بام سبز لاهیجان
23 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

بام سبز لاهیجان؛ حس پرواز بر فراز شیطان کوه

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و از پیاده‌روی و گشت‌وگذار در اماکن سرسبز لذت می‌برید و روحیه‌تان تازه می‌شود، حتما نام بام سبز لاهیجان را شنیده‌اید. این جاذبه گردشگری در لاهیجان استان گیلان، در قسمت بالایی شیطان کوه قرار دارد. ورودی این محیط دیدنی هزینه‌ای ندارد و اگر قصد دارید برای تعطیلات‌تان برنامه‌ریزی کنید، حالا وقتش است که برای دیدن بام سبز لاهیجان اقدام کنید. در این مقاله با معرفی این جاذبه تماشایی در خدمت شما هستیم؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بام سبز را بهتر بشناسید.

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

موقعیت جغرافیایی بام سبز در لاهیجان

بام سبز لاهیجان

شهر لاهیجان در استان گیلان در جلگه‌ای گسترده نزدیک به دریا قرار دارد و از سمت جنوب‌شرقی به کوه‌های البرز متصل است. بام سبز لاهیجان جزو اولین ارتفاعات کنار شهر لاهیجان در قسمت بالایی شیطان کوه محسوب می‌شود و در واقع ایستگاه اول تله‌کابین لاهیجان است که تله‌کبین از آن‌جا به سمت ایستگاه دوم خود، تاج خروس، حرکت می‌کند.

پیشنیه تاریخی بام سبز لاهیجان

طبق گفته‌ها و اسناد تاریخی، شیطان کوه در زمان‌های گذشته منطقه‌ای شاه‌نشین بوده که از برکه آن که در دوره تاریخی صفوی، به دستور شاه عباس ساخته شده، جهت انبار کردن آب برای آبیاری زمین‌ها استفاده می‌شده است. حالا این ناحیه سرسبز که از بلندای آن می‌توان تمام نقاط شهر را از نظر گذراند، با امکاناتی تفریحی نظیر شهربازی، تله‌کابین، پیاده‌روی در مسیر پله‌های سنگی، استراحت در آلاچیق‎ها و نوشیدن چای، غذا خوردن در رستوران‌های اطراف و بازدید و عکاسی از آبشار زیبا و تنفس در هوایی خنک و مطلوب، به محلی توریستی تبدیل شده است. 

بهترین زمان بازدید از بام سبز در لاهیجان

از آن‌جایی که این منطقه تفریحی در ارتفاع 60 متری قرار گرفته و پوشیده از انواع درختان و گیاهان است،  کمی خنک‌تر از سایر نواحی شهر است و برای خوش‌گذرانی در بازه زمانی گرم سال یعنی اواخر اردیبهشت‌ماه تا اواخر تابستان، بسیار مناسب است. البته یادتان باشد که بام سبز لاهیجان منطقه‌ای دیدنی برای هر چهار فصل است و دیدن آن در هر فصلی از سال، لطف خاص خودش را دارد. اگر فصل بهار به بام سبز بروید، از بلندای آن با تماشای منظره رویایی درختان باطراوت و جذاب، لذت می‌برید. در فصل پاییز هم دیدن برگ‌ها و منظره‌ای جذاب و رنگارنگ، بسیار تماشایی خواهد بود. اما گفتنی است که بازدید از بام سبز در فصل بهار، از آن‌جا که هوا معتدل‌تر است و معمولا خبری از بارش برف نیست، لذت بیشتری دارد. 

مسیرها و نحوه دسترسی به بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان

برای رسیدن به بام سبز، از مرکز لاهیجان 3.8 کیلومتر راه است و آدرس آن از این قرار است: خیابان استقلال، خیابان شیرودی، بلوار امام رضا، بلوار خلیج فارس، خیابان رجایی، خیابان طلای سبز، شیطان کوه لاهیجان. وقتی به شیطان کوه رسیدید، می‌توانید از دو مسیر ماشین‌رو و یا مسیر هزار پله سنگی برای رسیدن به بام سبز استفاده کنید. 

دلیل نام‌گذاری این ناحیه به بام سبز

ناحیه بالایی شیطان کوه، قسمتی سرسبز با پوشش گیاهی خاص خود است که به نمای شهر و سایر جاذبه‌ها نظیر استخر لاهیجان، مزارع چای، مقبره کاشف‌السلطنه و امام‌زاده آقاسیدحسین دید دارد؛ بنابر همین دلایل، این ناحیه مرتفع شیطان کوه، به بام سبز معروف شده است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

هزینه و ساعات بازدید

ورودی این قسمت از شیطان کوه، بام سبز در لاهیجان، رایگان است، اما برای استفاده از سایر بخش‌های تفریحی‌اش باید بهایی مشخص را بپردازید. مثلا شهربازی بام سبز لاهیجان بازی‌های گوناگونی دارد که هزینه هرکدام، متفاوت است و یا تله‌کابین احرار نیز هزینه دارد و گفتنی است که هزینه بلیت آن برای کودکان 2 تا 7 سال، نیم‌بهاست. بام سبز لاهیجان هر روز از ساعت 8 صبح تا 11 شب پذیرای شماست. 

شهربازی بام سبز در لاهیجان

کودکان خود را برای سرگرمی بیشتر و ثبت خاطراتی به‌یادماندنی در ذهن‌شان، پس از کمی گشت‌وگذار در نواحی اطراف، به شهربازی بام ببرید؛ سوار ماشین‌برقی شوید و پس از آن با قلعه وحشت کمی هیجان را بیشتر کنید. چرخ‌وفلک بام سبز هم از محبوب‌ترین وسایل بازی این شهربازی است که همه دوست دارند تفریح با آن را تجربه کنند و خوش بگذرانند. فریزبی، سورتمه، کشتی صبا و ترن کودکان نیز از دیگر تفریحات جذاب این شهربازی است. گفتنی است بازینو نیز بخش سرپوشیده شهربازی بام سبز است که بازی‌های کامپیوتری دارد. 

کافه‌ها و رستوران‌های اطراف بام سبز لاهیجان

کافه‌ها و رستوران‌های اطراف بام سبز لاهیجان

پس از یک خوش‌گذرانی مفصل و درست‌وحسابی در شهربازی این مجموعه تفریحی، به کافه‌ها و رستوران‌های اطراف بروید و دلی از عزا دربیاورید؛ در این رستوران‌ها انواع غذاها، از آش گرفته تا انواع پیتزا و یا غذاهای ایرانی، را می‌توانید پیدا و میل کنید. با خیال راحت در تفریح‌گاه‌های بام سبز در لاهیجان، خوش بگذرانید و بعد، به رستوران بروید. 

هزارپله بام سبز لاهیجان

اگر برای رسیدن به بام سبز در لاهیجان، مسیر پله‌های سنگی را انتخاب کردید، باید بدانید که این پله‌ها که حدود هزارتا است، داخل پوشش گیاهی دامنه شیطان کوه واقع شده است و خود جزو امکانات تفریحی این ناحیه توریستی محسوب می‌شود؛ پیاده‌روی کنید، عکس بگیرید و در کافه‌های سیار مسیر، به استراحت بپردازید و از خود با آش یا یک فنجان قهوه یا چای به همراه یک تکه کیک، پذیرایی کنید. 

قایق‌سواری در بام سبز لاهیجان

یک دریاچه مستطیلی در بام سبز لاهیجان واقع شده است که از جمله دیدنی‌های این شهر زیبای شمالی محسوب می‌شود. می‌توانید برای قایق‌سواری، قایقی اجاره کنید و از این تفریح بی‌نظیر بام سبز در لاهیجان، با تنفس هوای پاک ناحیه دریاچه، لذت ببرید. 

تله‌کابین احرار بام سبز در لاهیجان

از تفریحات مهم بام سبز لاهیجان که در بازدید خود هرگز نباید از قلم بیندازید، سوار شدن بر تله‌کابین احرار است که 1500 متر طول دارد و بام سبز ایستگاه اول آن محسوب می‌شود و ایستگاه دوم، منطقه‌ای به نام تاج خروس است. 

اماکن دیدنی نزدیک بام سبز در لاهیجان

بام سبز لاهیجان

 اگر اهل تاریخ هستید، برای شما هم در این جاذبه طبیعی چیزهایی برای خوش‌گذرانی وجود دارد؛ آرامگاه کاشف السلطنه و موزه تاریخ چای ایران، از جمله دیدنی‌های تاریخی نزدیک بام سبز در لاهیجان است. در موزه تاریخ چای، از آرامگاه پدر چای ایران نیز دیدن کنید و در این موزه جالب، با روند تغییرات صنعت چای هم آشنا شوید.

برای اهالی گل و گیاه و درخت‎کاری هم خبر خوبی داریم؛ باغ کشاورزی لاهیجان در نزدیکی بام سبز لاهیجان، فرصت خوبی است تا از نزدیک انواع گیاهان کم‌یاب را ببینید، عکس بگیرید و لذت ببرید. 

روستاهای نزدیک بام سبز لاهیجان

روستاهای کوهپایه‌ای با مزارع چای، در نزدیکی بام سبز لاهیجان قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما به این روستاها بروید و در آب‌وهوای خوش آن نفس بکشید و از معاشرت با روستاییان خوش‌برخورد و مهمان‌نواز، لذت ببرید. از جمله روستاهای لاهیجان می‌توان به روستای سرچشمه و سطلسر اشاره کرد. 

سخن پایانی سه کلیک درمورد بام سبز لاهیجان

در این مقاله راجع‌به بام سبز لاهیجان و جاذبه‌های تفریحی و دیدنی آن توضیح دادیم. این ناحیه دیدنی، قسمت بالایی شیطان کوه، برای کسانی که دوست دارند مدتی را در فضای سرسبزی خارج از محل زندگی‌شان خوش بگذرانند، پیاده‌روی کنند و از هوای خنک و معتدل لذت ببرند، چیزهای خوبی برای ارائه دارد.

نظر شما چیست؟ دوست دارید بام سبز را از نزدیک ببینید و در شهربازی آن اوقاتی مفرح داشته باشید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران