frankfurt
16 اردیبهشت 1402
آلمان

تفریحات رایگان فرانکفورت؛ از تله‌کابین‌سواری تا پیمان بستن روی پل عشاق

یافتن تفریحات رایگان، در شهری که مکان‌ های دیدنی فراوانی دارد، چندان کار دشواری نیست. بسیاری از آن‌ها در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و محیطی پررونق و پرجنب‌وجوش را در این نواحی فراهم آورده‌اند. ساختمان‌های نیمه‌چوبی، موزه‌ها، کلیساها، پارک‌ها و خیابان‌هایی که در امتداد مسیر رودخانه‌ها قرار دارند، بر رنگ‌ولعاب این شهر افزوده است. ما در طول این مقاله به معرفی برخی از مکان‌ های دیدنی فرانکفورت که امکان انجام تفریحات رایگان در آن‌ها فراهم است می‌پردازیم و در تلاشیم که تا حد زیادی از خرج‌ومخارج اضافی سفرتان بکاهیم.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

از مناظر خیره‌کننده پیرامون رودخانه‌ها لذت ببرید

Straedel

یکی از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، لذت بردن از مناظر منتهی به موزه‌هاست. این مناظر، محلی عالی برای کشف چیزهای جدید و قدم زدن در کنار برخی از ساختمان‌های جذاب شهر به حساب می‌آید. برای مثال، مشهورترین موزه فرانکفورت Straedel است. این موزه که به‌خاطر آثار امپرسیونیستی و نقاشی‌های مدرن-کلاسیک خود معروف شده است، در کنار رودخانه قرار دارد. در فضای سبز این موزه نیز، مجموعه متنوعی از نمایشگاه‌هایی که در موزه هنر فیلم آلمان،  Leibiegans و موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت به نمایش گذاشته شده‌ است، برپا می‌شود.

 موزه suferfest نیز یکی دیگر از موزه‌هاست که در ماه آگوست، مراسم کنسرت و آتش‌بازی ویژه‌ای را در کنار رودخانه برگزار می‌کند. به‌دلیل مجانی بودن همین تفریحات، این مکان‌ها شلوغ می‌شوند؛ به‌طوری که جا برای سوزن انداختن نخواهد ماند. 

از کلیسای جامع فرانکفورت رایگان بازدید کنید

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، بازدید از کلیسای جامع سنت بار تولومئوست. این کلیسای گوتیک-کاتولیک رومی که قدمت آن به قرن 14ام بازمی‌گردد، برای قرن‌ها، محل تاج‌گذاری امپراتوران مقدس رومی بود. کلیسای جامع سنت بار تولومئو یا Cathedral of St. Bartholomew، بزرگ‌ترین ساختمان مذهبی شهر بوده است. برج 29 متری آن نیز که پس از جنگ جهانی دوم بازسازی شده است، بر خط افق فرانکفورت مسلط است؛ بدین معنی که بالاتر از تمامی ساختمان‌های شهر قرار دارد. فراموش نکنید که به‌هنگام بازدید از کلیسا، نگاهی به محراب آن بیندازید؛ چرا که گفته می‌شود کلاه جنگی بارتولومئو در این بخش جای دارد.

در محله دیدنی Town of Hochst قدم بزنید

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، گشت‌وگذار در محله Town of Hochst است. این منطقه مسکونی، در حاشیه رودخانه، در غرب شهر قرار دارد. شما در Town of Hochst می‌توانید بسیاری از خانه‌های نیمه‌چوبی قدیمی، برج‌ها، دروازه‌های شهر و خیابان‌های پیچ‌درپیچ متعلق به قرون وسطا را ببینید. علاوه بر آن می‌توانید در اقامت‌گاه سابق اسقف اعظم در Mainz، از قلعه Town of دیدن کنید و در پارک سلطنتی کاخ Bolongaro قدم بزنید. اگر در فصل تابستان به فرانکفورت سفر کرده‌اید، از جشنواره‌های موسیقی و رویدادهای سالیانه‌ای که در Hochster Schlossfest نیز برگزار می‌شود لذت ببرید. منطقه Town of Hochst، با داشتن برخی از زیباترین خیابان‌ها و خانه‌ها، فرصت یک تفریح باارزش و مجانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از میدان Romerberg بازدید کنید

Romerberg

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، بازدید از Romerberg است. این میدان عمومی جذاب، در قلب شهر تاریخی Altstadt قرار دارد و این بخش را از دیگر نواحی شهر متمایز می‌کند. میدان تاریخی Romerberg که دارای فواره‌ای زیباست، خانه تالار Romer Town Hall بوده و قدمت آن به سال 1405 برمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از Romerberg به‌سمت جنوب میدان بروید و از موزه تاریخ نیز دیدن کنید. هم‌چنین برای دیدن Ostzeile زیبا که یک ردیف مملو از 6 خانه نیمه‌چوبی‌ست، به سمت شرق میدان بروید. اگر در فصل زمستان به فرانکفورت سفر کرده‌اید، در بازارهای مشهور کریسمس و دیگر رویدادهای مجانی که در اطراف میدان Romerberg برپا می‌شود شرکت کنید.

از کلیسای سنت پاول فرانکفورت رایگان بازدید کنید

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، بازدید از کلیسای سنت پاول است. این کلیسا که به زادگاه دموکراسی آلمان معروف است، نماد سیاسی شهر محسوب می‌شود. این ساختمان که اولین ساختمان بازسازی‌شده پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید، فضای داخلی مدرنی دارد که بر خلاف دیگر کلیساها به‌عنوان یک عبادتگاه عمل نمی‌کند؛ بلکه محیطی برای برگزاری رویدادهای متعدد، از جمله جایزه ادبی گوته بوده است. نمای بیرونی این ساختمان نئوکلاسیک، با آجرهای قرمزش نیز زیباست. می‌توانید مقابل ساختمان بایستید و عکس بگیرید، سپس در محیط زیبای اطراف قدم بزنید.

قیمت سهام را رصد کنید

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، بازدید از ساختمان بورس اوراق بهادار این شهر است. شما می‌توانید در یک تور شرکت کنید و به‌همراه راهنما، از یکی از بزرگ‌ترین بورس‌های جهان دیدن کنید. مقابل در ورودی این ساختمان قرن نوزدهمی، مجسمه‌های نمادین خرس و گاو قرار دارند؛ به این معنا که این حیوانات از ساختمان محافظت می‌کنند. ساختمان بورس اوراق بهادار یا Frankfurt Stock Exchange که در منطقه Innenstadt در Bankenviertel قرار دارد، امکان بازدید مجانی را فراهم می‌کند.

 شما می‌توانید به این ساختمان  بروید و در طبقه زیرین آن شاهد افزایش و کاهش قیمت سهام در سراسر جهان باشید. Frankfurt Stock Exchange تجربه منحصربه‌فردی را برای شما فراهم می‌آورد. به‌خصوص اگر اهل سرمایه‌گذاری، معاملات و رصد قیمت بورس باشید، مطمئنا از این تفریح مجانی در شهر آلمان لذت خواهید برد.

در پارک جنگلی Waldspielpark تفریح کنید

Waldspielpark

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، رفتن به پارک جنگلی Waldspielpark است. این پارک، با استخر کم‌عمق، زمین بازی بزرگ، رقص فواره‌ها، وسایل بازی مهیج برای کودکان، تله‌کابین‌، سرسره‌های پرپیچ‌وخم و زمین والیبال ساحلی، سرگرمی‌های زیادی برای انجام دادن دارد. علاوه بر همه این‌ها، شما می‌توانید از برج Goetheturm که یکی از مرتفع‌ترین برج‌های چوبی آلمان است بالا بروید و از آن‌جا به منظره شهر فرانکفورت چشم بدوزید.

روی پل عشاق پیمانی عاشقانه ببندید

یکی دیگر از تفریحات مجانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، پرسه زدن روی پل Eiserner Steg است. این پل آهنی که مرکز شهر را به Sachsenhausen متصل می‌کند، یک نقطه عطف به حساب می‌آید. این پل که روی رودخانه Main کشیده شده است، در سال 1869 تکمیل شد و دو بار در نتیجه بمباران‌های جنگی بازسازی شده است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام غروب خورشید از محل پیاده‌روی این پل عبور کنید و به چشم‌اندازهای خیره‌کننده مرکز شهر و موزه‌هایی که در حاشیه رودخانه قرار دارند چشم بدوزید. 

جالب است بدانید که نرده‌های Eiserner Steg با قفل و یادداشت‌های عاشقانه پوشیده شده است. ماجرا از این قرار است که عاشقان، درست‌دردست هم به این پل می‌آیند تا نام خود و تاریخ دلدادگی‌شان را روی برگ یادداشتی ثبت کنند و در حالی که به یکدیگر قول می‌دهند تا آخر عمر قلب‌هایشان به یکدیگر متعهد باشد، قفل را به نرده‌های آهنی پل می‌آویزند و کلید آن را در آب می‌اندازند. پل Eiserner Steg بر خلاف ظاهر زمخت و آهنی خود، شاهد بسیاری از داستان‌های عاشقانه و زوج‌های دل‌باخته بوده است. شما نیز می‌توانید روی این پل پیمانی عاشقانه با معشوقتان ببندید و یا نظاره‌گر قرارهای عاشقانه باشید.

 در یکی از خیابان‌های دیدنی فرانکفورت پرسه بزنید

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توان در سفر به فرانکفورت انجام داد، پرسه زدن در خیابان Berger Strasse است. این خیابان طویل و پرجنب‌وجوش، در منطقه Bornheim قرار دارد و محلی برای خرید کالاهای محلی و چشیدن غذاهای متنوع خیابانی به شمار می‌رود. علاوه بر آن، شما پس از گشت‌وگذار در این خیابان می‌توانید به انتهای بخش جنوبی آن بروید تا از باغ‌های سبک چینی لذت ببرید و در مسیر رسیدن به باغ‌ها، خانه‌های نیمه‌چوبی قرن شانزدهمی را مشاهده کنید و در میان آن فضای تاریخی قدم بزنید. خیابان Berger Strasse تلفیقی از احساسات محلی و جهانی‌ست؛ چرا که در فضایی قدیمی، با فروش محصولات محلی و استقبال عظیم گردشگران بین‌المللی، به یک نقطه پربازدید در فرانکفورت تبدیل شده است.

در آخر

همیشه خوش‌گذرانی با صرف پول رابطه مستقیمی ندارد. گاهی ممکن است از زیباترین جاذبه‌ های دیدنی بازدید کنید، بدون این‌که یک ریال پول بپردازید. برخی از مکان ‌های دیدنی فرانکفورت نیز همین گونه است. آن‌ها فرصت لذت بردن از زیبایی‌ها و آشنایی با تاریخ‌چه خود را فراهم می‌کنند، بدون اینکه انتظار پرداخت پول یا خرید بلیط را داشته باشند. از همین رو شما در این شهر، شاهد تفریحات رایگان، از جمله بازدید از کلیسای جامع سنت بار تولومئو، پرسه زدن در خیابان Berger Strasse، تماشای مناظر خیره‌کننده نواحی رودخانه‌ها و موارد دیگر خواهید بود.

نظرات کاربران