غذاهای عجیب و غریب سنگاپور

8تا از غذاهای عجیب و غریب سنگاپور که تابه‌حال درموردشان نشنیده‌اید

سنگاپور علاوه‌بر داشتن جامعه‌ای چندفرهنگی و غنی، طیف متنوعی از غذاها را نیز دارد و اگر اهل امتحان کردن طعم‌های متنوع هستید، سنگاپور می‌تواند برای شما یک مقصد توریستی جذاب و باورنکردنی باشد. غذاهای عجیب و غریب سنگاپور، از انواع غذاهای دریایی گرفته تا غذاهای گیاهی، نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله راجع‌به 8تا از غذاهای عجیب و غریب سنگاپور که شاید تا حالا حتی اسم‌شان را هم نشنیده باشید، برای‌تان نوشته‌ایم. 

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

سوپ اوتاک؛ از غذاهای عجیب و غریب سنگاپور

اولین غذای عجیبی که در سنگاپور سرو می‌شود و پرطرفدار است، سوپ اوتاک نام دارد. این غذا در واقع یک نوع آبگوشت خوش‌مزه است که تکه‌های گوشتی مغز بز را دارد و بافت آن شبیه توفوی نیمه‌سفت است و ضمنا با یک سوپ قوی که با ادویه و ترشی‌جات پخته شده است، سرو می‌شود. اوتاک در غذاخوری سوپ گوسفندی حاجی عبدالرجاک که در واقع یک دکه غذا در بازار است، سرو می‌شود. موسس این غذاخوری، در سال 1955 سوپ اوتاک را در یک چرخ‌دستی می‌فروخت و در سال 1975، به محل فعلی خود نقل مکان کرد. 

سوپ لاک‌پشت 

غذاهای عجیب و غریب سنگاپور

رستوران خانوادگی «تان تر سنگ» که سال 1946 تاسیس شد، یکی از بهترین انواع سوپ لاک‌پشت که از پرطرفدارترین غذاهای عجیب سنگاپور است را ارائه می‌دهد. آشپز «تان آه سای» برای طبخ این غذا دستورالعمل ویژه‌ای دارد و اگر دوست داشتید در سفرتان این غذا که برخلاف تصورات‌تان، گوشتی با بافت نرم دارد را امتحان کنید، حتما به رستوران او بروید. این آشپز ماهر گوشت لاک‌پشت آب شیرین را روزانه بیش از دوازده ساعت در سوپ می‌جوشاند. یک مدل از سوپ لاک‌پشت در این رستوران با بیش از بیست گیاه و ادویه مختلف تهیه می شود. سوپ لاک‌پشت دوبله نیز یکی دیگر از موارد محبوب منوی تان تر سنگ است. 

پای کروکودیل؛ یکی از غذاهای عجیب سنگاپور

درست خواندید؛ پای کروکودیل که «پنجه اژدها» نیز نامیده می‌شود، یکی از غذاهای عجیب سنگاپور است که در سسی گیاهی پخته می‌شود. ظاهر این غذا به این صورت است که پنجه بزرگ پای کروکودیل روی کلم‌پیچ قرار می‌گیرد و در یک تابه گرم سرو می‌شود. گفته می‌شود گوشت کروکودیل خواص دارویی هم دارد. 

 کوسه سرخ‌شده

اگر در سفر خود به سنگاپور غذاهای دریایی منحصربه‌فرد می‌خواهید، باید به دکه دستفروشی که در بازار و مرکز غذای تانجونگ پاگار پلازا واقع شده است، بروید. در این رستوران می‌توانید از گوشت سرخ‌شده خوش‌طعم کوسه لذت ببرید. یک زوج مسن به نام «خانم چوآ و آقای تانگ» هدایت رستوران تانجونگ را بر عهده دارند. این زوج در گزارشی اشاره کرده‌اند که این نوع غذا را از صاحب قبلی غرفه‌شان، الهام گرفته‌اند. 

سوپ لیدا؛ یکی از غذاهای عجیب و غریب سنگاپور

سوپ لیدا یک نوع سوپ از زبان بز است که از غذاهای عجیب سنگاپور به شمار می‌رود. اگر سوپ اوتاک را دوست ندارید، می‌توانید سوپ زبان بزی را امتحان کنید. این غذا به‌صورت یک کاسه سوپ داغ به همراه میزانی از ادویه فلفل و تکه‌های نرمی از زبان بز با نان سرو می‌شود. 

دم کروکودیل خورشتی

غذاهای عجیب و غریب سنگاپور

اگر می‌خواهید سوپ دم کروکودیل خورشتی را در سنگاپور بچشید، به غرفه غذای طبقه دوم مرکز غذای برسه بروید و دست‌پخت عمو چو، که بیش از 40 سال است که این غرفه را مدیریت می کند، را امتحان کنید. این غذاخوری به‌واسطه سوپ لاک‌پشت با غلاف نرم و نیز دم کروکودیل معروف است. تکه‌های نرم و ذوب‌شده گوشت تمساح در یک دیگ سفالی بخارپز سرو می‌شود و در معجون معطری که با گیاهان چینی دم می‌شود، می‌پزد. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

ژله تروتر گوشت

این غذای عجیب و متفاوت سنگاپوری را در غرفه غذایی که بیش از پنجاه سال قدمت دارد امتحان کنید. این غذا در واقع شامل گوشت تکه‌شده و پوست غنی از کلاژن است که وقتی در یخچال قرار می‌گیرد، به یک آسپیک خوش‌طعم تبدیل می‌شود. طرفداران این غذا که از غذاهای عجیب سنگاپور است، پیشنهاد می‌کنند که آن را با سس فلفل میل کنید. 

گوشت کوسه؛ از غذاهای عجیب و غریب سنگاپور 

این غذا شباهت عجیبی با تکه‌های ماهی دارد و وقتی آن را به دهان می‌گذارید، از تازگی و لطافت این گوشت شگفت‌زده خواهید شد. گوشت کوسه را معمولا با سس آلوچه خانگی میل می‌کنند.

کلام آخر سه کلیک درباره غذاهای عجیب و غریب سنگاپور

در این مقاله به 8تا از غذاهای عجیب و غریب سنگاپور پرداختیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. هر سفری علاوه‌بر گردش در اماکن تاریخی و تفریحی و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، قسمت هیجان‌انگیز دیگری نیز دارد که شکم‌گردی است. مخصوصا اگر چشیدن طعم‌های مختلف برای‌تان مهم و جذاب باشد، در سنگاپور با غذاهای عجیب به شما خوش می‌گذرد.

نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید غذاهای عجیب سنگاپور را امتحان کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران