دریاچه های بالی

دریاچه های بالی، تماشایی ترین جاذبه های جزیره

بالی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود. این جزیره کوچک بخشی از مجمع‌الجزایر اندونزی است و در سال‌های اخیر به واسطه جاذبه‌های دیدنی بسیار به قطب گردشگری این کشور تبدیل شده است. آب‌وهوای فوق‌العاده، سواحل بکر و طبیعت رویایی این جزیره می‌تواند مامن امنی برای گذراندن تعطیلات باشد. جاذبه‌های گردشگری بالی آنقدر متنوع و دیدنی است که می‌تواند روزها شما را سرگرم کند و فکر یک زندگی شلوغ شهری را از سرتان بیرون کند. اما بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از مناظر طبیعی به بالی سفر می‌کنند. از این مناظر طبیعی می‌توان به دریاچه های بالی اشاره کرد. دریاچه‌هایی آنچنان زیبا که انگار از دل یک نقاشی بیرون آمده‌اند. این دریاچه‌ها از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بالی به شمار می‌روند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا دریاچه های بالی را بیشتر بشناسیم.

رزرو تور اروپا

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

باتور از جذاب ‌ترین دریاچه های بالی

دریاچه باتور بزرگ‌ترین دریاچه جزیره بالی است و تقریبا 18 کیلومتر مربع مساحت دارد. این دریاچه بزرگ هلالی شکل در دهانه کوه باتور قرار دارد و دور تا دورش با دیواره‌های بلند دهانه کوه احاطه شده است. کوه آتشفشان باتور نیز در کنار این دریاچه که از زیباترین دریاچه های بالی است قرار دارد. دریاچه باتور در قسمت جنوب شرقی منطقه کوهستانی بنگلی واقع شده است و دو کوه با شکوه باتور و آبانگ مانند دو نگهبان در کنار آن دیده می‌شوند. دهانه کوه باتور تقریبا 500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و چند چشمه آب گرم نیز در اطراف دریاچه باتور دیده می‌شود. یکی از این چشمه‌های آب گرم دقیقا در وسط دریاچه قرار دارد. دریاچه باتور در مقایسه با دیگر دریاچه های بالی آب بسیار سردی دارد. در سفر به دریاچه باتور می‌توانید بقایای خاکستر و چشمه‌های آب گرم را ببینید. این علائم نشان می‌دهند این آتشفشان همیشه فعال بوده است. وقتی از سمت جاده کینتامانی به سمت دهانه کوه باتور و یکی از جذاب ترین دریاچه های بالی می‌روید آخرین سربالایی را که رد می‌کنید دهانتان از شکوه منظره‌ای که می‌‌بینید باز می‌ماند و لبخند ناخودآگاهی از دیدن یکی از زیباترین دریاچه های بالی بر روی لبانتان نقش می‌بندد. اگر در امتداد جاده کینتامانی به مسیر خود ادامه دهید می‌توانید دور تا دور دهانه را قدم بزنید. 

تفریحات و دیدنی‌های اطراف باتور

یکی از محبوب‌ترین تفریحات در دریاچه های جزیره بالی قایق‌سواری است. این امکان در دریاچه باتور نیز فراهم است و می‌توانید قایق اجاره کنید و به وسط دریاچه بروید. وقتی قایق سرعت خود را کم می‌‌کند دستان خود را در آب فرو کنید مطمئنا از میزان سردی آب شگفت‌زده خواهید شد. برای دسترسی به دریاچه باید از دهکده ترونیان عبور کنید. دهکده ترونیان از زیبایی‌‌های نزدیک دریاچه باتور است. این دهکده تاریخی محل زندگی مردم بالی آگا است. این ساکنان بومی از نوادگان بومیان بالی هستند و از سایر ساکنان جزیره جدا شده‌اند. آنها به زبان بالی باستانی ارتباط برقرار می‌کنند و به تمام آداب و رسوم فرهنگی و مذهبی سنتی بالی پایبند هستند.

گردش در تامبلینگان از بهترین دریاچه های بالی

دریاچه تامبلیگان یکی دیگر دریاچه های بالی است که در فهرست بایدهای سفر به بالی قرار می‌گیرد. این دریاچه نوعی جذابیت عرفانی دارد که همین آن را از دیگر دریاچه های جزیره بالی متمایز کرده است. دریاچه تامبلیگان در منطقه کشاورزی قرار گرفته، این منطقه پر است از مزارع قهوه، سبزیجات و شالیزارهای برنج. از این مزارع دیدنی که رد می‌شوید در دامنه کوه لسونگ و در منطقه بولنگ به یکی از زیباترین دریاچه های جزیره بالی می‌رسید. مسیر رسیدن به دریاچه تامبلیگان خود یکی از زیباترین جاذبه‌های بالی است. پیشنهاد می‌کنیم کمی در جاده منتهی به دریاچه توقف کنید و از مناظر شگفت‌انگیز و هوای فوق‌العاده آن لذت ببرید. حتی برپایی یک پیک نیک کوچک ایده فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. این دریاچه و زمین‌های اطراف آن یک منطقه حفاظت‌شده است و بین کوهنوردان و طبیعت‌گردان طرفداران بسیاری دارد. این دریاچه در ارتفاع قرار دارد و به همین دلیل بیشتر مواقع پوشیده از مه است. آب عمیق دریاچه و انعکاس درختان در داخل آب و ترکیب رنگ‌های آب و سبز و خاکستری منظره بی‌نظیری به وجود آورده و مانند یک پالت رنگی زیبا به نظر می‌رسد. 

پاسپورت دومینیکا

گردش در اطراف تامبلیگان از زیباترین دریاچه های بالی

امکانات تفریحی و قایق‌سواری در این دریاچه که از دریاچه های دیدنی بالی است در دسترس نیست اما می‌توانید از مردم محلی یک قایق پارویی کوچک اجاره کنید و با رفتن به وسط دریاچه این مناظر دیدنی را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنید. ماهیگیری نیز در این دریاچه مجاز است و اگر به این کار علاقه دارید حتما تجهیزات ماهیگیری همراه خود ببرید. جنگل‌های استوایی در اطراف دریاچه های بالی بهترین مکان برای یک پیاده‌روی جنگلی هستند. اگر تجربه جنگل‌نوردی ندارید بهتر است به تورهایی که به این منظور برگزار می‌شوند ملحق شوید و به همراه یک راهنمای حرفه‌ای این جنگل‌های دیدنی را بگردید. 

دریاچه تامبلیگان به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های جزیره بالی دیدنی‌های بسیاری دارد. در حومه این دریاچه معابد زیادی وجود دارد. محبوب‌ترین معبد این منطقه معبد گوبونگ است. این معبد دقیقه کنار دریاچه ساخته شده و منظره شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است. دریاچه های بالی تاریخ، فرهنگ و طبیعت بالی را به زیبایی به تصویر می‌کشند. در چشمه‌های آب گرم دریاچه تامبلیگان می‌توانید آب تنی کنید و از مزایای درمانی این چشمه‌ها بهره‌مند شوید. گشت‌وگذار در دهکده‌ها و زمین‌های زراعی اطراف دریاچه های بالی یکی دیگر از تجربیات فوق‌العادۀ سفر به این دریاچه‌ها است. 

بازدید از بویان یکی از زیباترین دریاچه های بالی

دریاچه بویان از بکرترین دریاچه های جزیره بالی است. این دریاچه دست‌نخورده در دهکده پانکساری در ناحیه سوکاسادا در منطقه بوللنگ قرار دارد. دریاچه بویان تقریبا 4.5 کیلومتر مربع وسعت دارد و دقیقا در دامنه شمالی دهانه کوه بیدوگول واقع شده است. از آنجا که این دریاچه در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد آب‌وهوای آن معمولا مرطوب و خنک است. ویژگی دیگری که باعث شده بویان از جذاب ‌ترین دریاچه های بالی باشد وجود پوشش گیاهی بسیار سرسبز در اطراف آن است. این مناظر چشم‌نواز و آب‌وهوای مه‌آلود یکی از شگفتی‌های طبیعت بالی به شمار می‌رود. تماشای این مناظر به تنهایی می‌تواند استرس زندگی روزمره شهری را از شما دور کند. در بین دریاچه های جزیره بالی مسیر رسیدن به این یکی کمی سخت‌تر است. شما بعد از یک رانندگی سه ساعته در جاده‌ای که از تپه بالا می‌رود و گذر از جنگل‌های سرسبز استوایی به جاده آسفالتی می‌رسید که به دریاچه بویان منتهی می‌شود. هنگام گذر از این جاده‌ها از تعداد زیاد میمون‌ها بین درختان تعجب نکنید، این جنگل‌ها زیستگاه این موجودات بازیگوش و دوست‌داشتنی است. وقتی به بالای تپه می‌رسید منظره فوق‌العاده‌ای از روستا آسه گوبلنگ را می‌بینید که با چشم‌انداز پانورامای دریاچه و جنگل‌های اطراف آن احاطه شده است. فراموش نکنید که در این نقطه یک سلفی به یادماندنی بگیرید.

دیدنی‌های اطراف بویان

دور تا دور دریاچه بویان که از بهترین دریاچه های بالی است می‌توانید مزارع قهوه و میخک را ببینید. عطر فوق‌‌العاده این میخک‌ها را می‌توانید در هوا استشمام کنید. در این دریاچه قایق‌سواری و ماهیگیری نیز مجاز است. اگر به جنگل‌نوردی و پیاده‌روی علاقه دارید حتما با یک راهنمای محلی همراه شوید و از گشتن در این جنگل‌های سرسبز لذت ببرید. دریاچه بویان کاملا بکر و دست‌نخورده است و عدم دخالت انسان باعث شده اکوسیستم طبیعی آن حفظ شود و همین موضوع آن را به یکی از جذاب ‌ترین دریاچه های بالی تبدیل کرده است.

دریاچه براتان از بزرگترین دریاچه های بالی

براتان رتبه دوم بزرگترین دریاچه را در بین دریاچه های بالی دارد. این دریاچه در ارتفاعات مرکزی بالی در بِدوگول واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری بالی به شمار می‌رود. مناظر اطراف این دریاچه تصویر بی‌نظیری از کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز را به بیننده نشان می‌دهد. براتان کم عمق‌ترین دریاچه در بین دریاچه های جزیره بالی است و حداکثر عمق آن به 22 متر می‌رسد. اطراف این دریاچه پر است از زنبق‌های زرد و سرخابی. قلۀ آتشفشان خاموش کاتور نیز در پس‌زمینه دریاچه خودنمایی می‌کند. دریاچه براتان منبع آبیاری مزارع و شالیزارهای منطقه بِدوگول است و از این نظر از مهمترین دریاچه های بالی به حساب می‌آید. منطقه اطراف این دریاچه به دلیل دمای متعادل و سیستم آبیاری مناسب بسیار حاصلخیز است و به همین دلیل این منطقه در بین مردم به دریاچه کوه مقدس شهرت دارد.

دریاچه های دیدنی بالی و گردش در اطراف براتان 

براتان به عنوان یکی از دریاچه های دیدنی بالی جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. در اطراف دریاچه براتان سه غار به عمق 25 متر وجود دارد که توسط ژاپنی‌ها در طول جنگ جهانی دوم حفر شده است. از دیگر دیدنی‌های اطراف دریاچه براتان می‌توان به چند زیارتگاه قدیمی اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنها دیدن کنید. اگر دوست دارید یک بازار روز به سبک بالی را از نزدیک ببینید به بازار بوکیت مونگسو در روستای کندی کانینگ در مجاورت دریاچه براتان بروید. در بدو ورود به این بازار بوی ادویه‌های تازه مثل جوز هندی و زردچوبه به مشام می‌رسد. انواع میوه‌های استوایی و سبزیجات محلی را نیز می‌توانید از این بازار خریداری کنید.

کوه‌ها و زمین‌های اطراف دریاچه براتان از مناطق محبوب بالی برای پیاده‌روی است. یک کفش راحت به پا کنید و در اطراف یکی از زیباترین دریاچه های بالی پیاده‌روی کنید. اگر به قایق‌سواری علاقه دارید می‌توانید قایق پارویی یا پدالی کرایه کنید و از قایق‌سواری روی این دریاچۀ زیبا لذت ببرید. دریاچه براتان به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه های جزیره بالی امکانات تفریحی خوبی دارد. از جمله ورزش‌های آبی روی این دریاچه می‌توان به جت‌اسکی، اسکی روی آب و پاراسلینگ اشاره کرد. می‌توانید در این دریاچه شنا کنید، البته در صورتی که بتوانید سرمای آب را تحمل کنید. براتان به واسطه وجود معبد معروف اولون دانو یکی از مقدس‌ترین دریاچه های جزیره بالی بین مردم محلی به شمار می‌رود. قدمت این معبد به قرن هفدهم می‌رسد و به صورت شناور بر روی آب دریاچه ساخته شده است. معبد اولون دانو به پرستش دوی دانو، الهه دریاچه، اختصاص دارد و در مناسبت‌های خاص در این معبد جشن برگزار می‌شود و مردم محلی برای این الهه هدیه می‌آورند.

کلام پایانی

جزیره بالی گنجینه‌ای از شگفتی‌های طبیعی و جاذبه‌های دیدنی است. امکان ندارد به این جزیره سفر کنید و از تماشای طبیعت بکر و فوق‌العاده آن شگفت‌زده نشوید. ترکیب جنگل‌های استوایی و مزارع قهوه با آتشفشان‌های باشکوه و دریاچه‌های اسرارآمیز هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند. دریاچه های بالی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره هستند. در مطلبی که خواندید این چهار دریاچۀ زیبا را به شما معرفی کردیم امیدواریم به کمک این راهنما بتوانید یک برنامه‌ریزی خوب برای سفر به بالی داشته باشید و خاطره‌ای به یادماندنی برای خود بسازید. 

نظرات کاربران