حقایق جالب درباره آرژنتین

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ دینی در ستایش ستاره فوتبال

در سال 2019 آرژانتین بیشترین تعداد گردشگر بین‌المللی را در بین کشورهای آمریکای جنوبی به خود اختصاص داد. دلایل کسب این عنوان برای آرژانتین شامل فرهنگ جالب، مناظر خیره‌کننده و از همه مهم‌تر مردمان خون‌گرم و مهمان‌نواز آرژانتین است. باید بگوییم که آرژانتین بیشتر از هر کشوری دیگری حقایق جالبی را در خاک خود پرورانده است. این مسائل بیشتر گردشگران را به این کشور پر از هیجان می‌کشاند. اگر جزو کسانی هستید که به دنبال حقایق جالب درباره آرژنتین می‌گردند، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از گنجینه‌های پنهان این کشور برای شما پرده برداریم.

تور اروپا

آیا می‌دانستید که آرژانتین یکی از جذاب‌ترین تاریخ‌های ریاست‌جمهوری را در بین هر کشوری در جهان دارد؟ یا این که صنعت انیمیشن‌سازی این کشور به بیش از 100 سال پیش باز می‌گردد؟ ما در این مقاله تمام حقایق جالب درباره آرژانتین را به شما بگوییم. پس برای یک سفر پر از هیجان آماده شوید.

خرید بلیط هواپیما به راحتی !

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ یربا ماته نوشیدنی ملی این کشور است. 

حقایق جالب درباره آرژنتین

یکی از حقایق جالب درباره آرژانتین نوشیدنی ملی این کشور است؛ یربا ماته. این نوشیدنی‌ داغ و پر از کافئین است. یربا ماته از برگ‌های سبز درخت ماته تهیه می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی اول برگ‌ها درخت را می‌چینند، خرد می‌کنند و سپس خشک می‌کنند. برگ‌های خشک‌شده را به آب جوش اضافه می‌کنند و می‌نوشند. این نوشیدنی طعمی تلخ و کمی خاکی دارد. 

نوشیدنی سرشار از انرژی ماته برای بالابردن تمرکز نیز استفاده می‌شود. این نوشیدنی پیوندی جدانشدنی با فرهنگ و مردم محلی این کشور بسته است. یکی از فرهنگ‌های مهم در آرژانتین نوشیدن ماته به صورت دسته‌جمعی و گروهی است. اگر به آرژانتین سفر کردید، حتما این نوشیدنی را تست کنید.

 مذهب خاص مارادونا؛ قهرمان ملی آرژانتین 

آرژانتینی‌ها از وسواسی‌ترین هواداران فوتبال روی کره زمین هستند. می‌دانستید که آرژانتینی‌ها دینی دارند که به اسطوره بزرگ ورزشی دیه‌گو مارادونا تقدیم شده است؟ یکی از حقایق جالب درباره آرژانتین مذهب خاصی است که به این ورزشکار بزرگ تقدیم شده است. کلیسای مارادونیا در روزاریو در سال 1998 تاسیس شد. این کلیسا دین و برداشت طنز خود را از 10 اعتقاد و فرمان مارادونا دارد. یکی از جذاب‌ترین این عقاید توپ هرگز خاک نمی‌شود است. این دین امروز، حدود 120000 دنبال کننده جهانی دارد و یکی از حقایق جالب درباره آرژانتین است.

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ آرژانتین‌ها از اروپا آمدند

آرژانتین‌ها از اروپا آمدند

آرژانتین و به‌ویژه پایتخت آن بوینس‌آیرس، اغلب به‌عنوان تلفیقی از تأثیرات فرهنگ اروپایی و بومی توصیف می‌شود. شاید با شنیدن این مسئله که 97 درصد از آرژانتینی‌ها از اروپایی می‌آیند، تعجب کنید. یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین اروپایی‌تبار بودن مردمان این کشور است.

برجسته‌ترین گروه قومی در آرژانتین ایتالیایی‌ها هستند و پس از آن اسپانیایی‌ها. اگرچه بسیاری دیگر از جمله آفریقایی-آرژانتینی‌ها و گروه‌های کوچکی از بومیان آمریکایی در این کشور زندگی می‌کنند، اما بیشتر جامعه این کشور را اروپاییان تشکیل می‌دهد.

آرژانتین دارای بلندترین و کوتاه‌ترین نقاط در نیمکره جنوبی است

یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین موقعیت جغرافیایی این کشور است. آرژانتین مرتفع‌ترین و کم ارتفاع‌ترین نقاط در نیمکره جنوبی را شامل می‌شود. بلندترین نقطه متعلق به کوه‌های آند است. قله‌های مرگبار آند کوه آکونکاگوا (بلندترین کوه جهان خارج از آسیا) به ارتفاع 6692 متر بلندترین نقطه جهان به جز آسیا است. بلندترین نقطه جهان در کنار کم‌ ارتفاع‌ترین نقطه در این کشور خودنمایی می‌کند. کوتاه‌ترین نقطه در دریاچه نمک لاگونا دل در عمق 105 متری از سطح دریا قرار دارد.

این واقعیت عجیب تنوع قابل‌توجه اکوسیستم‌های آرژانتین را به رخ گردشگران می‌کشد. از یخچال‌های یخی پاتاگونیا و آبشارهای پرآب گرفته تا بیابان‌های وسیع و دره‌های ماسه‌سنگ غیرمعمول، مناظر غنی این کشور وسیع جاذبه‌ای مهم برای بسیاری از گردشگران است.

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ فرهنگ گائوچو هنوز زنده و پابرجا است

حقایق جالب درباره آرژنتین

گائوچو‌ها، سوارکاران عشایری شجاع و ماهر اهل آرژانتین بودند. گائوچو در آرژانتین و اروگوئه یک نماد ملی و در شیلی و جنوب برزیل نیز یک نماد فرهنگی قوی است. این سنت بیش از یک قرن و نیم است که در بطن فرهنگ آرژانتینی‌ها ریشه دوانده.

این اقوام در اواسط قرن هجدهم و نوزدهم هنگام نقل ‌مکان رشد کردند و فرهنگ و رسومات خود را در تمام آرژانتین پرورش دادند. سنت گائوچو در روستا‌ها و مناطق دور از شهر زنده مانده است. سنت و فرهنگ گائوچو یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین است که می‌توانید با رفتن به روستا‌های اطراف نشانه‌هایی از آن را ببینید.

آرژانتینی‌ها خیلی دیر غذا می‌خورند

به نظر شما معقول‌ترین زمان برای خوردن شام چه ساعتی است؟ ساعت 6 بعدازظهر؟ شاید ساعت 7 بعد از ظهر؟ برای اکثر آرژانتینی‌ها ساعت مناسب برای خوردن شام ساعت 10 شب است. این اطلاعات مهمی برای گردشگران است؛ زیرا اکثر رستوران‌ها تا ساعت 9 شب شام را سرو نمی‌کنند. البته این عادت آرژانتینی‌ها نزدیک به عادت ما ایرانی‌ها است. اگر بین ساعت ناهار و شام گرسنگی به شما فشار آورد، طبق عادت مردم محلی این کشور برای میان‌وعده حدود ساعت 5 بعد از ظهر مریندا بخورید. مریندا یک وعده غذایی سبک است که شامل قهوه یا ماته و شیرینی خوش طعمی از پانادریای محلی است.

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ اولین انیمیشن بلند جهان در آرژانتین ساخته شد

اولین انیمیشن بلند جهان

اگر فرض می‌کنید که جایزه اولین انیمیشن بلند جهان متعلق به والت‌دیزنی است، اشتباه می‌کنید. یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین، پیشینه آرژانتینی‌ها در ساخت انیمیشن است. سازنده اولین انیمیشن بلند در جهان در واقع یک آرژانتینی به نام کویرینو کریستیانی بود. انیمیشن سیاه و سفید صامت یک حوری یا El Apóstol بیش از 100 سال پیش در سال 1917 اکران شد.

ورزش ملی آرژانتین فوتبال نیست

یکی از حقایق جالب درباره آرژانتین ورزش ملی این کشور است. آرژانتین یک دین کامل برای یک بازیکن فوتبال دارذ، اما ورزش ملی آن‌ها فوتبال نیست. شاید جالب باشد که بدانید ورزش ملی آرژانتین ورزشی به نام پاتو است. پاتو نوعی ورزش توپی بین چوگان و بسکتبال است. در این ورزش دو تیم سوار بر اسب سعی می‌کنند توپی را به تور حریف پرتاب کنند.

پاتو که به معنای اردک است، ریشه در فرهنگ گائوچو دارد و قدمت آن به بیش از 400 سال می‌رسد. در آن روزها به جای توپ از یک اردک مرده پیچیده شده در یک کیف چرمی استفاده می‌شد. از این رو نام این ورزش پاتو است.

خرید تور ارزان به راحتی !

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ آرژانتین بیشترین سرانه روانشناس را دارد

حقایق جالب درباره آرژنتین

طبق تحقیقات و گزارشات، آرژانتین بیشترین سرانه روانشناس را در بین کشور‌های دیگر در جهان دارد. یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین وجود تعداد زیادی روانشناس در این کشور است. از سال 2015، حدود 198 روانشناس به ازای هر 100000 نفر وجود داشت که اکثریت عمده آن‌ها در پایتخت آرژانتین مستقر بودند. 

برخلاف بسیاری از کشورها سلامت روان در آرژانتین مورد حمایت قرار گرفته است. اکثر ساکنین بوینس آیرس روانکاوی را بخش مهمی از زندگی روزمره می‌دانند که از خودسازی آن‌ها حمایت می‌کند. 

آرژانتین دو رئیس‌جمهور زن داشته است

یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین، رئیس‌جمهورهای زن این کشور است. آرژانتین یکی از معدود کشورهایی است که دو زن را در بالاترین مقام قدرت خود پذیرفته است. ایزابل مارتینز د پرون، اولین رئیس‌جمهور زن آرژانتین، از نظر فنی انتخاب نشد؛ او با مرگ همسرش در سال 1974 این سمت را به عهده گرفت. 

اگرچه بعداً در حصر خانگی قرار گرفت و به اسپانیا تبعید شد. فرناندز دی کرشنر دوره رئیس‌جمهوری موفق‌تری نسبت به اولین زن رئیس‌جمهور آرژانتین داشت. او در سال 2007 انتخاب شد، به مدت هشت سال تا سال 2015 به‌عنوان رئیس‌جمهور به کشور آرژانتین خدمت کرد.

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ تابستان در دسامبر تا فوریه 

تابستان در دسامبر تا فوریه 

چرخه‌های فصلی آرژانتین که در اعماق خط استوا قرار دارد، برعکس چرخه‌های فصلی در آمریکای شمالی و اروپا است. یکی از حقایق جالب درباره آرژانتین، متفاوت بودن فصل‌های آن نسبت به اروپا و آمریکای شمالی است. فصل تابستان برخلاف اروپا و آمریکای شمالی در آرژانتین متفاوت است. اروپا و آمریکای شمالی هوای گرم را در ماه‌های ژوئن و ژانویه تجربه می‌کنند. گرمای سوزان تابستان در آرژانتین بین دسامبر و فوریه فرا می‌رسد، در حالی که دما در ژوئن و ژانویه به‌طور متوسط ​​به حدود 54 درجه فارنهایت کاهش می‌یابد.

تابستان‌های آفتابی آرژانتین بدون شک محبوب‌ترین فصل سال برای بازدید گردشگران است، اما مرطوب‌ترین فصل‌ آرژانتین نیز تابستان است. اگر در این فصل به آرژانتین می‌روید، خود را برای سفری با هوای آفتاب و مرطوب آماده کنید.

بزرگترین حیوان خشکی زمین در آرژانتین 

در سال 2012، بقایای گونه جدیدی از تیتانوسورها که گمان می‌رود بزرگترین جانور در خشکی است، در بیابان‌های پاتاگونیا کشف شد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که اندازه این موجود می‌تواند از بزرگ‌ترین دایناسور شناخته‌شده قبلی، Argentinosaurus که آن هم در آرژانتین یافت شده بود، پیشی بگیرد. این جانور غول پیکر 98 میلیون سال پیش در پاتاگونیای امروزی سرگردان بود. دیرین‌شناسان بر این باورند که طول آن ممکن است از 120 فوت بیشتر باشد. این ارتفاع از یک نهنگ آبی کاملاً رشد کرده بزرگتر است. وجود بزرگ‌ترین جانور خشکی در این کشور یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین است که شاید تا الان نمی‌دانستید.

حقایق جالب درباره آرژنتین؛ 5 رئیس جمهور مختلف در یک دوره 10 روزه 

حقایق جالب درباره آرژنتین

یکی از حقایق جالب درباره آرژنتین داشتن پنج رئیس‌جمهور در یک دوره ده روزه است. آرژانتین در چند دهه گذشته راه طولانی را در اقتصاد و سیاست پیموده است. در آغاز قرن، هیچ چیز برای سیاست و اقتصاد این کشور خوب پیش نرفت. 

سقوط اقتصادی آرژانتین در سال 2001 با فروپاشی دولت به اوج رسید.  سقوط مالی در روسیه و برزیل با کاهش ارزش پول کشور آرژانتین همراه شد و تأثیر فلج کننده‌ای بر این کشور گذاشت. در پی اعتراضات خشونت‌آمیز، رئیس جمهور فرناندو د لا روآ استعفا داد و چهار رئیس جمهور در ده روز بعد این پست را بر عهده گرفتند. به این ترتیب پنج رئیس‌جمهور به ترتیب مسولیت کشور را برعهده گرفتند.

 آرژانتین بیشترین مصرف گوشت قرمز را در جهان دارد

یکی از حقایق جالب درباره آرژانتین سرانه مصرف گوشت قرمز در این کشور است. بیشتر مصرف گوشت قرمز در جهان متعلق به کشور آرژانتین است. به محض سفر به این کشور متوجه این موضوع خواهید شد. غذاهای گوشتی و بسیار خوشمزه‌ای در آرژانتین سرو می‌شود؛ از دنده‌کباب گرفته تا چوریزو. اگر گیاه‌خوار هستید، اجازه ندهید گوشتخواری آرژانتینی‌ها شما را از سفر به این کشور منصرف کند. رستوران‌های زیادی در آرژانتین وجود دارد که غذاهای وگان سرو می‌کنند.

رزرو هتل پنج ستاره به راحتی !

کلام آخر درباره حقایق جالب درباره آرژنتین

امیدواریم حقایق جالب درباره آرژانتین بینش شما را نسبت به فرهنگ این کشور عمیق‌تر کرده باشد. همچنین باعث آشنایی شما با برخی از دوست داشتنی‌ترین ویژگی‌های این کشور، مانند تعصب فوتبالی یا فرهنگ منحصربه‌فرد غذا شده باشد. در آرژانتین چیز‌های بسیار زیادی وجود دارد که این کشور را به یکی از مقاصد خاص گردشگری تبدیل می‌کند. برخی از سنت‌های دیرینه آرژانتینی برای گردشگران بسیار جالب است و یک تجربه جدید را رقم می‌ز‌ند. شما با بازدید از این کشور اتفاقات جالب و هیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. 

ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین و بهترین حقایقی که درمورد آرژانتین و فرهنگ‌ و عادات مردمان محلی آن وجود دارد را به شما بگوییم. اگر به دنبال تجربه سفری هیجان‌انگیز هستید، حتما به این کشور سر بزنید.

نظرات کاربران