Paris
16 اردیبهشت 1402
پاریس

نکات سفر به پاریس؛ قبل از سفر به شهر نور و عشق بخوانید!

پاریس “شهر نورها” مسافران را مانند پروانه به سوی شعله جذب می کند و همیشه راهی برای کشف پاریس وجود دارد که متناسب با سبک و بودجه شما باشد. این راهنما به شما در مورد نکات سفر به پاریس کمک می کند تا مانند مردم محلی شهر عاشقان را کشف کنید. یادداشت برداری را شروع کنید و قبل از سفر به پاریس از این نکات استفاده کنید.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

همیشه B O N J O U R بگویید

Greetings in Paris

هنگام بازدید از پاریس، لبخند بزنید و بگویید “Bonjour” . این روش در کنار مودبانه بودن شما را نیز صمیمانه نشان می‌دهد و خیلی در ارتباط برقرار کردن در این شهر اهمیت دارد. با ورود به یک فروشگاه، یک «بونجور» شاد صدا بزنید و در حین خروج، مرسوم است که بگویید “Au revoir”. 

چند عبارت فرانسوی را یاد بگیرید

یکی از نکات سفر به پاریس، یادگیری برخی لغات و عبارات مهم فرانسوی است. پاریسی‌ها وقتی به زبانشان صحبت می‌کنید، خوشحال می‌شوند و با شما ارتباط صمیمانه‌تری می‌گیرند. اگرچه استفاده از مترجم گوگل بسیار مفید خواهد بود، اما داشتن یک کتاب عبارات فرانسوی نیز کمک کننده است.

سفر خود را برای فصل بهار و پاییز برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر در فصل بهار و پاییز، یکی از بهترین نکات سفر به پاریس است! ازدحام جمعیت کمتر از تابستان خواهد بود و پروازها و هتل‌ها ارزان‌تر هستند. 

پاریس در بهار با روزهای طولانی‌تر و عطر شکوفه‌های گیلاس، ویستریا و گل رز بهترین فصل برای بازدید است.

سفر به این شهر در پاییز هم مزایای خود را نیز دارد. هوای گرم ادامه دارد، ازدحام جمعیت کمتر و بوی شاه بلوط برشته شده، هوا را پر می‌کند. 

نکته سفر پاریس: همیشه چتر همراه داشته باشید. در پاریس بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید، باران می‌بارد.

بازدید از پاریس در زمستان؛ خلوت و دوست داشتنی

Paris in winter

زمستان قطعا فصل خلوت و کم گردشگر در پاریس است. در واقع، هوای سردتر، آسمان خاکستری و روزهای بارانی اغلب مانعی برای برنامه‌ریزی سفر به پاریس در این زمان از سال است. با این حال، امتیاز بازدید از این شهر در ماه‌های زمستان این است که شهر کاملا متعلق به شماست! آرام، خلوت و رویایی. 

بلیط برای جاذبه های گردشگری مهم را از قبل رزرو کنید

یکی از بهترین نکات سفر به پاریس، رزرو بلیط از قبل برای جلوگیری از صف‌های طولانی است. برای بناهای تاریخی و مقاصد اصلی، داشتن زمان ورود مشخص به شما کمک می‌کند تا هر زمان سفر خود در پاریس را به حداکثر برسانید.

ناهار را از ساعت 12 تا 14 بخورید 

Food in Paris

از دیگر نکات سفر به پاریس ساعت غذا خوردن است. چون فرانسوی‌ها در زمان‌های مشخص غذا می‌خورند و ناهار معمولا از ساعت 12 تا 14 است؛ بسیاری از رستوران‌ها بعد از ساعت 14 ناهار سرو نخواهند کرد.

بنابراین به جمعیت بپیوندید و یک کافه برای دژون یا ناهار پیدا کنید. منوی “prix fixe” (منوی قیمت ثابت) اقتصادی‌ترین خواهد بود. چون یک منوی سه غذای “پریکس فیکس” شامل یک پیش غذا، غذای اصلی و دسر است. همچنین می‌توان پیش‌غذا و غذای اصلی و دسر را با قیمت ثابت انتخاب کرد.

برخی نکات غذا خوردن: 

  • در فرانسه به پیش غذا «Etrée» و غذای اصلی «le plat» می‌گویند.
  • نزدیک به ساعت ناهار برای سفارش قهوه به کافه نروید. سرورها میزها را چیده و برای ناهار سریعا در حال آماده شدن هستند. 
  • کافه‌هایی که در تمام طول روز وعده‌های غذایی سرو می‌کنند، علامت «خدمات ادامه دارد» دارند که به این معنی است که می‌توانید در ساعت 3:30 برای صرف ناهار به آنجا بروید.
  • بسیاری از بوتیک‌ها در پاریس و شهرهای کوچک‌تر از ساعت 12 تا 14 بسته می‌شوند.

پاریسی ها شام را دیر می خورند

یکی از نکات سفر به پاریس که دانستن آن ضروری است، دیر شام خوردن پاریسی‌هاست. واقعا دیر!

بخشی از فرهنگ فرانسوی‌ها این است که شام را از ساعت 21 یا بعد شروع می‌کنند. به احتمال زیاد در پاریس، نمی‌توانید قبل از ساعت 19:30 برای شام رزرو کنید.

نکات سفر به پاریس: انعام دادن در کافه ها

Tipping in bars

انعام دادن در فرهنگ کشورهای آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی وجود دارد، اما این خدمات قبلاً به صورت حساب رستوران در فرانسه اضافه شده‌است. در صورت حساب شما SC (شامل خدمات) یا STC (شامل خدمات و مالیات) را خواهید دید که انعام در نظر گرفته می‌شود. 

بدیهی است که اگر خدمات استثنایی و عالی بود، (ولی اجباری نیست) می‌توانید انعام بدهید.

نکات پاریس برای مسافران Apéro

پاریسی‌ها عاشق «apéro» خود، نسخه کوتاه شده «apéritif» هستند. از آن عادت‌های خاص پاریسی‌ها که قبل از شام اتفاق می‌افتدف بی جهت نیست که اینقدر دیر شام می‌خورند. آن‌ها عادت دارند در هنگام عصر به کافه بروند و نوشیدنی و قهوه بخورند. شما نیز می‌توانید به این جمعیت بپیوندید و با آن‌ها هم کلام شوید. 

اغلب پاریسی‌ها فقط یک نوشیدنی می‌خورند، اما سفارش «یک پلانچ»، یک بشقاب پنیر و شیرینی به همراه باگت فرانسوی تکه‌شده، تجربه شگفت‌انگیزی است!

با خیال راحت از هر کجا که می خواهید آب بنوشید

یکی از بهترین نکات سفر به پاریس که قبل از رسیدن باید بدانید این است که آب لوله‌کشی پاریس برای نوشیدن کاملا بی‌خطر است. همچنین به دنبال فواره‌های سبز زیبای والاس در اطراف پاریس باشید. آب جاری در این فواره‌ها برای نوشیدن هستند و تجربه خوبی خواهد بود. بطری آب خود را پر کنید تا هزینه اضافی بابت خرید آب ندهید. 

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

پاریس یک شهر عالی برای پیاده‌روی است. کفش راحت ببر و راه برو، راه برو، راه برو! استفاده از مترو راه دیگری برای رفت و آمد آسان در اطراف پاریس است. اگر بلیط یکبار مصرف مترو خریداری می‌کنید، حتما بلیط خود را تا پایان سفر نگه دارید. یکی از بهترین نکات سفر به پاریس، خرید کارت «Easy Navigo» برای مترو است. آن را در پیشخوان هر ایستگاه مترو خواهید یافت.

رسیدن از فرودگاه به پاریس را از قبل برنامه‌ریزی کنید

راه‌های مختلفی برای رسیدن به پاریس از فرودگاه شارل دوگل رویسی وجود دارد. اگر تصمیم گرفتید تاکسی بگیرید، همیشه از تاکسی رسمی استفاده کنید. علائم فرودگاه را دنبال و به صف افرادی که می‌خواهند تاکسی کرایه کنند، بپیوندید. آدرس محل اقامت خود را به صورت دقیق بدانید و از قبل نرخ‌ها را چک کنید. معمولا کرایه‌های تاکسی تعیین شده برای رفتن به کرانه چپ (60 یورو) و بانک سمت راست (55 یورو) هستند.

استفاده از Roissybus یا RER B (قطار) گزینه‌های دیگری برای رفتن به شهر پاریس خواهند بود. 

رزرو آپارتمان و طبقات آن‌ها در پاریس 

Book an apartment in Paris

هنگام رزرو Airbnb توجه داشته باشید که بسیاری از ساختمان‌های آپارتمانی در پاریس آسانسور ندارند. چمدان شما چقدر سنگین است؟ آیا می‌خواهید آن را به طبقه 6 حمل کنید؟ فرانسوی‌ها همچنین طبقه اول یک ساختمان را “0” یا “rez-de-chaussée” حساب می‌کنند. بنابراین آپارتمان طبقه دوم مورد نظر شما در طبقه سوم خواهد بود.

چیزهایی که قبل از بازدید از پاریس باید بدانید: “Flâner”

flâner یا flaneur/ flaneuse بودن بهترین راه برای بازدید از پاریس است. فعل به “flâner” در لغت به معنای پرسه زدن در اطراف، عمداً بی‌هدف و فقط مشاهده زندگی محلی‌ها است. این واقعا بهترین راه برای ارتباط با فرانسوی‌ها خواهد بود. پس در نکات سفر به پاریس، به سراغ یک محله بروید و شروع به قدم زدن در آن کنید. در خیابان‌های سنگفرش شده بگردید، در یک کافه بنشینید و زندگی را تماشا کنید. اینجا پاریس شهر عشاق، مد و فرهنگ است. 

6 تا از بهترین محله‌ها در پاریس برای گشت و گذار:

  • Ile de la Cité
  • ایل سنت لوئیس
  • le Marais
  • سنت ژرمن دو پر
  • مونمارتر
  • محله لاتین
Paris for solo travelers

نکات سفر به پاریس: کارهای رایگان برای انجام

پاریس به عنوان شهری بسیار گران شهرت دارد و بله، واقعا می‌تواند باشد! اما، کارهای زیادی نیز برای انجام در پاریس وجود دارد که رایگان هستند. دریافت حس و حال پاریس با قدم زدن در سایت میراث یونسکو، سواحل رودخانه سن، یکی از بهترین راه‌ها برای بازدید از پاریس به صورت رایگان است. کاوش در روستاهای پاریس با پای پیاده راه عالی دیگری برای دیدن پاریس با بودجه کم خواهد بود. پاریس همچنین دارای موزه‌های رایگانی مانند موزه کارناوالت است که نیازی به ورودی ندارند. 

این شهر پارک‌های زیادی دارد که برای بازدید ایده آل هستند. به عنوان مثال، در باغ‌های لوکزامبورگ، می‌توان در کنار فواره نشست و کودکان را در حال حرکت با قایق‌هایشان تماشا کرد، می‌توان روی یک صندلی فلزی سبز نمادین استراحت کرد و با محلی‌ها گپ زد یا حتی می‌توان مجسمه‌های ملکه‌های فرانسه را از نزدیک دید. باغ‌های تویلری، قدیمی‌ترین باغ‌های پاریس، یکی‌دیگر از مکان‌های عالی برای تماشای زندگی پاریسی است.

از کدام موزه های پاریس دیدن خواهید کرد؟

آیا می‌دانستید که پاریس علاوه بر لوور، بیش از 130 موزه دارد؟ به این معنی که موزه‌ای برای پاسخگویی به علاقه همه وجود دارد؛ موزه‌های مد، موزه سیگار، موزه عطر، نمایشگاه‌ها، موزه قرون وسطی و موزه موم. از کدام بازدید خواهید کرد؟ فقط حتما از قبل بررسی کنید که موزه انتخابی شما در کدام روز از هفته تعطیل است. یادتان باشد که بسیاری از موزه‌ها در اولین یکشنبه هر ماه، به استثنای فصل پربازدید، ورودی رایگان دارند.

تظاهرات در پاریس عادی است

Demonstrations in Paris

از دیگر نکات سفر به پاریس این است که تظاهرات در این شهر به عنوان یک شیوه زندگی شناخته می‌شود. تظاهرات بزرگ و کوچک به طور منظم به خصوص در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود. اگر رشته‌ای از ون‌های پلیس یا گروه‌های بزرگی از مردم را دیدید که پلاکاردهایی حمل می‌کنند، بدانید که به طور تصادفی با یک «مانف» یا تظاهرات برخورد کرده‌اید. هنگام بازدید از پاریس، این معمولاً یک مشکل نیست، اما خوب است بدانید که این یک اتفاق عادی است.

نکته سفر پاریس: اگر می‌خواهید جلوه‌ای از این تظاهرات را در عمل ببینید، اغلب از میدان جمهوری شروع می‌شوند.

نکات سفر در پاریس: خارج از مسیرهای معروف پاریس

همیشه خارج شدن از مسیرهای معروف و محبوب در پاریس خوب است. شما هرگز نمی‌دانید چه چیزی را کشف خواهید کرد. یک منطقه یا محله را انتخاب کنید و به سراغش بروید. در اینجا چند مکان برای شروع ماجراجویی وجود دارد!

  Butte aux Cailles  -دهکده‌ای در منطقه 13

 Parc des Buttes Chaumont -پارکی پر از مردم محلی

  Butte Bergeyre -مجموعه‌ای از خانه‌های بالای تپه در منطقه نوزدهم

  Coulée Verte-مسیری مرتفع در یک خط راه آهن قدیمی

 همچنین منطقه 11 و منطقه 19

به سمت ورسای می روید؟

Castle of Versailles

اگر به ورسای می‌روید، یک روز کامل را در آنجا سپری کنید. بازدید از قلعه ورسای، تریانون ماری آنتوانت و باغ‌های وسیع تجربه‌ای است که باید از آن لذت برد و عجله نکرد. پس برای رفتن به دو مقصد در روز ورسای خود برنامه‌ریزی نکنید، فقط به آنجا بروید. 

نکات سفر به پاریس را از قبل بدانید

بلیط هواپیما پاریس یکی از بهترین و رویایی‌ترین بلیط‌ها شناخته می‌شود. سفر به این شهر رویایی پر از خاطرات فراموش‌نشدنی خواهد بود. از برج ایفل گرفته تا خیابان شانزه لیزه، مکان‌های زیادی برای دیدن و تفریحات مهیج برای تجربه کردن وجود دارد. اما قبل از سفر و در هنگام برنامه‌ریزی اطلاعات خود را با نکات سفر به پاریس کامل کنید. این موارد به شما کمک خواهند کرد تا با آشنایی بیشتری در شهر قدم بزنید و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. 

نظرات کاربران