رستوران های حلال در سنگاپور

رستوران های حلال در سنگاپور؛ غذاهای مسلمان‌پسند سنگاپوری

کشور سنگاپور کوچکترین کشور آسیا به شمار می‌رود. در این کشور ادیان متعددی از جمله تاتوئیسم و هندوئیسم وجود دارد و دین اسلام در سنگاپور به عنوان سومین دین رسمی این کشور شناخته شده‌است. ادیان دیگر از جمله مسیحیت بعد از دین اسلام در این کشور قرار گرفته‌اند. سنگاپور به عنوان یکی از مدرن‌ترین کشورهای آسیا، در توسعه اسلام و بهبود اوضاع مسلمانان این کشور نقش بسزایی دارد. در این کشور مسلمانان آزادانه  نوع غذاهای خود را انتخاب می‌کنند. توجه به غذاهای مسلمان‌پسند در رستوران های حلال در سنگاپور یکی از دغدغه‌های رستوران‌داران است. در این مقاله با اسامی رستوران‌هایی که غذاهای حلال طبخ می‌کنند، آشنا می‌شوید.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

انواع رستوران‌های حلال در سنگاپور

سال‌ها پیش مسلمانان در رستوران محدود به انتخاب چند نوع غذا بودند، ولی امروزه طیف گسترده‌ای از غذاها در رستوران‌ های حلال سنگاپور جهت ضیافت مسلمانان طبخ می‌شود. از شهر تا مناطق مرکزی این کشور، می‌توانید کباب‌های آبدار آمریکایی، نودل‌های پیراشکی سیچوان، کاسه‌های برنجی که از Halal Guys ایده گرفته‌است و حتی غذاهای دریایی Cajun را پیدا کنید. با این تنوع غذا، شما در این رستوران‌ها گویی سفری به دور دنیا خواهید کرد. اصلا نگران قیمت نباشید، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زیادی در منوی این رستوران‌ها وجود دارد. همانطور که گفتیم در این کشور تعدادی رستوران که غذاهای شرعی و حلال طبخ می‌کنند، وجود دارد و مسلمانان به راحتی می‌توانند غذای موردنظر خودشان را تهیه کنند. در زیر به  بخشی از آنها اشاره می‌کنیم.

THE WHIT LAB .1

رستوران های حلال در سنگاپور

این رستوران که غذای حلال آماده می‌کند، شما را با دکوری جذاب از کامپونگ گلام به پاریس می‌برد. انواع میزهای مرمری، صندلی‌های سبز زمردی مخملی، تزئینات گل‌ در این رستوران دیده می‌شود. همچنین غذاهای منحصربه‌فرد فرانسوی مالایی، از جمله کروسان، موی فرشته و فیله دودی از چوب گیلاس. با توجه به مساحت کم آن، صندلی‌های The White Label به سرعت پر می‌شوند. اگر میان‌وعدۀ کوچکی را ترجیح می‌دهید، این رستوران حلال سنگاپوری  دارای منوی چای با بیش از 10 غذای خوش‌طعم و شیرین است که مخصوص دو نفر است. برخی از میان‌وعده‌های این رستوران عبارتند از: Tart Au Nasi Lemak،  Spiced Poulet Au Butter و   Choux Au Hazelnut Et Caramel

The Secret Garden By Zeekri .2 

رستوران سکرت گاردن در امتداد خیابان بغداد قرار دارد و با عنوان رستوران گیاه‌شناسی شناخته شده‌است. انواع غذاهای کشور وین و شیرینی‌های لطیف فرانسوی در این رستوران تهیه می‌شود؛ زیرا مشتریان زیادی خواهان این نوع شیرینی و غذاها هستند. این رستوران که از جمله رستوران های حلال در سنگاپور است در دو طبقه بنا شده و همۀ قسمت‌های رستوران تزییناتی از گل‌های مصنوعی دارد. فضای عاشقانه و ساده این رستوران آرامش‌بخش است. شما می‌توانید چای گل شکوفۀ این رستوران را برای یک بار هم که شده تجربه کنید.

The Great Mischief .3 

رستوران گریت میسچیف از جمله رستوران های حلال در سنگاپور است که در گالری ملی قرار دارد. منوی برانچ  به قیمت (22 دلار) این رستوران شامل: یک صبحانه بزرگ کلاسیک با لوبیا پیمنتو، پنیر فتا و فرانسوی فانتزی به قیمت (14 دلار)، نان تست فرانسوی با آلو، شاه توت، کاستارد و پودر دارچین با ماست است. در این مکان در کنار غذای اصلی، پائلا و کفل واگیو سرو می‌شود. همچنین نوشیدنی‌های و دمنوش‌های رز سفید و قرمز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌است. 

Working Title Riverside .4

رستوران های حلال در سنگاپور

برگر فروش معروفی در خیابان عرب که به‌خاطر همبرگرهای نامرغوبش همه او را می‌شناختند، در کامپونگ بوگیس، فروشگاهی با فضایی بزرگتر، پر نور و دوستانه راه‌اندازی می‌کند. در رستوران وورکینگ تایتل قهوه به همراه شیرینی‌های تازه که از 3.5 دلار به بالا متغییر است، سرو می‌شود. کانسپت ناهار در این غذاخوری دارای منوی گسترده‌ای است که از تخم‌مرغ مرغوب تا باربیکیو به سبک استرالیایی را شامل می شود. اما هنوز همبرگر جایگاهی در منوی این رستوران  حلال سنگاپوری دارد؛ بنابراین چه برای شام و یا یک روز تفریح خانوادگی، این رستوران بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

5 . رستوران ایتالیایی Kucina

در Kucina، همۀ غذاها با کیفیت است. سرآشپز این رستوران یک مسلمان ایتالیایی است. او سال‌ها سابقۀ آشپزی در غذاهای دلچسب ایتالیایی مانند ریزوتو، پیتزا و طیف وسیعی از غذاها بر پایه ماکارونی را دارد. از ویژگی‌های برجستۀ این رستوران می توان به منوی متنوعی از غذاها مانند: gnocchi quattro formaggi  به قیمت( 24 دلار) و risotto de seppia  به قیمت (22 دلار) اشاره کرد. اگر به دنبال غذای خاصی هستید، La Barca Funghi Tartufo به قیمت (28 تا 30دلار) را تجربه کنید، این پیتزا به شکل قایق سیسیلی است که با پات ترافل سیاه، موزارلا و پنیر دودی اسکارموزا پر شده‌است.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

The Fabulous Baker Boy. 6

کافۀ فابولوس بیکر بوی که بیشتر به‌ خاطر کیک‌هایی با تم دیوا معروف است، گواهی حلال غذایی نیز دارد. بیش از 14 خوراکی خوشمزه را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید: از سری Diva که به درستی نامگذاری شده است، Beyonce است که از لیمونا و لایه‌هایی از لیمو و اسفنج ماست تهیه می‌شود. در این رستوران که به عنوان یکی از رستوران های حلال در سنگاپور است، حتما طعم شکلات سفید والرونا و اسفنج ماکادمیا در میان تمشک تازه و کمپوت تمشک را تست کنید، اما قبل از این دسر، از یک منوی برانچ دلچسب شامل مرغ سرخ شده و وافل به قیمت (24 دلار)، تخم مرغ بندیکت به قیمت (14 دلار/ 16 دلار) لذت ببرید.

7. فومن ژاپنی Udon و Donburi

رستوران های حلال در سنگاپور

فومن یکی از فروشگاه‌های udon  است که این رستوران هم گواهی حلال در سنگاپور دارد. رشته فرنگی در فومن ژاپن رستوران از مهمترین مواد اولیه است. این رشته‌های خوش‌طعم با سس سرد یا گرم با قیمت ( 5 دلار)، یا سوپ در کنار تمپورا با بیدمشک (14 دلار) یا نوارهای مرغ (14 دلار) و سوپ قطره تخم‌مرغ (11 دلار) سرو می‌شود.

Kulon. 8

وقتی به کولون در بالی‌لین می‌روید، از غذای خیابانی و دوست‌داشتنی اندونزیایی mie ayam  حتما سفارش دهید. در این مکان غذاهای متنوعی با رشته طبخ می‌شود. نودلی که سرو می‌شود نسبت به سبک خیابانی اندونزیایی تنوع بیشتری دارد ولی سبک کلاسیک با Bakmi Bangka خوش‌طعم‌تر است. اگر هوس طعم‌های بهتری دارید، به سراغ Bakmi Gulai Sapi بروید که شامل کاری گوشت گاو جاوه‌ای با رشته‌فرنگی است. چنانچه ادویه غذا برایتان مهم است، بین باکمی با سامبال قرمز یا سامبال سبز یکی را انتخاب کنید.

Overrice. 9 

این رستوران یک غذاخوری است که دیس برنج را با ایده گرفتن از The Halal Guys سرو می‌کند. رستوران اورایز سعی دارد غذای معروف کامیون‌‌دارها که ترکیبی از گوشت‌های کبابی و توپ‌های فلافل است و با برنج معطر سرو می‌شود را طبخ کند. نکتۀ اصلی این غذا سس خامه‌ای سفید است، که برای سرو همه نوع غذایی استفاده می‌شود.

Restaurant Aisyah .10

رستوران های حلال در سنگاپور

یکی از رستوران های حلال در سنگاپور، رستوران آیسیاه است که در غذاهای سینکیانگ تخصص دارد، و جزء مجموعه غذاخورهای پر رفت‌وآمد در این منطقه است. در این رستوران نودل‌های دست‌ساز، خورش‌های گوشت گاو، برۀ زیره، کوفته‌های تند و سیخ‌های گوشتی را سفارش دهید. از دیگرغذاهای معروف این رستوران غذاهای سیچوان است که در آن‌ها از ادویه‌های معطری مانند فلفل، زیره بسیار استفاده می‌شود.

11. Tipo

نام تیپو از نوع آرد گندم ‘doppio zero’ یا ‘granero tero’ در ایتالیا گرفته شده‌است که برای تهیه ماکارونی صاف استفاده می‌شود. نوار پاستا تیپو از مواد ممتاز در ماکارونی دست‌ساز تولید شده‌است. از فتوکسین و لیمو گرفته تا فوسیلی زعفرانی از انواع ماکارونی این رستوران است. نکتۀ جالب توجه این است که شما می‌توانید ظرف خودتان را  با انواع ماکارونی که در آن روز سرو می‌شود، سس (آلفردو، آلیو اولیو، پومودورو، فلفل قرمز بوداده، راگو گوشت گاو) و دیگر دورچین‌ها مانند تخم مرغ سوسیس، صدف سرکه‌ای، پنیر گودا خرد شده، گوجه‌فرنگی و زیتون تزئین کنید.

Chix Hot Chicken .12

فکر می‌کنید تمام مرغ‌های سرخ شده آمریکایی فقط KFC هستند؟ اشتباه نکنید در این رستوران حلال سنگاپور هم مرغ روستایی به سبک نشویل تند طبخ می‌شود. دستور پخت آن به این روش است که مرغ داغ نشویل معمولاً در دوغ خوابانده می‌شود، سرخ می‌شود و با فلفل کاین که اغلب به شکل دم کرده است و سایر ادویه‌ها مانند سیر و پاپریکا آغشته می‌شود. 

13. positano

رستوران های حلال در سنگاپور

این رستوران در Raffles Place شعبه مرکزی‌ غذاخوری محبوب ایتالیایی که غذاهای حلال تهیه می‌کند، قرار دارد. می‌توانید غذاهای خاص پوزیتانو که مقرون‌به‌صرفه و خوشمزه است را از این رستوران خریداری کنید. برخی از غذاهای مورد علاقۀ مشتریان شامل کاربونارا فتوچینی کلاسیک به قیمت (10.95 دلار) هست که همراه با تخم‌مرغ و تکه‌های بیکن بوقلمون ترد، پیتزای پپرونی با پوسته نازک ترد به قیمت (9.95 دلار) و ریزوتو قارچ ترافل با قیمت (10.95 دلار) تهیه می‌شود.

14. Afterwit

افتروایت یک تجربه غذایی عالی است که با The Methodology Works همکاری کرده‌اند و رستوران Afterwit را برای لقمه‌های لذیذ مکزیکی و نوشیدنی‌ها باز کردند.  پیشنهاد ما این است که انواع تاکوهای این رستوران که یکی از رستوران های حلال سنگاپور محسوب می‌شود را امتحان کنید. در این رستوران از گوشت گاو به قیمت (14.90 دلار) تا مرغ ادویه‌دار با قیمت (12.90 دلار) ارائه می‌شود.

Fatburgers .15

این غرفه برگر، نمادی از هالیوود است که سرانجام به سنگاپور راه پیدا کرد و با برند خود، محصولات تازه، معتبر و خوشمزه‌ای را خلق می‌کند. نکتۀ مهم این برگر این است که از مواد اولیۀ حلال تهیه می‌شود. اگر همبرگرهایی که در رستوران های حلال در سنگاپور خورده‌اید در سایز بسیار کوچک بوده‌اند، همبرگرهای این رستوران را امتحان ‌کنید، چنانچه رژیم کتو دارید، می‌توانید از نان‌های رژیمی این رستوران بهره‌مند شوید. به یاد داشته باشید که همبرگرهای آمریکایی خود را با یک عدد سیب‌زمینی سرخ کرده، یا بال بوفالو و یک میلک‌شیک کامل کنید.

16The Malayan Council

رستوران های حلال در سنگاپور

کونسیل مالایی به خاطر غذاهای ماکارونی و کیک‌های مقوی وغنی‌اش به محلی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز شناخته می‌شود. همچنین با داشتن منوی غذاهای تند هندی بهترین مکان برای مسافرتی کوتاه به هند است. یک بشقاب بزرگ از ماهی و چیپس غلات به قیمت (28 دلار) به همراه نان‌های مانتو سرخ شده، بهترین گزینه برای شما دوست‌داران غذاهای حلال این رستوران خواهد بود. طعم عالی غذاهای این رستوران را با تکه‌ای از کیک اونده اونده به قیمت(9.50 دلار)، همراه با تکه‌های ترد گولاملاکا و خامه نارگیل تکمیل کنید.

17. Sari Ratu

ساری راتو که یکی از رستوران های حلال و نیز معتبرترین ناسی پادانگ در سنگاپور است. شعبه اصلی این رستوران در خیابان پاهنگ قرار دارد، در شعبه اصلی ازدحام مشتری چشمگیر بوده و شما باید وقت زیادی را برای تهیه و سفارش غذا در این رستوران بگذرانید. غذاهای مورد علاقۀ مشتریان این رستوران همیشه شامل رندانگ، بادمجان در فلفل، مرغ کبابی، ماهی سرخ شده و همچنین کاری تاندون گوشت گاو لذیذ است.

18. Yassin Kampung

یاسین کامپونگ، یک رستوران خانوادگی و مسلمان‌پسند است. قبل از اینکه به چند شعبه در سنگاپور مراجعه کنید، این رستوران را حتما تست کنید؛ زیرا این رستوران از زمانی که تاسیس شده‌ تاکنون شامل بسیاری از غذاهای محلی مورد علاقۀ مشتریان خاص خودش مانند: غذاهای اجاقی و دودی و غذاهای خوش‌طعم مانند مرغ دوریان است. چنانچه خواستار رستوران های حلال در سنگاپور هستید، غذاهای این رستوران را تست کنید.

19. The Dim Sum Place

رستوران های حلال در سنگاپور

رستوران دیم‌سام یکی از معدود رستوران های‌ حلال در کشور سنگاپور است و همچنین احتمالاً یکی از مکان‌های نادری است که می‌توانید از یک بائو بلند شیائو حلال لذت ببرید. اگر قصد دارید با گروهی از دوستانتان در بیرون از خانه غذا بخورید، این رستوران مکانی عالی برای جمع دوستانه خواهد بود. می‌توانید طیف گسترده‌ای از غذاهای دیم سام و کانتونی را در کنار برخی از غذاهای محلی مالایی مورد علاقۀ خود در این رستوران تهیه کنید.

20. Hjh Maimunah

این رستوران یک مکان صمیمی برای سرو ناهار است. اگر قبل از ساعت ناهار به این رستوران سری بزنید متوجه صف‌های طولانی در بیرون فروشگاه Hjh Maimunah خواهید شد. البته دلیلی برای این ادعا وجود دارد و آن این است که همه می‌خواهند غذای اول‌ وقت رستوران را تهیه کنند، زیرا با توجه به سابقۀ این رستوران با اطمینان می‌گوییم که غذا در این غذاخوری خیلی زود تمام می‌شود. نحوۀ عملکرد این رستوران دقیقاً مانند رستوران‌های دیگر بوده و شما در آن می‌توانید غذاهایی را که باب‌طبعتان است را انتخاب کنید و پس از آن هزینه را با صندوق رستوران تسویه کنید.

21. Halia at Botanic Gardens

این رستوران در بخش باغ‌های گیاه‌شناسی و سرسبز سنگاپور واقع شده است، از نظر زیبایی‌شناختی، وقتی صحبت از محیط سرسبز، پنجره‌های تمام قد برای نورپردازی زیبا و محل غذاخوری در تراس آرام به میان می‌آید، این رستوران را مثال می‌زنند. اخیراً این رستوران گواهی غذاهای حلال را دریافت کرده است، بنابراین رستوران باغ، برای شما و مهمانان مسلمانتان بهترین گزینه خواهد بود.

Cajun on Wheels plaza Singapura .22

رستوران های حلال در سنگاپور

پیزا سینگاپورا دومین رستورانی است که غذاهای دریایی به سبک لوییزیانا را طبخ می‌کند. در این رستوران حلال سنگاپوری انواع غذاها با سخت‌پوستانی مانند خرچنگ تهیه می‌شود. این منوی غذاهای دریایی، شما را یاد حال‌وهوای دریا و سطلی پر از ماهی خواهد انداخت. با امتحان کردن غذاهای حلال این رستوران، دیگر از غذاهای معمولی روزمره دست خواهید کشید.

Warong Nasi Pariaman .23

 این غرفه که توسط حاجی اسرین در نبش خیابان قندهار در سال 1948 افتتاح شد، همان جایی است که اکنون توسط صاحبان نسل سوم ایشان اداره می‌شود. این رستوران که یکی از رستوران های حلال در سنگاپور است، در منوی غذایی خود بشقاب‌های خانگی از غذاهای اصیل مالایی برای انبوهی از مردمی که غذاهای حلال سرو می‌کنند از جمله افراد مشهور مانند ورزشکاران سابق دارد. نام دیگر رستوران  ناسی پریامان، «سخاوتمند» است. بشقاب‌ها متشکل از برنج با سس انتخابی شما بسته‌بندی می‌شود که تزئین شده با گولای آیام (کاری‌مرغ) و لوده و مجموعه‌ای از مخلفات جانبی مانند سامبال گورنگ، باگدیل، ایکان بیلیس، توفو و لوبیا بلنداز است .

Fika Café .24

غذای حلال سوئدی در خیابان عرب است و رستوران‌های کوچک مدرن فیکا مطمئناً در بین دیگر  رستوران های حلال در سنگاپور متمایز است؛ زیرا برای شما کوفته سوئدی با گوشت حلال را با سیب‌زمینی کباب شده و یک عدد مربای لینگونبری فقط به قیمت(19 دلار) آماده می‌کنند و پیشنهاد می‌شود در انتهای غذای خود از انواع دسرها بنا به ذائقۀ خود استفاده کنید. خوراکی‌های شیرین همراه با سرویس متنوع چای‌های گریفون ترکیبی بسیارعالی در این رستوران است. کیک شکلاتی سوئدی، Kladdkaka به قیمت (18دلار) و پنکیک سوئدی با انواع توت‌های تازه به قیمت(13 دلار) برای پایان روزی شیرین گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

رستوران های حلال در سنگاپور

این رستوران بوفه‌ای است محبوب که در لابی هتل رویال پلازا قرار دارد. رستوران کاروسل که غذاهای حلال طبخ می‌کند، از چهار بخش غذاخوری تشکیل شده است: اتاق نشیمن، اتاق‌های دولتی، ایوان و تراس.

دکور این رستوران اسلامی بزرگتر از یک رستوران بریانی 95 ساله است؛ زیرا دکور آن بسیار کلاسیک و به سبک معماری اسلامی است. طرفداران همیشگی این رستوران اعم از روسای جمهور فقید یوسف ایشاک و اس. آر ناتان و حتی سلاطین برونئی، جوهور و پراک هستند. این رستوران از جمله رستوران های حلال کشور سنگاپور است که غذای مناسب برای یک پادشاه تهیه می‌کند. مالک عبدالرحیمان زمانی سرآشپز خانواده ثروتمند آلساگوف و بریانی او بسیار محبوب و جذاب بود. امروزه رستوران اسلامی کاروسل توسط نوۀ رحیمان اداره می‌شود که هنوز دستور پخت بریانی را از بقیۀ آشپزها مخفی نگه داشته است.

 26. I AM Cafe

کافه I AM  توسط سه برادر افتتاح شد. این رستوران از رستوران‌های شهر آمستردام الهام گرفته شده آی‌ام کافۀ مشهور برای رفاه حال مردمی که در خیابان حاجی لین و جاده پل شمالی قرار دارد، ساخته شده‌است. غذاهای ویژۀ این رستوران شامل همبرگرهای گوشت گاو کبابی و زغالی به قیمت (16.90 دلار) و سوخاری سرخ شده به قیمت(16.90 دلار) همراه با لیمو یا سرکه مالت انتخاب شما برای ریختن روی سیب‌زمینی سرخ شدۀ غلیظ خواهد بود.

27. Butter Studio

در این کافه‌نانوایی، کیک‌های روستایی با دستورالعمل‌هایی که توسط مادربزرگ شانون لوا، مالک ماهر کافه می‌گفت، پخته می‌شود. شما با انتخاب کیک‌های خوب پخته شدۀ موردنظرتان، به پخت غذاهای خانگی علاقه نشان خواهید داد. نانوایان در این کافه با تکه‌هایی از کارامل نمکی و رز لیچی به پخت کیک‌های متنوع می‌پردازند.

Royz et Vous .28 

رستوران های حلال در سنگاپور

یکی از رستوران های حلال سنگاپور که در بخشی شلوغ در منطقه CBD واقع شده‌است، رویزایت وویز نام دارد. در این رستوران منوی سادۀ غربی با نوشیدنی حلال سرو می‌شود. در رستوران وریزایت وویز برای وعدۀ شام خود، رویال  به قیمت(19.90 دلار) را با کراسیانت، ماهی قزل‌آلای دودی و تخم‌مرغ آب‌پز با قیمت(19.90 دلار) که با بیکن بوقلمون کبابی همراه است، سفارش دهید. پیشنهاد می‌کنیم همراه این غذای کامل یک دمنوش سرد یا گرم مخصوص که فقط (8 دلار) قیمت دارد را سرو کنید.

29. Badoque Café 

سمت شرقی این کافه مملو از کافه‌های حلال با کیفیت است. در امتداد جاده بدوک و کافۀ بادوک، رستورانی است که ترکیبی از غذاهای آسیایی، یونانی و مدیترانه‌ای را سرو می‌کند. برای امتحان کردن منوی آن، دنده‌های گوشت گاو را تست کنید که در بخش‌های مرکزی رستوران عرضه می‌شود. این غذا با سس باربیکیو خانگی سرو می‌شود.

سخن نهایی

یکی از مزیت‌هایی که کشور سنگاپور در بین دیگر کشورهای آسیایی دارد این است که برای افراد مسلمان امکاناتی را تدارک دیده‌است که آنها در رفاه کامل در این کشور زندگی کنند. یکی از این امکانات افتتاح رستوران های حلال در سنگاپور است که در این مقاله به توضیح تعدادی از آنها پرداختیم. چنانچه مطالب این مقاله برای شما سودمند بوده‌ است، در قسمت دیدگاه‌ها نظرات خود را ثبت کنید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران