بالی

راهنمای سفر به بالی؛ تجربه زندگی دریایی و لوکس

بالی

بالی کشوری شگفت‌انگیز در اندونزی است که با معابد، زندگی دریایی، کوه‌های آتشفشانی، صخره‌های مرجانی، سواحل زیبا و مزارع برنج سرسبز خود به یکی از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. هر کسی با هر نوع علاقه و سلیقه‌ای در سفر به این کشور هیجان و لذت را با تمام وجود تجربه می‌کند. باور نمی‌کنید؟ پس راهنمای سفر به بالی را بخوانید!

موج سواران از این جزیره به خاطر موج‌های افسانه‌ای آن بازدید می‌کنند، کوهنوردان برای صعود به قله‌های آتشفشانی باورنکردنی و کاوش در آبشارهای زیبا و دوچرخه سواران برای دوچرخه سواری از میان فضای سبز سرسبز پر از دهکده‌های سنتی و تراس‌های برنج. معابد باشکوه دریایی، صحنه هنری غنی، مکان‌های خرید برجسته و درمان‌های آبگرم جوان‌کننده دیگر عوامل برجسته‌ای هستند که گردشگران را به بالی می‌کشاند. بنابراین، اگر برای تعطیلات آینده خود به بالی می‌روید، تفریحات جزیره بالی تمامی ندارد و تجربه یک سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند. فقط حواستان باشد که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر و تهیه بلیط هواپیما بالی، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا از لحظه لحظه سفر به خوبی استفاده کنید.

بالی کجاست؟

جزیره هندورابی

بالی یکی از محبوب ترین جزایر استوایی اندونزی است که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. در اطراف این جزیره نیز، جزیره‌های کوچکتری وجود دارد که هر کدام در زیبایی و سرسبزی قابل وصف نیستند. در کل، ماهیت بالی فراتر از مناطق استوایی و سواحل سرسبز است. در اینجا گویی به تکه‌ای از بهشت سفر می‌کنید و هر نقطه از آن شما را از زیبایی محو خود خواهد کرد. اغلب گردشگرانی که چند بار به این جزیره بکر سفر می‌کنند، بر این باورند که هیچ وقت تکراری نیست و همیشه مکان دیدنی برای کشف و سوپرایز شدن دارد. در سفر به بالی لحظه‌ای درنگ نکنید.

آب و هوای بالی چه طوریه؟

آب و هوای بالی

بالی در حدود 8 درجه جنوب خط استوا قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید در تمام طول سال انتظار آب و هوای گرمسیری، البته گرم و مرطوب را داشته باشید. در حالت کلی، دو فصل در بالی حاکم است که مشخص کننده آب و هوای این جزیره خارق‌العاده است: فصل خشک و فصل بارانی. 

بهترین زمان سفر به بالی

اگر در راهنمای سفر به بالی، سوالتان درباره بهترین فصل برای یک گردش بی نظیره؛ باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به بالی در فصل خشک این جزیره است: از ماه می تا اکتبر (خرداد تا اوایل آبان). در فصل خشک خبری از باران‌های شدید و سیل‌آسا نیست و رطوبت هم در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. فقط نقطه ضعف سفر به بالی در این موقع از سال، شلوغی توریست‌ها و گردشگران است که باعث می‌شوند تا بلیط هواپیما بالی گران‌تر و رزرو هتل کمی سخت‌تر باشد.

سفر به بالی؛ هیجان و آرامش

بالی کشوری کوچک اما خارق‌العاده است که سفر به آن را به بهترین خاطره زندگی‌تان تبدیل می‌کند. در اینجا همه چیز و همه نوع فعالیت در نوع خود جذاب و فراموش نشدنی هستند. می‌پرسید چطور؟

سفر به بالی حس و حالتان را دگرگون می‌کند؛ عطر مست کننده بخور و روغن میخک در هوای غلیظ استوایی سرشار است. بادام زمینی در غرفه‌های کنار جاده‌ها شما را به هوس می‌اندازند، محصولات گیاهی در پیاده‌روهای شلوغ به فروش می‌رسند و موسیقی سنتی در برابر هیاهوی موتورسیکلت‌ها پخش می‌شود. از طرف دیگر، در کنار هیاهو و شلوغی در مناطق توریستی بالی، این جزیره با مناطق سرسبز و زیبای خود می‌درخشد. موج‌سواران برای موج‌های افسانه‌ای می‌آیند، کوهنوردان قله‌های آتشفشانی را کشف می‌کنند و از دیدن آبشارهای بکر هیجان‌زده می‌شوند و در نهایت دوچرخه‌سواران از بین مناطق سرسبز در دهکده‌های سنتی عبور می‌کنند از دیدن مزارع پلکانی برنج شگفت‌زده می‌شوند. چیزی بهتر از این می‌خواهید؟!

راهنمای سفر به بالی؛ بالی به چی معروفه؟

بد نیست قبل از سفر به بالی بدانید که اصلا این کشور به چه چیزهایی معروف است و گردشگران به خاطر چه چیزهایی به این کشور سفر می‌کنند. آنچه که در انتظار شماست شامل:

معابد

جزیره هزار معبد

بالی که به «جزیره هزار معبد» یا «جزیره خدایان» نیز معروف است، به معنای واقعی کلمه خانه هزاران معبد هندو است. این معابد با معماری‌های باشکوه و پیچیده و به شکل زیارتگاه در گوشه و کنار بالی قرار گرفته‌اند. مذهب هندوئیسم در بالی است که فرهنگ هند و باورهای سنتی آنیمیستی بالی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. بنابراین، معابد اینجا شبیه معابدی هستند که در هر جای دیگری یافت می ‌شوند، اما حتما بازدید از آن را در فهرست جاهای دیدنی‌تان در بالی قرار دهید. شاید باید این مقاله به اسم راهنمای سفر به معابد باشد تا راهنمای سفر به بالی!

زندگی شبانه

زندگی شبانه

بیشتر تفریحات شبانه در کشور بالی به دو منطقه کوتا و سمینیاک محدود می‌شوند. کافه‌ها، رستوران‌ها و کلوب‌ها در طول هفته تا ساعات اولیه باز می‌مانند و گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کنند. اگر حال و هوای مهمانی ترجیحی شما جاهای خلوت‌تر است، نگران نباشید! فعالیت‌های شبانه و مهمانی‌های زیادی در بالی وجود دارد که شامل کافه‌های شلوغ و پر سر و صدا نمی‌شود.

تفریحات جزیره بالی را دست کم نگیرید؛ (لینک مقاله)

سبک زندگی لوکس

راهنمای سفر به بالی

یکی از ویژگی‌های راهنمای سفر به بالی؛ زندگی لوکس آن است! در هیچ کجای دیگر استخرهای بی‌نهایت شفاف، اسپاهای لوکس، ویلاهای خیره کننده، رستوران‌های منحصر به فرد و کلوپ‌های ساحلی پیدا نخواهید کرد. چیزی که جذاب و باحال‌تر است؛ دسترسی همه مسافران و گردشگران به انواع مختلف این تفریحات لوکس است. به معنای واقعی کلمه، این جزیره‌ای است که در آن تجمل مقرون به صرفه است!

هتل های لوکس بالی را بشناسید: (لینک مقاله)

آتشفشان‌ها

راهنمای سفر به بالی

از دیگر خصوصیات بالی وجود آتشفشان‌های خیره‌کننده است که این کشور به آن معروف کرده. در واقع اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر بیان کنیم؛ اندونزی در حلقه آتش اقیانوس آرام واقع شده است، منطقه‌ای در حوضه اقیانوس آرام که بیشتر زمین لرزه‌ها و فعالیت‌های آتشفشانی جهان را در خود جای داده است. 75 درصد از آتشفشان های فعال و خاموش جهان را می توان در اینجا یافت که بسیاری از آنها در اندونزی هستند.

مزارع برنج

راهنمای سفر به بالی

تراس‌های پلکانی سرسبز برنج در بالی، قطعا از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای بالی ست که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. این مزارع سرسبز و سرسبز بین ماه های اکتبر و مارس (آبان تا فروردین) به تماشایی‌ترین حالت خود می‌رسند و از دیدن آن قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

سواحل

سواحل

بی‌معنی است، اما اگر به خط ساحلی دیدنی بالی اشاره نکنیم، غفلت می‌کنیم. مانند هر چیز دیگری در جزیره، سواحل بالی به طور قابل توجهی از یک نقطه به نقطه دیگر متفاوت است. آدم‌های ساحلی می‌توانند انتظار داشته باشند که بهشت ​​سفید و آب‌های فیروزه‌ای، سواحل آتشفشانی سیاه، مکان‌های موج‌سواری در سطح جهانی و خیلی چیزهای دیگر را پیدا کنند.

زندگی دریایی

راهنمای سفر به بالی

بالی بخشی از مثلث مرجانی است، منطقه‌ای با بیشترین تنوع زیستی دریایی روی زمین. این منطقه 76 درصد از گونه‌های مرجانی شناخته شده در جهان و همچنین لاک پشت‌های مانتای غول پیکر، مار ماهی‌های غول پیکر، کوسه‌های سر چکشی و لاک پشت‌های پوزه عقابی را در خود جای داده است. بنابراین، انتظار دیدن این گونه‌های جانوری را هنگامی که در دریا قایق سواری می‌کنید یا حتی در حال قدم زدن در ساحل هستید را داشته باشید.

تا به اینجای کار راهنمای سفر به بالی را دوست داشتید؟ پس در آخر خوبه درباره آبشارها بخوانید!

آبشارها

راهنمای سفر به بالی

سفر به بالی بدون سفر به تعدادی از آبشارهای دیدنی جزیره کامل نمی‌شود. دسترسی به بسیاری از آنها فقط با پای پیاده امکان پذیر است، بنابراین شکار این جواهرات پنهان یک فعالیت تعطیلات عالی برای افراد ماجراجو است.

دانستنی‌های لازم برای سفر به بالی

زبان: زبان های اصلی در بالی اندونزیایی، بالیایی و انگلیسی هستند.

واحد پول: واحد پول بالی روپیه اندونزی است.

دوشاخه‌ها: دوشاخه‌ها در بالی از نوع C و F هستند؛ ولتاژ 230 ولت و فرکانس 50 هرتز است. توصیه می‌شود یک آداپتور همراه خود داشته باشید.

ایمنی: بالی یکی از امن‌ترین مقاصد به خصوص برای زنانی است که به تنهایی سفر می‌کنند. در سفر به بالی تنها چیزی که باید مراقب آن باشید؛ ایمنی جاده و موتورسیکت‌ها هستند.

مذهب: بیشتر جمعیت بالی هندوها و بقیه دین اسلام را به عنوان مذهب خود قرار داده‌اند.

در آخر

اگر قصد سفر به بالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پایتان را فراتر از هتل‌ها و استراحتگاه‌ها بگذارید؛ با مردم محلی هم صحبت شوید.یک سفر جاده‌ای را برنامه‌ریزی کنید و چند آبشار خارق‌العاده را کشف کنید. این جزیره پر از زیبایی است و کاملا به خودتان بستگی دارد که چگونه از سفر به بالی لذت ببرید. البته راهنمای سفر به بالی هم می‌توان بسیار کمک کننده باشد.

نظرات کاربران