25 خرداد 1400
راهنمای سفر

معرفی شرکت هواپیمایی الاتحاد

شرکت هواپیمایی الاتحاد یکی از بهترین ایرلاین‌های جهان و خاورمیانه است که مقر اصلی آن در شهر ابوظبی قرار دارد. در ادامه نوع خدمات و سپس ویژگی‌های این ایرلاین را به شما معرفی می‌کنیم تا هرگاه برای پروازهای خارجی خود به پروازهای هواپیمایی الاتحاد برخورد کردید، از کیفیت خدمات و پروازهای آن اطمینان داشته باشید.
این در حالی است که بسیاری از ایرلاین‌های دیگر ناحیه خاورمیانه از کیفیت متوسط برخوردار هستند. پس با سه‌کلیک همراه باشید تا یک ناوگان هوایی فوق‌العاده را به شما معرفی کنیم که رضایت خاطر مسافران در اولویت فعالیت‌های آن قرار دارد.

ناوگان هواپیمایی الاتحاد

همانطور که اشاره کردیم، ناوگان هوایی الاتحاد که به آن ناوگان هواپیمایی الاتحاد هم گفته می‌شود، یکی از بهتری ایرلاین‌های جهان است. در رده‌بندی بهترین ایرلاین‌های جهان که توسط سایت «Worldairlineawards» انجام شده، هواپیمایی الاتحاد در مقام ششم قرار داشته و ششمین ایرلاین جهان از نظر کیفیت خدمات و امنیت پرواز بوده است.

این ایرلاین متعلق به کشور امارات متحده‌ی عربی است که در سال 2003 راه‌اندازی شد و توانست در مدت‌زمانی اندک به یکی از باکیفیت‌ترین ایرلاین‌های جهان تبدیل شود. هواپیمایی الاتحاد در طول سالیان فعالیت خود، همواره در پی این بوده تا هربار بیشتر از پیش ناوگان خود را تجهیز کرده و خدمات خود را نیز گسترش دهد.
قطب اصلی هواپیمایی الاتحاد، فرودگاه ابوظبی در شهر ابوظبی امارات است.

ناوگان هواپیمایی الاتحاد به‌صورت کلی به 90 مقصد از 56 کشور جهان پرواز دارد. این ناوگان در سال 2015، بیش از 14 میلیون مسافر را بین نقاط مختلف دنیا جابه‌جا کرده و یکی از ایرلاین‌های شلوغ و بسیار محبوب در بین مسافران محسوب می‌شود. این ناوگان از بهترین هواپیماهای روز دنیا در ناوگان خود بهره می‌گیرد که در ادامه لیست هواپیماهای آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

لیست ناوگان هوایی الاتحاد

در حال حاضر شرکت هواپیمایی الاتحاد، دارای 122 فروند هواپیمای سرحال از برندهای «ایرباس» و «بوئینگ» است و در صدد است تا نزدیک به همین تعداد هواپیما را نیز به ناوگان خود اضافه کند. اگر بخواهیم لیستی از هواپیماهای ناوگان هوایی الاتحاد را ارائه کنیم، این لیست به قرار زیر خواهد بود:

  • تعداد 2 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۱۹»
  • تعداد 23 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۲۰»
  • تعداد 10 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۲۱»
  • تعداد 29 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۳۰»
  • تعداد 10 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۸۰»
  • تعداد 29 فروند هواپیمای «بوئینگ ۷۷۷»
  • تعداد 19 فروند هواپیمای «بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر»

هواپیماهای نامبرده در حال حاضر جزو خطوط هوایی فعال شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات هستند که در لیست هواپیماهای مرغوب و باکیفیت به حساب می‌آیند. ناوگان هوایی الاتحاد با اقتدار از سه کلاس پروازی بهره می‌گیرد که در ادامه کلاس‌های پروازی این ناوگان را نیز بررسی خواهیم کرد.

کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی الاتحاد

شرکت هواپیمایی اتحاد دارای سه کلاس پروازی فرست، بیزینس و اکونومی است که ویژگی‌های هریک از کلاس‌های پروازی این ناگان به قرار زیر است:

پروازهای فرست کلاس «First class»

پروازهای فرست کلاس به پروازهای «درجه یک» مشهور هستند که در آن‌ها از بالاترین امکانات پروازی بهره می‌گیرند. در پروازهای فرست کلاس هواپیمایی الاتحاد، فضایی بزرگ و راحت برای تک تک مسافران فراهم می‌شود که می‌توانند آن را اختصاصی کرده و با بستن در‌های خود، آن را به یک اتاق خصوصی تبدیل کنند.
فضای داخلی پروازهای فرست، شبیه به یک هتل پنج ستاره است که غذاها، صندلی‌های چرمی و تمام امکانات موجود در آن از بالاترین درجه کیفیت برخوردارند و مدت زمان بودن در هواپیما را به بیش از یک سفر هوایی کوتاه تبدیل می‌کنند.

مسافران فرست کلاس می‌توانند در طول سفر، برنامه‌ها و فیلم‌های موردعلاقه خود را از دریچه تلویزیون‌های 24 اینچی اختصاصی تماشا کنند. همچنین مسافران در طول پرواز می‌توانند از منوی متنوع غذاهای این کلاس پروازی، غذای موردعلاقه خود را سفارش دهند.
به هرحال کلیه امکانات پروازی فرست کلاس‌های هواپیمایی الاتحاد در حد اعلی قرار دارد.

پروازهای بیزینس کلاس الاتحاد «Business class»

پروازهای بیزینس کلاس به پروازهای سطح تجاری مشهور هستند و یک سطح پایین‌تر از فرست کلاس قرار دارند. کلاس پروازی بیزینس در هواپیمایی الاتحاد با استفاده از هواپیماهای ایرباس ای ۳۸۰ و بوئینگ ۷۸۷ انجام می‌شود که جزو هواپیماهای بزرگ این ناوگان هوایی به حساب می‌آیند.

در پروازهای بیزینس کلاس الاتحاد مسافران می‌توانند فیلم‌های موردعلاقه خود را تماشا کنند یا از طریق هدست‌های نویزگیر و مانیتورهای 10 – 18 اینچی لمسی به گوش کردن موسیقی یا بازی کردن مشغول شوند. فضای داخلی و منوی غذایی این کلاس پروازی در هواپیمایی اتحاد با بیزینس کلاس دیگر ناوگان‌ها تفاوت دارد و با کیفیت بالاتری ارائه می‌شود.

به طوری که فضای داخل کابین و منوی غذایی این کلاس پروازی شبیه به فضا و منوی رستوران‌های بزرگ و مجلل است. همچنین کیت‌های پروازی شامل چشم‌بند، لوازم بهداشتی، جوراب و… به مسافران داده می‌شود.

پروازهای اکونومی کلاس الاتحاد «Economy class»

کلاس‌های اکونومی به کلاس درجه اقتصادی مشهور هستند و سطح آن‌ها پایین‌تر از کلاس‌های فرست و بیزینس است. اما کلاس اکونومی نیز در هواپیمایی الاتحاد با کیفیت مطلوب ارائه می‌شود. به طوری که صندلی‌های راحت به همراه پتوهای پشمی و بالش‌های نرم در پروازهای طولانی برای هر مسافر در نظر گرفته می‌شود.
همچنین مسافران می‌توانند در طول پروازهای اکونومی الاتحاد، از دریچه مونیتورهای 11 اینچ لمسی روبروی خود به تماشای برنامه‌های موردعلاقه خود بپردازند.

کیت‌های پزشکی در پروازهای اکونومی الاتحاد با پرداخت هزینه به مسافران داده می‌شود که در آن‌ها لوازم ضروری سفر مانند مسواک، خمیر دندان و … قرار دارد.
صندلی‌های هوشمند هواپیماهای الاتحاد برای افراد با هر قد قابل تنظیم هستند و مسافران به راحتی می‌توانند تا رسیدن به مقصد روی صندلی‌های خود جای بگیرند.

سایر ویژگی‌های ناوگان هواپیمایی الاتحاد

یکی از بارزترین ویژگی‌های هواپیمایی الاتحاد، منوی غذایی گسترده آن است که مسافران می‌توانند تا 24 ساعت قبل از پرواز به سایت الاتحاد مراجعه کرده و غذاهای مخصوص و رژیمی خود را سفارش دهند.
معمولاً مسافران این کار را همراه با رزرو بلیط از طریق سایت انجام می‌دهند.

همچنین افرادی که بیماری خاص دارد، می‌توانند غذای مخصوص به بیماری خود را سفارش دهند. با توجه به اینکه ناوگان اتحاد از یک کشور اسلامی است، غذاهای آن همگی حلال هستند و مسلمانان نیز با خیال راحت می‌توانند از سرویس‌های غذایی خاص این ناوگان استفاده کنند. اگر با این شرکت هواپیمایی در به سفر رفته‌اید می‌توانید تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران