هند کوچک سنگاپور

هند کوچک سنگاپور، محله ای رنگارنگ در قلب شهری مدرن

سنگاپور یکی از پربازدیدترین شهرهای مالزی به شمار می‌رود. این شهر همیشه شلوغ جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری این شهر هند کوچک سنگاپور است. قدمت محله هندی ها در سنگاپور به قرن نوزدهم برمی‌گردد و میراث و تاریخ هند را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. در این منطقه از شهر سنگاپور می‌توانید ترکیب زیبا و دیدنی سنت‌‌های هندی را با زندگی مدرن ببینید. این محله شلوغ و پر جنب‌وجوش در خیابان سرانگون قرار دارد و جذابیت‌های بسیاری را در خود جای می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به کوچه‌پس‌کوچه‌های هند کوچک سنگاپور سرک بکشیم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

جاذبه‌های دیدنی هند کوچک سنگاپور

وقتی وارد محله هندی ها در سنگاپور می‌شوید تعداد زیادی مغازه رنگارنگ می‌بینید و بوی انواع ادویه را استشمام می‌کنید. این محله حال‌وهوایی شاد و سرزنده دارد و نوای موسیقی سنتی از هر طرف به گوش می‌رسد. در ادامه به بعضی از جاذبه‌های گردشگری هند کوچک سنگاپور اشاره می‌کنیم.

معبد سری ویراماکالیامان در منطقه هند کوچک سنگاپور

معبد سری ویراماکالیامان در منطقه هند کوچک سنگاپور

معبد سری ویراماکالیامان از مهمترین جاذبه‌های محله هند کوچک در سنگاپور است و برای بزرگداشت و احترام به الهه کالی ساخته شده است. این معبد که حال‌وهوایی شاد دارد و گردشگران بسیاری برای دیدن آن به سنگاپور می‌روند. این معبد به سبک معماری دراویدی که در جنوب هند رایج است ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین معابد خیابان سرانگون در هند کوچک سنگاپور به حساب می‌آید. نمای بیرونی این معبد با مجسمه‌های ریز و درشت رنگارنگ تزئین شده و نگاه علاقمندان به سبک معماری هندی را خیره می‌کند. عروسی‌ها و جشن‌های بسیاری در معبد معبد سری ویراماکالیامان برگزار می‌شود و عکاسان بسیاری برای ثبت عکس‌های زیبا و دیدنی به این معبد می‌روند. مهمترین مشخصه این معبد وجود مجسمه‌ای زیبا و چشم‌نواز از الهه کالی است که جنبه‌های خشن و مهربان او را همزمان به تصویر می‌کشد.

آدرس: نگاپور 218042، خیابان سرانگون، شماره 141

ساعات بازدید: همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 5:30 صبح تا 12:15 بعدازظهر و از ساعت 4 عصر تا 9 شب. سه‌شنبه‌ها از ساعت 5:30 صبح تا 12:15 بعدازظهر و از ساعت 2:30 بعدازظهر تا 9 شب.

یادبود مهاتما گاندی

بنای یادبود مهاتمان گاندی در هند کوچک سنگاپور قرار دارد. این بنای یادبود برای ادای احترام مهاتما گاندی رهبر صلح‌طلب هند ساخته شده است. این ساختمان در سال 1950 و با مشارکت جواهر لعل نِهرو، اولین نخست‌وزیر مالزی، ساخته شد. بنای یادبود مهاتما گاندی در محله هندی ها در سنگاپور تا سال 1993 محل دفتر انجمن توسعه هند سنگاپور بود. در سال 2008 انجمن هندی‌های مالزی این ساختمان را اجاره کردند و دو سال بعد صرف بازسازی آن شد. این ساختمان در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و مورد احترام‌ترین جاذبه‌های گردشگری محله هند کوچک شهر سنگاپور به شمار می‌رود. 

آدرس: سنگاپور 218731، رِیس کورس ال‌ان، شماره 3

خانه تان تِنگ نیاه در محله هندی های سنگاپور

خانه تان تِنگ نیاه در محله هندی های سنگاپور

خانه تان تِنگ نیاه یکی از جاذبه‌های تاریخی محله هند کوچک شهر سنگاپور است که قدمت آن به دوران استعمار و سال 1900 برمی‌گردد. اگر به اماکن تاریخی علاقه دارید بازدید از این خانه را فراموش نکنید. معماری این ویلای 2 طبقه ترکیبی از سبک اروپایی و چینی است و به دلیل ساختار رنگارنگش توجه را به خود جلب می‌کند. اوایل روز به منطقه هند کوچک سنگاپور بروید و پس از بازدید از این خانه تاریخی در خیابان‌های دیدنی و پر‌جنب‌وجوش قدم بزنید. هر گاه خسته شدید در یکی از رستوران‌های کوچک محلی بنشینید و از طعم تند و تیز غذاهای هندی لذت ببرید.

آدرس: سنگاپور 21916، خیابان کرباو شماره 37

معبد سری سرینیوالا پرومال

بازدید از هند کوچک شهر سنگاپور بدون دیدن معبد سری سرینیواسا پرومال کامل نمی‌شود. این معبد با نقاشی‌ها و مجسمه‌های زیبایی تزئین شده است و ساختار آن شبیه به معبد سری ویراماکالیامان به نظر می‌رسد. مهمترین بخش این معبد برج 20 متری آن است که در ورودی قرار دارد و چندین مجسمه از خدایان هندی بر روی آن دیده می‌شود. در این معبد که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هند کوچک سنگاپور است مجسمه‌هایی از خدایان هندو مثل ماهالاکشمی، آنجانیار و موروگان نیز دیده می‌شود. صبح‌ها و عصرها هم مراسم عبادت و نیایش در این معبد برگزار می‌شود.

آدرس: سنگاپور 218123، خیابان سرانگون، شماره 397

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 6 عصر تا 9 شب.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

مرکز میراث هند

مرکز میراث هند

مرکز میراث هند در قلب محله هندی ها در سنگاپور قرار دارد. اگر دوست دارید با فرهنگ، میراث و تاریخ جامعه هندی سنگاپور آشنا شوید حتما سری به این مرکز بزنید. مرکز میراث هند پنج گالری دائمی در چهار طبقه دارد که جنبه‌های مختلفی از فرهنگ هند را به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این نمایشگاه‌ها می‌توانید در کارگاه‌ها و فعالیت‌های ویژه این مرکز نیز شرکت کنید و به صورت تعاملی با تاریخ و فرهنگ محله هند کوچک در سنگاپور آشنا شوید. 

آدرس: سنگاپور 209924، خیابان کمپبل ال‌ان، شماره 5

مسجد عبد‌الغفور از جاذبه‌های هند کوچک شهر سنگاپور

مسجد عبدالغفور واقع در محله هندی ها در سنگاپور تلفیقی از سبک معماری جنوب هند، مورها و ویکتوریایی‌ها است. این مسجد بسیار زیبا که در سال 1907 ساخته شده است با طراحی خیره‌کننده و رنگ‌های شاد و زنده‌اش نگاه بازدیدکنندگان را خیره می‌کند. نام 25 پیامبر به خط عربی بر دیوارهای آن نوشته شده است. شیخ عبدالغفور موسس این مسجد و وکیلی اهل جنوب هند بود. اگر گذرتان به هند کوچک سنگاپور افتاد حتما سری هم به این مسجد زیبا بزنید.

آدرس: سنگاپور 209369، خیابان دانلوپ، شماره 41

ساعات بازدید. همه روزه به جز جمعه‌ها از 8 صبح تا 8 شب، جمعه‌ها از 8 صبح تا 12 ظهر و از 2:30 بعدازظهر تا 8 شب.

بهترین مکان‌ها برای خرید در هند کوچک سنگاپور

نمی‌شود به منطقه هند کوچک در سنگاپور بروید و بدون سوغاتی برگردید. این محله زیبا در کنار مکان‌های دیدنی و شگفت‌انگیزش بازارها و مراکز خرید پرجنب‌وجوش زیادی دارد که می‌توانید اجناس و صنایع دستی هندی را در آنها پیدا کنید. 

مرکز خرید آرکِید در هند کوچک سنگاپور

مرکز خرید آرکِید در هند کوچک سنگاپور

مرکز خرید آرکید در قلب محله هندی ها در سنگاپور قرار گرفته است که به خاطر فروش لباس‌ها و سوغاتی‌های هندی شهرت دارد. تمام فروشگاه‌های این مرکز خرید حال و هوای کشور هند را القا می‌کنند و خرید از آنها برای گردشگران خوش‌ذوق مفرح و لذت‌بخش است. در مرکز خرید آرکید از جواهرات گرفته تا منسوجات و لباس‌های هندی و انواع صنایع دستی سنتی را پیدا می‌کنید. رستوران‌های این مرکز خرید هم انواع غذاهای خوشمزه هندی را برای مهمانان خود سرو می‌کنند؛ پس فرصت امتحان کردن یک بشقاب غذای هندی را در هند کوچک سنگاپور از دست ندهید.

آدرس: سنگاپور 217959، خیابان سرانگون، شماره 48

ساعات بازدید: همه روزه از 9 صبح تا 10 شب

مرکز غذا تِکا

بازار محلی تکا که به مرکز غذای تکا نیز شهرت دارد بازاری شلوغ و مملو از غرفه‌های دست‌فروشی است. در این بازارچه دیدنی که در منطقه هند کوچک شهر سنگاپور قرار دارد انواع اجناس از جمله مواد خوراکی تازه و پوشاک به صورت عمده و خرد با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسد. هنگام گشتن در این مرکز خرید فرصت امتحان کردن غذاها و تنقلات هندی و البته چینی را از دست ندهید.

آدرس: سنگاپور، آیا شاپ، تِکا ال‌ان

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا پاسی از شب

سیم لیم اسکوئر

سیم لیم اسکوئر بزرگترین مرکز خرید لوازم الکترونیکی در سنگاپور است. در این مرکز خرید که در محله هند کوچک سنگاپور قرار دارد انواعی خیره‌کننده از محصولات الکترونیکی از جمله تلویزیون، سیستم‌های ویدیویی، تلفن و کامپیوتر به فروش می‌رسد. در مرکز خرید سیم لیم علاوه بر محصولات جدید اجناس دست دوم هم پیدا می‌شود. پس از پیدا کردن جنس مورد نظر خود اگر با فروشنده‌ها چانه بزنید می‌توانید اجناس را با قیمت پایین‌تر نیز خریداری کنید.

آدرس: سنگاپور 188504، خیابان روکر کانال، شماره 1

ساعات بازدید: هر روز از 10 صبح تا 8 شب

مرکز خرید مصطفی در محله هند کوچک سنگاپور

مرکز خرید مصطفی در محله هند کوچک سنگاپور

مرکز خرید مصطفی یکی از بهترین مراکز خرید محله هندی ها در سنگاپور است. از دلایلی که این مرکز خرید را به عنوان بهترین مرکز خرید منطقه هند کوچک سنگاپور معرفی می‌کنیم قیمت مقرون‌به‌صرفه و تنوع زیاد اجناس آن است. این مرکز خرید با سرمایه‌گذاری دو فروشگاه بزرگ ساخته شده و کالاهایی را با نام تجاری مصطفی ارائه می‌دهد. طیف وسیعی از جواهرت، اجناس آسیایی، صنایع دستی، کیف و لباس‌های سنتی در این مرکز خرید به فروش می‌رسد.

آدرس: سنگاپور 207704، خیابان سید الوی، شماره 145، مرکز خرید مصطفی

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 2 بامداد

کلام آخر

هند کوچک سنگاپور به عنوان یکی از پر‌جنب‌وجوش‌ترین مناطق و جاذبه‌های گردشگری این شهر شناخته می‌شود. فضای رنگارنگ و زنده این منطقه هر ساله گردشگران بسیاری را به جذب سنگاپور می‌کند. با قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های این منطقه بخشی از فرهنگ و سنت‌های مردم هند را از نزدیک می‌بینید. بازارچه‌های شلوغ و سرزنده این منطقه را برای خرید سوغاتی فراموش نکنید و در سفر بعدی خود به سنگاپور حتما سری به جاذبه‌های گردشگری و مهم این منطقه بزنید. در این مقاله کوتاه به بعضی از این جاذبه‌ها اشاره کردیم امیدواریم در سفر خود به این شهر زیبا از تماشای دیدنی‌های محله هندی‌ها نهایت لذت را ببرید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران