شیطان کوه لاهیجان
28 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

تفریح در شیطان کوه لاهیجان + موقعیت جغرافیایی و امکانات تفریحی

لاهیجان زیبا و سرسبز به خاطر آب‌وهوای خوب و جاذبه‌های توریستی دیدنی، هرساله شاهد جمعیت بی‌شمار مسافرانی است که محل زندگی‌شان را به مقصد این شهر تماشایی و برای داشتن تعطیلاتی رویایی و خاطره‌انگیز در آن، ترک می‌کنند. شیطان کوه لاهیجان هم یکی از اماکن طبیعی دیدنی لاهیجان است که با ویژگی‌های منحصربه‌فردش، همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. اگر دوست دارید در سفرتان از این ناحیه خوش‌آب‌وهوای کوهستانی هم دیدن کنید و لذت ببرید، این مقاله را تا آخر بخوانید؛ در این مقاله شیطان کوه لاهیجان را به‌طورکامل به شما معرفی کرده‌ایم. 

بلیط هواپیما

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

موقعیت جغرافیایی و نحوه دسترسی

این جاذبه مرموز شمالی در واقع کوهی از رشته‌کوه‌های البرز است که دامنه‌های جنگلی‌اش در لاهیجان، بزرگ‌ترین شهرستان کوهپایه‌ای واقع در شرق گیلان، قرار دارد. بنابراین برای این‌که از این جاذبه گردشگری‌تفریحی فوق‌العاده دیدن کنید و در هوای مطبوع آن نفس بکشید و با نوشیدن چای محبوب و خوش‌طعم لاهیجانی در آلاچیق‌های آن لحظاتی مفرح داشته باشید، باید پس از رسیدن به لاهیجان، به مرکز شهر بروید. گفتنی است حدودا یک ساعت زمان لازم است تا از رشت به لاهیجان و بعد به شیطان کوه برسید؛ فاصله رشت تا لاهیجان 52 کیلومتر است. 

آدرس شیطان کوه: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز.

بهترین زمان بازدید از شیطان کوه در لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

جالب است بدانید این کوه زیبا در شهرستان لاهیجان، یک کوه چهار فصل است که برای بازدید از آن می‌توانید در هر بازه زمانی از سال برنامه‌ریزی کنید؛ اما مسلما فصل بهار برای رفتن به شیطان کوه لاهیجان از بقیه فصول مناسب‌تر است؛ زیرا هوایی خنک، متعادل و مطلوب جان تازه‌ای به شما می‌بخشد و به دلیل پایین بودن احتمال بارش برف، با خیال راحت‌تر و امنیت بیشتری راهی شیطان کوه می‌شوید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید فصل بهار را برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، پاییز پیشنهاد دوم ما به شماست. در گزینه بعدی نیز اگر شلوغی ایام تابستان و آب‌وهوای شرجی برای‌تان اهمیت چندانی ندارد، تابستان را انتخاب کنید. یادتان باشد اگر تابستان را انتخاب کردید، اواخر شهریور به دلیل کاسته شدن از رطوبت هوا، بهترین زمان بازدید از شیطان کوه در این فصل گرم است. 

بام سبز؛ قله شیطان کوه لاهیجان

بام سبز قسمت بالایی و در واقع همان قله شیطان کوه محسوب می‌شود و از فراز آن، علاوه‌بر نمایی از منظره شهر، بسیاری از جاذبه‌های زیبای اطراف نیز قابل مشاهده است. برای اهالی پیاده‌روی و کوهنوردی خبر خوبی داریم؛ می‌توانید از پله‌های سنگی واقع در کنار آبشار شیطان کوه که نزدیک به هزار تا است و با احاطه شدن توسط درختان گردو و انار، منظره‌ای سرسبز و شگفت‌انگیز را پدیده آورده است، استفاده کنید و به بام سبز برسید. پس از رسیدن به بلوار خلیج فارس و خیابان مطهری، می‌توانید این پله‌های سنگی را ببینید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

اطلاعات تاریخی پیرامون شیطان کوه در لاهیجان

این کوهستان در زمان‌های پیشین به اسم شاه‌نشین شناخته می‌شد و دلیل این نام‌گذاری نیز این بود که در گذشته، حاکمان و بزرگان برای شکار به این منطقه می‌رفتند. در روایتی نیز گفته می‌شود که قلعه برخی از حاکمان محلی لاهیجان در این کوه قرار داشته است. گفته می‌شود بعدها در زمان صفویان، به دستور شاه عباس برکه‌ای در این محل ساخته شد که از آن برای مصارف کشاورزی و آبیاری زمین‌های زراعی استفاده می‌شده است.

دلیل نام‌گذاری شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

روایت‌های مختلفی، از وجود گنجی رمزآلود در دل شیطان کوه در لاهیجان گرفته تا حمله شاه عباس صفوی و ویران کردن قلعه‌های حکمرانان منطقه و تغییر نام از شاه‌نشین به شیطان کوه، در مورد نام این کوه نقل می‌شود. 

در روایتی می‌شنویم که یک مار، از گنج بزرگ پنهان‌شده در دل این کوه محافظت می‌کند و به همین دلیل، این نام روی کوه گذاشته شده است، و روایتی دیگر نیز می‌گوید به دلیل انعکاس صدای باد در غار این کوه به‌شکلی دلهره‌آور و وحشتناک، این صداها به صدای شیطان تعبیر شده است و نام این کوه، شیطان کوه گذاشته شده است. در داستانی دیگر نقل شده که از آن‌جا که این کوه و گذرگاه‌های اختصاصی آن برای حاکمان و افرادی خاص نظیر شیخان بوده و ورود به آن برای عوام ممنوع بوده است، این منطقه شیخان کوه نامیده شده و بعدها، با نقل شدن روایت‌های دیگر، این لغت به شیطان کوه تغییر یافته است. 

 تله‌کابین شیطان کوه

اولین و مهم‌ترین جاذبه تفریحی شیطان کوه در لاهیجان که هرگز نباید از دست بدهید، تله‌کابین احرار است که ایستگاه اول آن در بام سبز شیطان کوه قرار گرفته و مسافرین با سوار شدن در این تله‌کابین‌ها، به سمت ایستگاه دوم یعنی تاج خروس هدایت می‌شوند. با استفاده از این تله‌کابین‌ها، یک مسیر یک و نیم کیلومتری را مهمان ارتفاعات شیطان کوه لاهیجان باشید و تجربه مهیج بیست دقیقه سواری بر فراز مزارع چای و مناطق سرسبز اطراف آن را کسب کنید. وقتی به ایستگاه دوم رسیدید، با صرف یک فنجان چای یا قهوه به همراه کیک در کافه‌های منطقه، استراحت کنید و لذت ببرید.

آبشار شیطان کوه

از دیدن این آبشار تنها به خاطر مصنوعی بودنش، چشم‌پوشی نکنید؛ درست است که آب آبشار شیطان کوه در لاهیجان از طریق پمپاژ استخر تامین می‌شود و یک آبشار طبیعی نیست، اما طبیعت زیبای اطرافش چنان این آبشار را در دل خود جا داده و با درختان و فضایی سرسبز احاطه‌اش کرده و آب‌وهوایی خوش و منظره‌ای دل‌انگیز پدید آورده است که واقعا چیزی کم از یک آبشار طبیعی ندارد. در بازدید خود از شیطان کوه، آبشار آن را هم ببینید و با عکاسی از آن، خاطره خوش بازدید از یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعت شیطان کوه را در خاطرات خود ماندنی کنید.

شهربازی شیطان کوه در لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

بهترین قسمت بازدید از کوه برای بچه‌ها؛ پس از گشت‌وگذار، پیاده‌روی و کوه‌نوردی، به شهربازی شیطان کوه بروید و با چرخ‌وفلک معروف شهربازی بام سبز، بازی ماشین‌برقی و سایر وسایل دیگر بازی از جمله کشتی صبا حسابی سرگرم شوید و بعد، به بخش دوم شهربازی یعنی بازینو، واقع در شیطان کوه در لاهیجان بروید که فضایی سرپوشیده و مخصوص بازی‌های کامپیوتری برای بچه‌هاست.

رستوران‌گردی در بازدید از شیطان کوه

حتما پس از یک گشت‌وگذار حسابی در این جاذبه دیدنی و تفریح در تفرجگاه‌های آن، گرسنه می‌شوید و حتی شنیدن نام غذاهای خوش‌طعم و خاص شمالی مثل میرزاقاسمی و باقالاقاتوق دهان‌تان را آب می‌اندازد. نگران نباشید؛ اطراف استخر این کوه منحصربه‌فرد، رستوران‌هایی معتبر وجود دارد که می‌توانید خود را به آن برسانید و خود را مهمان لذیذترین غذاهای شمال کشور کنید. از جمله این رستوران‌ها، رستوران زیبا است که نزدیک به صد سال قدمت دارد و شبیه یک بنای تاریخی است. پس از صرف غذا به فروشگاه‌های اطراف بروید و علاوه‌بر صرف کلوچه‌های داغ تنوری، سوغاتی‌های‌تان را نیز تهیه کنید. 

هتل‌های اطراف شیطان کوه در لاهیجان

 اگر دوست داشتید مدت زمان بیشتری را در لاهیجان سپری کنید و شیطان‌کوه‌گردی خود را برای دو تا سه روز ادامه دهید، هتل‌هایی اطراف این جاذبه زیبای شمالی قرار دارد که با کادری مجرب، حرفه‌ای و خوش‌اخلاق و امکانات رفاهی مناسب، از شما میزبانی می‌کند. یکی از این هتل‌ها، هتل سه‌ستاره جهانگردی است که در فاصله 800 متری شیطان کوه در لاهیجان واقع شده است و هتل دیگر، هتل ابریشمی با فاصله 1.3 کیلومتری از شیطان کوه است. هتل‌آپارتمان تعطیلات هم که از بهترین هتل‌های لاهیجان محسوب می‌شود، در فاصله 1.6 کیلومتری این کوه دوست‌داشتنی، واقع شده است. 

آدرس هتل جهانگردی لاهیجان: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان امام خمینی، میدان سپاه، کنار استخر لاهیجان.

آدرس هتل ابریشمی: استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان مطهری، بلوار امام رضا. 

آدرس هتل‌آپارتمان تعطیلات: استان گیلان، میدان کاشف‌السلطنه، جاده کوه بیجار، نبش سعدی ۱۳. 

جاذبه‌های اطراف شیطان کوه در لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان و آرامگاه پدر چای ایران

اگر به این شهر تماشایی استان گیلان رفتید، پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از شیطان کوه در لاهیجان، سایر اماکن دیدنی اطراف آن را نیز از دست ندهید؛ استخر لاهیجان که در فاصله 1.4 کیلومتری این کوه قرار دارد و بوستان میرصفا که در 1.9 کیلومتری شیطان کوه است، دو تا از جاذبه‌های دیدنی اطراف شیطان کوه لاهیجان است که می‌توانید با رفتن به این اماکن دیدنی، لحظاتی شاد داشته باشید. به اهالی تاریخ هم موزه تاریخ چای را که آرامگاه پدر چای ایران، کاشف السلطنه، است و هم‌چنین به روند کشت و تولید و تغییرات چای می‌پردازد، توصیه می‌کنیم. تالاب سوستان، آرامگاه شیخ زاهد گیلانی در 2.9 کیلومتری شیطان کوه و حمام گلشن نیز از دیگر دیدنی‌های نزدیک شیطان کوه در لاهیجان است.

سخن پایانی سه کلیک

در این مقاله راجع‌به شیطان کوه لاهیجان و مختصات آن توضیح دادیم. این جاذبه توریستی زیبا با محیطی سرسبز و دل‌انگیز و تفریحاتی مثل تله‌کابین، کوهنوردی، نوشیدن چای در آلاچیق‌ها، خوش‌گذرانی در شهربازی و رستوران‌گردی، از بهترین جاهای دیدنی برای سپری کردن یک تعطیلات مفرح و رویایی به‌شمار می‌رود و بازدید از آن را به همه مخاطبان گرامی سه کلیک، پیشنهاد می‌کنیم.

نظر شما چیست؟ دوست دارید شیطان کوه را از نزدیک ببینید؟

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران