قدیمی ترین هتل های جهان

17 تا از قدیمی ترین هتل های جهان با فضایی خیره‌کننده

قدیمی ترین هتل های جهان، حس کنجکاوی هر کسی را تحریک می‌کند؛ چراکه بسیاری، از غرق شدن در مکان‌هایی که تاریخ در آن پررنگ باشد، لذت می‌برند. چیزی نوستالژیک در این نوع استراحتگاه‌ها، مسافرخانه‌ها و B&B‌ها وجود دارد که باعث شده سال‌ها باز باشند و مهمانان را به سودی خود بکشانند.

هتل‌های چندصدساله، میزبان بیش از چند نام شناخته‌شده جهان، از جمله افراد برجسته، هنرمندان و ستاره‌های سینما بوده‌اند. اگرچه ممکن است دکور این هتل‌ها در طول چند دهه، چندین بار تغییر کرده باشد، اما باز هم قدیمی ‌ترین هتل‌ های جهان از خیره‌کننده‌ترین هتل‌ها هستند. 

به هر حال، مهم نیست که یک هتل جدید با چه تعداد عتیقه یا مواد احیاشده پر شده‌باشد، هیچ چیزی نمی‌تواند تاریخی را که در طبقات کاخ قرن پانزدهمی گریتی پالاس جریان دارد یا در آب‌های مقابل هتل گراند ترمزو سرخورده‌است را تکرار کند. در این مقاله با سایت سه‌کلیک همراه باشید تا برای پیداکردن هتل‌های قدیمی جهان، دنیا را بگردیم.

رزرو بهترین هتل خارجی با سه کلیک

The Lygon ، بریتانیا

قدیمی ترین هتل های جهان

منطقه کاتزولدز انگلستان یکی از جالب‌ترین مناطق در بریتانیا است که مملو از ساختارهای تاریخی است که به جذابیت آنجا می‌افزاید. به عنوان نمونه، Lygon Arms، مسافرخانه‌ قرن چهاردهمی است که از سال 1377 پذیرای مهمانان خود بوده. اگرچه در آن زمان آنجا فقط یک مسافرخانه ساده برای مربیگری بود، اما بعدها به‌ طور قابل‌توجهی در طول قرون بعدی توسعه یافت. در نتیجه، Lygon Arms یکی از مهم‌ترین مسافرخانه‌های سابق منطقه کاتزولدر انگلستان به شمار می‌آید که میزبان اعضای خانواده سلطنتی، مشاهیر آمریکایی و قهرمانان جنگ داخلی انگلیسی است. اگر دیوارهای این مسافرخانه که یکی از قدیمی ترین انواع هتل های جهان است، می توانست صحبت کند، بی‌شک داستان‌های زیادی برای گفتن داشت.

Chatham ، ماساچوست؛ یکی از قدیمی ترین هتل های جهان 

مسافرخانه Chatham در سال 1830 توسط یک زوج انگلیسی ساخته‌شد. آن‌ها مدت کوتاهی پس از رسیدن به شرقی‌ترین نقطه ماساچوست، این ملک را خریدند. این مکان، یکی از قدیمی ترین هتل های جهان در کیپ کاد است. در حدود یک قرن، این مسافرخانه چهار بار تغییر نام داد. اولین رستوران‌های آن، دهه‌ها بعد ساخته‌شد که هنوز هم پابرجا است. در سال 2019، زن و شوهری به نام جف و کایلا ایپولیتی که از سال 2014 مالک آن مکان شده بودند، Chatham  را به یک هتل بوتیک و مقصد خوشمزه‌ای برای آشپزی تبدیل کردند.

هتل گراند ترمزو ، ایتالیا؛ از قدیمی ترین هتل های جهان با شگفتی عظیم هنر

هتل گراند ترمزو ، ایتالیا؛ از قدیمی ترین هتل های جهان با شگفتی عظیم هنر

فکر نکنیم کسی باشد که بتواند از شگفتی عظیم هنر یکی از قدیمی ترین هتل های جهان، یعنی گراندو ترمزو بگذرد. این هتل در سواحل شرقی دریاچه کومو واقع شده‌است و چشم‌انداز زیبایی از کوه‌های گریگن و اطرافش دارد.

این هتل که برای مجموعه اجتماعی نخبگان اروپا ساخته و طراحی شده‌است، از سال 1910 پابرجا بود و و با داشتن سه استخر، ساحل خصوصی کنار دریاچه و پارک خصوصی مجلل، دلایل زیادی را برای بازگشت دوباره مهمانان به آنجا فراهم کرده‌است.

بسیاری از خانه‌ها و هتل‌ها در سراسر جهان، به‌ویژه در سراسر اروپا در عصر Belle Époque ساخته‌شد که یکی از اقتصادی‌ترین و از لحاظ هنری پررونق‌ترین دوران بود. در واقع، این دوره که از سال 1870 تا آغاز جنگ جهانی اول ادامه داشت، عصر طلایی اروپا محسوب می‌شود و هتل بزرگ ترمزو یکی از نمونه‌های درخشان از شاهکارهای معماری آن زمان است.

مسافرخانه پست هاوس، کارولینای جنوبی؛ از قدیمی ترین انواع هتل های قدیمی

هتل پست هاوس سه‌طبقه و هفت‌اتاقه که در یکی از قدیمی‌ترین جوامع ساحلی ماونت پلیزنت کارولینای جنوبی واقع شده‌است، از زمان آغاز به کار خود در سال 1896، یک مرکز اجتماعی محبوب برای مردم محلی بود.

پس از اینکه نیکوکار و سازنده محلی، کاپیتان ساموئل گیلدز ساختمان را خرید، در سال 1915 آنجا فقط یک مرکز اطلاعات شهری، فروشگاه سخت‌افزار و یک آکادمی کوچک بود. در طول دوران ساموئل، این مکان همچنان مثل قبل بود تا اینکه نوادگان کاپیتان، گیلدز هالوول و همسرش جویس، این ساختمان چند منظوره را به Guilds Inn and Supper at Seven تبدیل کردند؛ یک هتل شش‌اتاقه با یک رستوران.

مانند بسیاری از هتل های کوچک، Guilds Inn چندبار فروخته شد تا اینکه به مالکان فعلی رسید و آن‌ها تا حد امکان سعی کردند جزئیات اصلی قرن بیستم  این مسافرخانه که یکی از قدیمی ترین  انواع هتل های جهان است را حفظ کنند. آن‌ها کار خود را بر روی مسافرخانه طبقه‌ای در تابستان 2018  آغاز کردند و مسافرخانه پست هاوس تازه بازسازی‌شده را در آگوست 2020 افتتاح کردند.

The Blackstone, Autograph Collection، شیکاگو

قدیمی ترین هتل های جهان

مانند بسیاری از قدیمی ترین هتل های جهان، بلک استون شیکاگو به‌عنوان یک اقامتگاه خصوصی شروع به کار کرد. این مکان در اواخر قرن نوزدهم برای همنام خود، تیموتی بلکستون، رئیس اتحادیه استوک یاردز و راه آهن شیکاگو و آلتون ساخته شد. با این حال، او مدت کوتاهی پس از نقل مکان درگذشت و همسرش عمارت خانوادگی آن‌ها را در خیابان میشیگان جنوبی و هابارد کورت (خیابان بالبو فعلی) فروخت. خریداران جدید، هتلداران، جان و تریسی دریک، از معماران مشهور شیکاگوی مارشال و فاکس دعوت کردند تا خانه را تخریب کنند و هتل جدیدی با الهام از بناهای دیدنی پاریس بسازند. در آوریل 1910، بلک استون افتتاح شد وخواننده اپرا، انریکو کاروسو نیز در آنجا اجرایی داشت.

این اقامتگاه در دهه‌هایی که گذراند، به‌عنوان یکی از پر رفت‌وآمدترین هتل‌های شهر، میزبان چندین رویداد افسانه‌ای بوده‌است؛ از جمله اولین کنوانسیون جنایی در سالن کریستال، آیزنهاور در حال تماشای نامزدی خود برای ریاست جمهوری در سوئیتی از سوئیت‌های روسای جمهور و دوک و دوشس ویندزور در حال رزرو سوئیت مهمان.

کاخ گریتی پالاس، ونیز

کاخ گریتی که در سال 1895 به‌عنوان یک هتل افتتاح شد، از زمان ساختش در اواخر قرن پانزدهم در لبه کانال بزرگ ونیز قرار گرفت. این کاخ یکی از معدود کاخ‌های باقی مانده‌است که هنوز حسی از سلطنت اصیل را در خود دارد.

این کاخ که در سال 1525 توسط دوج ونیز، آندریا گریتی خریداری شد، با فضای داخلی مجلل و وسایل شیشه‌ای مورانو اصیل، امروزه به همان اندازه مجلل است که چندین قرن پیش سفیران واتیکان در ونیز آن را کاخ می نامیدند. از معماری اصیل سفالی‌رنگ گرفته تا فضای داخلی وسیع آن، کاخ گریتی مانند معدود هتل‌های ونیزی دوام آورده‌است.

اگرچه هر فضا، چه اتاق ناهارخوری شیک و چه کتابخانه‌ رنگارنگ، به خودی خود عالی است، اما سوئیت‌های Patron Canal، شاید چشمگیرترین اتاق‌های هتل باشد. سوئیت‌هایی با سقف بلند و چشم‌اندازی از وسیع‌ترین کانال شهر که به نام حامیان مهم هنر، از جمله جان راسکین و آنجلو دونگیا، و همچنین پونتا دلا دوگانا، نام‌گذاری شده‌اند و شاهکارهای معماری و طراحی داخلی هستند.

The DeBruce؛ از قدیمی ترین هتل های جهان در نیویورک

The DeBruce؛ از قدیمی ترین هتل های جهان در نیویورک

رشته‌کوه Catskills یکی از آن مکان‌های ناهموار و آرامی است که همیشه مقصد مورد علاقه‌ای برای مهمانان بوده و خواهد بود؛ به‌خصوص برای نیویورکی‌هایی که نمی‌خواهند خیلی دور از خانه سفر کنند. زمانی که این منطقه گسترده یکی از محبوب‌ترین مقاصد در کشور بود (در بیشتر قرن نوزدهم و تا اواسط قرن بیستم)، تنها در دره ویلوموک 20 هتل و پانسیون وجود داشت. با این حال، اکنون تنها یک مکان باقیمانده از قرن نوزدهم وجود دارد که هنوز به عنوان یکی از قدیمی ترین هتل های جهان، پذیرای بازدیدکنندگان است و آن جایی نیست جز همین هتل.

این هتل با 12 اتاق مهمان در 3 طبقه، جذابیتی از گذشته را به تصویر می‌کشد و در عین حال از منظره‌ زیبایی از رودخانه و کوه‌های اطراف بهره می‌برد. 

هتل دورچستر، (لندن)

در میان انواع جواهرات فرهنگی، انگلستان به‌خاطر مجموعه‌ای از اقامتگا‌ه‌های تاریخی خیره‌کننده، هم در حومه شهر و هم در قلب لندن مشهور است. البته هتل دورچستر از این قاعده مستثنی نیست. در سال 1792 آنجا تنها یک خانه خصوصی برای ارل دورچستر بود. با این حال، در سال 1853، رابرت هولفورد، کلکسیونر مشهور آثار هنری، خانه ارل را ویران کرد و آن را با یک اقامتگاه ایتالیایی به سبک پالازو جایگزین کرد ،اما نام اصلی اقامتگاه را حتی بعد از ساخت دوباره حفظ کرد.

تقریباً یک قرن بعد، در 20 آوریل 1931، سر رابرت مک آلپاین، هتل مجلل دورچستر را افتتاح کرد که اولین هتلی بود که از بتن مسلح ساخته شده‌بود و ماندگاری آن را برای همیشه تضمین می‌کرد. 

خانه کوه موهانک، نیویورک؛ یکی از قدیمی ترین هتل های جهان کنار دریاچه

قدیمی ترین هتل های جهان

خانه کوه موهانک، یک مفهوم کاملاً جدید به مفهوم یک تجارت خانوادگی ارائه داد. مسافرخانه 10اتاقه سابق هادسون که توسط آلبرت اسمایلی در سال 1869 تأسیس شد، هنوز توسط همان خانواده اداره می‌شود؛ اگرچه اکنون بسیار بیشتر از یک مسافرخانه کوچک در شمال ایالت است. مدت کوتاهی پس از تغییر مالکیت، این مسافرخانه تحت بازسازی یک ساله قرار گرفت که نه تنها عناصر معماری را که نیاز به توجه خاصی داشت، بازسازی کرد، بلکه فضای کافی برای حداکثر 40 مهمان را نیز به این هتل که یکی از قدیمی ترین هتل های دنیا است، اضافه کرد.

از زمانی که اسمایلی این سند را در اواخر قرن نوزدهم امضا کرد، خانه کوهانک موهونک به یک هتل بزرگ در کنار دریاچه با 259 اتاق مهمان تبدیل شد. اگرچه اکنون به طور قابل توجهی رشد کرده‌است، اما تعداد زیادی از اتاق‌های اصلی آن، از جمله اتاق غذاخوری 1893، هنوز پابرجا است.

مزرعه San Ysidro، کالیفرنیا 

این هتل مجلل امروزه به‌عنوان یک پناهگاه طبیعی و یکی از قدیمی ترین هتل های جهان به شمار می‌رود که در آن افرادی مشهور در یکی از 38 کلبه زیبایش استراحت می‌کنند. این هتل، بسیار فراتر از مکانی برای خواب است. مزرعه San Ysidro که قبلاً مزرعه مرکبات بوده‌است و قدمت آن به اولین روزهای سانتا باربارا برمی‌گردد، از سال 1893 به‌عنوان یک استراحتگاه بوتیک فعالیت می‌کند. ممکن است در طول چند قرن کمی تغییر کرده‌باشد، اما هر یک از کلبه‌ها مملو از عتیقه‌جات است. برخی از امکانات جدید این هتل جذاب عبارت‌اند از استخر آب گرم، کافه استخر، اسپا، دسترسی به مسیرهای پیاده‌روی 17 مایلی و دو غذاخوری.

کاخ کوپاکابانا، ریودوژانیرو

کاخ کوپاکابانا، ریودوژانیرو

مانند بسیاری از ساختمان‌ها، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌هایی که در دوران شکوفایی هنر دکو ساخته شده‌اند، کاخ کوپاکابانا در ریودوژانیرو یک نقطه عطف است که هر جزئیات آن یادگاری از جنبش طراحی مقدس است. این هتل 239 اتاقه یکی از قدیمی ترین هتل های جهان است و  از سال 1923 باز شده‌. کوپاکابانا دارای تغییرات زیادی در طی سالیان بوده‌است؛ از جمله افزودن غذاخوری ستاره‌دار میشلن و استخری به اندازه نیمه المپیک. زرق‌وبرق موردعلاقه آمریکاییان جنوبی هنوز هم مشخصه هتلی است که میزبان تعداد بی‌شماری از ستاره‌های سینما تا روسای جمهور آمریکا است. کتاب مهمان، که مسلماً ارزشمندترین دارایی هتل است، در یک گاوصندوق نگهداری می‌شود.

ویگوام، آریزونا؛ یکی از قدیمی ترین هتل های جهان

هتل ویگوام در لیچفیلد پارک، در ابتدا در سال 1918 برای مدیران فروش دوره‌گرد شرکت تایر و لاستیک گودیر ساخته شد. این هتل رسما درهای خود را به‌عنوان یک استراحتگاه در سال 1929 افتتاح کرد. گودیر متوجه شد که این منطقه چقدر در بین کارمندانش محبوب است؛ بنابراین شرکت تصمیم گرفت آن را با جهان به اشتراک بگذارد. با این حال، همانطور که انتظار می‌رفت، این مسافرخانه کوچک مسافران را تحت‌تأثیر قرار می‌داد و افراد بیشتری را به درهای ورودی خود می‌آورد تا زمانی که هتل ملو از مردم شد. در طول نه دهه گذشته، ویگوام به اندازه کافی رشد کرده‌است و 331 اتاق مهمان مجهز، سه استخر و دو زمین گلف طراحی شده توسط رابرت ترنت جونز را در خود جای داده. با اینکه که در طول عمر خود کمی تغییر کرده و گسترش یافته‌است، اقامتگاه اصلی ویگوام هنوز یک ساختمان فعال و مورد تحسین از اوایل قرن بیستم و در لیست قدیمی ترین هتل های جهان است.

Londolozi Game Reserve، آفریقای جنوبی

قدیمی ترین هتل های جهان

منطقه حفاظت‌شده بازی Londolozi که در سال 1926 افتتاح شد و اکنون بخشی از انجمن Relais & Châteaux  است، حدود 60 مایل مربع گسترده شده و در مرز غربی پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی قرار دارد. اگرچه چندین ذخیره‌گاه و پارک در نزدیکی‌اش وجود دارد، اما این مکان به خودی خود خاص است؛ زیرا در محدوده آن حیات وحشی جذاب با حیواناتی مانند شیر، پلنگ، کرگدن سیاه، فیل‌های بوته‌ای آفریقایی و گاومیش آفریقایی دارد.

تا سال 1971، زمین هتل تنها یک مزرعه شکار بود که بازدیدکنندگان در آن حیوانات را شکار می‌کردند. در آن سال، برادران دیو و جان وارتی شکار را ممنوع کردند و تمرکز این ملک را به سافاری‌های عکاسی معطوف کردند که نه تنها برای حیوانات ارزش قائل‌اند، بلکه از آن‌ها نیز محافظت می‌کنند. در واقع، زمانی که آن‌ها اداره را به دست گرفتند، نام هتل را تغییر دادند به چیزی که الان است و معنی «محافظ همه موجودات زنده» را می‌دهد.

گراند هتل، میشیگان؛ یکی از قدیمی ترین هتل های جهان با ایوانی فراخ

در دریاچه هورون، بین شبه‌جزیره فوقانی و پایینی میشیگان، جزیره مکیناک قرار دارد که تکه‌ای از بهشت است و گراندهتل نیز در آنجا واقع شده‌است. این هتل درهای خود را در سال 1887 به روی مهمانان باز کرد. یکی از جذابیت‌های گراند هتل، ایوانش است که طولانی‌ترین ایوان جهان است و به طور دقیق، 660 فوت طول دارد. خیلی جذاب است که مهمانان می‌توانند در این ایوان فراخ، از منظره‌های زیبا لذت ببرند و غروب خورشید را با صرف یک نوشیدنی تماشا کنند. 

این نقطه جذاب که یکی از قدیمی ترین هتل های جهان محسوب می‌شود، برای آنکه زرق‌وبرق حاکی از فضای قدیمی‌اش حفظ شود، در طی 121 سال گذشته تردد خودروها را در جزیره ممنوع کرد. به همین علت رفت‌وآمد در آنجا تنها با اسب و کالسکه صورت می‌گیرد. 

Palacio del Inka، پرو

Palacio del Inka، پرو

Palacio del Inka در پایتخت امپراتوری اینکاها که بین سال‌های 1438 تا 1533 بر پرو حکومت می‌کردند، ساخته‌شد. این عمارت قرن شانزدهمی با ورود اسپانیایی‌ها به فاتح گونزالو پیزارو داده‌شد. قرن‌ها بعد، در اواسط قرن بیستم، این کاخ مشهور به موزه و سرانجام در سال 1976 تبدیل به یک هتل شد که هم آثار هنری و هم آثاری از دوران اینکا و استعمار را به نمایش گذاشت. این هتل یکی از قدیمی ترین هتل های جهان با سازه قدیمی و استخوان‌های تاریخی است. یکی از برجسته‌ترین مکان‌های این هتل، اسپا the Andes Spirit است که دارای استخر آب درمانی، انواع مختلف اتاق‌های درمان و مرکز تناسب اندام است.

ریتز پاریس؛ از قدیمی ترین هتل های باشکوه جهان

ارنست همینگوی، رمان‌نویس آمریکایی، زمانی اعتراف کرد: «در رویای زندگی پس از مرگ، بهشت را مانند ریتز پاریس تصور می‌کنم.»

نام این مکان دیدنی پاریس از بنیانگذار آن، تاجر سوئیسی، سزار ریتز گرفته شده‌است. او در خانواده‌ای دهقانی به دنیا آمد، اما در سال 1898، پس از افتتاح مجلل‌ترین هتل جهان، جایی که افراد برجسته‌ای مانند مارسل پروست و کوکو شانل در آن ساکن بودند، به عنوان پادشاه هتلداران شناخته شد.

در سال 2012، هتل ریتز برای بازسازی چهارساله چند میلیون دلاری بسته شد و این بازسازی، این هتل را بیش از پیش ارتقا داد و قیمت اتاق‌های آن از 1500 دلار در هر شب شروع شد. سوئیت امپریال می‌تواند بیش از 30000 دلار قیمت داشته باشد، که با توجه به ثبت آن به عنوان یک اثر ملی منطقی است. تعجبی هم ندارد که این هتل با این پیشینه و زیبایی جزو لیست قدیمی ترین هتل های باشکوه جهان قرار بگیرد.

هتل رافلز سنگاپور

قدیمی ترین هتل های جهان

این هتل تاریخی که به نام بنیانگذار سنگاپور مدرن، سر استمفورد رافلز، در سال 1887 افتتاح شد، قبل از اینکه به عنوان اثر ملی امروزی شناخته شود، چندین کاربری متفاوت داشت. در دهه 1820 این مکان به شکل ساختمانی سفید روشن به سبک استعماری و به‌عنوان یک خانه ساحلی خصوصی ساخته‌شد تا اینکه دکتر چارلز امرسون آن را در سال 1878 اجاره کرد و به هتل امرسون تبدیل کرد. 

تقریباً بلافاصله پس از مرگ دکتر امرسون، هتل بسته شد و مؤسسه رافلز به ساختمان نقل مکان کرد و تا زمانی که مدت اجاره دکتر به پایان برسد، از آن به عنوان پانسیون استفاده کرد. در آن زمان، برادران سارکیز، ملک را از مالک اصلی، سید محمد آلساگوف، اجاره کردند و آن را به یک هتل جهانی و یکی از قدیمی ترین هتل های جهان به نام هتل رافلز تبدیل کردند. به دلیل نزدیکی هتل به ساحل و فضای داخلی و خدمات بی‌نظیر آن، رافلز با موفقیت زیادی فوری روبه‌رو شد و به مکان موردعلاقه نخبگان بین‌المللی از جمله مایکل جکسون و ملکه الیزابت دوم تبدیل شد.

جمع‌بندی

حالا که مطالب را تا انتها خواندید، مایلیم بدانیم که تصور شما از قدیمی ترین هتل های جهان، تا چه اندازه به واقعیتی که برایتان شرح دادیم نزدیک بود؟ کدام هتل برایتان جذاب‌تر بود؟ مشتاقیم که نظرات خود را برایمان بنویسید.

نظرات کاربران