سافاری بالی

سافاری بالی؛ یک ماجراجویی هیجان انگیز

جزیره بالی یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین جزایر اندونزی بین گردشگران است. آب‌وهوا و طبیعت بی‌نظیر این جزیره باعث شده جزو مقاصد توریست‌پذیر در سرتاسر دنیا باشد. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری جهت رونق صنعت گردشگری در این جزیره انجام شده و تبدیل به یک مقصد تفریحی لوکس برای قشر مرفح شده است. بالی بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد و رشد صنعت گردشگری در سال‌های اخیر باعث شده افرادی بسیاری از قاره‌های استرالیا و اروپا برای کار و زندگی به این جزیره مهاجرت کنند. جزیره بالی به واسطه طبیعت فوق‌العاده جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. اما جاذبه‌ای که شاید نمونه‌اش را هیچ‌جای دیگری از دنیا نبینید سافاری بالی است. یک ماجراجویی هیجان‌انگیز در حیات وحش جزیره بالی آن هم در شب می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما باشد. گردشگران بسیاری تنهای برای تجربه این سافاری به جزیره بالی سفر می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با سافاری بالی آشنا شویم و حیوانات این حیات وحش بی‌نظیر را از نزدیک ببینیم.

رزرو تور اروپا

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

سافاری بالی در شب

سافاری بالی

بهترین مکان برای این تجربه به یادماندنی پارک سافاری بالی است. ماجراجویی هیجان‌انگیز شما در سافاری جزیره بالی از لابیِ مارا ریور سافاری لاج شروع می‌شود، جایی که ساخت آن از حیات وحش آفریقا الهام گرفته شده است. در اینجا سوار یک تراوموا که شبیه به قفس درست شده می‌شوید و به دنیای حیات وحش آفریقا قدم می‌گذارید. این تراموای مخصوص 10 نفر ظرفیت دارد و یک راهنما گردشگران را همراهی خواهد کرد. این راهنما در مورد پارک سافاری بالی، حیوانات این پارک و غیره اطلاعاتی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. برای امنیت بیشتر دو نگهبان هم در طول سافاری همراه تراموا می‌روند. در این سفر کوتاه هیجان‌انگیز بسیاری از حیوانات وحشی را از فاصله‌ای بسیار نزدیک می‌بینید، حیواناتی که شاید تنها تصاویر آنها را دیده باشید. اگر نمی‌ترسید و شجاعتش را دارید می‌توانید به این حیوانات غذا هم بدهید. از جمله حیواناتی که در سافاری شبانه بالی می‌بینید می‌توان به سار سفید، جغد، خرس خورشیدی، ببر سوماترا، گوزن خالدار، خرس هیمالیا، نیگای، باکس سیاه، اسب آبی، گورخر، شتر کوهان‌دار، شترمرغ، بابون، بلووایلد بیست، شیر و ببر اشاره کرد. فقط صحنه‌ای را تصور کنید که داخلی قفس ایستاده‌اید و یک ببر یا شیر روی قفس رفته و ناراضی از اینکه دستش به طعمه نمی‌رسد غرش می‌کند. قطعا در هیچ  باغ وحش معمولی نمی‌توانید چنین چیزی را تجربه کنید. 

هزینه سافاری بالی

قطعا وقتی به همچین تجربۀ خاصی فکر می‌کنید در مورد هزینه‌ها هم سوالاتی خواهید داشت. هزینه سافاری شبانه بالی به پکیجی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. شما می‌توانید در این ماجراجویی کوتاه هم سافاری بالی را تجربه کنید هم بازدید از دیگر دیدنی‌های این پارک را. بلیط این سافاری را می‌توانید به صورت آنلاین تهیه کنید و از مزایای خرید آنلاین بهره‌مند شوید. قیمت بلیط سافاری شبانه بالی برای هر بزرگسال 1100 IDR و برای هر کودک 880 IDR است. از گردشگران از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند. اگر بیش از چهار نفر هستید با رزرو همزمان می‌توانید از قیمت ویژه استفاده کنید. با رزرو پکیج سافاری شبانه بالی نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای مسیر هتل تا مجموعه ندارید و یک سرویس رفت و برگشت از طرف پارک سافاری بالی شما را تا آنجا می‌برد و پس از اتمام برنامه شما را تا هتل برمی‌گرداند.

نمایش آگونگ تئاتر بالی

نمایش آگونگ تئاتر بالی

پس از ماجراجویی در این حیات وحش اختصاصی می‌توانید در نمایش سافاری شبانه بالی و مهمانی شامی که برگزار می‌شود شرکت کنید. در تئاتر سافاری جزیره بالی اجرای خیره‌کننده‌ای از بالی آگونگ، افسانه الهه بالی، را تماشا خواهید کرد. داستان، شخصیت‌ها، لباس‌های خیره‌کننده، نور و صداپردازی این نمایش زیبا را هیچ‌جای دیگری از دنیا نخواهید دید.

پاسپورت دومینیکا

رستوران‌های پارک سافاری بالی

اگر قصد دارید در سافاری بالی غذا بخورید حتما سری به رستوران ساوو لاین فاین داینینگ بزنید. این رستوران به فضای زیبا و دلنشینش شهرت دارد. قصد دارید یک شام دو نفره و رمانتیک داشته باشید یا یک  شام خانوادگی و شلوغ فرقی نمی‌کند ساوو لاین بهترین انتخاب در پارک سافاری بالی است. از پنجره این رستوران می‌توانید محل نمایش شیرها را ببینید و در کنار زیستگاه طبیعی آنها از غذای خود لذت ببرید. رستوران بعدی این پارک رستوران اوما است. در این رستوران که به شکل بومی طراحی شده می‌توانید غذاهای آسیایی و بین‌المللی و همچنین غذاهای محلی بالی را میل کنید. قبل از شروع سافاری شبانه بالی می‌توانید از کافه هانومان کمی تنقلات و نوشیدنی بخرید. این کافه برای افرادی که حین گردش احساس گرسنگی می‌کنند و دوست دارند غذای سریعی بخورند مناسب است. از دیگر کافه‌های مجموعه می‌توان به کافه بارونگ، کافه بیگ کت و کافه سیکی اشاره کرد. در این کافه‌ها می‌توانید با یک فنجان قهوه یا یک نوشیدنی استوایی خستگی خود را از تن به در کنید.

در سافاری بالی چه چیزهایی منتظرمان است؟

سافاری شبانه بالی

سافاری بالی

در پارک سافاری در بالی تجربه‌های هیجان‌انگیز زیادی منتظر شماست. ماجراجویی در سافاری شبانه بالی و حیات وحشی شبیه به حیات وحش آفریقا مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه مجموعه است. در این سافاری هیجان‌انگیز حیوانات شکاری را از نزدیک خواهید دید و با زندگی شبانه این حیوانات در حیات ‌وحش بیشتر آشنا می‌شوید.

سافاری پیاده‌روی

برنامه دیگری که می‌تواند متفاوت و هیجان‌انگیز باشد سافاری پیاده‌روی در این پارک است. در سافاری پیاده‌روی بالی می‌‌توانید به حیوانات نزدیک شوید و به آنها غذا بدهید. از جمله حیواناتی که در مسیر مخصوص سافاری پیاده‌روی می‌بینید می‌توان به گوزن، والابی و سایر پستانداران کوچک اشاره کرد.  

باربیکیو در پارک سافاری بالی

شام در باربیکیوی سافاری جزیره بالی تجربۀ خوشمزه‌ای است که شاید هرجایی با چنین محیط هیجان‌انگیزی نسیبتان نشود پس از باربیکیوی خوشمزه را از دست ندهید. 

نمایش رقص و آتش

حسن ختام ماجراجویی در سافاری بالی نمایشی از رقص و آتش به سبک قبایل آفریقایی است. در این نمایش افرادی با لباس‌های قبایل آفریقایی و صورت‌های گریم شده به شکلی حرفه‌ای با مشعل‌های آتش نمایش اجرا می‌کنند و با ریتم درام و حرکت دادن عروسک‌های سنتی برای تماشاگران می‌رقصند.

سافاری فیل‌سواری

سافاری فیل‌سواری

تجربه جذاب دیگر مجموعه سافاری فیل‌سواری است. در این سافاری هیجان‌انگیز می‌توانید بر روی فیل‌های تربیت‌شده سوار شوید و به کمک یک مربی کمی داخل محوطه بگردید. 

امکانات تفریحی پارک سافاری بالی

پارک آبی

پارک سافاری بالی امکانات تفریحی بسیاری دارد. از جمله این امکانات می‌توان به پارک آبی آن اشاره کرد. در این پارک سرسره‌های آبی و استخر برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد و بهترین فرصت برای استراحت و لذت بردن از هوای فوق‌العادۀ بالی به همراه یک نوشیدنی استوایی است. 

شهربازی پارک سافاری بالی

بعد از یک روز پرماجرا در سافاری جزیره بالی سری به شهربازی کوچک پارک بزنید و آدرنالین خون خود را بالا ببرید. این شهربازی کوچک بازی‌هایی مثل ترن هوایی و سرسره آبی و چرخ و فلک دارد.

کلاس آموزشی در سافاری بالی

در بخش دیگری از این پارک در قالب یک کلاس آموزشی کوتاه به شما نحوه رفتار با حیواناتی مثل مارها، فیل‌ها و ببرها را آموزش می‌دهند. اگر از این حیوانات می‌ترسید یا نحوه صحیح رفتار با آنها را نمی‌دانید پارک سافاری بالی بهترین فرصت برای یادگیری است.

مسیر جنگل بارانی در سافاری بالی

سافاری بالی

در بخش دیگری از این پارک یک مسیر جنگلی انبوه با الهام از جنگل‌های بارانی گرمسیری ساخته شده است. گردشگران در این جنگل به کاوش و گردش می‌پردازند و در مسیر خود حیوانات متنوعی را خواهند دید؛ از جگوار سیاه، فلامینگو، والابی و سمور گرفته تا گیبون‌های بازیگوش و ماکاکوهای کوچک.

حیوانات خانگی

اگر به همراه فرزند خود سفر می‌کنید حتما به بخش حیوانات خانگی پارک سافاری جزیره بالی سر بزنید. در این بخش می‌توانید با نظارت نگهبانان از نزدیک با حیوانات تعامل داشته باشید و به گونه‌هایی مثل بز، خرگوش، خوکچه هندی، کاکادو و لاک‌پشت دست بزنید.

رسیدن به پارک سافاری بالی

اگر برنامه دارید در سفر خود به سافاری شبانه بالی بروید یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید مسیر رفت‌وآمد به این پارک است. اما نگران نباشید از آنجا که پارک سافاری جزیره بالی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره است رفت‌وآمد به آن نیز بسیار ساده است. فقط باید خودتان را به یکی از نقاط سانور، اوبود، اکوتا، سمینیاک، نوسا دوا و لژین برسانید. در این نقاط سرویس‌های مخصوصی وجود دارد که گردشگران را به پارک سافاری بالی می‌رسانند. در صورتی که به صورت آنلاین بلیط خود را رزرو کنید می‌توانید از سرویس رفت و برگشت به هتل نیز استفاده کنید. پس اصلا نیازی نیست درگیر نقشه‌خوانی و پیدا کردن مسیر شوید.

کلام پایانی

جزیرۀ زیبا و دیدنی بالی به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری دیدنی بسیاری دارد. گردشگران بسیاری هر ساله برای تماشای این دیدنی‌ها و استراحت در طبیعت دلنشین و لذت‌ بردن از آب‌وهوای فوق‌العاده‌اش به بالی سفر می‌کنند. اما دیدنی‌ترین جاذبه گردشگری این جزیره را می‌توان سافاری بالی دانست. این سافاری هیجان‌انگیز تجربه ارتباط نزدیک با حیوانات وحشی را به شما هدیه می‌کند و خاطره‌ای به یادماندنی برای شما به ارمغان می‌آورد. در مقاله‌ای که از نظر گذراندید سعی کردیم کمی این پارک را به شما معرفی کنیم امیدواریم به کمک این راهنما سفر خوشی را برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران