مرکز خرید سینا، یکی از اولین پاساژهای شهر شیراز به‌حساب می‌آید و از قدمت چند ده‌ساله برخوردار است. همچنین اجناس ارائه شده در این پاساژ قیمت‌های مناسبی دارند و برای همه اقشار جامعه مناسب هستند. شعبه‌هایی از برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار انواع فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن و... در پاساژ سینا وجود دارند که دست خریداران را برای انتخاب کالای مد نظر خود کاملا باز می‌گذارند. پاساژ سینا یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید شیراز است. آدرس پاساژ سینا: بلوار مطهری شمالی، قبل از چهارراه زرگری.

لیست مراکز خرید شیراز؛ از فروشگاه های لوکس تا بازار سنتی

مرکز خرید سینا، یکی از اولین پاساژهای شهر شیراز به‌حساب می‌آید و از قدمت چند ده‌ساله برخوردار است. همچنین اجناس ارائه شده در این پاساژ قیمت‌های مناسبی دارند و برای همه اقشار جامعه مناسب هستند. شعبه‌هایی از برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار انواع فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن و... در پاساژ سینا وجود دارند که دست خریداران را برای انتخاب کالای مد نظر خود کاملا باز می‌گذارند. پاساژ سینا یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید شیراز است. آدرس پاساژ سینا: بلوار مطهری شمالی، قبل از چهارراه زرگری.

در این مقاله به معرفی مراکز خرید شیراز پرداخته‌ایم. شیراز با توجه به تعدد مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، همواره مورد توجه گردشگران داخلی قرار دارد. خرید سوغاتی و به یادگار آوردن بخشی از تجربه سفر، از جذاب‌ترین بخش‌های یک مسافرت به شمار می‌رود. در این میان، شهر شیراز با وجود انواع مراکز خرید سنتی و مدرن، دست شما را برای انتخاب کاملاً باز گذاشته است. ابتدا بیایید ببینیم از این شهر خاطره­انگیز چه سوغاتی­هایی می­توانیم بخریم. سپس انواع مراکز خرید لوکس، سنتی، ارزان قیمت و همچنین مراکز خرید معالی آباد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برای رفتن به مراکز خرید و خرید سوغاتی؛ بلیط هواپیما شیراز را رزرو کنید.

سوغاتی‌های شیراز

سوغاتی‌های شیراز

سوغاتی‌های مخصوص شیراز، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این شهر است. از صنایع دستی گرفته تا عرقیات و خوراکی‌هایی که هوش از سر آدمی می‌پرانند، از مهم‌ترین عواملی است که شیراز را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و خوشمزه‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

مسقطی شیرازی، نان برنجی یا کلوچه شیرازی، بادام سوخته، یوخه و حلوای شیرازی از جمله محبوب‌ترین خوراکی‌های این شهر زیبا هستند.

علاوه‌بر این شیرینی‌های خوشمزه و فارغ از آنچه غیر قابل انتشار است و حافظ و سعدی شیرازی بارها بدان اشاره کرده‌اند، می‌توان از انواع عرقیات گیاهی شامل بهار نارنج، کاسنی، نسترن، بیدمشک و غیره نام برد که نه تنها خوشمزه هستند، بلکه از خواص دارویی فراوانی نیز برخوردارند. یادتان بماند که حتما دستور درست کردن شربت با استفاده از این عرقیات را از شیرازی‌ها بگیرید؛ پشیمان نمی‌شوید. فالوده شیرازی هم که حتما معرف حضور همه ایرانیان است و نیازی به معرفی ندارد. به همه اینها، ادویه‌جات و شکوفه‌های بهارنارنج خشک­شده را نیز اضافه کنید تا به سراغ سوغاتی‌های غیر خوراکی شهر شیراز برویم.

شیراز شهر هنرمندان است. اگرچه این شهر بیشتر به شعرای تکرار ناشدنی‌اش شهره است، اما در کنار آن­ها، هنر هنرمندان حوزه صنایع دستی شیراز نیز غیر قابل چشم‌پوشی است. گبه‌های رنگارنگ که روح انسان را نوازش می‌کنند، محصولات منبت‌کاری، خاتم‌کاری و قلم‌زنی شیرازی‌ها با جزئیات حیرت‌انگیزشان و ظروف مسی که یادآور روزگاران دور و دراز تاریخی هستند، از جمله معروف‌ترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی این شهر محسوب می‌شوند.

مراکز خرید لوکس شیراز

مراکز خرید شیراز

در ادامه به معرفی برخی از لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین مراکز خرید شهر شیراز خواهیم پرداخت.

مرکز خرید خلیج فارس

خلیج فارس با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مربع، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری ایران به‌حساب می‌آید. طراحی ورودی این مجموعه الهام گرفته از تخت جمشید است. در این مجتمع بالغ بر ۲۵۰۰ فروشگاه وجود دارد که امکان خرید انواع کالاهای مورد نیاز برای عموم مردم و گردشگران را فراهم می‌آورد. علاوه‌بر هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی، طلا و جواهرات، لوازم دیجیتال و نمایندگی برندهای معتبر داخلی و خارجی، سوغاتی‌های خاص این شهر نیز در مرکز خرید خلیج فارس در دسترس گردشگران قرار دارد.

پارکینگ چند طبقه، چند سالن مجهز سینما، فود کورت و انواع رستوران، اورژانس، شهربازی، خشک‌شویی، سالن بیلیارد، سالن بولینگ، سالن سمینار و… بخشی از امکانات مجتمع خلیج فارس به حساب می‌آیند.

آدرس مجتمع تجاری خلیج فارس: بزرگراه شیراز به سپیدان (محور شمالی)، ابتدای ورودی شهر صدرا.

مرکز خرید ستاره شیراز

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شیراز، مجتمع ستاره است. در این مجتمع بیش از ۴۰۰ فروشگاه مختلف وجود دارد. البته اگر به دنبال نمایندگی‌های خارجی می‌گردید، در این مجتمع چنین چیزی وجود ندارد. با این حال مرکز خرید ستاره شیراز انواع کالاهای مورد نیاز برای شیرازی‌ها و مسافران را ارائه می‌دهد. این مجتمع بیشتر به رستوران ملل خود معروف است. در رستوران ملل مجتمع ستاره شیراز می‌توانید انواع غذاهای خارجی از جمله غذاهای مکزیکی، هندی، عربی، ایتالیایی، چینی و… را امتحان کنید. شهربازی، فودکورت، پارکینگ طبقاتی، کافی‌شاپ و… از جمله امکانات این مجتمع هستند.

آدرس مرکز خرید ستاره شیراز: خیابان عفیف آباد.

مرکز خرید سلطانیه

سلطانیه یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شیراز به‌حساب می‌آید. در این مجتمع ۹ طبقه، نزدیک به صد فروشگاه وجود دارد. اجناس ارائه شده در مجتمع سلطانیه همگی در زمره کالاهای لوکس به‌حساب می‌آیند. از پوشاک گرفته تا جواهرات و عطر و ادکلن، لوازم دیجیتال و… همگی با بهترین کیفیت و برترین برندها در مرکز خرید سلطانیه به‌ فروش می‌رسد. کافه، رستوران، فودکورت، باشگاه ورزشی و استخر از جمله امکانات این مجتمع به‌شمار می‌روند. به عنوان یکی دیگر از مزایای مرکز خرید سلطانیه، می‌توان به نزدیکی آن به ایستگاه مترو اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید سلطانیه: میدان مطهری، ابتدای خیابان قدوسی شرقی.

مرکز خرید هامون

اگر مایل هستید در کنار پاساژگردی و خرید، کودک‌تان را نیز سرگرم کنید، مرکز خرید هامون نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. امکاناتی از قبیل شهربازی، فودکورت، کافی‌شاپ، رستوران و… که در مجتمع هامون وجود دارند، می‌توانند تجربه خرید شما را شیرین‌تر کنند. در این مجتمع انواع کالاهای مورد نیاز در دسترس مردم قرار دارد؛ از خواروبار گرفته تا پوشاک، عطر و ادکلن، کیف و کفش، لوازم دیجیتال، لوازم خانگی، جواهرات، لوازم تزئینی و غیره.

آدرس مرکز خرید هامون: بلوار ستارخان، قبل از چهارراه عفیف آباد.

مرکز خرید حافظ

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید شیراز مجتمع حافظ است که ساخت آن بالغ بر ده سال به طول انجامید. این مجتمع بیشتر مناسب قشر مرفه جامعه و علاقه‌مندان به اجناس و کالاهای اورجینال است. نمایندگی بسیاری از برندهای معتبر داخلی و خارجی در این مرکز خرید وجود دارد و می‌توانید با خیال راحت کالای اصل خود را در مرکز خرید حافظ تهیه نمایید. نزدیکی به سایر پاساژها و همچنین جاذبه‌های دیدنی شهر شیراز از دیگر مزایای این مجتمع است.

آدرس مرکز خرید حافظ: خیابان عفیف آباد.

مرکز خرید زیتون

این مجتمع ۱۲ طبقه با انواع خدمات رفاهی، تفریحی یکی از بهترین مراکز خرید شیراز به‌حساب می‌آید. انواع کالاها از جمله لوازم خانگی، جواهرات، خوراکی‌ها، پوشاک، کالاهای دیجیتال و… همگی در این مجتمع در دسترس شما قرار دارند. از جمله امکانات مرکز خرید زیتون می‌توان به چندین سالن سینما از جمله سینمای چند بعدی، فودکورت، کافی‌شاپ، رستوران و شهربازی اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید زیتون: پارامونت (چهارراه ۱۵ خرداد).

مراکز خرید معالی آباد شیراز

معالی آباد یکی از مناطق شمالی شیراز است که علاوه‌بر مسافران، برای خود شیرازی‌ها نیز از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است. وفور امکانات تفریحی در این منطقه به افتتاح مراکز مختلف خرید، هتل‌ها و رستوران‌ها منجر شده است. در ادامه برخی از بهترین مراکز خرید معالی آباد شیراز را به شما معرفی خواهیم کرد.

مرکز خرید آفتاب فارس

این مجتمع اداری – تجاری، از بهترین مراکز خرید شیراز به شمار می‌رود. ارائه انواع کالاها با قیمت‌های مناسب، مجتمع آفتاب فارس را به یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید شیراز برای مسافران تبدیل کرده است. شما می‌توانید علاوه‌بر خرید سوغاتی و سایر کالاهای مورد نیاز، از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید نیز استفاده کنید.

آدرس مرکز خرید آفتاب فارس: معالی آباد، شریعتی، خیابان خلبانان، جنب رهبر ماه.

مرکز خرید نگین فارس

این مجتمع نیز در زمره لوکس‌ترین مراکز خرید شیراز قرار می‌گیرد. مرکز خرید نگین فارس بیش از ۲۴۰ واحد تجاری دارد که انواع کالاها از جمله جواهرات، پوشاک، سیسمونی کودک، عطر و ادکلن، کالاهای دیجیتال و غیره را به خریداران ارائه می‌دهند. همچنین بسیاری از برندهای معتبر داخلی و خارجی در این مجتمع شعبه دارند. امکانات رفاهی و تفریحی مجتمع نگین فارس، از جمله شهربازی، فودکورت، کافی‌شاپ، انواع رستوران‌ها، سالن بیلیارد، سالن بولینگ و غیره به شما این امکان را می‌دهد تا از خرید خود بیشترین لذت را ببرید.

آدرس مرکز خرید نگین فارس: معالی آباد، میدان احسان، خیابان پرستار، بلوار فرشته، مقابل بیمارستان بعثت.

مراکز خرید سنتی شیراز

مراکز خرید شیراز

بازارهای سنتی معمولا بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. چرا که این‌گونه مراکز علاوه‌بر امکان خرید، از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت بوده و بیان‌گر تاریخ، سنت‌ها و فرهنگ خطه مورد نظر هستند. شهر شیراز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران، دارای تعداد زیادی بازار سنتی است که هریک از جذابیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. بیایید به مراکز خرید سنتی شیراز نگاهی بیندازیم.

بازار وکیل

این بازار قدیمی‌ترین مرکز خرید شیراز به‌حساب می‌آید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید نیز، بازدید از بازار وکیل شیراز به‌عنوان یک جاذبه توریستی می‌تواند تجربه دلنشینی برای شما رقم بزند؛ چراکه وکیل اساساً مجموعه‌ای تاریخی شامل مسجد، مدرسه، حمام و بازار است. همانند دیگر بازارهای سنتی، بازار وکیل نیز از پنج ورودی مختلف و راسته‌های متعدد تشکیل شده است. هر راسته معمولا به یک صنف خاص اختصاص دارد. انواع کالاها از سنتی گرفته تا مدرن در این مرکز خرید وجود دارند. به خصوص اگر به دنبال سوغاتی‌های شهر شیراز می‌گردید، بازار وکیل بهترین انتخاب شما خواهد بود. علاوه‌بر تنوع فراوان، کالاهای ارائه شده در این بازار، به نسبت مراکز خرید مدرن، از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردارند.

آدرس بازار وکیل شیراز: خیابان زند، میدان شهرداری.

سرای مشیر

این مرکز خرید یکی از قسمت­های فرعی بازار وکیل است و در بخش جنوبی آن واقع شده است. معماری باشکوه و یکدست این بازار شما را به دوران‌های دور می‌برد. حجره‌های چوبی سرای مشیر و حوض میانی آن، جذابیت‌های این بازار را دو چندان کرده است. انواع صنایع دستی از جمله معرق، قلم زنی، حکاکی و… در سرای مشیر یافت می‌شود. توصیه می‌کنیم تماشای این بازار باشکوه را به هیچ وجه از دست ندهید.

آدرس سرای مشیر: خیابان لطفعلی خان زند، تقاطع طالقانی، بازار وکیل شیراز، انتهای راسته بزازان.

بازار حاجی

این مرکز خرید قدمتی هزار ساله دارد. همین قدمت تاریخی کافی‌ست تا هر کسی هوای دیدن بازار حاجی را در دل بپروراند.  علاوه‌بر این، بازار حاجی در بافت تاریخی شهر شیراز و در نزدیک سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر قرار دارد. انواع سوغاتی‌های معروف شیراز، خواروبار، خشکبار، عطاری و گیاهان دارویی، صنایع دستی از جمله ترمه، صندوقچه‌های قدیمی، لباس‌های محلی و… در بازار حاجی ارائه می‌شود.

آدرس بازار حاجی: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از تقاطع طالقانی، سمت راست

بازار مسگرها (بازار قیصریه)

این مرکز خرید مثل یک ماشین زمان شما را به صدها سال قبل می‌برد. جایی که مسگرها با همان روش قدیمی خود مشغول ساخت ظروف مسی هستند. اگر اهل نوستالژی باشید، صدای برخورد چکش به ظروف مسی می‌تواند احساس خارق‌العاده‌ای در شما ایجاد کند. چیزی که تا پیش از این تنها در فیلم‌ها دیده‌اید، اکنون پیش روی شما قرار دارد. معماری این مرکز خرید شیراز که در گذشته بازار قیصریه نام داشته شباهت زیادی به بازار وکیل دارد. متاسفانه بخش‌هایی از بازار قیصریه در دوره قاجاریه به علت وقوع زلزله تخریب می‌گردد و بازار مسگرهای کنونی باقیمانده آن بازار بزرگ است که در سال ۱۲۶۱ هجری شمسی بازسازی گردید. اگر به دنبال ظروف مسی با همان کیفیت قدیمی و قیمت مناسب هستند، بازار مسگرهای شیراز را فراموش نکنید.

آدرس بازار مسگرها: خیابان لطفعلی خان زند، محله درب شاهزاده،کنار مسجد وکیل.

مراکز خرید شیراز برای خرید با قیمت مناسب

مراکز خرید شیراز

با توجه  به شرایط اقتصادی کنونی کشور، یافتن مرکز خریدی که بتوانید در آن اجناس خود را با قیمت­های مناسب و ارزان تهیه نمایید، اهمیت بالایی پیدا کرده است. بنابراین اگر به دنبال کالاها و سوغاتی‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پاساژ شهر شب

این مرکز خرید در نزدیکی بافت قدیم شهر شیراز قرار دارد و کالاهای ارائه شده در آن از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردار هستند. امکان خرید انواع کالاها از جمله پوشاک، لوازم بهداشتی، عطر و ادکلن، آکسسوار، کیف و کفش و سوغاتی‌های شیراز در پاساژ شهر شب فراهم است.

آدرس پاساژ شهر شب: خیابان کریم خان زند، تقاطع بلوار نوبهار.

مرکز خرید سینا

مرکز خرید سینا، یکی از اولین پاساژهای شهر شیراز به‌حساب می‌آید و از قدمت چند ده‌ساله برخوردار است. همچنین اجناس ارائه شده در این پاساژ قیمت‌های مناسبی دارند و برای همه اقشار جامعه مناسب هستند. شعبه‌هایی از برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار انواع فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن و… در پاساژ سینا وجود دارند که دست خریداران را برای انتخاب کالای مد نظر خود کاملا باز می‌گذارند. پاساژ سینا یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید شیراز است.

آدرس پاساژ سینا: بلوار مطهری شمالی، قبل از چهارراه زرگری.

نظرات کاربران