9 خرداد 1400
کیش

درخت سبز کیش معروف تر است یا درخت خون اژدها؟

وقتی صحبت از سفر به جنوب کشور به خصوص جزیره اسرارآمیز کیش می‌شود، ناخودآگاه به یاد ساحل گردی، تفریحات آبی کیش می‌افتیم. هر چند که شنا، فلای برد و غواصی پر از هیجان و لحظات شیرینی است؛ اما کیش به همین خلاصه نمی شود. آیا شما از جاذبه های خاص دیگر این جزیره خبر دارید؟ بیایید تا شما را به دیدن درختی کهنسال اما سرزنده ببریم که نماد عشق و محبت در جزیره است. قبل از هر چیز حواستان باشد که با خرید بلیط هواپیما کیش آنلاین، دیدن این درخت را در فهرست کارهایی که در تعطیلات کیش باید انجام دهید؛ بگذارید. اگر هم دلیل محکم برای این کار می‌خواهید، بریم تا به شما درخت سبز کیش را بیشتر معرفی کنیم.

رزرو تور کیش

درخت سبز کیش؛ سمبل عشق

درخت سبز کیش

درخت سبز در کیش به عنوان کهنسال ترین درخت انجیر یا به عبارتی لور در منطقه است به گونه ای که قدمت آن به ۵۰۰ الی ۶۰۰ سال می‌رسد‌. درخت لور یکی از گونه های خاص در میان درختان است تا جایی که این درخت ابتدا تنه بوده و با رشد بیشتر ساقه هایی در آن رشد کرده و به طرف زمین آویزان شده اند. این ساقه ها نیز با گذشت زمان در سطح زمین فرو رفته و به تنه تبدیل می شوند. با گذشت 500 سال حتما می توانید حدس بزنید که این تنه به چه عظمت و پهنایی رسیده است.

از تنه که بگذریم به برگ های درخت سبز کیش می رسیم. چیزی که عجیب و زیبا است، شکل قلب مانند این برگ هاست. برگ هایی سرسبز که تمام درخت را پوشانده اند و آن را شبیه به چتر کردند. وجود این برگ ها در کنار میوه های قرمز رنگ و خوشمزه چه چیزی را به شما یادآوری می کند؟ بله، به احتمال زیاد، به همین دلیل است که درخت سبز کیش به به نماد عشق تبدیل شده و مردم با بستن و گره زدن یک تکه پارچه به دنبال برآورده شدن مراد دلشان هستند. البته خبرها حاکی از ان است که به دلیل حفظ طول عمر و از آن مهمتر سلامتی این درخت، دیگر اجازه بستن و گره زدن پارچه وجود ندارد. اما هنوز هم، این درخت خیلی محبوب و دوست داشتنی است.  

درخت سبز کیش از کجا آمد؟

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد، درخت سبز جزیره کیش نوعی درخت انجیر است که ویژگی های منحصر به فردی را داراست. این نوع درختان در دوره ایلخانیان و تیموریان به این جزایر آورده شدند. درختان لور را می توان به وفور در جای جای جزیره های قشم و کیش مشاهده کرد اما درخت سبز معروف کیش، به دلیل قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله خود بیش از بقیه درختان نام خود را بر سر زبان ها انداخته است.

درخت سبز کیش از کشورهای چین و هند وارد این جزیره شد و با گذشت زمان و به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارد سریع رشد کرده و روز به روز به قدمت و ضخامت آن افزوده شد.

محوطه درخت سبز کیش چطوری است؟

محوطه درخت سبز کیش

تنها درخت سبز نیست که گردشگران را به بازدید از این منطقه وا می دارد بلکه عوامل متعددی دست به دست هم داده اند تا منطقه این درخت را معروف کرده و باعث جلب توجه گردشگران شود.

درخت سبز در قلب پارکی زیبا و وسیع قرار گرفته که یکی از موارد تاثیرگذار بر میزان بازدیدکنندگان آن به شمار می‌رود. این پارک سرسبز با درختان سربه فلک کشیده و آلاچیق های زیبا و امکانات کامل به محلی دلنشین برای دورهمی و پیک نیک تبدیل شده و خیلی ها بعد از تماشای درخت لور یا انجیر برای استراحت و در محوطه این پارک می‌نشینند.

آیا باید برای دیدنی این درخت هزینه بدهیم؟

بازدید از درخت سبز کیش رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست. همین مورد و زیبایی خود این درخت باعث شده تا گردشگران زیادی برای دیدنش به این نقطه از جزیره کیش بیایند. فقط در هنگام بازدید به قدمت آن توجه کنید، چراکه وظیفه همه ما است تا از این گنجینه طبیعی حفاظت کنیم.

راستی، در ایام تعطیلات به خصوص عید نوروز جشنوراه های جذاب زیادی همراه با موسیقی و و برنامه های مختلف سرگرمی در کنار این درخت برگزار می‌شود. پس رزرو بلیط هواپیما تهران کیش را به نوروز موکول کنید تا از دیدن این برنامه ها هم لذت ببرید.

دسترسی به درخت سبز کیش

یکی از اصلی ترین مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، دسترسی به درخت سبز است چرا که در ابتدا بهتر است با تمامی راه ها آشنایی داشته و در نهایت بهترین روش را انتخاب نمایید. در صورتی که خودرو شخصی برای خود اجاره کنید سفر آسان تری هم خواهید داشت. برای رسیدن به پارک و درخت سبز باید از میدان المپیک به سمت میدان حریره حرکت کرده و سپس در خیابان درخت سبز به دنبال پارک زیبا باشید.

جاهای دیدنی اطراف درخت سبز کیش

شهر باستانی حریره

درخت سبز کیش در منطقه ای مهم از نظر گردشگری قرار گرفته است چرا که دو جاذبه مهم که از جاهای دیدنی کیش هستند را می توانید در اطراف درخت سبز مشاهده و از آنها دیدن کنید.

شهر باستانی حریره در مجاورت این درخت واقع شده که از اهمیت ویژه تاریخی برخوردار است، آب انبار کیش نیز یکی دیگر از دیدنی های تاریخی آن به شمار می‌رود به همین دلیل گشتن و بازدید از این منطقه برای تاریخ دوستان و باستان شناسان بهترین انتخاب خواهد بود.

پاسپورت دومینیکا

تفریحات در محوطه درخت سبز جزیره کیش

در پارک درخت سبز کیش می توانید از امکانات مختلفی برای تفریح و خوشگذرانی خود استفاده نمایید.چنانچه به دنبال امتحان غذاهای کبابی باشید می توانید از باربیکیو های تعبیه شده در جلو آلاچیق ها برای منقل استفاده کرده و دود و دم حسابی پخت غذا به راه بیندازید.

رستوران پارک به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرایی از مشتریان بوده و نمازخانه و سرویس بهداشتی در تمامی ساعات به روی مسافران باز است. مسیر پیاده روی مخصوص نیز در پارک در نظر گرفته شده که می‌توانید به همراه خانواده خود در این مسیر مشغول به قدم زدن شوید‌. گرفتن عکس در اطراف درخت سبز را نیز به هیچ وجه فراموش نکنید چرا که تنه درخت سبز جزیره کیش زیبایی منحصر به فردی داشته و می تواند یک خاطره خوش را برایتان به قاب تصویر بکشد.

بهترین زمان بازدید از درخت سبز کیش چه موقع است؟

کیش در منطقه ای گرمسیری قرار گرفته و به همین دلیل معمولا دمای هوای آن بالا خواهد بود. فصل بهار آغاز گرم شدن آب و هوا در کیش است و در اواخر این فصل کمتر کسی جرات سفر به این جزیره را خواهد داشت. فصل تابستان نیز شرایط همانگونه بوده و میزان گردشگران جزیره کیش بسیار کاهش می یابد. با نزدیک شدن به فصل پاییز دمای هوا کاهش یافته و شرایط مناسب تری بر شهر حاکم خواهد شد و به همین دلیل می توانید سفری بدون مشکل به کیش داشته باشید. در فصل زمستان نیز دمای هوا مناسب است و تنها شب هنگام بادهای خنک می وزد.

بنابراین، بهترین زمان سفر به کیش و بازدید از درخت سبز جزیره نیز مربوط به اوایل فصل بهار است چرا که در این مواقع، علاوه بر هوای مناسب درخت سبز تر بوده و جلوه زیبایی نیز خواهد داشت. آسوده ترین راه سفر به جزیره کیش از طریق پرواز میباشد،هرچند میتوانید از طریق راه های زمینی نیز به این جزیره سفر کنید،اما پیشنهاد ما رزرو تور کیش و یا سفر هوایی به کیش می باشد.

آشنایی با 5 درخت معروف دیگر در جهان!

همانطور که میدانید درخت سبز کیش با آن برگ های قلبی شکل اش، نمادی برای عشق است و محلی ها اغتقاد دارند تا در کنار این درخت، آرزوها برآورده می شوند! اما در جهان درخت های معروف دیگری نیز هستند که خوب است درباره آن ها هم بخوانید:

درخت تنره یا همان درخت تنها!

درخت تنره که قبلاً به عنوان “منزوی ترین درخت جهان” شناخته می شد، به شعاع 250 مایلی در صحرای صحرای نیجر به تنهایی ایستاده بود. در سال 1973، یک راننده مست درخت را زیر گرفت و باعث شد که تنه آن شکسته شود. این درخت مورد علاقه مردم محلی بوده و اکنون بقایای آن را می توان در مقبره ای در موزه ملی نیجر در نیامی یافت.

درخت رابین هود!

اعتقاد بر این است که بلوط بزرگ که در قلب جنگل شروود در ناتینگهام انگلستان قرار دارد، درختی است که زمانی رابین هود در آن پناه گرفته است. سن این بلوط انگلیسی بین 800 تا 1000 سال بوده و در سال 2014، به عنوان “درخت سال انگلستان” انتخاب شد.

به نظرتان درخت سبز کیش، مأمن رابین هود ایرانی بوده است؟

درخت اژدها یا درخت خون آشام!

درخت اژدها یا درخت خون آشام!

درخت خون اژدهای بدون شک شناخته شده ترین و منحصر به فرد ترین گیاهی است که در جزیره سوکوترا قرار دارد. داشتن ظاهر بسیار عجیب این درخت که تقریباً می توانید آن را با یک چتر معکوس مقایسه کنید، این موجود را قادر می سازد تا در شرایط آب و هوایی مختلف زنده بماند. جالب است بدانید که نام آن یعنی “خون اژدها” از رزین آن گرفته شده است که به رنگ قرمز تیره است.

درخت زندگی!

درخت زندگی به دلیل اینکه تنها موجود زنده سبز رنگی است که در قلب صحرای گرم و منزوی بحرین قرار دارد، مشهور است. همچنین اعتقاد بر این است که این درخت بین 400 تا 500 سال سن دارد. برخی از مردم محلی معتقد هستند که این درخت همان درختی است که در باغ عدن آمده شده است!

اگر به درختان غلاقه دارید؛ بعد از ملاقات با درخت سبز کیش، درخت زندگی را در اولویت دوم قرار بدهید!

سروهای خدا..

سروهای خدا یک جنگل نه چندان بزرگ با تقریباً 400 درخت سبز سرو لبنانی است که در کوه‌های شمال لبنان واقع شده‌اند. این درختان، بازماندگان جنگل های وسیع سروهای لبنان هستند که در زمان های قدیم در این منطقه وجود داشته است. این درختان به این دلیل معروف هستند که حدود 70 بار در کتاب مقدس از آنها نام برده شده است. پادشاه سلیمان از اینها برای ساختن اولین معبد اورشلیم استفاده کرد و مصریان در دوران باستان از آن به عنوان رزین برای مومیایی کردن استفاده کردند.

در آخر

سفر به کیش بیشتر از آنچه که فکرش را کنید؛ هیجان انگیز و لذت بخش است. در اینجا می توانید در موزه مردم شناسی فرهنگ و اصالت این مردم را از نزدیک لمس کنید یا به دیدن جاذبه های ارزشمند و تاریخی آن مانند درخت سبز کیش بروید. اگر هم هیجان و آدرنالین را دوست دارید که کیش بهشت این تفریحات است. خلاصه کنیم از این جزیره هر سلیقه ای با لبخند خارج و از پرداخت هزینه و قیمت بلیط هواپیما کیش راضی خواهد بود.

نظرات کاربران