پوکت

بالی بریم یا پوکت؛ کدام جزیره را انتخاب کنیم؟

بالی

اگر هوس سفر به یک شهر ساحلی را کرده‌اید که تمام مدت بتوانید به آبتنی و استراحت بپردازید؛ بالی و پوکت انتخاب‌های بسیار عالی خواهند بود. خیلی‌ها این دو مقصد را برای گذراندن یک تعطیلات راحت همراه آرامش در نظر می‌گیرند. اما سوالی که برای اغلب افراد به وجود می‌آید این است که بالی بریم یا پوکت؟

بالی یک شهر ساحلی با فضایی گرم و صمیمانه، سرشار از تاریخ است؛ سواحل شگفت انگیز موج سواری و تراس‌های پلکانی، این جزیره را به یک قطعه از بهشت تبدیل کرده است. صبر کنید، برای تصمیم گیری هنوز زود است! زیرا پوکت نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. پوکت یک بهشت ​​ساحلی است؛ زندگی شبانه پر جنب و جوش، سواحل شگفت انگیز، جزایر و ورزش‌های آبی به سرعت آن را به یکی از مقاصد مورد علاقه جهان تبدیل کرده است. در این مقاله، ما قصد داریم تفاوت‌های بین دو مقصد سفر شما یعنی بالی یا پوکت را برای شما بررسی کنیم تا زمانی که زمان انتخاب فرا رسید، تنها چیزی که نیاز دارید یک نگاه به این مقاله باشد.

بالی را انتخاب کنم یا پوکت؟

پوکت

بالی یک استان جزیره‌ای-کوهستانی در اندونزی است که به خاطر امواج خروشان، آتشفشان‌های فعال، شالیزارهای پلکانی و سواحل زرق و برق‌دارش شناخته شده است. در مقابل، پوکت، جزیره‌ای است که در جنوب تایلند واقع شده و از خیلی جهات به بالی شباهت دارد. سواحل و جنگل‌های سرسبز و زیبا در کنار زندگی شبانه متفاوت و بازارهای شلوغ، پوکت نیز یک مقصد عالی برای سفر خواهد بود. پس اینکه بالی یا پوکت را انتخاب کنید تا حد زیادی به سلیقه و حال و هوای خودتان بستگی دارد. با این حال، شناخت برخی از خصوصیات این دو جزیره می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

کدام یک سواحل بهتری دارد؟

سواحل بالی

سواحل بالی یا پوکت! هر دو جزیره دارای سواحل زیبا و امکانات منحصر بفردی هستند که آنها را نسبت به یکدیگر متمایز می‌کند.

بالی: سواحل آن دارای استراحتگاه‌ها مجلل در کنار درختان نخل، و صخره‌های دنج است. از طرفی وجود شن‌های سفید به زیبایی و چشم نوازی این سواحل افزوده است. شما می‌توانید علاوه بر آفتاب گرفتن به موج سواری، غواصی و خیلی از تفریحات آبی دیگر هم بپردازید.

پوکت: سواحل پوکت نسبت به بالی محبوب‌تر هستند و با وجود شن‌های طلایی، صخره‌های مرتفع و درختان نخل، صحنه‌های فوق‌العاده زیبایی را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهند. شما می‌توانید به ساحل پاتونگ و کارون بروید به تفریحات آبی مهیج بپردازید یا لایان و کاتا را انتخاب کنید و استراحت آرام بخش را داشته باشید.

کدام یکی تفریحات بهتری دارد؟

در این بخش تفریحات جزیره بالی و پوکت را به شما معرفی می‌کنیم تا با مقایسه آنها، بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

تفریحات جزیره بالی:

فرهنگ هنری اوبود را کشف کنید

اوبود

اوبود (Ubud) یک نقطه داغ برای هنر و فرهنگ بالی است. از برخی موزه‌های عجیب و غریب گرفته تا گالری‌های هنری، سرزندگی، رنگ، و جذابیت به هر کجا که نگاه کنید وجود دارد. اگر از تماشای هنر لذت می‌برید، موزه هنر آگونگ رای و موزه هنر نکا از جمله مکان‌هایی هستند که فرهنگ رنگارنگ بالی را به نمایش می‌گذارند.

کوه باتور را فتح کنید

کوه باتور

سواحل تنها جاذبه های بالی نیستند. اگر زیاد هم به سواحل علاقه ندارید و کوهنوردی در اولویت شماست، کوه 1700 متری باتور می‌تواند خارق العاده‌ترین تجربه باشد؛ چون چشم اندازهای خیره کننده‌ای از عرفانی‌ترین تپه‌های بالی و طلوع جادویی خورشید را به شما نوید می‌دهد.

کوویل ها و معابد باستانی را کاوش کنید

Pura Ulun Danu Bratan

به معابد خیره کننده‌ای مانند Pura Ulun Danu Bratan سر بزنید. مکانی منحصر به فرد برای عبادت که نشان دهنده ترکیب هماهنگ بودیسم و ​​تأثیر هندو بر فرهنگ بالی است.

برای دیدن تفریحات بیشتر بالی؛ (لینک مقاله)

تفریحات جزیره پوکت:

معابد باستانی را کاوش کنید

معبد چایتارام

مانند بالی، معابد فوق العاده باستانی و مقدسی وجود دارد که از دیدن آنها متعجب و شگفت زده خواهید شد. معبد وات چالونگ (معبد چایتارام) معبد بزرگی از 29 معبد پوکت است. بسیاری از کسانی که از آن بازدید کرده‌اند از زیبایی و عظمت آن حیرت زده شده‌اند. جدای از آن، معابد جالب کاتو، معبد باستانی Wat Phra Thong و Wat Koh Sirey – که در یک جزیره ماهیگیری کوچک در شرق پوکت وجود دارند نیز نیز ارزش دیدن را خواهند داشت.

از بازارهای پوکت دیدن کنید

بازارهای پوکت

بسیاری از داغ ترین نقاطی که پوکت را به یک آهنربای مسافر تبدیل کرده‌اند، به بازارهای این جزیره مربوط می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از مردم محلی و شیوه زندگی آنها بازدید کنید؛ بازارهای آخر هفته و شب ایده‌آل هستند.

بالی یا پوکت؛ کدام یکی ارزان‌تر است؟

پوکت

بالی یا پوکت کدام برای سفر مقرون به صرفه‌تر است؟ در کل باید گفت که بالی از بسیاری جهات ارزان‌تر است. از نرخ پرواز گرفته تا محل اقامت گرفته تا حمل و نقل و سرگرمی می‌توانید نرخ‌های مقرون به صرفه‌تری را پیدا کنید. اگر با بودجه کمتری سفر می کنید و همچنان می خواهید از تعطیلات در بهشت ​​گرمسیری لذت ببرید، بالی مکان شماست!

آماده رزرو بلیط هواپیما بالی هستید؟

در مقابل، پوکت کمتر به سمت سفرهای مقرون به صرفه گرایش دارد و بیشتر به سمت سفرهای مجلل می‌رود؛ به خصوص در اطراف مکان‌های ساحلی محبوب، جایی که استراحتگاه‌های ساحلی، کافه‌ها و مغازه‌ها کمی  لوکس‌تر و گران‌تر هستند. همانطور که گفته شد، پوکت هنوز هم چیزهای باورنکردنی را با نرخ‌های معقول ارائه می‌دهد. برای مثال، در اکثر مواقع از غذا گرفته تا نوشیدنی و حمل و نقل قیمت مناسبی دارند.

بالی یا پوکت، کدام یکی آب و هوای بهتری دارد؟

بالی

بالی: در بین ماه‌های اکتبر و آوریل (مهر تا اوایل فروردین) باران‌های موسمی بالی را فرا می‌گیرد؛ اما این دلیل نمی‌شود که نتوانید به این جزیره بکر سفر کنید. با این حال، نیمه دیگر سال، یعنی بهار و تابستان، بهترین زمان برای سفر است. آب و هوا آفتابی و مناسب تفریح در کنار ساحل.

پوکت: دوره زمستانی نوامبر تا فوریه (آبان تا اسفند) آرام‌ترین زمان برای بازدید است و شاید بیشتر مورد علاقه گردشگران باشد. از طرف دیگر، از مارس تا اواسط می (اسفند تا خرداد)، گرم‌ترین فصل سال در پوکت و بهترین زمان برای سفر است.

بالی یا پوکت؛ کدام یکی غذاهای بهتری دارد؟

کیک ماهی

بالی: در آن جزیره، غذاهای ترکیبی خوشمزه از طعم‌های تایلندی هستند که با سبک هندی و چینی ترکیب شده است. در اینجا، کاری، برنج، و غذای سرخ شده یا کبابی، همگی در غذاهای یکسانی با طعم هایی مانند سیر، فلفل قرمز، علف لیمو و زنجبیل به اشتراک گذاشته شده‌اند.

پوکت: سبک غذای پوکت به سمت تندی با ترکیب ترش و شیرین می‌رود. غرفه‌های و دکه‌های خیابانی انواع مختلفی از غاذاها خوشمزه مانند کیک ماهی، پد تای و برنج چسبیده ارائه می‌دهند.

بالی یا پوکت؛ کدام یکی امنیت بهتری دارد؟

پوکت

امنیت بالی یا پوکت؛ باید بگوییم که بالی جزیره‌ای نسبتا شلوغ است و یک محیط کاملا مناسب برای خانواده می‌باشد. اکثر مقاصد ساحلی در بالی معمولا برای شنا کردن بزرگسالان و کودکان امن هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به اقدامات احتیاطی، تابلوهای تابلو و در برخی موارد پرچم‌های قرمز توجه کنید تا وارد مناطق آبی خطرناک نشوید.

پوکت به عنوان یک مقصد امن شناخته شده است. برخی از وبلاگ نویسان مسافرتی تاکید می‌‌کنند که چقدر پوکت برای مسافران زن ایمن است. اما اگر خارجی هستید و اولین بار است که به اینجا سفر می‌کنید، لطفا تحقیق کنید، با کارشناسان تور صحبت کنید و نظرات اخیر کسانی را که سفر کرده‌اند بخوانید.

و البته، از مکان‌های متروکه، رستوران‌های نامتعارف، کلوب‌ها و افراد محلی که ممکن است خیلی تلاش می‌کنند شما را به انجام کاری وادار کنند اجتناب کنید؛ اساسا عقل سلیم می‌تواند شما را از قربانی شدن هر نوع کلاهبرداری، جیب بری یا خرده‌کاری نجات دهد.

در آخر

در نهایت، همه چیز کاملا به شما و آنچه که از یک تعطیلات انتظار دارید، برمی‌گردد. در نگاه اول، ممکن است فکر کنید که تفاوت زیادی بین بالی و پوکت وجود ندارد. اما امیدوارم همه موارد فوق شما را متقاعد کرده باشد.در هر دو مقصد چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد و ارزش دیدن دارند. اما بسته به برنامه‌های سفر، زمان سفر و مهمتر از همه بودجه سفر، اولین انتخاب شما برای تعطیلات ممکن است در نهایت بالی یا پوکت باشد؟ تو تصمیم بگیر.

نظرات کاربران