بهترین زمان سفر به لاهیجان

بهترین زمان سفر به لاهیجان؛ کی به بهشت شرقی گیلان سفر کنیم؟

لاهیجان دیدنی، شهری خوش‌آب‌وهوا با امکانات تفریحی گوناگون و متفاوت است که لحظاتی شاد برای‌تان می‌آفریند. شاید هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز شمالی، این سوال برای‌تان پیش بیاید که بهترین زمان سفر به لاهیجان کدام فصل است؟ باید بگوییم که این شهر خوب با هوایی خنک و ملایم، در هر فصلی به‌خوبی از شما پذیرایی می‌کند. اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعاتی دقیق‌تر به دست آورید، تا پایان این مقاله با سه کلیک همراه باشید؛ در این مقاله به بهترین زمان سفر به لاهیجان پرداخته‌ایم. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی لاهیجان

بهترین زمان سفر به لاهیجان

لاهیجان کوهپایه‌ای، شهری در شرق استان گیلان است که با مساحت 407 کیلومتر مربع، شرق و غرب استان را به هم وصل می‌کند. این شهر گیلک‌نشین جلگه‌ای که قدمتی برابر با تاریخ حکومت سلسله اشکانیان دارد، در حاشیه دریای خزر واقع شده است و سومین شهر بزرگ گیلان است. لاهیجان از شمال، با دریای خزر و از جنوب، توسط کوه‌های دیلمان محصور شده است. 

آب‌وهوای لاهیجان

از آن‌جایی که لاهیجان در حاشیه دریای خزر واقع شده و از طرفی شهری کوهپایه‌ای نیز هست، آب‌وهوای معتدل خزری دارد؛ حداکثر دمای هوای آن در گرم‌ترین روز سال، به 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ بنابراین می‌توان گفت که لاهیجان، تابستان‌هایی با گرمای سخت و طاقت‌فرسا را تجربه نمی‌کند و حتی در گرم‌ترین حالت خود نیز هوایی معمولی دارد. گفتنی است میزان شرجی بودن این شهر نیز از سایر شهرهای شمالی کم‌تر است که دلیل آن، موقعیت جغرافیایی این شهر در دامنه کوه است. از طرفی، زمستان‌های این شهر نیز سرمایی سخت و سوزناک ندارد. 

بهترین زمان سفر به لاهیجان کدام فصل است؟

در واقع پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که با چه هدفی راهی لاهیجان می‌شوید؛ اگر دوست دارید طبیعت‌گردی کنید، بهار بهترین زمان سفر به لاهیجان برای شماست. اگر دوست دارید با رفتن به مناطق ییلاقی، تجربه‌ای متفاوت داشته باشید، تابستان را برای سفر به لاهیجان انتخاب کنید. البته بدیهی است که در فصل تابستان با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی، جمعیت گردشگران در لاهیجان نیز مانند سایر شهرهای زیبای توریستی، زیاد است و به همین دلیل، هزینه اقامت و تفریحات بیشتر است؛ بنابراین، اگر از شلوغی بیزارید و هم‌چنین دوست ندارید هزینه‌های بیشتری بپردازید، تابستان به لاهیجان نروید. پاییز هم می‌تواند جزو گزینه‌های شما برای بازدید از لاهیجان باشد؛ زیرا در این فصل می‌توانید با خیال راحت و در خلوتی بیشتر، به تفریحاتی مثل تله‌کابین‌سواری و گشت‌وگذار در شهر و خرید در بازار سنتی بپردازید. اگر بازدید از اماکن تاریخی و دیدن معماری و هنر به‌کاررفته در آن‌ها، رفتن به موزه‌ها و هم‌چنین چشیدن طعم غذاهای محلی برای‌تان اولویت دارد و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های سفر نیز برای‌تان مهم است، فصل زمستان را برای بازدید از لاهیجان تماشایی انتخاب کنید. به‌طورکلی، لاهیجان برای گردشگران یک شهر چهارفصل است؛ به این معنی که در هر فصل، چیزی جذاب ارائه می‌کند و بنابراین، سوال بهترین زمان سفر به لاهیجان کدام فصل است؟ جواب قاطعانه‌ای ندارد. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

سفر به لاهیجان در فصل بهار

بهترین زمان سفر به لاهیجان

اگر دوست دارید در هوایی معتدل و ملایم و بدون نگرانی از بارندگی‌های شدید، به تفریح در شیطان کوه و سایر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لاهیجان بپردازید و هواخوری و پر کردن ریه‌های‌تان از اکسیژن خالص در نواحی کوهستانی و پارک‌های جنگلی این شهر از اهداف ویژه و مهم مسافرت شماست، سفر به لاهیجان در بهار را توصیه می‌کنیم. ضمنا در این فصل، بوی سرمست‌کننده چای از مزارع خوب آن، به مشام می‌رسد و آوای جذاب پرندگان که از بهار طبیعت سرخوش هستند، بسیار گوش‌نواز است. لازم است بدانید بارندگی‌های کم و پراکنده در این فصل در لاهیجان وجود دارد، اما همان‌طور که در اول سخن‌مان گفتیم، می‌توانید از بابت عدم بارش برف و بارندگی‌های شدید در بهار، مطمئن باشید. 

خوب است بدانید که برنج‌کاری در شالیزارهای خوب لاهیجان، در اردیبهشت به اوج خود می‌رسد و اگر در این ماه برای بازدید از لاهیجان بروید، می‌توانید شاهد فعالیت و کشت برنج توسط محلیان در شالیزارهای‌شان باشید. اما این تنها کار بومیان در فصل بهار نیست؛ پایان اردیبهشت برگ‌های سبز چای مرغوب لاهیجانی را برداشت می‌کنند و شما می‌توانید این فعالیت را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. 

سفر به لاهیجان در تابستان

 اگر از گرما فراری هستید و دوست دارید در تابستان به شهری خوش‌آب‌وهوا بروید، لاهیجان هم مثل سایر شهرهای شمالی انتخابی مناسب است؛ از آن‌جایی که این شهر، یک شهر کوهپایه‌ای است، تابستان‌هایی گرم و سوزان ندارد. از طرفی، اگر تابستان را برای بازدید از لاهیجان انتخاب کردید، می‌توانید تفریحاتی خاص را تجربه کنید که رفتن به ییلاق دیدنی دیلمان یکی از آنهاست. هم‌چنین تابستان فصل برداشت برنج است و می‌توانید با در دست داشتن دوربین، به نزدیکی شالیزارها بروید و این فعالیت را از نزدیک ببینید و عکس بگیرید. در ضمن، فصل تابستان بهترین زمان بازدید از تالاب سوستان و تالاب بین‌المللی امیرکلایه لاهیجان است. اگر طوبت هوا اذیت‌تان می‌کند، دو ماه اول تابستان به لاهیجان نروید؛ زیرا گاهی اوقات در این بازه زمانی، رطوبت هوای لاهیجان به نزدیک صد در صد نیز می‌رسد!

سفر به لاهیجان در پاییز

بهترین زمان سفر به لاهیجان

 خنکی بی‌نظیر شهر در پاییز، لذت قدم زدن و هواخوری در هوایی ابری در خیابان سنگفرش‌شده اطراف استخر لاهیجان و سایر اماکن دیدنی شهر، تهیه برنج و چای تازه به عنوان سوغاتی، از مزایای سفر به لاهیجان در پاییز است. اگر هدف شما از لاهیجان‌گردی چیزی به‌جز این‌ها نیست، پاییز را برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید تا با دیدن شهر زرد و نارنجی و لذت خش‌خش برگ‌ها در زیر پاهای‌تان هنگام قدم زدن، اوقاتی خوش داشته باشید. ضمنا در پاییز از نظر بارندگی نیز خیال‌تان راحت باشد؛ هنوز برف و باران شدید از راه نرسیده است و می‌توانید با خیال راحت و با برداشتن چند لباس گرم، راهی لاهیجان دوست‌داشتنی استان گیلان شوید. 

سفر به لاهیجان در زمستان

از آن‌جا که متوسط دمای هوای لاهیجان در زمستان به 9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، این فصل هم برای سفر به لاهیجان مناسب است؛ زیرا آب‌وهوایی مطبوع، خنک و ملایم دارد. برای بازدید از لاهیجان در فصل زمستان، باید قبل از حرکت، هوای شهر را چک کنید، زیرا گاهی اوقات دمای لاهیجان زمستانی به زیر صفر درجه هم می‌رسد و برف هم می‌بارد. اگر به هر دلیلی دوست داشتید در زمستان از لاهیجان دیدن کنید، می‌توانید برف‌بازی را هم در لیست تفریحات خود بنویسید! ممکن است فکر کنید راهی دیگر برای تفریح در زمستان جز آن‌چه گفتیم، ندارید؛ باید بدانید که این تصوری نادرست است. بارش برف در لاهیجان تنها شما را از تفریح در اماکن روباز محروم خواهد کرد؛ در واقع شما هنوز هم برای تفریح، فرصت‎هایی نظیر بازدید از ابنیه تاریخی نظیر مسجد اکبریه، مسجد چهارپادشاهان، موزه تاریخ چای و همین‌طور شکم‌گردی و امتحان کردن غذاهای سنتی لاهیجان در رستوران‌های خوب شهر را دارید. ضمنا جمعیت کم گردشگران و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌ها نیز از دیگر مزایای سفر به لاهیجان در فصل زیبای زمستان است. 

کلام آخر سه کلیک راجع‌به بهترین زمان سفر به لاهیجان

در این مقاله راجع‌به بهترین زمان سفر به لاهیجان توضیح دادیم و گفتیم که با توجه به موقعیت جغرافیایی لاهیجان و هم‌چنین از آن‌جایی که این شهر در طول سال هوایی خنک و ملایم دارد و در هر فصل، برای خوش‌گذرانی به بهترین شکل ممکن از مسافرین عزیز پذیرایی می‌کند، بازدید از این شهر دیدنی چهار فصل، کاملا بستگی به اولویت‌های خودتان دارد. اما برای جمع‌بندی، اگر هم دوست دارید به طبیعت‌گردی، هواخوری و بازدید از اماکن تاریخی بپردازید، هم تله‌کابین‌سواری کنید و به شهربازی بروید، هم از مناظر زیبا عکس بگیرید، فصل بهار پیشنهاد ویژه ما به شما عزیزان برای بازدید از این شهر تماشایی است.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در کدام فصل به لاهیجان سفر کنید؟ برای‌مان بنویسید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران