beaches
29 فروردین 1402
بالی

بهترین زمان سفر به بالی؛ برای بازید از سواحل و کوهنوردی!

قبل از هرچیز باید بگوییم، بالی یک مکان جادویی است. کشوری که عجایب زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. از جنگل‌های اطراف اوبود تا سواحل جنوبی آن. تعطیلات در بالی را می‌توانید به سلیقه خودتان برنامه‌ریزی کنید. یک تور در معابد جزیره یا یک سفر معنوی برای آشنایی با مکتب هندوئیسم و یا یک تور یوگا برای استراحت در یک هتل مجلل و شاید یک ماجراجویی پیاده در طبیعت. اینکه چگونه ماجراجویی بالی خود را تعریف کنید، کاملاً به شما بستگی دارد و حتی ممکن است تا زمانی که به جزیره نرسیدید ندانید دقیقاً از سفر خود چه می‌خواهید. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت، انتخاب بهترین زمان سفر به بالی است.

در بالی دو فصل وجود دارد: فصل مرطوب (نوامبر تا مارس) و فصل خشک (آوریل تا اکتبر). وقتی صحبت از آب‌وهوا در بالی می‌شود، رطوبت متغیر مهمی است. رطوبت در طول فصل مرطوب به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و ممکن است برای شما غیرقابل تحمل باشد. بنابراین باید بدانید رزرو تور بالی را برای چه فصلی انجام می‌دهید تا برنامه‌ریزی مناسبی برای تعطیلات‌تان داشته باشید. 

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

بهترین فصل سفر به بالی

Bali

فصل اوج سفر در بالی از آوریل تا اوت است. سفر به بالی برای گردشگران در ماه مارس شروع می‌شود و در پاییز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. این موضوع در قیمت هتل‌ها کاملاً مشخص می‌گردد، در ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر قیمت رزرو هتل در بالی به اوج خود می‌رسد. با این حال، گردشگری در ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش می‌یابد، به این معنی که با وجود اینکه فصل بارندگی ادامه دارد، قیمت هتل‌ها در تعطیلات نسبت به سایر ماه‌های خارج از فصل همچنان بالاتر است.

آب و هوای بالی در فصل بارانی

فصل بارانی در بالی، بین نوامبر و مارس است و بارش در ژانویه به اوج خود می‌رسد. سفر به بالی در فصل بارانی برای گشت‌وگذار در معابد، انجام یوگا و یافتن آرامش خالص مناسب است، حتی متوجه خواهید شد که صدای باران در جنگل اوبود سبب آرامش بیشتر می‌گردد. در این فصل جنگل‌ها و شالیزارهای برنج رشد می‌کنند و پوشش گیاهی در حال جوانه‌زدن، ارزش دیدن دارد. در این فصل، باران پشه‌ها را به همراه می‌آورد و باید به این موضوع دقت کنید. چرا که خطر ابتلا به بیماری‌های منتقله از طریق پشه (مانند تب دنگی و مالاریا) در این ماه‌ها افزایش می‌یابد. برای دفع حشرات، برخی از مردم محلی چای بادرنجبویه می‌نوشند که یک ماده دافع حشرات، خوشمزه و کاملاً طبیعی است.

بهترین زمان برای پیاده‌روی در بالی

اگر به پیاده‌روی در سفر علاقمند هستید، ماه آوریل تا اکتبر بهترین زمان سفر به بالی برای تورهای پیاده‌روی است. فصل بارانی برای پیاده‌روی‌های روزانه کمی غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است ناگهانی با بارش سنگین مواجه شوید. اما در ماه‌های مناسب پیاده‌روی با یک صبح آفتابی می‌توانید پیاده‌روی را شروع کنید و به سمت ساحل قدم بزنید. حتی در فصل خشک می‌توانید موتور کرایه کنید و شهر را بگردید. 

بهترین زمان برای کوهنوردی در کوه باتور

Mount Bator

یکی از تورهای جذاب در سفر به بالی، کوهنوردی در کوه باتور است. توری که رزرو می‌کنید از بامداد برای یک صعود 1717 متری آغاز می‌گردد. در این تور 2 ساعته، شما با طلوع خورشید به قله آتشفشان فعال خواهید رسید و ممکن است برای صبحانه با تخم‌مرغ‌هایی که در بخار آتشفشانی پخته شده‌اند، پذیرایی شوید. برای اطمینان از این‌که کوه‌پیمایی در زمان بدون بارش باشد تا بتوانید چشم‌اندازهای شگفتی را در صعود ببینید، بهتر است این تور را بین ماه‌های می و سپتامبر رزرو کنید. 

بهترین زمان سفر به بالی

اکتبر، ژانویه و فوریه بهترین زمان سفر به بالی هستند. هر سه ماه ممکن است بارانی باشد (ژانویه بیشترین بارندگی را دارد) و به این معنی است که نباید انتظار جمعیت زیاد گردشگران در سواحل و یا در کلوپ‌های غواصی را داشته باشید. اما در مقابل جزیره آرام است و بهترین فرصت برای بازدید از معابد به دور از جمعیت انبوه مسافران را دارید. 

سفر به بالی در زمان تعطیلات و جشنواره‌های خاص

یکی از ماجراجویی‌های جذاب در بالی، سفر به این کشور در زمان تعطیلات و جشنواره‌های سالانه است. شرکت در این رویدادها که همگی حال‌و‌هوای خاصی دارند، تجربه‌ای متفاوت در سفر خواهد بود. بهترین زمان سفر به بالی در زمان جشنواره هنر بالی است که در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار می‌شود. از دیگر جشنواره‌ها می‌توان به روز استقلال اندونزی (یا Hari Merdeka) در 17 اوت اشاره کرد که با رژه و جشن‌ در فضای باز گرامی داشته می‌شود. Galungan، که یک تعطیلات 10 روزه برای جشن پیروزی خیر بر شر (دارما بر آدارما) است، در نوامبر اتفاق می‌افتد. در همین حال، به خاطر داشته باشید که اگر برای جشن هندو به بالی سفر می‌کنید، هندوهای بالی اغلب تعطیلات متفاوتی را نسبت به هندوهای هند جشن می‌گیرند. به عنوان مثال، Galungan جشنی است که در هند برگزار نمی‌شود، اما در بالی بسیار مهم است. Nyepi، یک روز روزه‌داری قبل از سال نو است که معمولاً در ماه مارس برگزار می‌گردد.

بهترین آب و هوای بالی برای بازدید از سواحل

beaches

بهترین آب و هوای بالی برای تفریح و استراحت در سواحل، ماه‌های می، ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر هستند. تابش آفتاب در این ماه‌ها فرصت مناسبی برای غواصی خواهد بود زیرا در فصل مرطوب، باران دید زیر سطح آب را محدود می‌کند. تنها مشکل سفر بالی در این ماه‌ها، شلوغی جزیره از انبوه مسافران است که شما را با صف‌های طولانی بازدید از معابد و سواحل و هتل‌های تکمیل ظرفیت روبرو خواهد کرد. بنابراین باید بازدیدها و هتل را حتما از قبل رزرو نمایید و چندان به دنبال آرامش رویایی در جزیره نباشید. 

کلام آخر

بالی جزیره‌ای رویایی است که نباید از آن خواند بلکه باید آن را دید. بی‌شک بهترین معنی آرامش را در سفر به بالی می‌توان تجربه کرد. جزیره‌ای بهشتی با طبیعتی سبز و سواحل آبی و آرام. برای ثبت این تجربه در کارنامه سفرهای‌تان، فصل خشک بالی را انتخاب کنید و به دل ساحل و بازدید از دنیای زیر آب آن بزنید. اما اگر می‌خواهید پس از یک دوره فشار کاری استراحت کنید، در فصل مرطوب که کمترین مسافر در جزیره است به بالی سفر کنید و به قدم زدن در معابد و شرکت در کلاس‌های یوگا بپردازید. 

نظرات کاربران