سینما آفریقا مشهد

معرفی بهترین سینماهای مشهد | جایی برای تماشای حیرت‌انگیزترین فیلم‌ها

مشهد یکی از شهرهای زیبا و پرگردشگرپذیر ایران است که به دلیل قرار گرفتن بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در این شهر با نام پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود. سالانه گردشگران زیادی از هر سوی جهان راهی این شهر می‌شوند. به همین جهت مشهد از لحاظ صنعت گردشگری نیز در رتبه اول کشور قرار دارد. با اینکه بیشتر افراد به قصد زیارت به این شهر می‌روند؛ اما سایر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی مشهد نیز کم نیستند. در لابه‌لای این جاذبه‌ها سینماهای متعددی نیز قرار گرفته‌اند و منتظرند تا یک روز شاد و مفرحی را برای شما رقم بزنند.

رزرو تور مشهد

سینماهای مشهد بسیار متنوع هستند و با خدمات و امکانات بسیار متفاوتی که ارائه می‌دهند، همیشه چیزی حیرت‌انگیزی برای نمایش دارند. اخیرا به خصوص در یک دهه گذشته نیز تعداد سالن‌های سینما و پردیس‌های مشهد افزایش چشمگیری داشته‌اند. هر چند که در کنار افزایش سینماهای تازه تاسیس و مدرن، سینماهای کوچک‌تر مثل سینما بهمن، سینما قدس و سینما پیروزی مشهد به فعالیت خود پایان داده‌اند. چه مسافر باشید چه ساکن مشهد اگر در این شهر به دنبال سینما هستید؛ ما در این مقاله از سه کلیلک می‌خواهیم مجهزترین و بهترین سینماهای مشهد را برای شما معرفی کنیم تا با انتخاب درست ساعات قشنگی را برای خود و عزیزانتان بسازید. با ما همراه باشید.

بلیط هواپیما مشهد را رزرو کرده اید؟

سینما هویزه مشهد؛ دیاموند

سینما هویزه مشهد

سینما هویزه یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سینماهای مشهد است که بیش از 50 سال قدمت دارد. این سینما در سال 1347 با نام سینما دیاموند توسط کامران کابلی ملک افتتاح شد؛ اما پس از انقلاب نام آن به سینما هویزه تغییر یافت. سینما هویزه در آن زمان به عنوان بهترین سینمای خاورمیانه شناخته می‌شد. سرانجام پس از یک دوره بازسازی در سال 1390 توانست لقب مدرن‌ترین و مجهزترین سینمای مشهد را نیز از آن خود کند.

این سینما بالغ بر 1000 نفر ظرفیت دارد و برخلاف سینماهای دیگر تنها مجموعه‌ای است که فاقد بخش اداری و تجاری است. هم اکنون این سینما دارای 8 سالن نمایش بزرگ است و با برخورداری از فضای شیک و مدرن و همچنین امکانات کم‌نظیر مثل سینما گالری، کافه سینما، کافی‌شاپ، بوفه، نمازخانه، پله‌برقی و غیره تجربه به یاد ماندنی را از تماشای فیلم برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. سینما هویزه روزانه با اکران فیلم‌های متنوع متناسب با تمامی سلیقه‌ها هموراه با استقبال چشمگیری مواجه می‌شود؛ به همین دلیل جزء پرفروش‌ترین سینماهای مشهد به شمار می‌رود.  

آدرس سینما هویزه: ایران، مشهد، خیابان دانشگاه، چهارراه گلستان

شماره تماس: ۰۵۱۳۸۱۱۶

سینما آفریقا مشهد؛ شهر فرنگ

سینما آفریقا یکی دیگر از سینماهای قدیمی و در عین حال پرطرفدار مشهد است که در گذشته با نام سینمای شهر فرنگ شناخته می‌شد. این سینما توسط منگاساریان در سال 1350 تاسیس شد و با توجه به قدیمی بودن مجدد در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفت و جان دیگری به رونق خود بخشید. این سینما دارای امکانات فراوانی ازجمله کافی‌شاپ، بوفه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ و غیره است و اخیرا نیز با اضافه کردن دو سالن نمایش دیگر ظرفیت خود را تا 800 نفر ارتقا داده است. به همین دلیل جزء مجهزترین سینماهای مشهد به شمار می‌رود. سینما آفریقا در میدان شریعتی (میدان تقی آباد سابق) قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید به ضلع جنوب غربی این میدان مراجعه نمایید.

آدرس سینما آفریقا مشهد: ایران، میدان شریعتی

شماره تماس: ۰۵۱۳۸۵۹۷۴۵۴

پردیس سینمایی گلشن؛ از بهترین سینماهای مشهد

پردیس سینمایی گلشن

سینمای گلشن یکی از متفاوت‌ترین، مجهزترین و بهترین سینماهای مشهد است که در سال 1395 افتتاح شده است. این سینما در طبقه پنجم برج تجاری و مسکونی آرمیتاژ واقع شده است و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع 30 متری از سطح زمین نما و دیدی بسیار زیبایی به شهر مشهد دارد. سینمای گلشن  با برخورداری از 4 سالن مجزا ظرفیتی بالغ‌بر 300 نفر را پاسخگو است و همچنین جزء معدود سینماهایی است که محدودیت سنی برای تماشای فیلم‌های اجتماعی دارد و از ورود افراد زیر 7 سال برای تماشای فیلم‌ها جلوگیری می‌کند.

این سینما علاوه‌بر امکانات معمول سینماها دارای سالن سینمای روباز، فضای سبز، سیستم صوتی دالبی و سیستم مدرن پرده و پروژکتور است. به همین دلیل جزء محبوبترین سینماهای مشهد است و بسیار با استقبال مردم مواجه می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز سینمای گلشن برخورداری از یک کافی‌شاپ با فضای زیبا و دلباز است که می‌توانید پس از تماشای فیلم سری به این کافه زده و از فضای آرامش‌بخش آن نهایت لذت را ببرید.

آدرس پردیس سنمایی گلشن: ایران، مشهد، نبش هفت تیر 8، خیابان گلشن، طبقه پنجم برج آرمیتاژ

شماره تماس: ۰۵۱۳۱۹۰۵۹۹۰

سینما ویلاژ توریست مشهد؛ مجهزترین سینمای مشهد

سینما ویلاژ توریست یکی دیگر از سینماهای تازه ساخت مشهد است که در سال 1397 افتتاح شده است. این سینما با 12 سالن مجزا و 1075 صندلی در طبقه سوم مجمتع بزرگ ویلاژ توریست مشهد قرار گرفته است و ظرفیتی بالغ‌بر 2810 نفر را پاسخگو است. هر یک از سالن‌های این سینما دارای ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فردی هستند، این 12 سالن، شامل 7 سالن اصلی با نمایش استاندارد، دو سالن 16 نفره VIP، یک سالن 50 نفرهCIP ، یک سالن VR برای دوست داران واقعیت مجازی و یک سالن کودک با ظرفیت 42 نفر است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه سینما ویلاژ قرارگیری آن در مجتمع تجاری ویلاژ توریست است که باعث شده افراد بتوانند علاوه‌بر تماشای فیلم از دیگر امکانات این مجتمع مثل مراکز خرید، پارکینگ و غیره آن نیز بهره‌مند شوند. 

آدرس سینما ویلاژ توریست مشهد: ایران، مشهد، ابتدای جاده طرقبه، نبش خیابان امام رضا ۸، طبقه‌ی سوم مجتمع  تجاری ویلاژ توریست

شماره تماس: 05135595300

پردیس سینمایی اطلس

پردیس سینمایی اطلس

سینمای اطلس با داشتن ساختمان اختصاصی و بزرگ، سالن‌های متنوع و همچنین امکانات منحصربه‌فرد جزء مجهزترین و بهترین سینماهای مشهد به شمار می‌رود. این سینما در سال 1396 درطبقه F مجتمع بزرگ اطلس افتتاح شده است و با برخورداری از دو بوفه، فودکورت، کافی‌شاپ، عکاس‌خانه سنتی، پارکینگ و فضای نگهداری و سرگرمی کودکان یک روز به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پردیس سینمایی اطلس دارای 14 سالن با ظرفیت 1133 نفر است که از این تعداد، دو سالن به کودکان، یک سالن هفت بعدی و سه سالن به خدمات VIP اختصاص یافته است که می‌توانید بخش وی آی پی را از قبل رزرو کرده و از تماشای فیلم در یک محیط خصوصی همراه خانواده لذت ببرید. بخش وی آی پی، علاوه‌بر مبله بودن، سرو تنقلات، انواع نوشیدنی‌های طبیعی گرم و سرد و همچنین سرو عصرانه، ناهار و شام و غیره حق انتخاب فیلم مورد علاقه از میان فیلم‌های در حال اکران را نیز برای مخاطبان فراهم کرده است. 

آدرس پردیس سینمایی اطلس: ایران، مشهد، بزرگراه کلانتری، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس، طبقه F

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۰۰۱

سینما سیمرغ؛ جزو معروف‌ترین و بهترین سینماهای مشهد

سینما سیمرغ یکی از معروف‌ترین و بهترین سینماهای مشهد است که دوران پر فرار و نشیبی را گذرانده است. این سینما در سال‌های پایان دهه هفتاد آن هم زمانی که هیچ یک از سینماهای مشهد از اوضاع خوبی برخوردار نبودند در جایی دور از مرکز شهر مشهد تاسیس و به عنوان اولین پردیس سینمایی کشور شناخته شد. سینمای سیمرغ در آن زمان جزء مدرن‌ترین و بزرگترین سینماهای مشهد به شمار میرفت اما با طی چندیدن سال رونق این سینما به مرور کاهش یافت به طوری که در این مجموعه به جز بلیط هرچیزی ازجمله فست‌فود، اغذیه، تنقلات و غیره به فروش می‌رفت.

پس از انتقادات فراوان سینمای سیمرغ مدتی تعطیل شد؛ اما با سرمایه شخصی سرمایه‌گذاران، مجدد مورد بازسازی قرار گرفت و امکاناتی به آن افزوده شد. در حال حاضر این سینما با برخورداری از معماری و دیزاین متفاوت و همچنین  پیشرفته‌ترین سیستم‌های صوتی دالبی و آپارات‌های دیجیتال، رونقی دوباره گرفته و با داشتن 8 سالن مجزا شامل 5 سالن نمایش و 3 سالن VIP و همچنین ظرفیتی بالغ‌بر 1300 نفر آماده میزبانی از علاقه‌مندان است. برخورداری از کافی‌شاپ، نمازخانه، رستوران، پارکینگ، کتابخانه، سرویس بهداشتی و غیره را نیز می‌توان از دیگر امکانات پردیس سینمای سیمرغ برشمرد. 

آدرس سینمای سیمرغ: ایران، مشهد، قاسم آباد، مجتمع سینمایی سیمرغ

شماره تماس: ۰۵۱۳۶۲۰۴۰۶۳

سینما پارک بازار

سینما پارک بازار

سینما پارک بازار یکی از جدیدترین، مدرن‌ترین و بهترین سینماهای مشهد است که در سال 1400 افتتاح شده است. این سینما با  سه هزار و ۴۰۰ متر فضا در مجتمع بزرگ پارک بازار واقع شده و از سینماهای نزدیک حرم به شمار می‌رود. سینمای پارک بازار با برخورداری از 6 سالن مجزا و ظرفیتی حدود 800 نفر امکان تماشای فیلم را برای همشهریان و مسافران فراهم کرده است.

این سینما توسط سازنده سینمای اطلس طی مدت سه سال ساخته شده است به همین دلیل در ساخت آن از تجربه فراوان استفاده شده و سعی شده تا حدودی کم و کسری‌هایی که در سینمای اطلس وجود داشت در این سینما رفع شود. تجهیز سالن‌ها به صندلی‌های راحت و برخورداری از جدیدترین لوازم پخش صدا و تصویر از یک سو و داشتن امکانات متعدد نظیر فودکورت، کافی‌شاپ، بوفه، مرکز خرید، فضای بازی و نگهداری کودکان، شهربازی و غیره از سوی دیگر سبب استقبال علاقه‌مندان از این سینما شده است.

آدرس سینما پارک بازار: ایران، مشهد، بلوار مفتح، نبش مفتح 33، مجتمع فرهنگی تجاری پارک بازار

شماره تماس: 05132562002

سینما پیروزی

سینما پیروزی در فاصله کمی از مرکز شهر مشهد قرار گرفته و جزء سینماهای بخش خصوصی این شهر به شمار می‌رود که در سال 1387 افتتاح شده است. این سینما از دو سالن نمایش فیلم با ظرفیت 458 نفر تشکیل شده است و به دلیل فاصله داشتن از دیگر سینماها، نسبتا دنج و خلوت است. علی‌رغم اینکه سینما پیروزی از سیستم پخش پیشرفته و امکانات متنوع مثل کافی‌شاپ، فودکورت، پارکینگ و غیره برخوردار است؛ اما به دلیل ساخت سینماهای مدرن و همچینین بازسازی سینماهای قدیمی آنچنان که باید مورد استقبال مردم قرار نگرفته و فعالیتی ندارد. 

آدرس سینمای پیروزی مشهد: ایران بلوار پیروزی، بین پیروزی 33 و 35، ایستگاه اتوبوس میدان حر

شماره تماس: 05138837011

سینما برفی

سینما برفی

سینما برفی یکی از جدیدترین و بهترین سینماهای مشهد است که در بهمن 1400 افتتاح شده است. این سینما با مساحت 1500 متر و ظرفیت حدود 400 نفر ازجمله سینماهای کوچک؛ اما شناخته شده مشهد به شمار می‌رود که در برج فرهنگی تفریحی برفی واقع شده است. سینمای برفی دارای 6 سالن مجزا است که در سانس‌های مختلف آماده میزبانی از تماشاگران است.

این شش سالن در طبقه سوم و چهارم برج برفی قرار گرفته‌اند که 2 سالن با ظرفیت 50 نفر، یک سالن با ظرفیت 42 نفر و یک سالن VIP با ظرفیت 17 نفر در طبقه سوم و یک سالن با ظرفیت 30 نفر به همراه بوفه در طبقه چهارم واقع شده‌اند. سینمای برفی به صدای پیشرفته و بهترین پرده سینما مجهز شده و دارای امکانات منحصربه‌فردی ازقبیل فودکورت، آسانسور، کافی شاپ، بوفه و غیره است.

آدرس سینمای برفی: ایران، مشهد، بلوار جانباز، حدفاصل جانباز 1 و 3

شماره تماس: 05137140000

سینما مهر کوهسنگی

اگر به دنبال پرطرفدارترین و بهترین سینمای مشهد هستید پیشنهاد ما به شما سینمای مهر کوهسنگی است. این سینما در اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شده و از جمله سینماهای بین‌المللی و مجهز مشهد است که همواره میزبان علاقه‌مندان و تماشاگران داخلی و خارجی است. سینما مهر کوهسنگی دارای ۹ سالن سینمایی مجهز سرپوشیده و ۳ سالن روباز یا همان کافه سینما با ظرفیت ۱۱۸۰ نفر است. یکی از سالن‌های سینما به اتاق بازی و سرگرمی کودکان و یک سالن دیگر نیز به نمایش فیلم‌های خارجی با زیرنویس فارسی اختصاص داده شده است. 

یکی از ویژگی‌های بارز این سینما وجود سالن انتظار و کتاب‌فروشی است که حال و هوایی متفاوت به این سینما داده است. علاوه‌بر این، در سینمای مهر کوهسنگی کافه سینما و رستوران روباز ویولانژ نیز به تازگی افتتاح شده است که پس از تماشای فیلم می‌توانید سری به این کافه زده و از تماشای منظره فوق‌العاده رو به پارک کوهسنگی نهایت لذت را ببرید. طراحی بی‌نظیر و دیزاین مناسب سالن‌های سینما مهر کوهسنگی از یک طرف و امکانات خاص و منحصربه‌فرد آن از سوی دیگر باعث محبوبیت آن در بین تماشگران شده است. 

آدرس سینما مهر کوهسنگی: ایران، مشهد، انتهای خیابان کوهسنگی، مجتمع مهر کوهسنگی

شماره تماس: 05138495700

سخن آخر

مشهد در مرکز استان خراسان رضوی واقع شده و یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران است. این شهر با جمعیتی بالغ‌بر 3 میلیون 100 هزار نفر و مساحتی در حدود ۳۵۱ کیلومتر مربع دومین شهر پهناور ایران پس از تهران از نظر وسعت است. سفر به مشهد بدون تماشای جاذبه‌های دیدنی و لذت بردن از مراکز تفریحی انگار چیزی کم دارد ازجمله این مراکز تفریحی می‌توان به سینماهای مشهد اشاره کرد که در جای جای این شهر قرار گرفته‌اند. بهترین سینماهای مشهد به‌اندازه‌ای متنوع و زیاد هستند که در این مقاله تنها به معرفی برخی ازبهترین آن‌ها پرداختیم تا در سفرتان به مشهد سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

نظرات کاربران