The Römer
15 اردیبهشت 1402
آلمان

10 تا از مکان ‌های دیدنی فرانکفورت که در اینستاگرام می بینید!

شهرهای کمی در دنیا وجود دارد که طیف وسیعی از مکان‌ های دیدنی را در خود جای داده باشد. اما فرانکفورت، متنوع‌ترین جاذبه ‌های دیدنی، از آسمان‌خراش، ساختمان‌های تاریخی، ساختمان‌های مرتفع در مرکز شهر، موزه و باغ‌وحش را در بر می‌گیرد. بسیاری از معماری تاریخی شهر در طول جنگ جهانی دوم تخریب گشته، اما با صرف میلیاردها یورو، این مناظر بازسازی شده است. رودخانه دیدنی Main در شهر، موزه städel با چمن‌زار سرسبز دارای روزنه‌های نورگیر و ساختمان متعلق به قرون وسطی Römer با سقف شیروانی پلکانی، از دیگر مکان ‌های دیدنی فرانکفورت به شمار می‌آید. برای آشنایی بیش‌تر با هریک، در طول این مقاله همراه ما باشید.

آماده خرید بلیط هواپیما تهران فرانکفورت هستید؟

städel museum

مکان ‌های دیدنی فرانکفورت

یکی از مکان ‌های دیدنی فرانکفورت städel museum است. این موزه، چمن سرسبز با روزنه‌های دایره‌ای دارد که نور را از طریق آن روزنه‌ها به فضای زیرزمین städel هدایت می‌کند. städel museum توسط شرکت معماری Schneider + Schumacher در سال 2012 تکمیل و وسعت آن دو برابر گشت؛ 3000 متر مربع فضای نمایشگاهی پرنور که مجموعه‌ای 700ساله از تاریخ هنر اروپا، یعنی از اوایل قرن چهاردهم تا کنون- را به نمایش می‌گذارد به موزه اضافه شده است. پیشنهاد می‌کنیم پنچشنبه‌شب‌ها به städel museum بروید؛ چرا که در تاریکی شب می‌توانید از روزنه‌های نوری موزه به منظره بیرون چشم بدوزید. هزینه ورودی موزه برای بزرگ‌سالان، 13 دلار خواهد بود.

آدرس:

Schaumainkai 63, 60596 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

پنجشنبه‌ها: 10 صبح تا 9 شب

سایر روزهای هفته: 10 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تلفن:

605098200 69 49+

وب‌سایت:

/www.staedelmuseum.de

The Römer

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی فرانکفورت The Römer است. Römer که از ساختمان‌های چشم‌گیر شهر به شمار می‌رود، به‌خاطر سقف شیروانی پلکانی خود موردتوجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این مجموعه ساختمانی سه طبقه که هم‌اکنون 9 ساختمان به‌هم‌پیوسته است، به‌مدت 600 سال به‌عنوان تالار اصلی شهر بوده و دفتر شهردار در آن قرار داشته است. بخش‌هایی از Patrician Villa Haus Römer یا ساختمان میانی که رو به میدان سنگ‌فرش‌شده رومربرگ قرار دارد، به قرون‌وسطی برمی‌گردد. بیش‌تر این بخش‌ها در طول جنگ جهانی دوم تخریب شده و سپس بازسازی شده است. در بعضی مواقع نیز نمایشگاه کتاب در این ساختمان برپا می‌شود.

آدرس:

Römerberg 23, 60311 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 24ساعته

شماره تلفن:

21201 69 49+

وب‌سایت:

https://www.frankfurt.de/

Eiserner Steg

Eiserner Steg

یکی دیگر از  بهترین مکان ‌های دیدنی فرانکفورت Eiserner Steg است. این پل آهنی، که به‌سبک نئوگوتیک ساخته شده، مرکز شهر و Römerberg را به Sachsenhausen در سواحل جنوبی رودخانه Main متصل می‌کند. Eiserner Steg در سال 1869 ساخته شده و بعد از تخریب در جنگ جهانی دوم، دوباره ساخته شده است. بسیاری از زوج‌ها، دست‌دردست یکدیگر به این‌جا می‌آیند، تاریخ عاشقی‌شان را روی برگه یادداشتی می‌نویسند، آن را به قفل متصل و سپس قفل را به نرده‌های آهنی پل می‌آویزند؛ سپس کلید را داخل آب می‌اندازند تا برای همیشه به یکدیگر متعهد بمانند. این پل فارغ از صحنه‌های عاشقانه، نمایی از خط افق فرانکفورت، غروب زیبای خورشید، چراغ‌های رنگی ساختمان‌ها در تاریکی شب و نمایی از دومین سازه بلند شهر یعنی برج Commerzbank را ارائه می‌دهد.

آدرس:

Eiserner Steg, 60311 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 24ساعته

شماره تلفن:

21238800 69 49+

وب‌سایت:

https://www.frankfurt-tourismus.de

Frankfurt (Main) Hauptbahnhof

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی فرانکفورت Frankfurt (Main) Hauptbahnhof است. این راه‌آهن که از سال 1888، اصلی‌ترین ایستگاه قطار شهر به شمار می‌رود، شلوغ‌ترین ایستگاه در سراسر اروپاست. ایستگاه راه‌آهن اصلی فرانکفورت، با 24 سکو و 26 مسیر در یک سطح از زمین، در شمار شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آید. نمای ورودی آن نیز از شکوه و ابهت خاصی برخودار است؛ سقف ایستگاه هلالی بوده و با دو ستون عظیم در هر طرف طراحی شده است. یک ساعت دیواری نیز بر سردر ورودی بنا تعبیه شده است.

آدرس:

Frankfurt, Hesse

وب‌سایت:
www.bahnhof.de

Myzeil

مکان ‌های دیدنی فرانکفورت

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی فرانکفورت Myzeil است. این مرکز خرید شیشه‌ای، یه‌شیوه‌ای ملموس طراحی شده است. Massimiliano Fuksas -معمار رومی این سازه- هنگامی که مشغول طراحی شکل سیال پوسته شیشه‌ای و فولادی Myzeil بود، از موج‌های رودخانه‌ها الهام گرفت. او سقف مرکز خرید را مواج ساخت تا نور طبیعی را به فضای داخلی هدایت کند. جالب است بدانید که مرکز خرید Myzeil، دارای طولانی‌ترین پله‌برقی در اروپا، به‌طول 42 متر است.

آدرس:

Zeil 106, 60313 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها: تعطیل

همه‌روزه 10 صبح تا 8 شب

شماره تلفن:

29723970 69 49+

وب‌سایت:

https://myzeil.de/

Westhafen “Ebbelwoi” Tower

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی فرانکفورت Westhafen “Ebbelwoi” Tower است. این برج آینه‌ای استوانه‌ای، از دور سبزرنگ به نظر می‌رسد. این برج اداری 30 طبقه دارد و 3500 مثلث آینه‌ای، نمای آن را پوشانده است. شما می‌توانید انعکاس درختان و آسمان را در این برج زیبا ببینید.

آدرس:

Westhafenpl. 1, 60327 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 24ساعته

شماره تلفن:

271399910 69 49+

وب‌سایت:

https://westhafentower.com/

Hammering Man

Hammering Man

یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی فرانکفورت Hammering Man است. Hammering Man، مجسمه یک مرد غول‌پیکر چکش‌به‌دست است که در مقابل برج MesseTurm مشغول ‌به ‌کار است. این مرد چکشی، توسط جاناتان بوروفسکی –مجسمه‌ساز آمریکایی- طراحی شده و نماد «کارگر» است. Hammering Man 21 متر ارتفاع دارد و یکی از بازوهای موتوری آن به‌طور مداوم یک چکش را به جلو و عقب می‌راند. بهترین زمان عکس‌برداری از این مجسمه، به‌هنگام غروب خورشید و به‌هنگام طلوع آفتاب است؛ چرا که در تاریکی، مجسمه سیاه‌رنگ جلوه بیش‌تری نسبت به پس‌زمینه پیدا می‌کند و در هنگام طلوع آفتاب نیز، سایه‌ای دراز روی زمین می‌اندازد؛ گویی بابالنگ‌دراز است! در اطراف این جاذبه دیدنی نیز، یک پارک خوش‌منظره و فواره وجود دارد.

آدرس:

vor dem Messeturm, Friedrich-Ebert-Anlage, 60327 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 24ساعته

وب‌سایت:

https://www.kunst-im-oeffentlichen-raum-frankfurt.de/

Frankfurt Zoological Garden

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی فرانکفورت Frankfurt Zoological Garden است. این باغ‌وحش، در سال 1858 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های جهان به حساب می‌آید. باغ‌وحش Zoological Garden فرانکفورت، محل زندگی حدود 4500 حیوان و 450 گونه جانوری‌ست؛ از جمله، می‌توان به فلامینگوها، گورخرهای راه‌راه، قورباغه‌های درختی رنگی و چاق، حیوانات درنده، سمورها، شیرهای دریایی و گوریل‌های بازیگوش اشاره کرد. اگر به‌همراه فرزند خود به فرانکفورت سفر کرده‌اید، این باغ‌وحش، جاذبه دیدنی خوبی برای بازدید به شمار می‌رود.

آدرس:

Bernhard-Grzimek-Allee 1, 60316 Frankfurt am Main

ساعت فعالیت:

همه‌روزه 9 صبح تا 7 بعدازظهر

شماره تلفن:

21233735 69 49+

وب‌سایت:

https://www.zoo-frankfurt.de/

The Main River

مکان ‌های دیدنی فرانکفورت

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی فرانکفورت The Main River است. این رودخانه، جلوه‌ای زیبا به آسمان‌خراش‌های شهر بخشیده است. برای بهره بردن از این زیبایی‌ها، شما می‌توانید در تور شرکت کنید تا به‌وسیله یک قایق کروز و راهنمای تور، در سراسر رودخانه گشت بزنید، در زیبایی‌ها غرق شوید و همزمان ماهی قزل‌آلای دودی، سالاد و یا دیگر غذاهای پیشنهادی منو را میل کنید.

Alte Oper Frankfurt

یکی دیگر از  بهترین مکان‌ های دیدنی فرانکفورت Alte Oper Frankfurt است. این ساختمان، در سال 1880 توسط معمار Richard Lucae طراحی و به یکی از مشهورترین خانه‌های اپرا در جهان تبدیل شد. اما پس از جنگ جهانی دوم به ویرانه‌ای تبدیل گشت. ساختمان اپرای فرانکفورت در سال 1981، بار دیگر درهای خود را به روی عموم باز کرد و به‌لطف استقبال بی‌نظیر و تلاش‌های گسترده مردم، به شکوه سابق خود بازگشت. تزئینات اصلی، نقش‌برجسته‌ها، نقاشی‌های دیواری، کاشی‌ها و موزاییک‌ها نیز به‌صورت قبلی خود بازسازی شده‌ است. امروزه در Alte Oper Frankfurt، حدود 450 رویداد فرهنگی با حضور 475 هزار بازدیدکننده در سال برگزار می‌شود. در نهایت این جاذبه دیدنی، نمای بسیار زیبایی دارد و با پنجره‌های قوسی‌شکل و فواره مقابل خود شناخته می‌شود.

آدرس:

Opernpl. 1, 60313 Frankfurt am Main

شماره تلفن:

13400 69 49+

وب‌سایت:

https://www.alteoper.de/

در آخر

ما در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین مکان ‌های دیدنی فرانکفورت پرداختیم. مجسمه مرد چکش‌به‌دست، آسمان‌خراش شیشه‌ای، پل عشاق، رودخانه Main، تالار قدیمی شهر با سقف پلکانی شیروانی و غیره، از جمله این جاذبه‌ ها به شمار می‌آیند. اگر مایل بودید می‌توانید پس از سفر به فرانکفورت و بازدید از جاهای دیدنی آن، نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

نظرات کاربران