6تا از غذاهای سنتی لاهیجان که حتما باید در سفرتان امتحان کنید
28 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

6تا از غذاهای سنتی لاهیجان که حتما باید در سفرتان امتحان کنید!

غذاهای شمالی با مواد اولیه‌ای چون سیر، رب انار، مرغ و بادمجان در تمام نقاط کشور طرفداران بی‌شماری دارد و از جمله خاص‌ترین و خوش‌طعم‌ترین غذاها به شمار می‌رود. اگر برای سفر به لاهیجان برنامه‌ریزی می‌کنید، رستوران‌گردی را هم در لیست کارهای‌تان بنویسید و با رفتن به بهترین رستوران‌ها و صرف غذاهای سنتی لاهیجان که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، سفری به‌یادماندنی برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید. تا پایان این مقاله با سه کلیک همراه باشید؛ مسلما حتی با خواندن نام 6تا از غذاهای محلی لاهیجان که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، دهان‌تان آب می‌افتد. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

کال کباب لاهیجان

گول نام این غذا را نخورید؛ کال کباب یک وعده غذایی کامل نیست، بلکه یک پیش‌غذای خاص و متفاوت لاهیجانی است که می‌توانید همراه با غذای اصلی خود سفارش دهید و لذت ببرید. آیا تا به حال پیش‌غذایی با مواد اولیه‌ای از جمله آب انار و گلپر خورده‌اید؟ اگر نه، آن را با کال کباب امتحان کنید. البته باید بگوییم بادمجان کبابی و مقدار زیادی سیر، اصلی‌ترین ماده غذایی مورد استفاده در تهیه کال کباب لاهیجان است و همین‌طور از انواع سبزیجات محلی لاهیجان و گردو، برای پخت آن استفاده می‌شود. لحظات خوشمزه خود در رستوران را با کال کباب، از بهترین غذاهای سنتی لاهیجان، استارت بزنید! 

کباب ترش لاهیجان؛ یکی از غذاهای محلی لاهیجان

غذاهای سنتی لاهیجان

کباب ترش یا ترش‌کباب، یک نوع کباب گوسفندی مخصوص است که حتی از شنیدن نام آن و اطلاع از مواد اولیه به‌کاررفته در آن، دهان‌تان آب می‌افتد! سس مخصوص ترش‌کباب، از لذیذترین غذاهای محلی لاهیجان، از سیر، گردو، رب انار، سبزیجاتی خاص و پیاز تشکیل می‌شود؛ گوشت درجه‌یک گوسفندی را برای چند ساعت، در این سس می‌خوابانند و طعم‌دار می‌کنند، سپس کبابی کرده و برای مسافران مشتاق، سرو می‌کنند. کباب ترش لاهیجان را از دست ندهید. گفتنی است سبزیجاتی مثل بینه و چوچاق، سبزی‌هایی محلی است که طعمی خاص دارد و به همراه سایر سبزیجات، در تهیه سس این غذا استفاده می‌شود.

ناز خاتون

نازخاتون غذایی سبک و لذیذ است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفرتان به لاهیجان امتحان کنید. بادمجان کبابی، گوجه له‌شده، آب انار و آب‌غوره به همراه نعنا، سیر و گردو در ترکیب این غذا دیده می‌شود. نازخاتون را با نان تازه ویژه لاهیجان و دوغ سنتی این شهر، میل کنید و لذت ببرید.

مرغ و آلوی لاهیجان

در اکثر شهرهای شمالی کشور، پخت خوراک‌های خوشمزه با مرغ از تخصص آشپزان چیره‌دست است. اگر به یکی از بهترین رستوران‌های لاهیجان رفتید، هرگز خود را از لذت صرف این غذای ویژه محروم نکنید. در تهیه این غذا علاوه‌بر مرغ، آلوی سیاه و سایر مواد لازم و معمول آشپزی مثل ادویه‌جات و روغن، از دو نوع رب استفاده می‌شود؛ رب انار و رب نارنج. یادتان باشد که این دو تا رب را از بازار سنتی لاهیجان بگیرید تا وقتی خواستید مرغ و آلوی خوش‌طعم لاهیجانی را در خانه هم بپزید، مواد لازم آن را از بهترین نوعش، داشته باشید.  برگه زردآلو از دیگر مواد مورد استفاده برای طبخ این غذاست. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

شیش انداز گیلکی؛ از بهترین غذاهای سنتی لاهیجان

غذاهای سنتی لاهیجان

شیش‌انداز یک خوراک آبدار است که ضمن شباهت‌هایش با فسنجان، با آن تفاوت‌هایی عمده نیز دارد؛ در تهیه شیش‌انداز گیلکی، از غذاهای محلی لاهیجان، از بادمجان نیز استفاده می‌شود. مغز گردو نرم‌شده و پیاز به همراه ادویه‌جات و رب انار، مواد دیگر به‌کاررفته در طبخ این غذاست. یادتان باشد بلافاصله پس از دیدن نام شیش‌انداز در منوی رستوران، بدون لحظه‌ای درنگ آن را سفارش دهید؛ مسلما از طرفداران پروپاقرص این خوراک شمالی خواهید شد.

خورش سبزی فسنجان؛ از غذاهای محلی لاهیجان

لاهیجانی‌ها خورش فسنجان را به شیوه خاص خود می‌پزند؛ غذای لذیذی که هرگز نباید از دست بدهید. در تهیه این غذا به شیوه سنتی لاهیجان، گوشت را به صورت کوفته‌های ریز قلقلی در می‌آوند و می‌پزند. هویج، سبزی، گردو و رب انار نیز از دیگر مواد مورد استفاده در تهیه خورش سبزی فسنجان، از غذاهای سنتی لاهیجان، است. 

سخن پایانی سه کلیک راجع‌به غذاهای سنتی لاهیجان

در این مقاله 6تا از بهترین و لذیذترین غذاهای سنتی لاهیجان را برای‌تان نام بردیم. امیدواریم مفید بوده باشد و در سفر خود، هنگام رفتن به رستوران‌های خوب لاهیجان، با دیدن نام این غذاهای اشتهابرانگیز در منو، غذایی که بیشترین تطابق با ذائقه‌تان دارد را سفارش دهید و لذت ببرید. مطمئنیم با چشیدن طعم خاص این غذاهای شمالی، از طرفداران‌شان خواهید شد.

نظر شما چیست؟ کدام غذای لاهیجانی بیشتر توجه‌تان را به خود جلب کرد؟ برای‌مان بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران