Athens, Greece
3 اردیبهشت 1402
جهانگردی

قدیمی ترین شهرهای جهان؛ برای دوست داران تاریخ

بسیاری از اولین سکونتگاه‌های بشریت در اثر بی‌رحمی تاریخ گم شده‌اند، اما هنوز هم می توان قدیمی ترین شهرهای جهان را پیدا کرد. پس اینجاست که می‌پرسید؛ باستانی ترین شهر کره زمین کدام است؟ یک سوال بحث برانگیز، اما می‌توانید پاسخ آن را با سه کلیک پیدا کنید و البته که بلیط هواپیما را به آن شهر نیز رزرو کنید! 

تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما آنلاین با سه کلیک!

دوستداران تاریخ؛ این مقاله برای شما است!

قدیمی ترین شهرهای جهان: جریکو، کرانه باختری

هر زمان که در مورد قدیمی ترین شهرهای جهان صحبت می شود، جریکو هرگز از قلم نمی‌افتد. این شهر که در کرانه باختری رود اردن واقع شده است، بیش از 11000 سال است که به طور مداوم محل سکونت افراد بسیاری بوده و حتی در عهد عتیق نیز به آن اشاره شده است. خوب است بدانید که تاریخ در اینجا همچنان ساخته می شود. 

می‌توانید در جریکا ببینید که عیسی پس از تعمید توسط یحیی، کجا روزه گرفت! و سری نیز به کوه وسوسه بزنید!

شیان، چین

Xi'an, China

چین شهرهای زیادی دارد که قدمت آن‌ها بسیار زیاد است، اما تعداد کمی از آنها به اندازه شیان تاریخ دارند. شیان که قبلاً به نام چانگان شناخته می شد، بیش از 3000 سال محل سکونت افراد بوده و همچنین به عنوان پایتخت 13 سلسله (در مجموع 73 امپراتور، اگر بشمارید) خدمت کرده است. پس بدون بدون دلیل نیست که چینی‌ها، شیان را زادگاه تمدن چین می‌دانند.

اقصر، مصر

اقصر اخیراً پس از کشف بقایای کامل یک شهر رومی با قدمت 1800 سال توسط باستان شناسان، در اخبار معروف تر از قبل شده است. اقصر رویای یک باستان شناس است، اما برای گردشگران نیز معمولی چیزهای زیادی وجود دارد که دوست داشته باشند در یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان ببینند!

اقصر اغلب به عنوان چشمگیرترین موزه در فضای باز جهان توصیف می شود، بنابراین کفش  های پیاده روی خود را بپوشید و معابد، مقبره ها و بقیه را کشف کنید.

قدیمی ترین شهرهای جهان: چولولا، مکزیک

چولولا مخلوطی سرگیجه‌آور از کهنه و جدید است و در حدود 500 سال قبل از میلاد به شکل دو روستا در نزدیکی منابع آبی تأسیس شد و در حال حاضر به خاطر کلیساهای متعددش به همراه بازارهای شلوغ و معماری چشمگیر استعماری شهرت دارد. راستی دو آتشفشان معروف مکزیک، Popocatepetl و Iztaccihuatl، پس‌زمینه‌ای دراماتیک برای کل ماجراجوییتان فراهم می‌کنند.

هممچنین بزرگترین هرم جهان (از نظر حجم) در چهار مرحله در چولا ساخته شده (سوم قبل از میلاد تا نهم پس از میلاد) و البته کلیسای باشکوه Iglesia de Nuestra Señora de los Remedios در بالای هرم قرار دارد! 

Paris, France پیشنهاد 3 کلیک
رمانتیک ترین مکان های دنیا؛ از سواحل بکر تا شهری پر از فانوس

آرگوس، یونان

Argos, Greece

در یافتن قدیمی ترین شهر اروپا، آرگوس جایزه را می گیرد. به 1200 سال قبل از میلاد برگردید و از کشف های تاریخی خود لذت ببرید و هرگز فراموش نکنید که تاریخ پادشاه است!

به تئاتر باستانی آرگوس که در صخره ساخته شده بروید و آگاه باشید که بیش از 2300 سال پس از ساخت آن، هنوز هم اینجا عرصه نمایش و دید و بازدید است!

مولتان، پاکستان

چندین شهر ادعا می‌کنند که قدیمی ‌ترین شهرهای جهان  هستند، برای مثال سمرقند، پیشاور و قندهار مدعی اند اما جادوی باستان‌شناسی در مولتان و اطراف آن به آن برتری می‌دهد. تاریخ در اینجا به پیش می رود و جدول زمانی مولتان یک لیست طولانی از امپراتوری ها( از اسکندر مقدونی تا مغول و …) است. شهر مولتان پاکستان، شهری زیبا با داستان های فراوان برای گفتن است.

مولتان پر از مقبره است، اما قلعه تاریخی مولتان نقطه برجسته آن است. قلعه اولیه بین 800 تا 1000 سال قبل از میلاد در اینجا ساخته شد و از آن زمان تاکنون چندین بار تخریب و بازسازی شده است. این یک قطعه بسیار باشکوه از معماری تاریخی است.

قدیمی ترین شهرهای جهان: پکن، چین

Beijing, China

پکن تمایل دارد نام خود را به بالای لیست قدیمی ترین شهرهای جهان ارتقاء بدهد! یکی از بزرگترین شهرهای کره زمین (با 22 میلیون جمعیت)، پایتخت آشفته چین نیز یکی از قدیمی ترین شهرهای کره زمین با بیش از 3000 سال سابقه است. 

از معبد Tanzhe قدیمی ترین معبد در پکن است و به طور گسترده به عنوان کاتالیزور توسعه اولیه شهر در نظر گرفته می شود. به قول معروف اول تانزه میاد بعد شهر میاد… تا دیوار چین! ( همه چیز برای عاشقان تاریخ فراهمه)

جنه، مالی

Djenné ممکن است شبیه چیزی باشد که مستقیماً از یک مجموعه فیلم گرفته شده است، اما این شهر باستانی مکانی بسیار واقعی است، یک شهر سفالی از داستان ها در سواحل رودخانه های بانی و نیجر. Djenné برای اولین بار در حدود 2000 قبل از میلاد سکونت داشت، اما یک تاریخ پرفراز و نشیب از مردمی که آمده و رفته اند، به خود دیده است.

هر چند وقت یک‌بار می‌توانید بزرگترین ساختمان خشت و گلی جهان را ببینید؟ پس به جنه سفر کنید!

کیتو، اکوادور

پایتخت اکوادور قدیمی‌ترین شهر دائماً مسکونی در آمریکای جنوبی است و جالبه که بدانید مرکز تاریخی کیتو چقدر به خوبی حفظ شده است. دوست دارید با نگاه کردن به صومعه ها و کلیساها، احساس کنید در قرن شانزدهم هستید؟

Osaka, Japan پیشنهاد 3 کلیک
بهترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟ از اوکازا تا زوریخ!

قدیمی ترین شهرهای جهان: بنارس، هند

Varanasi, India

مقدس ترین شهر در عجیب ترین کشور جهان باید بسیار قدیمی باشد، درست است؟ پایتخت معنوی هند بیش از 3000 سال مرکز یادگیری و فرهنگ بوده است. بنارس ممکن است حتی قدیمی تر باشد (گفته می شود که این شهر توسط شیوا تأسیس شده است)، اما امروز یک شهر خیره کننده از معابد و وظایف است.

بنارس مملو از معابد است، اما معبد باشکوه Shri Tilbhandeshwar Mahadev Mandir قدیمی ترین آنهاست. با توجه به قدمت این شهر، به نظر می رسد که آنقدر قدیمی نیست (در قرن 18 ساخته شده است)، اما یک سازه خیره کننده باقی مانده است.

بیبلوس، لبنان

مردم از دوران نوسنگی در اینجا زندگی می کردند، که زمان بسیار طولانی است. بنابراین حرف و قصه برای شما در اینجا زیاد خواهد بود؛ کافیست درست در وسط بازار شهر به تمام مردم هایی که اینجا خرید و فروش می کردند، فکر کنید!

پلوودیو، بلغارستان

پلوودیو که توسط اکثر افراد به عنوان قدیمی ترین شهر دائماً مسکونی در اروپا در نظر گرفته می شود، شهری است که به تکامل و توسعه خود ادامه می دهد. مردم 8000 سال است که در دومین شهر بزرگ بلغارستان زندگی می کنند، این حال، علاقه مندان به تاریخ، چیزهای زیادی برای لذت بردن از آمفی تئاتر گرفته تا شهرهای قدیمی و غیره خواهند دید.

بازدید از Nebet Tepe ضروری است. یکی از تپه‌های اطراف شهر، از اینجا بود که سکونت انسان در این بخش‌ها آغاز شد، ویرانه‌هایی که قدمت آن به 4000 سال قبل از میلاد می‌رسد.

قدیمی ترین شهرهای جهان: هانوی، ویتنام

Hanoi, Vietnam

هانوی در طول تاریخ خود چیزهای زیادی دیده است. پایتخت ویتنام در 257 قبل از میلاد توسط An Dương Vương (اگر تعجب می کنید، حاکم پادشاهی Âu Lạc) تأسیس شد، اما انسان ها از زمان پارینه سنگی در اینجا کمپ کرده‌اند. هانوی امروزه به دلیل غذا، خیابان‌های شلوغ و مکان‌های فرهنگی محبوب است و تاریخ نقش مهمی را در اینجا دارد.

قدمت بتکده تران کوک به سال 1049 برمی گردد و یکی از نمادین ترین جاذبه های کشوری است که مملو از آنهاست.

سیدنی، استرالیا

بسیار خوب، ممکن است تا حدودی عجیب به نظر برسد که شهری را که در سال 1788 تأسیس شده است، در این لیست قرار دهیم، اما جهان مکان عجیبی است. سیدنی اولین شهری بود که در استرالیای مدرن تأسیس شد، زمانی که یک کشتی متشکل از زندانیان و سربازان به رهبری آرتور فیلیپ یک سفر جهنمی را از آن سوی جهان به پایان رساند. 

تاریخ تأسیس شهر (26 ژانویه) نیز به عنوان روز استرالیا جشن گرفته می شود و اهمیت شهر بندرگاه در تاریخ استرالیا را بیشتر می کند. در سیدنی حتماً خانه دولتی قدیمی را ببینید. این ساختمان در ابتدای قرن نوزدهم ساخته شد و قدیمی ترین ساختمان عمومی در استرالیا است.

Persian civilization - Middle East پیشنهاد 3 کلیک
داستان قدیمی ترین تمدن های جهان؛ تمدن های از یاد رفته!

آتن، یونان

Athens, Greece

شما نمی توانید بدون ذکر آتن، زادگاه تمدن غرب و موسیقی جاز، در مورد قدیمی ترین شهرهای تاریخی جهان صحبت کنید. پایتخت یونان که برای بیش از 3000 سال به طور مداوم در آن سکونت داشته است، از همان ابتدا همه چیز را از دموکراسی گرفته تا فلسفه غربی را در اختیار ما قرار داده است. آتن شهری است که بر اینجا و اکنون متمرکز شده است، اما تاریخ هزاران ساله آن از هر گوشه و کناری خبر می دهد.

حالا شما بگویید که از کدام شهر قدیمی جهان بازدید خواهید کرد؟

نظرات کاربران