صبحانه در استانبول
7 اردیبهشت 1402
استانبول

صبحانه در استانبول: کشف طعم‌هایی که با طلوع آفتاب بیدار می‌شوند

خوردن صبحانه در استانبول، آغازی شگفت‌انگیز برای یک روز پر از کشف و ماجراجویی است. در این شهر باستانی، صبحانه فقط یک وعده غذایی ساده نیست، بلکه فرصتی است برای غرق شدن در فرهنگ و طعم‌های اصیل. از سفره‌های پر از پنیرهای محلی، زیتون‌ها، عسل و کرم کایماک گرفته تا نان‌های تازه و سیمیت‌های خوش‌طعم، صبحانه در استانبول یک جشن واقعی برای حواس است. این مقاله شما را به گشت و گذاری در خیابان‌ها و کافه‌های این شهر دعوت می‌کند تا با هر لقمه، بخشی از روح استانبول را کشف کنید و روزتان را با طعمی فراموش‌نشدنی آغاز کنید.

رزرو تور استانبول

از آخرین قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول خبر دارید!؟

صبحانه سنتی ترکی چیست؟

یک صبحانه سنتی ترکی یا “serpme kahvaltı” به معنای “پخش شده” یا “صبحانه پاشیده شده” برای هر مسافری در استانبول یک تجربه غیر قابل فراموشی است.

این صبحانه لذیذ و دلچسب طوری طراحی شده است که به آرامی طی چند ساعت میل شود. این میز شامل انواع بشقاب‌های کوچک شامل زیتون سبز و سیاه، گوجه فرنگی، خیار، آجیل و میوه‌های خشک، مرباهای خانگی، عسل، پنیرهای مختلف، کره، شیرینی و نان شیرینی، همه با مقدار قابل توجهی چای ترکی است.

صبحانه در استانبول

بهترین مکان ها برای صبحانه در استانبول 2023

بهترین مکان‌های صبحانه در مناطق بی اوغلو (تکسیم، گالاتا، کاراکوی)، سلطان احمد و بالات (شهر قدیم)، کادیکوی (سمت آسیایی)، بشیکتاش، اورتاکوی و روملی حصاری (در سواحل بسفر) واقع شده‌است. برخی از مکان‌های محبوب عبارت‌اند از: 

صبحانه در سوریا (Sureya Kahvaltı)

صبحانه‌های ترکی سوریا همیشه حاوی محصولات تازه و فصلی، به‌علاوه غذاهای خانگی فراوان است. این یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذا در استانبول است، زیرا سرو صبحانه آن‌ها همیشه شامل چند مورد منحصربه‌فرد است که در سایر منوهای صبحانه ترکی نخواهید دید.

در Sureya طیف وسیعی از صبحانه ترکی، از جمله مجموعه‌ای از میوه‌های تازه، سبزیجات و گیاهان (هندوانه، تکه‌های پرتقال، انگور، جعفری، نعناع، گوجه فرنگی و خیار) را مشاهده خواهید کرد. زیتون سیاه و سبز خانگی؛ یک بشقاب پنیر و منمن (تخم مرغ سوخاری ترکی با گوجه فرنگی، فلفل، پیاز و ادویه جات) هم گل سرسبد آن هستند.

صفحه اینستاگرام سوریا کهوالتی

صبحانه در کافه آرادا (Arada Cafe)

وقتی به دنبال یک کهوالتی خوب هستید، استانبول ظاهراً میلیون‌ها و یک مکان دارد که همین کار را انجام می‌دهند، اما رستوران‌هایی که واقعاً برجسته هستند، مفهوم صبحانه ترکی را تغییر می‌دهند. کافه آرادا فقط یک صبحانه معمولی ترکی برای شما سرو نمی کند – این سبک لبنانی کهوالتی است!

منوی صبحانه ترکی در آرادا شامل muhammara است. یک دیپ ساخته شده از فلفل قرمز برشته و ملاس انار. فلافل ترد، هوموس پر از روغن فلفل و دو نوع نان پهن لبنانی که با روغن زیتون و زعتر (ترکیبی ادویه که از آویشن، دانه کنجد، مرزنجوش و پونه کوهی تشکیل شده است) پوشیده شده است.

خوشمزه به نظر می‌رسد، درست است؟ اما هنوز تمام نشده! مجموعه صبحانه در آرادا نیز شامل منمن است. شیرینی‌های کوچک پر شده با کدو سبز، بال کایمک، برگ‌های تاک پر شده، پنیر و سالاد و بشقاب میوه و لبنه (نوعی پنیر خامه‌ای) مخلوط با نخود.

صبحانه چشمه بازلما (Cesme Bazlama Kahvalti)

Cesme Bazlama Kahvalti

صبحانه چشمه بازلما در نیشانتاشی در منطقه‌ای از استانبول که به خاطر بوتیک‌های مدش معروف شده، قرار گرفته است. این یک مکان بسیار محبوب برای صبحانه در این شهر است، به لطف طعم‌های اصلی در منوی آن.

یکی از محبوب‌ترین غذاهای منو، نان تخت، با کره ترابزون، سوسیس دست ساز کایسری، مربای دست ساز، بهترین توت سیاه و پنیر بز از منطقه اژه سرو می‌شود. چای نامحدود بخشی از منو است و به لطف پیش غذای گرمی که به صورت مداوم سرو می‌شود، مشتریان می‌توانند از غذاهای تازه لذت ببرند. از آنجایی که این رستوران در منطقه خود بسیار موفق است، بیش از یک شعبه دارد.

صبحانه در هتل آرکادیا آبی (Hotel Arcadia Blue)

هتل آرکادیا بلو یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های سلطان احمد است و در مکانی عالی قرار گرفته است. رستوران تراس این هتل سال‌هاست بهترین صبحانه را در استانبول و سلطان احمد ارائه می‌دهد.

هتل آرکادیا بلو در چند قدمی ایاصوفیه و مسجد آبی واقع شده و به تازگی با یک بازسازی، فضایی فوق العاده بوجود آورده و با دکوراسیونی بسیار زیبا پذیرای مهمانان خود است. در تعطیلات آخر هفته، صبحانه بوفه باز در تراس پشت بام هتل سرو می‌شود. می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای در تراس Arcadia Blue بگیرید.

بخوانید: 37 تا از بهترین کافه های استانبول؛ لذت نوشین قهوه ترکی در فضایی دنج

صبحانه در استانبول با کاهوه 6 (Kahve 6)

Kahve 6 از صبحانه‌های خاص مانند بشقاب فلافل و بشقاب چینی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌ها، شیرینی بادمجان و تره فرنگی دست‌ساز نیز در بین همیشگی‌‌های کاهواه 6 محبوب است. 

جهانگیر، جایی که کاهوه 6 در آن قرار دارد، یکی از محله‌های امروزی استانبول است. پس از صرف صبحانه در اینجا، می‌توانید از موزه معصومیت اورهان پاموک نویسنده برنده جایزه نوبل دیدن کنید. علاوه بر این، خیابان Cukurcuma، یکی از بهترین نقاط عکاسی در استانبول، نیز در جهانگیر واقع شده‌است. 

صبحانه چاکمک کهولتی سالنو (Cakmak Kahvalti Salonu)

صبحانه در استانبول

چاکمک در بازار ماهی بشیکتاش از بازارهای محلی استانبول واقع شده‌است. بشیکتاش که یکی از ایستگاه‌های ضروری تورهای غذایی در استانبول است، علاوه بر صبحانه، بهترین مکان‌های دونر در شهر را نیز دارد. 

چاکماک خوشمزه‌ترین صبحانه در استانبول را دارد. منو آن ساده و توسط مادران ترکی تهیه می‌شود. در این صبحانه می‌توانید صبحانه‌ای از پنیر ترکی خوشمزه، زیتون دریای اژه، گوجه فرنگی و فلفل تازه و منمن‌های باشکوه (تخم مرغ، گوجه فرنگی و فلفل) میل کنید. البته در پایان فراموش نکنید که مخلوط عسل و خامه را روی نان بمالید و با چای ترکی میل کنید!

صبحانه در استانبول با ناملی گورمه (Namli Gurme)

ناملی گورمه در کاراکوی، یکی از محبوب‌ترین محله‌های بی اوغلو واقع شده‌است. ناملی گورمه که متنوع‌ترین میز صبحانه را دارد، بازاری ارگانیک نیز هست که می توانید برای صبحانه از آن خرید کنید. ناملی گورمه همچنین چندین بار توسط مقامات غذایی محلی به عنوان “بهترین مکان صبحانه در استانبول” انتخاب شده است. به همین دلیل، یافتن مکانی در تعطیلات آخر هفته در اینجا بسیار دشوار است.

این رستوران هر چیزی که در مورد صبحانه ترکی فکر کنید را دارد. ناملی گورمه، که درست در کنار گالاتاپورت، بندر کروز استانبول قرار دارد، در چند قدمی مکان‌های گردشگری مانند تقسیم و سلطان احمد قرار دارد.

صبحانه در استانبول با سعده کهولتی (Saade Kahvalti)

سعده کهولتی در سلطان احمد، در قلب شهر قدیمی استانبول واقع شده‌است. تخصص و تمرکز این مکان بر روی صبحانه ترکی است و بسیار هم موفق بوده است. وقتی به صفحه اینستاگرام سعده کهولتی نگاه می‌کنید، صبحانه‌های خوشمزه ترکی را می‌بینید که شما را به هوس می‌اندازد. رستورانی که غذاهای آناتولی مانند پنیر زینتی، روغن زیتون زهر، پنیر تولوم ارزینکان و رب گوجه‌فرنگی آنتپ را ارائه می‌دهد، واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند.

سعده کهولتی در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین مکان صبحانه در استانبول تبدیل شده است. 

تور ارزان استانبول، با سه کلیک بهترین انتخاب برای شماست!

صبحانه کافه هاوس (The House Cafe)

صبحانه در استانبول

کافه هاوس در بهترین نقطه اورتاکوی قرار دارد و می‌توانید از چشم انداز وسیع بسفر از رستوران لذت ببرید. این مکان طراحی بسیار رنگارنگ و مدرنی دارد و در بین استانبولی‌ها بسیار محبوب است. به همین دلیل اگر صبح زود نروید، به سختی میز کنار دریا پیدا می‌شود. 

صبحانه این رستوران منویی کاملا متعادل است. غذای گرم و صبحانه کلاسیک ترکی با هم سرو می‌شود و نحوه سرو صبحانه هم چشم و هم دهان را جذاب می‌کند.

کافه هاوس در اورتاکوی بهترین بشقاب صبحانه در استانبول را با چشم‌اندازی از تنگه بسفر سرو می‌کند. پس از صرف صبحانه خوب در اورتاکوی، می‌توانید مانند استانبولی ها به پیاده‌روی به محله ببک بروید. زیرا زیباترین مسیر پیاده‌روی استانبول بین این دو منطقه قرار دارد.

یادتان نرود حتما باقلوا استانبول را نوش جان کنید.

صبحانه در استانبول با مانجری (Mangerie)

مانجری ویژگی جالبی دارد که آن را به یکی از گزینه‌های محبوب برای صبحانه در استانبول تبدیل می‌کند. 7 روز در هفته (از ساعت 08:00 تا نیمه شب) باز است و هر زمان که دوست داشتید می‌توانید از غذاهای شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. قبلاً به عنوان “بهترین مکان برای صبحانه ” اهدا شده بود.

علاوه بر غذاهای کلاسیک صبحانه، نان تست گلابی ماسکارپونه و نان تست فوکاچیا نیز برخی از انتخاب‌ها هستند. منوی صبحانه در Mangerie به لطف مواردی مانند سالاد میوه و کره آجیل غنی‌تر می‌شود. مانجری در ببک یکی از زیباترین مناطق تنگه بسفر واقع شده‌است. بعد از صبحانه، پیاده‌روی از ببک تا روملی حصاری یکی از بهترین کارهای استانبول است. 

از تفریحات استانبول غافل نشوید!

صبحانه امیرگان سوتیس (Emirgan Sutis)

امیرگان سوتیس یکی از مکان‌هایی است که با صبحانه در استانبول شناخته می‌شود. این رستوران که در امیرگان، یکی از زیباترین مناطق تنگه بسفر واقع شده است، بیشتر محصولات خود را در مزرعه خود تولید می‌کند.

این رستوران که املت‌های خوشمزه ترکی مانند “menemen” و “sucuklu yumurta” را سرو می‌کند، یکی از بهترین مکان های استانبول برای صرف صبحانه و لذت بردن از منظره بسفر است. منو نیز کاملا ارگانیک است و حتی با شیری که در مزرعه خود تولید می‌کند، درست می‌شوند. یکی از بهترین ویژگی‌های سوتیس طبخ 14 نوع نان است که عطر و طعمی جادویی دارند. 

منطقه Emirgan، جایی که Emirgan Sutis در آن قرار دارد، مکانی است که می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از تنگه بسفر بگیرید. همچنین موزه سابانچی، یکی از مهمترین موزه های استانبول، بسیار نزدیک به رستوران است.

صبحانه حلات دیوان (Halat by Divan)

صبحانه در استانبول

حلات با دیوان در داخل موزه رحمی کوچ در سواحل شاخ طلایی استانبول قرار دارد. این رستوران که توسط یکی از بزرگ‌ترین برندهای مواد غذایی ترکیه، Divan اداره می‌شود، در بین مردم نیز بسیار محبوب است و بهترین صبحانه را ارائه می‌کند. 

Halat by Divanبه شما این امکان را می‌دهد که صبحانه را با منظره‌ای عالی در ساحل شاخ طلایی که جایگاه مهمی در تاریخ استانبول دارد، صرف کنید. بعد از صرف صبحانه می‌توانید از موزه رحمی کوچ که یکی از بهترین موزه‌های استانبول است را از نزدیک ببینید. 

صبحانه در استابنول با فورنو (Forno)

فورنو در بالات، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول واقع شده‌است. صبحانه بوفه باز فورنو شامل مربای ارگانیک، تخم مرغ روی آتش چوب و انواع مختلف انتخاب‌های دیگر است که ارزش امتحان کردن را دارد. اگر عاشق شیرینی هستید، فورنو همچنین گزینه‌هایی مانند کروسانت کره و پیتای داغ را در بوفه خود گنجانده است. اضافه کنیم که فورنو مکان بسیار کوچکی است و معمولاً آخر هفته‌ها پر است. 

بخوانید: بهترین سیمیت های استانبول را بشناسید و طعم واقعی آن را بچشید!

صبحانه سوت، یومورتا، رسل (Sut, Yumurta, Recel)

Sut، Yumurta، Recel سبک صبحانه محلی و آشپزخانه خارجی را با هم ترکیب می‌کند و گزینه‌های زیادی برای صبحانه در اختیار شما قرار می‌دهد. غذاهای لذیذ محلی مانند بویوز از آشپزخانه دریای اژه، نان ذرت از آشپزخانه دریای سیاه یا گرویه از قارس برخی از گزینه‌های منوی آن هستند.

اگر گیاهخوار هستید یا اگر بچه‌هایتان را به همراه می‌آورید، بشقاب‌های مخصوص صبحانه برای وگان‌ها و بچه‌ها وجود دارد. اگر می‌خواهید گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید، بشقاب‌های صبحانه کلاسیک با پنیر، زیتون و تخم‌مرغ از دیگر موارد موجود در منو هستند. 

به دنبال ارزانترین هتل های استانبول هستید!؟

حرف آخر

ترکیه بهترین و خاص‌ترین صبحانه‌ها را دارد. تقریبا همه گردشگران بدون امتحان کردن از آن بیرون نمی‌روند. این لیست بهترین صبحانه در استانبول را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید لذت بخش‌ترین صبحانه‌ها را با طعم و شکل زیبا و منظره‌های فوق‌العاده نوش جان کنید.

سوالات متداول

صبحانه سنتی در استانبول شامل چه مواد غذایی است؟

صبحانه سنتی استانبول معمولاً شامل پنیر، زیتون، تخم‌مرغ، گوجه و خیار، عسل یا مربا و نان سیمیت است.

آیا صبحانه در استانبول گران است؟

قیمت صبحانه در استانبول بسته به مکان و نوع منو متفاوت است، اما گزینه‌های مقرون به صرفه نیز بسیاری وجود دارد.

آیا کافه‌ها و رستوران‌ها در استانبول منوهای خاصی برای صبحانه دارند؟

بله، بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها در استانبول منوهای متنوعی برای صبحانه ارائه می‌دهند که شامل گزینه‌های سنتی و مدرن است.

آیا در استانبول گزینه‌های صبحانه گیاهخواری یا وگان وجود دارد؟

بله، در استانبول گزینه‌های صبحانه گیاهخواری و وگان نیز موجود است، به خصوص در کافه‌ها و رستوران‌های مدرن‌تر.

نظرات کاربران