Bali
9 اردیبهشت 1402
بالی

فکر می‌کنید هزینه های سفر به بالی چقدر است؟

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که هزینه رفتن به بالی چقدر است؟ اندونزی با ویلاهای زیبا، مزارع سبز برنج، آبشارهای سر به فلک کشیده، سواحل شنی سفید و غروب بی‌نظیر مقصدی رویایی برای بسیاری از مسافران است. اما آیا بازدید از بالی گران است؟ خوب، این به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه در بالی کجاها می‌خواهید بروید، اقامت‌تان چه‌طور باشد و چه سبک سفری دارید. بالی ممکن است جزیره کوچکی باشد، اما جذابیت‌های زیادی برای دیدن و گشتن دارد. صدها معبد، جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده و شهرهای مختلف برای بازدید به این معنی است که هرگز حوصله‌تان سر نخواهد رفت. در این مقاله ما از هزینه های سفر به بالی خواهیم گفت. البته باید درنظر داشته باشید که این هزینه‌ها میانگین هستند و در طی زمان تغییر می‌کنند.

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

هزینه بلیط هواپیما در بودجه سفر به بالی

Bali plane ticket

خرید بلیط هواپیما برای سفر به بالی یکی از مواردی است که در هزینه‌های سفر شما تاثیر دارد. برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب علاوه بر اینکه چه زمانی قصد سفر دارید، انتخاب ایرلاین نیز در قیمت بلیط موثر خواهد بود. نرخ پرواز در زمان تعطیلات کریسمس و عید پاک به علت هجوم مسافران از آمریکا و اروپا به جزیره، بالا خواهد بود. مسئله دیگری که مسافران از ایران به بالی باید به آن دقت کنند این است که از ایران پرواز مستقیم به بالی وجود ندارد، بلکه برای سفر به بالی می‌بایست یک توقف در دبی و جاکارتا داشته باشید تا به جزیره برسید. برای اینکه بتوانید بهترین ایرلاین و قیمت برای تور بالی را پیدا کنید می‌توانید از سایت سه کلیک به راحتی آنلاین همه پروازها را بررسی نمایید. 

هزینه اقامت

اول از همه باید گفت که اقامت در بالی یعنی ویلاهای لوکس جهانی با استخرهای بزرگ و منظره دریا یا جنگل. میانگین قیمت یک شب اقامت در یکی از هتل های سه ستاره بالی حدود 80 دلار خواهد بود. با این حال همین قیمت نیز بسته به سبک سفر شما می تواند سبب کاهش یا افزایش هزینه های سفر به بالی شود. 

مهمان‌خانه‌های محلی در تور بالی 

در میان اقامتگاه‌های بالی، مسافران می‌توانند در ملک یک خانواده محلی، یک اتاق خصوصی شامل تخت‌خواب و صبحانه داشته باشند. این خانه‌های بالیایی معمولاً تمیز، راحت و خانگی هستند و میانگین هر شب اقامت در آنها حدود 35 دلار خواهد بود. برخی از مهمان‌خانه‌های خوب بالی عبارتند از Ujung Ubud (Ubud)، Nadialit (Seminyak)، Wita Homestay (Canggu).

هاستل‌ها

هزینه سفر به بالی

قطعا ارزان ترین انتخاب برای اقامت در تور بالی هاستل ها هستند. هزینه هر شب اقامت در هاستل برابر 8 دلار خواهد بود و اگر تمایل دارید فضای خصوصی تری در اختیار داشته باشید، با هزینه 20 دلار برای هر شب می توانید اتاق های خصوصی در هاستل رزرو کنید. توصیه مما به شما برای اقامت در هاستل Wayan Family Homestay II (Ubud)، M Boutique Hostel (Seminyak)، خانه جنگل (Canggu) است. 

هتل‌های ‌میان‌رده

برای صرفه‌جویی در بودجه سفر به بالی می‌توانید به سراغ هتل‌های متوسط قیمت جزیره بروید. این هتل‌ها در موقعیت‌های خوب شهر بوده و امکانات رفاهی خوبی دارند. قیمت‌ها می‌توانند کمی متفاوت باشند، اما پیدا کردن اتاقی با قیمت حدود 100 دلار در هر شب آسان است. برخی از هتل‌های میان‌رده و خوب بالی عبارتند از استراحتگاه و اسپا سونگو (Ubud)، U Passha Seminyak Bali (Seminyak)، آپارتمان‌های ساحلی Canggu (Canggu).

هتل‌ها و ویلاهای لوکس

اگر تاکنون از رفتن به هتل‌های لوکس جزیره به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به اندونزی پرهیز کرده‌اید، باید بگوییم که بالی بهترین مکان برای تجربه اقامت در هتل‌های مجلل و زیبا است. این هتل‌ها امکانات تفریحی و اقامتی کاملی از جمله استخرهای بزرگ، مراکز اسپا و ماساژ و رستوران‌های لوکس دارند که مسافران می‌توانند بیشتر روز را در هتل سرگرم شوند. توصیه ما از بین هتل‌های لوکس بالی، هتل نایب السلطنه بالی (اوبود)، دبلیو بالی (سمینیاک) و آمتیس ویلا (کانگو) است.

هزینه حمل‌ونقل در تور بالی

Taxi in Bali

حمل‌ونقل محلی در بالی یکی از مشکلاتی است که مسافران در سفر با آن روبرو خواهند شد. چرا که در جزیره حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و مترو وجود ندارد و سایر وسایل نقل‌وانتقال نیز بسیار گران هستند. مقرون‌به‌صرفه‌ترین و آسان‌ترین راه برای رفت‌وآمد در جزیره بالی، موتور سیکلت است. اگرچه موتور از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه است اما می‌تواند خطرناک باشد. به خاطر داشته باشید که اگر قصد اجاره موتور سیکلت در بالی را دارید، به گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیاز دارید. میانگین قیمت اجاره موتور سیکلت در بالی بین 20 تا 30 دلار آمریکا در هفته برای محاسبه بودجه سفر به بالی است. توجه داشته باشید قبل از تحویل گرفتن موتور آن را بررسی کنید که خط‌وخشی نداشته باشد تا در زمان بازگشت، مقصر شناخته نشوید. برای کسانی که نمی‌خواهند موتورسیکلت کرایه کنند، باید انتظار داشته باشند که برای رفت‌وآمد هزینه بیشتری بپردازند، زیرا باید از تاکسی‌های محلی استفاده کنند.

 اوبر نیز در جزیره وجود دارد اما به دلیل مشکلات بین رانندگان محلی و اوبر که منجر به خشونت شده است، در بیشتر مناطق استفاده از اوبر مجاز نیست. بنابراین بهتر است به سراغ تاکسی‌های محلی بروید که در مناطق اصلی کوتا، سمینیاک و کانگو وجود دارند البته توجه داشته باشید که راننده تاکسی‌متر را روشن کرده باشد. اگر قصد دارید هر مسافتی را طی کنید (مثلاً سمینیاک تا تولامبن) باید یک راننده خصوصی استخدام کنید که حدود 50 دلار یا بیشتر در هزینه ‌های سفر به بالی برای‌تان خرج خواهد داشت. اگرچه همیشه می‌توانید چانه‌زنی کنید، اما بدانید که این شکل از سفر می‌تواند بسیار گران باشد.

هزینه فعالیت‌ها و بازدید از جاذبه‌ها

بالی سراسر جاذبه‌های طبیعی و خیره‌کننده است. از آبشارها گرفته تا سواحل و مزارع برنج بخشی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای جزیره هستند که بازدید از آن‌ها رایگان بوده و فقط برخی نقاط هزینه کمی دارند. به عنوان مثال، مزارع برنج معروف تگالالانگ در نزدیکی Ubud دارای هزینه ورودی 15000 روپیه اندونزی است. از دیگر دیدنی‌های بالی که با بازدید از آن‌ها در هزینه سفر به اندونزی می‌توانید صرفه‌جویی کنید، معابد زیبای سراسر جزیره شامل Tanah Lot، معبد Uluwatu، Goa Gajah و Tirta Empul است که تنها چند دلار هزینه دارند. همچنین سواحل مانند Nusa Dua و ساحل Legian از بهترین مکان‌ها برای استراحت و موج‌سواری هستند. از دیگر تفریحات محبوب بالی غواصی است که حدود 100 تا 120 دلار برای دو غواصی همراه با ناهار و حمل‌و‌نقل و اجاره تجهیزات هزینه دارد. 

هزینه سفر به بالی و قسمت خوشمزه سفر

هزینه غذا و نوشیدنی در تور بالی مانند اقامت بسته به اینکه دنبال چه نوع غذایی باشید، متفاوت است. برای مثال اگر غذاهای سبک غربی را انتخاب کنید، احتمالاً سه برابر بیشتر از غذاهای محلی خرج خواهید کرد که ممکن است به ازای هر وعده غذایی 20 دلار هزینه داشته باشد. از آن‌جایی که هتل‌ها همه با صبحانه هستند فقط برای ناهار و شام باید هزینه کنید که ناهار حدود 5 دلار و شام 20 دلار خواهد شد. برای نوشیدنی، باید مراقب باشید چرا که نوشیدنی‎های استراحتگاه‌های ساحلی گران‌تر از هتل و رستوران‌ها است. 

هزینه‌های پیش‌بینی نشده در سفر به بالی

هزینه سفر به بالی

بالی مقصد مناسبی برای خرید نیست اما چند سوغاتی کوچک شامل سارافون باتیک، چای و قهوه دارد که ممکن است تمایل داشته باشید خریداری کنید که هیچ‌کدام گران‌قیمت نیستند. چیزی که احتمالاً پول خود را در تور بالی صرف آن خواهید کرد، ماساژ است. بالی به خاطر ماساژهای ارزان خود معروف بوده و مسافران تمایل دارند که گاهی هر روز به سراغ آن بروند. هزینه ماساژ در یک اسپای معمولی برای یک ساعت حدود 10 دلار است. با در نظر گرفتن خرید و ماساژ باید 100 دلار اضافی برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

بالی اغلب به عنوان یک مقصد مسافرتی لوکس در نظر گرفته می‌شود، اما با خواندن مطالب بالا دیدیم که بازدید از این جزیره اندونزی لزوماً با قیمت گزافی همراه نیست و هزینه ‌های سفر به بالی کاملاً به سبک سفر شما بستگی دارد. در کل جزیره بالی مقصدی محبوب و مقرون‌به‌صرفه است و این محبوبیت سبب شده قیمت‌ها هر روز افزایش یابند. با این حال اگر بودجه سفرتان به بالی را با مقاصد اروپایی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که سفر به اندونزی برای‌تان مقرون‌به‌صرفه‌تر است. 

نظرات کاربران