تله کابین لاهیجان
22 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

تله کابین لاهیجان؛ تجربه لحظاتی مهیج بر فراز مزارع چای

اگر عاشق هیجان هستید و دوست دارید در سفر خود به لاهیجان، آدرنالین‌تان را با تفریحات شاد و مهیج بالا ببرید و اوقاتی شاد را تجربه کنید، برای‌تان خبری خوش داریم؛ تله کابین لاهیجان، واقع در بام سبز شیطان کوه، منتظر شماست تا برای‌تان لحظاتی مفرح بیافریند. با استفاده از این تله‌کابین که یک مسیر رفت‌وبرگشت را به قله سرسبز و تماشایی تاج خروس طی می‌کند، نمای شهر را ببینید و از مزارع چای که زیرپای‌تان خودنمایی می‌کند، عکس بگیرید. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، تا آخر این مقاله با سه کلیک همراه باشید؛ در این مقاله به‌طورکامل به تله کابین احرار در شهرستان زیبای لاهیجان پرداخته‌ایم. 

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

آدرس و ساعات کاری

تله کابین لاهیجان

مجموعه تفریحی تله کابین لاهیجان در استان گیلان، شهرستان لاهیجان، شیطان کوه، بام سبز قرار گرفته است و روزانه از ساعت 8 صبح تا 8 شب پذیرای شما گردشگران عزیز است. 

بهترین زمان بازدید و استفاده از تله‌کابین

اگر می‌خواهید برای تفریح در مجموعه تله کابین احرار به لاهیجان بروید، بهتر است بهار را در اولویت خود بگذارید؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید، سه ماه پاییز نیز زمانی کاملا مناسب برای پرواز بر فراز مزارع چای لاهیجان و دیدن رنگ‌های زرد و نارنجی درختان است. مسلما در این دو فصل می‌توانید حداکثر بهره را از تله‌کابین‌سواری خود ببرید و با عکاسی و تنفس در هوای پاک کوهستانی، لذت این تفریح را برای خود چند برابر کنید. اگر گرمای هوا و رطوبت بالای آن و هم‌چنین شلوغی مجموعه برای‌تان مهم نیست، تابستان نیز می‌توانید برای بازدید از مجموعه تله کابین احرار، راهی لاهیجان زیبا شوید. 

مختصات تله کابین لاهیجان؛ بیست دقیقه هوانوردی بر فراز مزارع چای

گفتنی است این مجموعه در سال 1384 افتتاح شد و نزدیک نوزده سال از عمر آن می‌گذرد. در مسیر این تله‌کابین پنج دکل با مجموع طول 1500 متر قرار دارد. تله کابین لاهیجان روزانه توان جابه‌جایی هزار گردشگر را دارد و طول مسیر آن، از ایستگاه اول تا ایستگاه دوم، بیست دقیقه است. مجموعه تله کابین احرار 33 عدد کابین 6 نفره دارد. خوب است بدانید این مجموعه تله‌کابین از بهترین و ایمن‌ترین تله‌کابین‌های ایران محسوب می‌شود، چراکه در ساخت آن از  امکانات فنی پیشرفته‌ای مثل کنترل خودکار، موقعیت صحیح کابل روی دکل‌ها، سیستم کششی هیدرولیک، فیوز چک‌کننده و سه سیستم اضطراری مجزا از برق و برق اضطراری استفاده شده است.

ایستگاه‌های تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان

ایستگاه اول تله کابین احرار در بام سبز شیطان کوه قرار دارد. طی یک مسیر بیست دقیقه‌ای بر فراز شهر لاهیجان، می‌توانید شاهد مزارع زیبای چای باشید و تا زمان رسیدن به ایستگاه دوم و در واقع آخر، یعنی ایستگاه قله دیدنی تاج خروس، سفر خود را با عکاسی و تماشای مناظر دیدنی، لذت‌بخش‌تر کنید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

امکانات تله کابین احرار

قبل از سوار شدن در ایستگاه بام سبز، از فروشگاه‌های صنایع دستی خوراکی و سوغاتی بگیرید. این مورد از امکانات خاصی است که در محل ایستگاه اول برای شما مسافرین گرامی تدارک دیده شده است. هم‌چنین می‌توانید فرزندان‌تان را به شهربازی ببرید و پس از یک تفریح حسابی در آن، با تله‌کابین به ایستگاه دوم بروید. پیشنهاد می‌کنیم کافه‌گردی خود را به ایستگاه دوم، تاج خروس، موکول کنید؛ در آن‌جا آلاچیق‌هایی برای استراحت شما قرار دارد که می‌توانید در آن‌ها برای مدتی بنشینید و چای و کیک‌تان را نوش‌جان کنید و پس از استراحت به هر مدتی که خواستید و گشت‌وگذار در فضای خوش‌آب‌وهوای تاج خروس، مجددا به ایستگاه اول برگردید. 

امکانات رفاهی مجموعه تله کابین احرار

اگر دوست دارید از طریق مسیر ماشین‌رو به بام سبز بروید، خیال‌تان راحت باشد؛ مجموعه تله کابین لاهیجان پارکینگ بزرگ اختصاصی دارد که می‌توانید در آن خودروی‌تان را بگذارید و برای استفاده از خدمات تفریحی، وارد مجموعه شوید. ضمنا اگر قصد شکم‌گردی هم دارید، خوب است بدانید که در ایستگاه اول و دوم این مجموعه تفریحی جذاب، انواع رستوران، کافه، بستنی‌فروشی و سفره‌خانه سنتی وجود دارد تا لحظاتی خوشمزه داشته باشید.

کلام آخر سه کلیک درمورد تله کابین لاهیجان

در این مقاله به تله کابین لاهیجان، موقعیت و امکانات تفریحی آن پرداختیم. اگر دوست دارید چیزی فراتر از یک گشت‌وگذار معمولی در سطح شهر را تجربه کنید و هیجان بیشتری می‌خواهید، این مجموعه تله‌کابین در خدمت شماست تا با یک تفریح متفاوت، خوش‌حال‌تان کند و تجربه‌ای خاص به سایر تجربیات خوش‌گذرانی‌های‌تان بیفزاید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید از تله‌کابین‌های مجموعه احرار در لاهیجان استفاده کنید و سفری بیست دقیقه‌ای بر فراز مزارع چای داشته باشید؟ برای ما بنویسید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران