استانبول در مهر ماه 2023

استانبول در مهر ماه؛ تلفیق هنر، تاریخ و طبیعت پاییزی

سفر به استانبول در مهر ماه بهترین زمان خواهد بود. چرا؟ مسلما یکی از زمان‌های مناسب برای دیدن جذابیت‌های بهترین شهر ترکیه آن هم در آب و هوای خوب، اوایل فصل پاییز یا همان مهر ماه است. هوا هنوز گرمای تابستان را دارد، ولی نه به آن شدت، از طرفی حال و هوای خیابان‌ها و بوی پاییز هم حس‌وحال خوبی از گشت و گذار در شهر را برای شما خلق می‌کند. اگر هنوز نمی‌دانید که در مهر ماه استانبول باید چکار کنید و چطوری برنامه‌ریزی سفرتان را انجام دهید. بیایید تا کمی در این باره برای شما توضیح دهیم.

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

آب و هوای استانبول در مهر ماه

آب و هوا این شهر در مهر ماه معتدل است. اگر به لحاظ دمایی بخواهیم توضیح بدهیم، به طور متوسط 19 درجه سانتیگراد (66 درجه فارنهایت) و متوسط پایین آن 9 درجه سانتیگراد (48 درجه فارنهایت) است. خورشید به طور متوسط حدود 6 ساعت در روز می‌تابد. حتی در برخی مواقع می‌توان انتظار بارش باران را داشت. به طوری که حدود یک سوم ماه باران می‌بارد.

در ماه مهر در استانبول چه کنیم؟

در ماه مهر در استانبول چه کنیم؟

هنگامی که در ماه مهر از استانبول بازدید می‌کنید، از نسیم خنک و آب و هوای عالی شگفت‌زده خواهید شد. فقط کافی است تا از مناظر پاییزی و طعم این شهر پر جنب‌وجوش اوراسیای جهانی در این ماه لذت ببرید. فقط همانطور که گوهر اروپا و آسیا، استانبول را کشف می‌کنید، کارهای زیر می‌توانید انجام دهید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

عصرها قدم بزنید

استانبول در ماه مهر را می‌توان بهترین زمان برای سفر توصیف کرد! هوا نسبتا معتدل است و حس و حال پاییز حالتان را خوب می‌کند. نسیم عصرگاهی تقریباً برای قدم زدن عصرانه در سواحل این شهر شگفت انگیز بسیار مناسب است. می توانید برای قدم زدن به منطقه اورتاکوی یا بندر امینونو بروید!

از طبیعت در حال تغییر لذت ببرید

در شهر توریستی ترکیه در مهر ماه همه چیز زرد طلایی می‌شود! درختان هنوز پر از برگ هستند، اما شروع به زرد و نارنجی شدن کرده‌اند. از چند پارک دیدن کنید و شاهد تغییر طبیعت باشید. به عنوان مثال، پارک گلهانه (Gülhane) یکی از بهترین مقاصد برای فصل پاییز است.

به سراغ تور قایق بروید

تور قایق یکی دیگر از کارهایی است که باید در مهر ماه در این شهر انجام ‌شود. تورها با قیمت و شکل‌های مختلفی برگزار می‌شوند که می‌توانید بسته به بودجه خود یکی را انتخاب کنید. ولی توصیه ما تور قایق مهتابی است که شما را در تاریکی شب بروی آب زیر نور ماه می‌برد. منظره‌ای که باید در این ماه حتما از نزدیک ببینید.

بخوانید: بهترین سینماهای استانبول؛ سالن ها، هزینه و نکات مهم

جشنواره های استانبول در مهر ماه

جشنواره های استانبول در مهر ماه

در طول اقامت خود در استانبول در مهر ماه، جشنواره‌ها را حتما دنبال کنید. این ماه معمولاً با جشنواره‌ها و کنسرت‌های مختلفی همراه است. امسال نیز، “Beyoğlu Kültür Yolu” یک برنامه جشنواره شگفت انگیز با رویدادهای زیادی در هر روز این ماه برنامه برگزار می‌کند. این رویدادها از کنسرت تا تئاتر، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های متنوع دیگر را شامل خواهد شد.

در سفر به استانبول در مهر ماه چی بخوریم؟

یکی دیگر از کارهایی که در مهر ماه در استانبول باید انجام داد، امتحان غذاهای مختلف است. چو در این موقع از سال، مجموعه‌ای بی‌نظیر و خوشمزه از غذاها و نوشیدنی‌ها در سراسر استانبول یافت می‌شود. از آب میوه تازه گرفته تا شاه بلوط و ماهی بریان شده، استانبول برای همه‌ی ذائقه‌ها چیزهایی دارد.

آب میوه های تازه

در ماه مهر حتماً باید آب میوه‌های تازه را در استانبول بچشید، هم انرژی و سلامتی خود را حفظ می‌کنید و هم طعم این نوشیدنی‌های خوشمزه را در سفرتان خواهید چشید.

آب میوه یکی از بهترین طعم‌ها در استانبول است. در دکه‌ها و مغازه‌های کنار جاده‌ای تازه فشرده و گرفته خواهد شد تا به جانتان بنشیند و بتوانید به گشت و گذارتان ادامه دهید. حتی می‌توانید این غرفه‌ها را در ایستگاه‌های مترو نیز پیدا کنید. فقط کافی است تا میوه خود را انتخاب کنید و آب آن را درست در مقابل چشمان خود ببینید. باید بگوییم این غرفه‌ها با میوه‌های رنگین‌کمان‌شان جشنی برای چشم‌هاست! میوه‌ها فقط به انار، پرتقال، هویج، آناناس، سیب، لیمو محدود نمی‌شوند و هر چیزی که هوس کنید را دارند.

بخوانید: در خیابان بغداد استانبول چه خبر است؟ به همراه پیشنهادات افراد محلی!

شاه بلوط برشته

شاه بلوط برشته

استانبول شهری با سلیقه‌های مختلف است. اگر به استانبول در مهر ماه سفر می‌کنید، فرصت لذت بردن از شاه بلوط برشته را از دست ندهید. این خرواکی خوشمزه و جدید توسط افرادی که آن‌ها را روی منقلهای زغال سنگ کباب می‌کنند در چرخ دستی فروخته می‌شوند. می‌توانید شله بلوط برشته را در ورودی پارک گلهانه و همچنین فروشندگانی که ذرت برشته می‌فروشند، پیدا کنید.

بخوانید: زیبایی معماری مسجد شاهزاده مصطفی استانبول را دست کم نگیرید!

ماهی (با نمای شگفت انگیز بسفر)

هنگام بازدید از استانبول در مهر ماه، یکی از نمادین‌ترین و اصلی‌ترین غذاهایی که باید امتحان کنید، ماهی است. ما مکان‌های زیر را برای لذت بردن از این تجربه توصیه می‌کنیم.

منطقه امینونو به دلیل ماهی و نان خود مشهور است. خوردن ماهی و غذاهای دریایی در سواحل بسفر با تماشای عبور قایق‌ها تجربه‌ای فراموش نشدنی است. همچنین، Taka Balık در منطقه Yenikoy دارای منظره شگفت‌انگیز بسفر همراه با ماهی‌های خوشمزه است. نکته آخر اینکه می‌توانید از این طعم در منطقه بیکوز نیز لذت ببرید. فقط یکی از نزدیک‌ترین‌ها به خود را انتخاب کنید!

مکان های دیدنی استانبول در مهر ماه

در مهر ماه در استانبول، می‌توانید از تمام مکان‌های مهم مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی دیدن کنید. اما در این وبلاگ، ما از این مقاصد فراتر می‌رویم و کارهای و مقاصد منحصربه‌فردی را در استانبول به شما توصیه خواهیم کرد.

بخوانید: مسجد فاتح استانبول؛ مسجدی با معماری بیزانسی!

پارک گلهانه

پارک گلهانه

اینجا اولین جایی است که در سفرتان به استانبول در مهر ماه باید ببینید. اینجا یک مکان عالی برای استراحت پس از یک روز شلوغ از گشت‌و‌گذار است. البته نه فقط برای گردشگران، بلکه به محض ورود نیز متوجه خواهید شد که این پارک در بین محلی‌ها هم چقدر طرفدار دارد. به هر حال، پارک گلهانه آن هم در ابتدای پاییز بهشتی وصف‌نشدنی با حس و حالی فوق‌العاده دوست داشتنی خواهد بود. 

می‌توان در پارک قدم زد و از ریزش برگ‌هایی که مانند فرشی رنگارنگ توسط مادر طبیعت است، لذت برد. ریزش برگ‌ها و درختان زیبا سفر شما را خاطره انگیز می‌کند! در ورودی پارک هم می‌توانید شاه بلوط برشته شده از دست فروشان بخورید. ناگفته نماند که این شاه بلوط برشته شده نماد پاییز و زمستان استانبول است.

پارک یلدیز

اگر می‌خواهید بدانید که در مهر ماه استانبول چه کاری انجام دهید، این برای شماست! اوایل پاییز زمان ایده آلی برای بازدید از پارک یلدیز استانبول است. این پارک محیطی آرام برای قدم زدن دارد و از طرفی مکان‌های زیادی در آن تعبیه شده که می‌توانید در آنجا بنشینید و استراحت کنید.

منظره تنگه بسفر در این زمان از سال بسیار زیبا است، آن را از دست ندهید!

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

جزایر پرنسس

جزایر پرنسس

یکی از مکان‌های دیدنی استانبول در مهر ماه، جزایر پرنسس است. در این زمان از سال، از جمعیت کاسته می‌شود و شما فرصتی خواهید داشت که با سر و صدای کمتری جزایر را بگردید. جزایر پرنسس در مجموع از 9 جزیره تشکیل شده است. آن‌ها Büyükada، Yassıada، Kınalıada، Heybeliada، Sedef Adası، Burgazada، Sivriada، Tavşan Adası و Kaşık Adası هستند. بزرگ‌ترین جزایر به ترتیب Büyükada و Heybeliada هستند. فقط ما به شما توصیه می‌کنیم تمام روز خود را صرف کنید تا بتوانید از جزیره‌ها لذت بیشتری ببرید.

چگونه به آنجا برسیم

می‌توانید با کشتی به آنجا برسید.

کشتی ابتدا در Kınalıada، Burgazada و Heybeliada توقف می‌کند. بالاخره به بیوک آدا می‌رسد. البته می‌توانید با کشتی از Bostancı، Kadıköy، Eminönü یا بشیکتاش نیز استفاده کنید.

تاریخ های مهم استانبول در مهر ماه

  • 28 اکتبر – شب روز جمهوری – نیم روز تعطیل
  • 29 اکتبر – روز جمهوری – یک روز تعطیل

رویدادهای خاصی برای روز جمهوری برگزار می‌شود. حتما آن‌ها را بررسی کنید تا در مهر ماه از وقت خود در استانبول لذت ببرید. در شب تعطیلات ملی می‌توانید آتش بازی بر فراز تنگه بسفر را تماشا کنید. همچنین، ممکن است تورهای ویژه قایق در شب برای این تعطیلات ملی وجود داشته باشند. فقط حواستان باشد که برخی از جاده‌ها ممکن است به دلیل برنامه‌ها بسته شوند.

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

خلاصه کلام سه کلیک در مورد مهرماه استانبول

سفر به استانبول در مهر ماه بهترین زمان خواهد بود. از شلوغی گردشگران کاسته خواهد شد و آب وهوا نیز بهترین حالت خود را ارائه می‌دهد. پس برای یک سفر عالی از الان شروع به برنامه‌ریزی کنید.

نظرات کاربران