درباره میدان جمهوری ایروان

کشور ارمنستان یک کشور زیبا و دیدنی است در همسایگی کشور ما ایران قرار دارد و به علت موقعیت مکانی مناسب و هزینه‌های نسبتا پایین آن سالیانه گردشگران زیادی با تور ارمنستان از ایران بهاین کشور سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید به ارمنستان سفر کنید، قطعا باید بازدید از پایتخت این کشور، ایروان، را در ابتدای لیست خود قرار دهید. یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین اماکن تاریخی و گردشگری این شهر، میدان جمهوری ایروان است که توصیه می‌کنیم حتما زمانی را برای بازدید از آن اختصاص دهید. میدان جمهوری ایروان که با عنوان قلب ایروان نیز شناخته می‌شود، قطعا یکی از محبوب‌ترین اماکنی است که گرشگران به بازدید از آن علاقه نشان می‌دهند و در لیست برنامه گردشگری تمامی تورهای ارمنستان قرار دارد. در این مقاله قصد داریم شما کمی بامیدان جمهوری ایروان آشنا کنیم و علت اهمیت آن را به لحاظ تاریخی و فرهنگی متذکر شویم.

تاریخچه میدان جمهوری ایروان

این میدان با نظارت معمار ارمنی تباری به نام الکساندار تامانیان و در فاصله زمانی سال‌های 1924 تا 1958 ساخته شد. در این دوره، تمامی ساختمان‌های قدیمی منطقه تخریب شده و با ساختمان‌های جدید جایگزین شدند. بناهای این مجموعه ترکیبی از معماری ارمنستان و بهترین معماری‌های جهان هستند که با ترکیب اشکال بیضی و ذوزنقه ساخته شده‌اند.

یک سفر فوق العاده با تور ایروان از سه کلیک

موقعیت مکانی میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان در مرکز شهر ایروان و در نزدیکی خیابان‌های «ابوویان» و «امیریان» واقع شده است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس، مینی بوس یا با کمک ایستگاه‌های مترو زیر زمینی خود را به مرکز شهر و میدان جمهوری برسانید.

نگاهی به ساختمان‌های موجود در میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان از 5 ساختمان معروف تشکیل شده است. این پنج ساختمان شامل موارد زیر هستند:

  • گالری هنر ملی و موزه تاریخ ارمنستان

این قسمت، چهار صد هزار نمایشگاه مختلف را شامل می‌شود که تاریخ کشور ارمنستان را از ابتدای آن تا به امروز به نمایش می‌گذارند.

  • خانه دولت

خانه دولت جمهوری ارمنستان یکی دیگر از ساختمان‌های موجود در این محدوده است که روی این برج یک ساعت زنگوله‌دار نصب شده است و ساعت کشور را نمایش می‌دهد.

  • اداره پست مرکزی

در اداره پست مرکزی جمهوری ارمنستان واقع در میدان جمهوری ایروان، امکان تلگراف زدن، تماس تلفنی راه دور، مبادله پول، خرید کارت پستال و ارسال و دریافت بسته‌های پستی وجود دارد.

  • هتل ماریوت ارمنستان

هتل ماریوت ارمنستان یک هتل قدیمی با معماری بی‌نظیر و اصیل است که از مهمانانی که به ایروان سفر می‌کنند به مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شکل ممکن پذیرایی می‌کند.

با سه کلیک به راحتی بلیط هواپیمای سفرتان را رزرو کنید.

  • وزارت نیرو و منابع طبیعی

نگاهی به دیگر سازه‌های موجود در میدان جمهوری ایروان

درست در کنار موزه تاریخ و گالری هنر میدان جمهوری، شما می‌توانید از چشمه‌ها و فواره‌های آواز خوان بازدید کنید. سالیانه گردشگران زیادی برای بازدید از این منظره غیر معمول و چشم نواز به میدان جمهوری ایروان سفر می‌کنند. فواره‌های این قسمت، همه روزه از اواخر ماه مه تا ماه اکتبر فعال هستند و موسیقی‌های زیبا و گوش‌نوازی را می‌سازند. این نمایش دیدنی فواره‌های رنگارنگ، شب‌ها از ساعت 9 آغاز شده و تا 11 شب ادامه دارد. برنامه برگزار شده در این قسمت شامل موسیقی‌های ملی، شاهکارهای موسیقی کلاسیک جهان و موسیقی پاپ و راک قرن‌های 20 و 21 است. این نمایش زیبا و دیدنی، هرشب با آهنگ عشق ابدی از چالز آزناوور به پایان می‌رسد. رنگ و حالت این فواره‌ها در هر اجرا و با توجه به موسیقی تغییر می‌کند.

این آبنماها دائما در حال ارائه اجراهای متفاوتی هستند و به همین علت، شما می‌توانید هم در طول روز و هم در طول شب از آن‌ها دیدن کنید. برنامه‌های برگزار شده در این میدان همواره الهام بخش، عاشقانه و دیدنی هستند و به همین دلیل، شما هرگز از دیدن آن‌ها خسته نخواهید شد. با توجه به جذابیت این میدان برای گردشگران و مردم محلی، اصلا عجیب و دور از ذهن نیست که همواره این محل را شلوغ و پر جمعیت ببینید. اگر در روزهای به خصوصی از جمله روز استقلال ارمنستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید مراسم رژه نظامی را تماشا کنید که هر ساله در میدان جمهوری شهر ایروان برگزار می‌شود.

رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های میدان جمهوری ایروان

این محدوده پر از کافه‌ها و و رستوران‌های عالی است که تعداد زیادی از آن‌ها در نزدیکی این میدان قرار دارند و محل خوبی برای استراحت گردشگران هستند. معروف‌ترن کافه‌ها و رستوران‌های میدان جمهوری ایروان عبارتند از مارکو پولو، جازوه، میدان یک، الماس و آرارات. درست در روبروی میدان جمهور شهر ایروان، فروشگاه نویان تاپان قرار دارد که شما می‌توانید در آن جا کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب‌های درسی و غیر درسی، کارت پستال و سوغاتی خریداری کنید. در خیابان ابوویان  و خیابان غربی، مغازه‌های لباس فروشی، سوغات فروشی و مغازه‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند برای گردشگران سرگرم کننده و جالب باشند. در چند قدمی میدان جمهوری شهر ایروان یک بازار محبوب و معروف به نام ورنیسیج وجود دارد که آخرهفته‌ها فعال است و امکان خرید از آن برای شما وجود دارد. در این بازار، شما می‌توانید نقاشی‌های زیبا، چاقو، صنایع دستی، سنگ‎‌های نیمه قیمتی و فرش خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با کشور ارمنستان و یکی از جاذبه‌های دیدنی آن به نام میدان جمهوری واقع در شهر ایروان با شما صحبت کردیم. این کشور با تاریخ دور و دراز و پیشینه فرهنگی و طبیعت زیبای خود می‌تواند بهترین محلی باشد که شما می‌توانید تعطیلات خود را در آن بگذرانید و استراحت کنید. در طول سفر شما به کشور ارمنستان، قسمت‌های مختلفی از جمله بناهای تاریخی، کلیساهای مختلف، ساختمان‌های قدیمی زیبا، جاذبه‌های طبیعی دلپذیر و… وجود دارند که باید حتما از آن‌ها بازدید کنید. بهتر است در این بین از دیدن میدان زیبای جمهوری غافل نمانید و حداقل ساعاتی را به تماشای دیدنی‌های آن بنشینید یا در یکی از کافه‌های همان حوالی یک قهوه بنوشید و در هیاهوی این منطقه پر تردد غرق شوید. البته خیلی از شما عزیزانی که این مقاله را مطالعه می‌کنید، ممکن است پیش از این به میدان جمهوری ایروان رفته باشید و زیبایی‌های آن را از نزدیک دیده باشید. در این صورت خوشحال خواهیم شد اگر تجربه خود را درباره بازدید از این محل برای ما کامنت کنید.

نظرات کاربران