شهربازی‌ های شیراز
29 فروردین 1402
شیراز

7 تا از شهربازی‌ های شیراز؛ چرخ و فلک یا ماشین ضربتی؟

شهر شیراز یکی از بهترین شهرهای گردشگرپذیر ایران است. این شهر به دلیل دارا بودن اماکن مختلف تفریحی، گردشی و تاریخی هرساله تعداد زیادی توریست را از سراسر ایران و جهان به خود جذب می‌کند. بدون شک شما در طی یک سفر چند روزه نمی‌توانید از تمامی این اماکن بازدید کنید.بنابراین باید باتوجه به زمان سفر خود و همینطور علاقه و سلیقه خود در سفر خود یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید از جاذبه‌های این شهر نهایت استفاده را ببرید.شهربازی‌ های شیراز نیز از جمله اماکن پرطرفدار این شهر است که میزبان شهروندان و مسافران طرفدار بازی و تفریح است. در این مقاله به معرفی شهربازی‌ های شیراز که به دو دسته شهربازی‌های روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شوند، می‌پردازیم.

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

شهربازی‌ های شیراز؛ شهربازی گاندو

شهربازی گاندو

در ابتدای لیست، برای شروع معرفی شهربازی‌ های شیراز به شهربازی گاندو می‌پردازیم که یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین شهربازی‌ های سرپوشیده شیراز است. شهربازی گاندو در مجتمع تجاری زیتون واقع شده است. این شهربازی وسعتی معادل ۴ هزار متر مربع دارد و در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده است. شهربازی گاندو وسایل بازی بسیار زیادی را در یک محیط شاد و دلپذیر برای استفاده شهروندان و مسافران فراهم کرده است.

در شهر بازی گاندو گزینه‌های بازی بسیاری اعم از بولینگ، انواع بازی‌های مسابقه‌ای، انواع بازی‌های فکری، دستگاه‌های شبیه ساز رانندگی، ایرهاکی، فوتبال دستی، هدف‌گیری، ماشین برقی، قطار کودکان، چرخ و فلک کودکان و… برای استفاده تمامی گروه‌های سنی تعبیه شده است که همگی افراد می‌توانند لحظه‌های بسیار خوب و خاطره‌انگیزی را در این محیط سرپوشیده با خوش‌گذرانی و انجام بازی و تفریح برای خود و همراهان خود رقم بزنید. 

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب شهربازی گاندو این است که در مجتمع تجاری زیتون واقع شده است و این مجتمع توانایی ارائه خدمات و امکانات رفاهی زیادی را به مراجعه‌کنندگان دارد. امکاناتی نظیر مراکز خرید، کافی‌شاپ، رستوران‌های ایرانی، فودکورت و استراحت‌گاه‌.
باتوجه به این موارد شهربازی گاندو به دلیل قرارگیری در مجتمع زیتون به یکی از مناسب‌ترین شهربازی‌ های شیراز بدل شده است که می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای وقت‌گذرانی، استراحت و تفریح و سرگرمی برای اعضای مختلف یک خانواده و یا یک جمع دوستانه با سلایق مختلف باشد.

شهربازی گاندو در شهر شیراز، خیابان انقلاب، چهارراه پارامونت، مرکز خرید زیتون، طبقه چهارم واقع شده است. ساعت کاری این شهربازی نیز همه روزه از ساعت 4 بعدازظهر لغایت 12 شب است.

شهربازی ایران‌ لند

در مقاله معرفی شهربازی‌ های شیراز، نمی‌توان اسمی از شهربازی ایران ‌لند را به میان نیاورد. شهربازی ایران لند، عنوان یکی دیگر از شهربازی‌های بزرگ و همینطور سرپوشیده شیراز است که وسعتی معادل ۲۸ هزار مترمربع دارد. این شهربازی در مجتمع تجاری خلیج فارس واقع شده است. یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری ایران نیز مجتمع خلیج فارس به حساب می‌آید. این مجتمع علاوه بر شهربازی ایران ‌لند یکی از بزرگترین باشگاه‌های بیلیارد ایران را نیز در دل خود جای داده است. این باشگاه بیلیارد که ۲۵ میز دارد، یکی از بهترین و بزرگترین باشگاه‌های بیلیارد کشور است که دنبال‌کنندگان حرفه‌ای و همینطور افراد تازه‌کار این رشته ورزشی را جذب خود کرده است.

همچنین باشگاه بولینگ مجتمع خلیج فارس نیز از بزرگترین و بهترین‌ باشگاه‌های بولینگ به حساب می‌آید که در آن ۱۶ لاین مجزا تعبیه شده است. علاوه بر تمام این‌ها مجتمع خلیج فارس با دارا بودن شش سالن سینما، کافی‌شاپ، فودکورت و همینطور انواع رستوران‌ها که از بهترین رستوران‌ های شیراز نیز به حساب می‌آیند، به یکی از بهترین اماکن تفریحی تبدیل شده است که می‌توانید در آن ساعات خوشی برای خود به یادگار بسازید.

شهربازی ایران ‌لند در شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ورودی شهرک صدرا، مجتمع خلیج فارس، طبقه سوم واقع شده است. ساعت کاری این شهربازی نیز همه روزه از ساعت ۴ بعدازظهر لغایت ۱۲ شب است.

شهربازی مجتمع ستاره فارس یکی از شهربازی‌ های شیراز

شهربازی مجتمع ستاره فارس

در شهرهای بزرگی مثل شیراز، ساخت مجتمع‌های تجاری بسیاری در سال‌های اخیر رونق گرفته است و امروزه این مجتمع‌های تجاری با دارا بودن انواع امکانات تفریحی، رفاهی و همینطور تجاری یکی از مهم‌ترین و بهترین اماکن گردشی برای خانواده‌ها و گردشگران برای سپری کردن اوقات خود، تلقی می‌شوند. 

از جمله پرطرفدارترین و در عین حال بزرگترین این مجتمع‌ها در شهر شیراز مجتمع ستاره فارس است. این مجتمع علاوه بر دارا بودن امکانات تفریحی بسیار زیاد، در نزدیکی باغ عفیف‌آباد نیز واقع شده است که همین امر باعث شده است در بین ساکنان شیراز و همینطور گردشگران از مجبوبیت خاصی برخوردار باشد.

بدون شک یکی از بهترین اماکن تفریخی در معرفی شهربازی‌ های شیراز شهربازی مجتمع ستاره فارس است که با عمارت زیبای خودش در کنار باغ عفیف‌آباد به یکی از زیباترین اماکن گردشگری شهر شیراز بدل شده است که پیشنهاد می‌کنم حتما در سفر به شیراز به آن سر بزنید و از سپری کردن اوقات خود در آن لذت ببرید.

شهربازی ستاره فارس انواع شبیه‌سازها و همینطور بازی‌های دیجیتالی را برای استفاده گردشگران، در دل خود تعبیه کرده است. این شهربازی دارای سالن بولینگ و بیلیارد نیز است که از جمله بهترین سالن‌های شهر شیراز به حساب می‌آیند.

شهربازی ستاره فارس در شیراز عفیف آباد، روبه‌روی تقاطع عرفان منش، مرکز خرید ستاره فارس، طبقه آخر واقع شده است. ساعت کاری این شهربازی نیز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۲ بعد از ظهر و همینطور ۵ عصر لغایت ساعت ۱۲ شب است.

شهربازی‌ های شیراز؛ لونا پارک شیراز

شهربازی لونا پارک، یکی از پرطرفدارترین اماکن تفریحی روباز برای مسافران و ساکنان شهر شیراز است. خانواده‌ها و گردشگرانی که در شهر شیراز به دنبال تفریح و سرگرمی هستند، شهربازی لونا پارک می‌تواند انتخاب مناسبی برای سپری کردن اوقات‌شان باشد.
یکی از ویژگی‌های خوب شهربازی لونا پارک، به خصوص برای مسافران، در دسترس بودن آن است که بر خلاف اغلب شهربازی‌های بزرگ، برای رفتن به آن، نیاز نیست از شهر خارج شوید.
بیش از ۵۰ وسیله بازی در این شهربازی بزرگ وجود دارد که برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است. همچنین در این شهربازی بزرگ علاوه بر امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه، در نزدیکی آن رستورانی نیز وجود دارد که اگر تمایل به صرف غذا در رستوران داشتید به آن مراچعه کنید.

وسایلی بازی موجود در شهربازی لونا پارک عبارتند از: آکروجت، ماشین برقی، جت اسکی، ترامپولین، کشتی صبا، سفینه، رنجر، سالتو، ترن هوایی، تونل وحشت، سرسره آبشار، سورتمه و انواع بازی‌های مجازی.

اگر مقصد شما در شیراز، شهربازی لوناپارک باشد، به دلیل نزدیکی لوناپارک به اماکن گردشی دیگر، از قبیل آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه حافظ و دروازه قرآن، می‌توانید در طی گردش و تفریح خود از این اماکن نیز بازدید کنید.

شهربازی لونا پارک در شیراز، بزرگراه جمهوری اسلامی، بلوار ربانی، جنب هتل شیراز واقع شده است. ساعت کاری آن نیز همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ شب به جز فصل زمستان است.

پارک و شهربازی آزادی، قدیمی‌ترین شهربازی شیراز

پارک و شهربازی آزادی

در این قسمت از معرفی شهربازی‌ های شیراز به قدیمی‌ترین شهربازی شیراز خواهیم پرداخت؛ پارک بازی آزادی. قدمت این پارک بازی به چیزی در حدود ۵۰ سال پیش برمی‌گردد.
دریاچه مصنوعی بزرگی در پارک بازی آزادی واقع شده است که یکی از جاذبه‌های معروف این پارک است که می‌توانید بر روی آن با آسایش خاطر به قایق‌ سواری بپردازید و خاطرات خوبی در آن برای خود بسازید.
شهربازی موجود در پارک نیز وسایل بازی متعددی از قبیل ماشین برقی، کشتی صبا، چرخ و فلک، اسکیت، سرسره بادی، ترن هوایی، سالتو، فریزبی، تشک پرش و استخر توپ دارد که برای تفریح و سرگرمی تمام گروه‌های سنی مناسب است. علاوه بر این وسایل بازی، پارک آزادی از سینمای ۷ بعدی نیز برخوردار است که یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های آن است.

پارک آزادی وسعتی معادل 20 هکتار دارد و یکی از بزرگترین پارک‌های شیراز به حساب می‌آید. امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی بوفه‌های فروش مواد غذایی و… نیز در این پارک وجود دارد. در این پارک بنابه مساحت بزرگ آن و با توجه به فصول مختلف سال و بنا بر مناسبت‌های پیش آمده، جشنواره‌های فصلی متنوعی نیز در آن برپا می‌شود که بسیاری از ساکنان شیراز و مسافران جذب آن می‌شوند.

پارک آزادی در شیراز، میدان امام حسین، بلوار آزادی واقع شده است. ساعت کاری پارک آزادی نیز همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۵ بعد از ظهر لغایت ۱۱ شب است.

شهربازی‌ های شیراز؛ شهربازی و پارک دراک

پارک و شهربازی دراک یکی از جدیدترین شهربازی‌های شیراز است که در سال 1396 افتتاح و فعالیت خود را شروع کرده است.

پارک و شهربازی دراک امکانات تفریحی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به پیست زمین بازی کودکان، پل معلق، دوچرخه سواری و زیپ لاینی اشاره کرد. زیپ لاین موجود در این پارک با طول۱۲۰۰ متر، بزرگ‌ترین زیپ‌لاین کشور تلقی می‌شود.
این شهربازی در دامنه کوه دراک، در شمال غربی شهر شیراز قرار دارد. تنها قسمتی از فاز ۱ این پارک برای استفاده مردم افتتاح و راه‌اندازی شده است و تمام فازهای آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

فاز دوم پارک دراک که هنوز افتتاح نشده است شامل یک شهربازی بسیار بزرگ است که وسعت آن چیزی در حدود ۴۰۰ هکتار است. این فاز علاوه بر دارا بودن وسایل مختلف بازی از یک خط تله‌کابین بسیار زیبا نیز برخوردار است.
با توجه به اینکه هنوز پارک و شهربازی دراک به طور کامل افتتاح نشده است اما ویژگی‌هایی نظیر کوه‌نوردی، پیاده‌روی و دسترسی به ارتفاع بالا و همینطور امکان تماشای منظره‌ی زیبا شهر شیراز، همینطور قرارگیری آلاچیق‌هایی برای استقرار خانواده‌ها برای پیک نیک و تفریح و…. باعث شده است که از جمله پارک‌ها و شهربازی‌های محبوب مردم و مسافران به حساب بیاید و همچنین ما نیز در مقاله شهربازی‌ های شیراز به آن اشاره کنیم. 

پارک دراک در شیراز، بزرگاره حسینی الهاشمی، شهرک برف فروشان، جاده پارک دراک واقع شده است. ساعت کاری این پارک نیز در روزهای هفته ۵ عصر لغایت ۱۰ شب و همینطور جمعه‌ها ۸ صبح لغایت ۱۰ شب است.

مجتمع تفریحی تپه کاج

مجتمع تفریحی تپه کاج

مجتمع تپه کاج در شهر جدید صدرا و در بلوار ولایت واقع شده است. این مجتمع یکی دیگر از مهیج‌ترین و در عین حال پرطرفدارترین اماکن تفریحی روباز شهر شیراز است.
اگر اهل تفریح و بازی باشید، محال است که نتوانید بازی مدنظر خود را در این مجتمع پیدا کنید. در این محوطه تفریحات و همینطور ورزش‌های زیادی از قبیل دارت، کارتینگ، جامپینگ، دوچرخه‌سواری، اسکیت، مینی گلف، ایرهاکی، پینت‌بال، اسکواش، استخر توپ و سالن چند منظوره وجود دارد. مجتمع تفریحی تپه کاج یکی از بهترین اماکن برای تفریحات گروهی، خانوادگی و دوستانه در شهر شیراز به حساب می‌آید.

کلام آخر

بازی و سرگرمی باتوجه به افزایش ترشح آدرنالین و هورمین‌های شادی‌بخش در بدن، در کنار ایجاد حس نشاط و سرزندگی، توانمندی ذهنی انسان را نیز افزایش می‌دهد. پس در هر سنی که هستید، حداقل در گردش‌ها، مسافرت‌ها و جمع‌های خودمانی در برنامه خود برای بازی و سرگرمی نیز جایی در نظر بگیرید.

یکی از ویژگی‌های مجتمع‌های تفریحی و شهربازی‌ های شیراز نیر در کنار هم قرار دادن تنوعی از امکانات تفریحی و سرگرمی است که باعث می‌شود یک تجربه خاطره‌انگیز و شاد را در کنار یکدیگر رقم بزنید.

اگر می‌خواهید یک سفر بهاری به شیراز زیبا داشته باشید بلیط هواپیما شیراز را با سه کلیک راحت‌تر از همیشه تهیه کنید. 

نظرات کاربران