غذاهای خیابانی کوالالامپور

10تا از غذاهای خیابانی کوالالامپور که هرگز نباید در سفر خود، از دست بدهید

پایتخت مالزی با آسمان‌خراش‌های درخشان و جاذبه‌های طبیعی فراوان خود، بین گردشگران بسیار پرطرفدار است. جالب است بدانید که غذاهای خیابانی کوالالامپور هم درست به‌اندازه جاذبه‌های گردشگری آن، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و طعم خوش این غذاها که به شیوه‌ای کاملا بهداشتی و سالم تهیه می‌شود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و چیزی که متوجه خواهید شد، این است که گاهی حتی برخی از دست‌فروشان کنار خیابان‌ها، غذاهایی به مراتب خوشمزه‌تر و باکیفیت‌تر از بسیاری از رستوران‌های مدرن و مجلل سرو می‌کنند! پس اگر راهی کوالالامپور هستید، فرصت این شکم‌گردی را از خود دریغ نکنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با 10تا از بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور، به‌خوبی آشنا شوید. 

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

ساتی

ساتی یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی کوالالامپور است که حتما باید امتحان کنید. این غذا در واقع نوعی گوشت است که روی چوب بامبو کبابی شده و با سس بادام‌زمینی تند سرو می‌شود. 

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، رستوران جالان الور یان، فیکا بوراندا، ساندر روگایف.

ناسی لمک؛ از بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور

غذاهای خیابانی کوالالامپور

اگر دوست دارید پس از قدم زدن و خرید و یا تفریح در پایتخت زیبای مالزی، یک غذای برنجی معطر مالزیایی میل کنید، ناسی لمک را که در کوالالامپور بسیار پرطرفدار است، از قلم نیندازید. در تهیه این غذا برنج را با شیر نارگیل می‌پزند و با بادام‌زمینی تفت‌داده‌شده، تخم‌مرغ آب‌پز و آنچوی ترد برای‌تان سرو می‌کنند. می‌توانید در کنار ناسی لمک، یک مرغ سوخاری نیز بگیرید و لذت غذای خود را بیشتر کنید. 

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، جالان پیل ناسی لماک، کوکوس سرآشپز فوزی.

روژک

اگر اهل سالاد و غذاهای سبک هستید، روژک را امتحان کنید؛ این غذای سالم و مخلوط مالزیایی، در واقع یک نوع سالاد محلی است که ترکیبی از آناناس، خیار، جیکاما و انبه سبز است. برای تهیه این غذای خیابانی کوالالامپور، ابتدا خمیر را با سس سیاه چسبناکی می‌پوشانند و سپس آن را با زنجبیل و بادام‌زمینی خردشده تزئین می‌کنند. خمیر میگوی شیرین نیز در تهیه این غذا استفاده می‌شود. 

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، جالان پناگا در کامیون روژک.

ناسی کندر

یک نوع غذای مالزیایی دیگر با برنج؛ ناسی کندر از برنج دم‌کرده ساده پخته شده و با کاری سرو می‌شود. از دیگر مواد غذایی همراه ناسی کندر که به خوشمزگی آن می‌افزاید، می‌توان به قلیه ماهی، مرغ سرخ‌شده، میگو و ماهی مرکب سرخ‌شده اشاره کرد که با چاشنی سس، بسیار خوش‌طعم و لذیذ است.

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، پلی ناسی کندر.

ایکان باکار؛ از بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور

غذاهای خیابانی کوالالامپور

اگر غذاهای دریایی را دوست دارید و طعم تند را هم می‌پسندید، خبر خوبی برای‌تان داریم؛ ایکان باکار، از محبوب‌ترین و بهترین غذاهای خیابانی کوالالامپور، در واقع متشکل از ماهی است که در یک برگ موز پیچیده شده و سپس روی آتش ذغال، کبابی می‌شود و بعد با سسی از سیر، لیموترش و فلفل دلمه‌ای خردشده سرو می‌شود.

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، جالان تار در ایکا ناسی کامپور. 

رملی برگر

اگر کودکان‌تان در سفر هوس برگر کرده‌اند، نگران نباشید؛ بهترین نوع آن را می‌توانید در غرفه‌های غذاهای خیابانی کوالالامپور، پیدا کنید. رملی برگر یک نوع غذای خیابانی کوالالامپور و در واقع یک مدل از برگرهاست که از گوشت مرغ یا گاو تهیه می‌شود و یکی از لذیذترین غذاهای پایتخت مالزی به حساب می‌آید. 

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: در همه غرفه‌های غذای کنار جاده‌ها، پیدا می‌شود. 

آسام لاکسا؛ یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای خیابانی کوالالامپور

رشته فرنگی برنج پخته‌شده در آبگوشت ماهی تند یا در کاری شیر نارگیل را آسام لاکسا می‌گویند. موسیر تازه، تکه‌های آناناس و خمیر میگو از مواد اولیه تهیه این غذای محبوب کوالالامپور است.

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، جالان هوجان رحمت در کدای مکانان آه لوی. 

لوک لوک؛ محبوب‎ترین غذای خیابانی کوالالامپور

غذاهای خیابانی کوالالامپور

اگر از محلیان کوالالامپور بپرسید که کدام یک از غذاهای خیابانی کوالالامپور را بیشتر دوست دارند، به احتمال زیاد لوک لوک را نام خواهند برد؛ این غذا در واقع نوعی بیکن و یا سوسیس پنیری است که روی چوب مخصوص به سیخ می‌زنند، داخل یک قابلمه داغ می‌گذارند و می‌پزند. پیشنهاد می‌کنیم این غذای محبوب مالزیایی را حتما در سفرتان، امتحان کنید.

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، جالان پراک پنانگ در پادانگ براون هاوکر. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

باک کوت ته

اگر برای صرف صبحانه و یا وعده شام، غرفه های غذای خیابانی کوالالامپور را انتخاب کردید، یکی از بهترین انواع خوراک‌هایی که می‌توانید برای این وعده‌ها بگیرید و نوش جان کنید، باک کوت ته است که از سبزیجات چینی و برش‌های مختلف گوشت، مثلا فیله، پخته می‌شود. این غذا را به همراه برنج بگیرید و لذت ببرید.

 بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، کلانگ و کپونگ. 

سنتول؛ یکی از انواع غذای خیابانی کوالالامپور

یک غذای متفاوت در غرفه‌های خیابانی کوالالامپور؛ ژله پاندان، یخ و شیر نارگیل خامه‌ای، با رشته فرنگی برنج و شکر خرما را امتحان کنید. این دسر به‌ویژه برای خنک شدن، به‌خصوص وقتی که در بازه زمانی گرم سال در پایتخت مالزی هستید، بسیار مناسب و دلچسب است. 

بهترین منطقه برای پیدا کردن و تهیه این غذا: مالزی، کوالالامپور، جاده پنانگ در غرفه ای‌بی‌سی و آیس‌چندل اه کیونگ. 

سخن پایانی سه کلیک درباره غذاهای خیابانی کوالالامپور

در این مقاله راجع‌به 10تا از غذاهای خیابانی کوالالامپور توضیح دادیم و امیدواریم مفید بوده باشد. اگر به پایتخت مالزی سفر کردید، یادتان باشد که هنگام گرسنگی پس از یک پیاده‌روی طولانی و خرید و یا تفریح مفصل، می‌توانید سراغ غرفه‌های غذا بروید و با گرفتن محبوب‌ترین نوع غذاهای خیابانی، لذت روز خود را تکمیل کنید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید کدام غذای خیابانی کوالالامپور را امتحان کنید؟ برای‌مان بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

سوالات متداول درباره غذاهای خیابانی کوالالامپور

غرفه‌های غذای خیابانی کوالالامپور در چه ساعاتی خدمات خود را ارائه می‌دهند؟ 

غذاهای خیابانی در کوالالامپور از ساعت 6 صبح تا 12 نیمه‌شب، توسط غرفه‌داران در دسترس شما خواهد بود. 

آیا غرفه‌های غذای خیابانی در کوالالامپور، غذاهای گیاهی هم دارد؟

بله. اگر عاشق غذاهای گیاهی هستید یا گیاه‌خوارید، نگران نباشید؛ می‌توانید به‌راحتی غذاهای گیاهی مانند سنتول، برنج با کاری وگان، نودل سبزیجات و همبرگر سبزیجات را از فروشندگان غذاهای خیابانی در کوالالامپور بگیرید و لذت ببرید. 

کدام غرفه‌های غذای خیابانی در پایتخت مالزی، اواخر شب هم باز هستند؟

اگر خواستید در ساعات پایانی شب غذا بخورید، می‌توانید غذای‌تان را از غرفه‌های خیابانی در خیابان‌های گوشه دیوی، جالان الور، ناسی کندر پلیتا و بندر تهیه کنید. 

آیا غرفه های غذاهای خیابانی در کوالالامپور غذاهای دریایی تازه تهیه می‌کنند؟

بله. این غرفه‌ها برای تهیه هر نوعی از غذا، رعایت بهداشت را در اولویت خود قرار می‌دهند و برای غذاهای دریایی خوش‌طعم، بهداشتی و سالم نیز از بهترین مواد اولیه، نظیر ماهی و میگوی تازه، استفاده می‌کنند. 

نظرات کاربران