Mekong
4 اردیبهشت 1402
دبی

10 تا بهترین رستوران های تایلندی دبی؛ تند و خوشمزه

غذاهای تایلندی! شاید شما هم با شنیدن این نام یاد جانوران عجیب و غریب و حشرات به سیخ کشیده بیفتید، اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که این تصور درباره غذاهای تایلند کاملا اشتباه است. تنوع غذاها در این کشور به حدی زیادی است که به احتمال زیاد حتی یک تایلندی اصیل هم نتواند همه آن‌ها را برای شما عنوان کند. از سوپ‌های رنگارنگ گرفته تا غذاهای اصلی، سالادهای ترد و تازه یا حتی انواع کاری‌های تایلندی، همگی از مواد تازه و خوشمزه تهیه و طبخ می‌شوند. یک پیشنهاد! بهترین رستوران های تایلندی دبی را بشناسید و در سفرتان حتما یکی از این غذاهای دلچسب و لذیذ آن‌ها را امتحان کنید. 

رزرو تور دبی

رزرو تور دبی با سه کلیک خوبه!

فهرست بهترین رستوران های تایلندی دبی 

رستوران‌ها در دبی بسیار زیاد و متنوع هستند. اما مجله تایم اوت (Time Out) در سال 2023 این 10 رستوران‌ها را به عنوان بهترین‌ها معرفی‌ کرده‌است. جالب است بدانید که کارشناسان این مجله به صورت ناشناس وارد این رستوران‌ها می‌شوند تا کیفیت سرویس دهی و طعم و مزه غذاها را به درستی مشخص کنند. پس این لیست دقیقا همان چیزی است که به دردتان می‌خورد. 

رستوران و کافه آیسان (Café Isan)

رستوران های تایلندی دبی

رستوران یا همان کافه ایسان دست به اقدامی جالب و عجیب زده است. آن‌ها در شهر لوکس دبی به جای استفاده از دکوراسیون فوق‌العاده شیک و فضای مجلل، تصمیم گرفتند تا دقیقا فضای کافه را مشابه با رستوران‌های کوچک و خیابانی تایلند طراحی کنند. فضایی جذاب از صندلی‌های پلاستیکی، نورپردازی آشکار و جعبه‌های انباشته‌ای است که فضای داخلی را به کلی شبیه به تایلند می‌کند. 

مطابق با محیط سرگرم‌کننده‌اش، غذا نیز فوق العاده است از غذاهایی که به سرعت در دهانتان آب می‌شود، چون از مواد تازه و به روز استفاده می‌کنند. کاری، سوپ، گوشت گاو ترد، سالادهای رنگارنگ و برنج‌های کته، همگی خوش طعم و عطر هستند. 

قیمت‌ها نیز معقول است، اما با توجه به شهرت آن، مکان به سرعت کامل می‌شود، بنابراین اگر رزرو نکرده‌اید، باید منتظر بمانید.

  • مکان: Armada Avenue Hotel, Cluster P, JLT,
  • وبسایت: www.cafeisan.co
  • تلفن: 058 5291003

رستوران استیکی رایس (Sticky Rice)

یکی‌دیگر از بهترین رستوران های تایلندی دبی، استیکی رایس بی‌نظیر است که خصوصیات خاصش آن را با دیگر رستوران‌ها کاملا متمایز می‌کند. اول از همه، از یک بنیانگذار اماراتی با مادری تایلندی می‌آید. ثانیا، به گیاهخواران بسیار خوب پاسخ می‌دهد.

وقتی وارد رستوران می‌شوید به هر طرف که نگاه کنید با اردک‌های لاستیکی تزئین شده است. از امتداد کانترها تا روی دیوارها حتی یک ماشین بازی برای برداشتن عروسک در اینجا وجود دارد که همه عروسک‌ها هم اردک است! 

منو نیز ترکیبی از غذاهای کلاسیک است و همانطور که انتظارش می‌رود، غذاهای تایلندی (گوشت گاو و مرغ را در نظر بگیرید) و همچنین غذاهای خاص (تخم مرغ خشک شده در آفتاب، تخم مرغ سرخ شده با سس تند و غیره) است. بال و مرغ سوخاری طعم دار شده با سس‌های خاص، انواع کاری‌های تند برخی از غذاهای این رستوران هستند. 

  • مکان: Sobha Daffodil, JVC
  • وبسایت: www.stickyrice.ae
  • تلفن: 04 580 8350

رستوران تای کیچن یا آشپزخانه تای (The Thai Kitchen) 

The Thai Kitchen

مشرف به نهر دبی و مارینا، رستوران تایلندی قدیمی، آشپزخانه تای در پارک حیات دبی همیشه یک انتخاب مطمئن برای طرفداران غذاهای اصیل است. وقتی آب و هوا به مناظر عالی و حال و هوای تعطیلات اجازه می‌دهد، بیرون بنشینید تا لذت دیگری از غذاخوردن را تجربه کنید. کارکنان رستوران و سرآشپز همگی عالی هستند و به محض ورود توجه شما به ظروف مختلف پر از سبزیجات جلب می‌شود که آشپز در حال مخلوط کردن آن‌هاست. 

غذای خود را با یک قسمت ساتای مرغ زینتی شروع کنید که حریصانه در سس بادام زمینی تند غوطه‌ور شده‌است. یک وعده از سالاد پاپایای تازه و معطر را از دست ندهید، این سالاد شیرین، ترش و شور است و طعم جالبی دارد. اما از همه بهتر، رول‌های تابستانی میگو است، ظرفی پر از میگوی آبدار و سبزیجات ترد که حالتان را خوب می‌کند. 

با غذای عالی، خدمات شیک، چشم‌اندازهای فوق‌العاده و محیطی آرامش‌بخش شما قدم در یکی از بهترین رستوران های تایلندی دبی می‌گذارید. 

  • مکان: Dubai Creek Club Street – Dubai – United Arab Emirates
  • وبسایت: http://www.restaurants.dubai.hyatt.com/restaurants/the-thai-kitchen/
  • تلفن: 04 602 1816

رستوران آسیایی استریت بای تایلند (Asian Street by Thai)

رستوران آسیایی استریت تایلند به معنای واقعی کلمه یک جواهر پنهان کشف نشده باقی مانده و احتمالا به خاطر فضای کوچکی است که دارد (ظرفیتی کمتر از 20 نفر). با این‌ حال چنین فضایی مانع تجارت خروشان این رستوران نشده‌است. 

منوی آسیایی استریت بای تایلند کوتاه و به طور سنتی مختص این کشور است. سالاد، سوپ، برنج و غذاهای رشته فرنگی، انواع کاری، غذاهای سرخ‌کردنی، غذاهای نودل و بشقاب‌های کوچکتر را خواهید یافت. شما با هر قیمتی که بخواهید می‌توانید یک غذای خوشمزه در یکی از بهترین رستوران های تایلندی دبی نوش جان کنید. 

  • مکان: Cluster F, JLT
  • اینستاگرام: www.instagram.com/asianstreetbythai
  • تلفن: 04 391 8828

رستوران بنجارونگ (Benjarong)

رستوران های تایلندی دبی

رستوران بنجارونگ چندین سال است که جزو محبوب‌ترین مکان‌ها برای غذاهای اصیل تایلندی است. فضای رستوران کاملا شیک و مطابق با فرهنگ این کشور طراحی شده و وجود فانوس‌های دست‌بافت، سقف و نمای چوبی و رنگ قرمز اثبات کننده این موضوع خواهد بود. 

غذاها در این رستوران براساس پنج طعم متمایز است؛ تند شیرین، ترش، شور و خامه. یعنی هر چیزی که سفارش دهید، کاملاً فوق‌العاده خواهد بود.

مکان: Dusit Thani Dubai – Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

وبسایت: http://www.dusit.com/dusitthani/dubai/default-en.html

تلفن: 04 317 4515

رستوران مکونگ (Mekong)

یکی دیگر از بهترین رستوران های تایلندی دبی، مکونگ است. مگر می‌شود که به رستوران آسیایی پر آوازه و زیبا در پالم جمیرا نیایید. با مجموعه‌ای بی‌نظیر از غذاهای خاص ویتنام، تایلند، لائوس، کامبوج، چین و میانمار، گزینه‌های منو برای شما بی‌پایان هستند. همه این غذاها در فضایی خیره‌کننده از صفحات چوبی مشبک، رنگ‌های پر جنب و جوش نقاشی‌های دیواری و تراس فوق‌العاده‌ای که برای زمستان عالی است، سرو می‌شوند. 

  • مکان: Anantara Dubai The Palm Resort & Spa, East Crescent Road
  • وبسایت: dubai-palm.anantara.com/mekong/
  • تلفن: 04 567 8304

رستوران پای تای (Pai Thai)

Pai Thai

پای تای فقط یکی از بهترین رستوران های تایلندی دبی نیست، بلکه یکی از بهترین رستوران های دبی است. از آبراه‌های آرام مدینه جمیرا عبور کنید و از مناظر غبطه‌انگیز برج العرب جمیرا لذت ببرید یا اگر گرسنه هستید و فقط می‌خواهید مستقیم به رویداد اصلی بروید، کارکنان با سرعت بی‌سابقه در یکی از کالسکه‌های هتل شما را به آنجا می‌رسانند. در داخل، رستوران شیک و سلطنتی است، اما اگر آب و هوا اجازه دهد، روی تراس بزرگ مشرف به آب بنشینید. فوق العاده زیبا و رمانتیک است و یک پس زمینه زیبا برای غذاهای تایلندی ایجاد می‌کند.

با این غذاها شروع کنید: یک بشقاب پر از لقمه‌های تایلندی، با کیک های گوشتی، میگوی بادرنجبویه، سیخ های مرغ لطیف ساتای با سس بادام زمینی خوش طعم و اسپرینگ رول‌های ترد. نکته قابل توجه کوفته مرغ گل بنفش است که به اندازه زیبایی رنگش، خوشمزه است؛ این غذا غلیظ و آجیلی دارد.

  • مکان: Al Qasr, Al Sufouh Road
  • وبسایت: https://www.jumeirah.com/
  • تلفن: 800 323 232

رستوران تیپتارا (Thiptara)

از بهترین رستوران های تایلندی دبی، تیپتارا است. این رستوران بدون شک یکی از عالی‌ترین مناظر غذاخوری از فواره دبی و برج خلیفه دارد، مکانی خیره کننده که تراس آن مستقیما روی دریاچه برج امتداد پیدا می‌کند.  

Thiptara به لطف فضای رمانتیک، صندلی‌های ردیف جلو برای نمایش فواره دبی و غذاهای گران‌قیمت تایلندی که سال‌ها مورد علاقه گردشگران است. جدیدا نیز ظاهر جدیدی به فضای داخلی خود اضافه کرده که باعث می‌شود کل مکان بسیار مدرن‌تر به نظر برسد. 

منو نیز کامل و جامع از غذاهای تایلندی است: اسپرینگ رول های مربای اردک، کیک‌های ماهی با علف لیموی لذت‌بخش و ساتای مرغ، دیم سام گیاهی، کاری پنانگ نارگیلی، پد تای سبک، شیرین و معطر و غیره. 

  • مکان: Ground Level, Palace Downtown 9770 – Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Dubai – United Arab Emirates
  • وبسایت: http://www.theaddress.com/en/hotels/the-palace-downtown-dubai/dining/thiptara.aspx
  • تلفن: 04 888 3444

رستوران تانگ تایلندی (Tong Thai)

رستوران های تایلندی دبی

داغ به تمام معنا، تانگ تای درست در مرکز خلیج تجاری قرار دارد. در حالی که ممکن است دارای مناظر پر زرق و برق یا طراحی‌های مد روز نباشد، اما همیشه می‌توانید انتظار خدمات عالی و غذاهای اصیل تایلندی را داشته باشید. سرویسی دهی، غذا و فضای رستوران همه شیک و عالی هستند. این رستوران به شما اطمینان می دهد که طعم چیزهای مختلف را خواهید چشید؛ از سالاد پاپایای زنجبیل و سیر گرفته تا اسپرینگ رول های سبزیجات ترد و کاملاً تازه. کاری سبز تایلندی گرم و خامه‌ای یادتان نرود! 

  • مکان: JW Marriott Marquis, Business Bay
  • وبسایت: www.portal.marriott.com/dxbjw-jw-marriott-marquis-dubai-uae-hotels-dining/tong-thai
  • تلفن: 04 414 6418

رستوران وایس کوای (Wise Kwai)

غذای خارق‌العاده و آتشین در Wise Kwai آن را به یکی از بهترین رستوران های تایلندی دبی تبدیل کرده‌است. اولین چیزی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، فضای داخلی است. از در صورتی آن وارد شوید و بلافاصله به یک اتاق غذاخوری کیچ با تم سینما که پر از یادگاری‌های فیلم تایلندی است منتقل می‌شوید. بعد از آن سرویس فوق العاده است و در آخر، غذایی است که از کاری و سوپ گرفته تا سالاد و رشته فرنگی برای یک تجربه خوشمزه ارائه می‌شوند. خوشبختانه اینجا دقیقاً همان چیزی است که ما از غذاهای تایلندی انتظار داریم.

  • مکان: DusitD2 Kenz Hotel, Barsha Heights
  • اینستاگرام: www.instagram.com/wisekwaidxb
  • تلفن: 04 567 2247

آماده سفر به بهترین رستوران های تایلندی دبی هستید! 

بلیط هواپیما دبی را رزرو کنید و خودتان را به شهری رویایی ببرید. این شهر پر از رستوران‌های متنوع است که هر کدام شما را به گوشه‌ای از جهان می‌برند. مانیز با معرفی بهترین رستوران های تایلندی دبی شما را یه کشور سرزنده و رنگارنگ تایلند بردیم تا تمام آنچه که درباره غذاهای آن‌ها تصور می‌کردید را تغییر دهیم. 

نظرات کاربران