Bali
2 اردیبهشت 1402
بالی

کاوش در جزیره با سفر به بالی در تابستان!

بالی بهشت مسافران برای تمام فصول است. زیرا این جزیره در طول سال جذابیت‌های زیادی از سواحل و صخره‌های مرجانی گرفته تا کوه‌های آتشفشانی و تفریحات شبانه برای ارائه به مسافران دارد. با این حال، فصل تابستان جذابیت‌های خاص خود را در بالی دارد. انتخاب سفر به بالی در تابستان می‌تواند یکی از شادترین خاطرات زندگی شما را رقم بزند. چرا که جشن در بالی هرگز متوقف نمی‌شود. این جشن‌ها فقط به کلوپ‌های شبانه ختم نمی‌شوند، بلکه بالی همیشه غرق در جشن زندگی، غذا، موسیقی و فرهنگ است. در این فصل گرمای خورشید را در کنار سواحل آرام جزیره بر روی پوست‌تان حس خواهید کرد در حالی که غرق در مهمان‌نوازی دوست‌داشتنی مردم بالی هستید. فرقی نمی‌کند به تنهایی سفر کنید، با شریک زندگی یا خانواده، چیزهای زیادی برای لذت بردن در بالی در تابستان وجود دارد.

بخوانید: بهترین زمان سفر به بالی؛ برای بازید از سواحل و کوهنوردی!

آب و هوای بالی در تابستان

سفر به بالی در تابستان

آب و هوای بالی در تابستان گرم و مرطوب است. در این فصل میانگین دما در طول روز بین 28 تا 31 درجه سانتیگراد متغیر است. این دما در شب به حدود 23 درجه سانتیگراد می‌رسد. و اما رطوبت تابستانی که بین 70 تا 85 درصد و گاهی بیشتر هم می‌شود و می تواند هوا را حتی گرم‌تر کند. دمای دریای بالی در ماه‌های تابستان (ژوئن تا سپتامبر) معمولاً بین 26 تا 29 درجه سانتی‌گراد است که آن را به مقصدی عالی برای فعالیت‌های آبی مانند شنا، غواصی و موج‌سواری تبدیل می‌کند.

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

آب‌های گرم و شفاف سواحل بالی، مانند کوتا، سمینیاک و سانور، برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی جزیره و تفریحات دریایی بسیار مناسب است. با این حال، مهم است در نظر داشته باشید که دمای دریا می‌تواند بر اساس موقعیت مکانی و شرایط آب‌وهوایی متفاوت باشد، بنابراین همیشه پیش‌بینی‌های محلی آب و هوا را قبل از رفتن به ساحل بررسی کنید.

بارندگی در فصل تابستان بالی

فصل بارانی در بالی از نوامبر شروع می‌شود و تا مارس ادامه دارد، در حالی که فصل خشک از آوریل شروع می‌شود و تا اکتبر ادامه دارد. علی رغم اینکه تابستان فصل خشک بالی است اما بازدیدکنندگان همچنان باید برای بارندگی‌های گاه‌به‌گاه، به ویژه در مناطق کوهستانی، آماده باشند. بارش‌های تابستانه معمولاً رگبارهای کوتاه عصرگاهی و یا رعدوبرق هستند که کمی از گرمای هوا نیز می‌کاهند. بنابراین در سفر به بالی در تابستان، مسافران می‌بایست انتظار 8 تا 10 روز بارانی در ماه را داشته باشند که اکثرا در اوایل صبح و یا اواخر بعدازظهر رخ می‌دهند. 

تفریحات بالی در تابستان

Nusa Dua

Nusa Dua یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید از سواحل ماسه‌ای سفید در سفر به بالی تابستان است. این مکان عمدتاً با ورزش‌های آبی مانند پاراسل، غواصی و جت اسکی شناخته می‌شود و محلی لوکس و تجملی است خصوصاً این‌که یکی از معدود سواحل جهان با زمین گلف 18 حفره‌ای است. 

ساعات فعالیت: 24 ساعته

هزینه: ورود به ساحل رایگان است و تورهای غواصی از 30 دلار شروع می‌شوند.

چی بپوشیم: لباس شنا، کرم ضدآفتاب و کلاه برای یک روز در ساحل ضروری است. شما همچنین می‌توانید تجهیزات غواصی خودتان را همراه داشته باشید.

Crystal Bay and Jimbaran Beach

Crystal Bay and Jimbaran Beach

خلیج کریستال و ساحل جیمباران بهترین سواحل برای استراحت و آرامش در تعطیلات هستند. جذابیت این سواحل در این است که گوشه و کنار بالی پنهان شده‌اند و کمتر مسافر به آن‌ها سفر می‌کند. شما می‌توانید در کنار لذت بردن از غذاهای دریایی و یا موج‌سواری و غواصی در اعماق دریا، آرام بنشینید و به آفتاب گرفتن بپردازید. تابستان بهترین زمان سفر به بالی و گذراندن یک روز در این سواحل است. 

Lake Tamblingan and Lake Buyan

این دو دریاچه تحت عنوان “دریاچه‌های دوقلو” شناخته می‌شوند که یکی از سه دریاچه آتشفشانی شمال بالی هستند. از میان تفریحات بالی در تابستان، وقت‌گذرانی در دریاچه‌های بویان و تامبلینگان یک فرار ایده‌آل از هوای گرم است. همچنین می‌توانید به جنگل‌پیمایی در کنار دریاچه بپردازید و پرندگان عجیب‌وغریب و درختان فیکوس بومی غول‌پیکر را تماشا کنید. در نهایت ناهار را در رستوران‌های محلی اطراف دریاچه میل کنید. 

Banyumala Twin Waterfall

آبشار دوقلو بانیومالا آبشاری کمتر شناخته شده در جزیره بالی است. این آبشار که در واقع دو آبشار است که توسط یک صخره جدا شده‌اند، یک مسیر طبیعی بین جنگل‌های بامبو دارد. پایین دست آبشار یک حوضچه آب کریستالی و شفاف است که در سفر به بالی در تابستان می‌توان در آن شنا کرد. آبشار بانیومالا نقطه نهایی علاقمندان به طبیعت در بالی است. 

Mount Batur

سفر به بالی در تابستان

یکی از جاذبه‌های‌دیدنی بالی، قله آتشفشانی باتو است. در میان تفریحات بالی در تابستان، این مکان بین گردشگران برای پیاده‌روی و تماشای طلوع و غروب خورشید، محبوبیت دارد. این محبوبیت به حدی است که شرکت‌های گردشگری محلی برای کوه باتور تور مخصوص تعریف نموده‌اند. 

ساعت: طلوع آفتاب حدود ساعت 4 صبح شروع می‌شود

هزینه: برای هر نفر بین 300000 تا 600000 روپیه 

چه چیزی بپوشیم: کفش‌های کوهنوردی، یک ژاکت سبک و یک هدلامپ برای پیاده‌روی ضروری هستند. همچنین باید مقدار زیادی آب و تنقلات همراه داشته باشید.

Kuta

ساحل کوتا به‌خاطر کافه‌ها، استراحت‌گاه‌ها و غذاخوری‌هایش معروف است. می‌توانید با شرکت در مهمانی‌های ساحلی که در اینجا برگزار می‌شود، زندگی شبانه بالی را تجربه نمایید. عموماً جمعیت جوان جذب مهمانی‌های کوتا می‌شوند. تمرکز آن‌ها بر کلوپ‌های بسیار ارزان و موسیقی است و مردم محلی در این مهمانی‌ها منظم شرکت می‌کنند. کارائوکه و موسیقی محلی بخش مهمی از مهمانی‌های کوتا از تفریحات بالی در تابستان هستند. 

اگر شما هم دوست دارید یک سفر فوق العاده داشته باشید، میتوانید بالی را انتخاب کنید و فرصت را از دست ندهید با رزرو بلیط سه کلیک، یک دنیا هیجان در مسافرت خود تجربه کنید.

Seminyak

Seminyak و سواحل آن یکی دیگر از مکان‌های شناخته شده برای مهمانی‌ها و گردشگران در سفر به بالی در تابستان است. با این حال، زندگی شبانه در اینجا زیباتر و مجلل‌تر است و بسیاری از جشنواره‌های موسیقی و غذا به‌طور منظم با حضور دی‌جی‌ها و نوازندگان بین المللی برگزار می‌شود. در کلوپ‌های شبانه از استخر و نمایشگاه‌ها می‌توانید استفاده کنید و در کلوپ‌های ساحلی از غذاهای دریایی رستوران‌های ساحلی و اقامتگاه‌ها لذت ببرید. 

زمان: ساحل 24 ساعت شبانه روز باز است و برای دوری از گرما بهتر است در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر از آن بازدید کنید.

هزینه: ورود به ساحل رایگان است و آموزش موج سواری از 30 دلار شروع می‌شود.

چه چیزی بپوشیم: لباس شنا، کرم ضدآفتاب و کلاه برای یک روز در ساحل ضروری است. همچنین می‌توانید یک پوشش سبک برای محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید به همراه داشته باشید.

Candidasa- Lempuyang Temple

Candidasa- Lempuyang Temple

یکی دیگر از سواحل بالی که جزو تفریحات بالی در تابستان به حساب می‌آید، کاندیداسا است. این ساحل برای پیاده‌روی و استراحت به تنهایی یا با شریک زندگی مکان ایده‌آلی است. همچنین کاندیداسا دارای محل‌های مخصوص کمپینگ در نزدیکی معبد لمپویانگ است تا مسافران شب را زیر نور ستارگان در دامان طبیعت بگذرانند.

Valley of the Kings- ‘Pura Gunung Kawi’

یک معبد در بین مزارع برنج که به خانواده سلطنتی اختصاص دارد. در این منطقه صخره‌هایی کنار رودخانه پاکریسان که از میان دره می‌گذرد، وجود دارد که روی آن‌ها حکاکی‌هایی از پادشاهان و ملکه‌ها دیده می‌شود. اعتقاد محلی‌ها بر این است که خانواده سلطنتی بالیایی که مورد احترام قرار گرفته بودند، ظاهراً در اینجا سوزانده شده‌اند. سفر به بالی در تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این معبد است. 

Stairway to Heaven

راه پله بهشت یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی در بالی است. این مکان یکی از شش معبدی است که به «سانگ هیانگ ویدی اولاسا» یا خدای متعال تقدیم شده است. در هر طرف کوه 1700 پله وجود دارد و صعود تا قله یک ساعت و نیم زمان می‌برد. مسافران می‌توانند زیبایی‌های منظره را از بالا مشاهده کنند، که اشاره به قرار گرفتن در میان ابرها دارد. این معبد همچنین یکی از 9 معبد جهت‌دار بالی بوده و اعتقاد بر این است که از مردم بومی بالی در برابر “ارواح شیطانی” محافظت می‌کند. تابستان بهترین زمان سفر به بالی است تا از بالای راه پله بهشت جزیره را بنگرید.

  • King of the Swingers- Bali Treetop Adventure

یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هایی که بچه‌ها در سفر به بالی در تابستان باید انجام دهند، بالا رفتن از درختان در جنگل‌های مشهور جهانی بالی است. این ماجراجویی در جنگل دارای 72 مسیر همراه با مانع است و نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را نیز مجذوب خود می‌کند. 

Waterbom Bali

سفر به بالی در تابستان

واتربوم بالی یکی از مشهورترین پارک‌های آبی بالی و جهان است. تابستان بهترین زمان سفر به بالی و آب‌تنی در واتربوم است. سواری‌ها و جاذبه‌های مختلفی در داخل پارک برای لذت بردن کودکان و بزرگسالان وجود دارد. علاوه بر این، پس از یک روز طاقت‌فرسا، می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌ها در کافه‌ها و رستوران‌های پارک لذت ببرید.

Shopping

خرید در بالی یک تجربه بی‌مثال است چرا که بازارهای محلی و بوتیک‌های مجلل چیزهای زیادی برای ارائه دارند. از آنجا که این جزیره سواحل طولانی دارد و موج‌سواری یکی از تفریحات غالب در آن است، تقریباً در تمام شهر می‌توان وسایل موج‌سواری پیدا کرد. علاوه‌برآن می‌توانید در بالی فرش‌های دست‌بافت، عتیقه‌جات و سرامیک نیز خریداری کنید. در نهایت یکی از تفریحات بالی در تابستان رفتن به بازارهای محلی و خرید زیورآلات، کیمونو و کفش با قیمت‌های خوب است. 

در پایان

سفر به بالی در تابستان مساوی است با وقت‌گذرانی در سواحل همراه با شنا، موج‌سواری و غواصی در روز و به صبح رساندن شب در کلوپ‌های شبانه همراه با موسیقی و جشنواره‌های غذایی. زندگی، شادی و موسیقی سه اصل جاری در بالی هستند که به محض ورود به جزیره متوجه آن‌ها خواهید شد. سفر به این جزیره رویایی تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سفر را برای‌تان رقم خواهد زد. فقط یادتان نرود در فصل خشک آفتاب گرم و سوزان و جزیره شرجی است، پس لباس‌های سبک و نخی، ضد آفتاب و کلاه آفتابی به همراه ببرید. 

نظرات کاربران