاله‌کل با آب شیرین، نیلوفرهای سفید را می‌توانید ببینید و از این زیبایی‌های طبیعی، عکس بگیرید. گفتنی است که اهمیت این تالاب آن‌قدر بالاست که به عنوان یک تالاب بین‌المللی معرفی شده است. در تالاب امیرکلایه شهر لاهیجان، می‌توانید شاهد گونه‌های مختلف پرنده و هم‌چنین آبزیان باشید. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، کنارگذر چمخاله، کیان‌شهر. 

تالاب سوستان؛ از دیدنی های لاهیجان

تالاب سوستان؛ از دیدنی های لاهیجان

یک تالاب دیگر در شهری شمالی؛ در هر فصلی که به این تالاب سر بزنید، گونه‌های خاصی از پرندگان را خواهید دید و برای‌تان بسیار جذاب خواهد بود. این تالاب که در حاشیه روستایی هم‌نام خودش قرار گرفته است، یکی از جاذبه های دیدنی لاهیجان سرسبز به شمار می‌آید. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، روستای سوستان، دهستان نیل. 

روستای چی‌چی‌نی‌کوتی

اگر دوست دارید روستاگردی کنید، با روستای چی‌چی‌نی‌کوتی شروع کنید؛ این روستا که به‌تازگی میان گردشگران شناخته شده و از جمله دیدنی های لاهیجان است، بسیار خوش‌آب‌وهواست و با طبیعتی سرسبز، لحظاتی خوش و مفرح را برای‌تان رقم می‌زند. راستی، مراقب باشید؛ انواع گونه‌های جانوری نظیر خرس، شغال، روباه و خوک در اطراف این روستا وجود دارد.

آدرس: استان گیلان، ۴۲ کیلومتری شهر لاهیجان. 

مسجد چهار پادشاهان؛ از جاهای دیدنی لاهیجان

برای اهالی تاریخ و هنر خبر خوبی داریم؛ در سفرتان به لاهیجان، بازدید از مسجد چهار پادشاهان لاهیجان، اوقاتی خوش را برای‌تان رقم خواهد زد. بنای این مسجد مربوط به دوره تاریخی تیموریه و صفویه است و طبق روایاتی تاریخی، بقعه چهار پادشاهان لاهیجان که مجموعه‌ای از چند آرامگاه متعلق به آل کیا است که در جنگ رشت در سال 791 هجری کشته شدند، در این مسجد واقع شده است. در روایتی دیگر گفته می‌شود که سید رضی کیا که از حکم‌رانان گیلان بوده و سه پیشوای دینی معروف زمان او، در مقبره‌های این مکان خفته‌اند. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، نزدیک میدان وحدت، خیابان کاشف.

 موزه تاریخ چای؛ از جاذبه های دیدنی لاهیجان

جاهای دیدنی لاهیجان

یک خبر خوب دیگر برای دوست‌داران تاریخ؛ به موزه تاریخ چای لاهیجان بروید و از مقبره پدر چای ایران، محمد میرزا قاجار قوانلو ملقب به کاشف‌السلطنه و چای‌کار، هم دیدن کنید. در این موزه به کشت چای، تاریخچه و سیر تغییرات آن پرداخته شده است. این موزه از جمله دیدنی‌هایی است که از ارتفاعات بام سبز، به چشم می‌آید. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، انتهای خیابان کاشف شرقی، بعد از میدان دکتر حشمت، بین خیابان شهید هاشمی‌نژاد و کاشف شرقی. 

پل خشتی لاهیجان

برای دیدن پل آجری سرخ رنگ به جنوب‌غربی لاهیجان، محله پرده‌سر بروید و این پل 50 متری با ارتفاع 11 متر را که به دستور یک دانشمند برجسته در سال 892 هجری ساخته شد، ببینید. جالب است بدانید که این پل یک بار در دوره قاجاریه بازسازی شد.

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان جهان‌دیده، خیابان کاشانی، خیابان آریان. 

منطقه شیخانبر؛ از دیدنی های لاهیجان

اگر دوست دارید در حین قدم زدن در منطقه‌ای سرسبز مثل یک سبزه‌زار وسیع و هواخوری، از جاذبه‌ای تاریخی نیز دیدن کنید و لذت ببرید، به منطقه شیخانبر لاهیجان بروید. پس از پیاده‌روی به یک آرامگاه ویرانه می‌رسید که تنها بقایایی از آن به‌جا مانده است. این مرقد متعلق به شیخ زاهد، نیای مادری پادشاهان صفوی، است و این پادشاهان در زمان‌های گذشته، برای زیارت این مقبره، به این ناحیه سفر می‌کردند.

آدرس: استان گیلان، ۳ کیلومتری راست جاده لاهیجان به لنگرود. 

مسجد تاریخی اکبریه

مسجد تاریخی اکبریه

جاذبه‌های تاریخی لاهیجان تمام‌شدنی نیست؛ مسجد اکبریه را که معماری خاصی دارد و در زمان فتحعلی شاه قاجار به همت حاج اکبر لاهیجانی ساخته شده، از دست ندهید. این مجموعه که در لاهیجان قرار دارد، برای علاقه‌مندان به تریخ، هنر و معماری، بسیار جذاب خواهد بود. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان کاشف غربی، کوچه محمد آقا کریم. 

حمام گلشن؛ از جاهای دیدنی لاهیجان

قدمت حمام تاریخی گلشن به دوره قاجاریه برمی‌گردد؛ اگر دوست دارید روزی تاریخی را سپری کنید، در بازدید از اماکن تاریخی لاهیجان، این حمام صد و پنجاه ساله 1850 متر مربعی را هم از قلم نیندازید. در قدیم علاوه‌بر شاهزادگان، عوام هم حق استفاده از این حمام تاریخی را داشتند، اما ورودی آن‌ها از هم جدا بود و دو در اصلی بزرگ و کوچک، این تمایز را نشان می‌داد. البته اشتباه نکنید؛ ورودی بزرگ‌تر مخصوص شاهزادگان و خواص نبود، بلکه برای ورود کارگران و عوام بود که به سمت جاهای جانبی حمام می‌رفت و در کوچک‌تر که مخصوص خواص بود، به قسمت‌های تمیزتر و گرم‌تر حمام راه داشت. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان وحدت. 

بقعه شیخ زاهد گیلانی؛ از جاذبه های دیدنی لاهیجان

اگر می‌خواهید در لاهیجان به یکی از بهترین اماکن تاریخی‌مذهبی شهر بروید و آن را از نزدیک ببینید، بقعه شیخ زاهد گیلانی پیشنهاد ما به شماست. به آرامگاه زیبای شیخ تاج‌الدین ابراهیم، از عرفای محجوب عصر صفوی، بروید و از دیدن معماری خاص این بنا به‌ویژه گنبد هشت ضلعی آن و عمارت‌های جذابش، لذت ببرید. 

آدرس: استان گیلان، شهر لاهیجان، محله صاحب‌الزمان، بلوار خلیج فارس، خیابان شیخ زاهد. 

سخن پایانی سه کلیک درباره جاهای دیدنی لاهیجان

در این مقاله به 18تا از جاهای دیدنی لاهیجان پرداختیم. لاهیجان با وجود این اماکن گردشگری جذاب، یکی از بهترین مقاصد توریستی برای لذت بردن از تعطیلاتی متفاوت است. به لاهیجان بروید و علاوه‌بر گشت‌وگذاری دلپذیر در شیطان کوه و دیدنی‌های اطرافش، برای بازدید از اماکن تاریخی و هم‌چنین خرید، دوربین‌به‌دست راهی بازار سنتی و جاذبه‌های تاریخی این شهر منحصربه‌فرد در خطه شمال کشور شوید. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید از کدام جاذبه‌های تماشایی لاهیجان دیدن کنید؟ برای ما بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران