30 مرداد 1400
راهنمای سفر

لانژ فرودگاهی و انواع لانژ در فرودگاه‌های جهان

قطعا واژه لانژ فرودگاه به گوش‌تان آشنا است؛ در این مقاله قصد داریم برای آگاهی بیشتر شما عزیزان به انواع لانژ در فرودگاه‌های متفاوت بپردازیم. می‌دانید که در سفرهای هوایی مواقعی پیش می‌آید که منجر به تاخیر در یک پرواز و انتظار مسافران می‌شود. اما این تاخیر یا انتظار برای چیست؟

یکی از انواع لانژ در فرودگاه

تاخیر در پرواز علل مختلفی دارد از جمله انتظار برای مسافران ترانزیت، بارگیری و بار هواپیما، بارگیری چمدان‌های مسافرین، سوار شدن مسافران در هواپیما، در پروازهای چند مسیری، انتظار برای آمادگی کادر پروازو شرایط دیگری نظیر امنیت در پرواز، مشکلات فنی هواپیما و شرایط نامساعد آب و هوایی و…

تمامی عللی که نام برده شد سبب می‌شوند یک پرواز هوایی موجب تاخیر و در نتیجه انتظار مسافران شود؛ زیرا برای پرواز لازم است یکسری شرایطی فراهم شود و یا به اصطلاح یکسری تدارکات را لحاظ کنند. اما فرودگاه‌ها که به این تاخیرات طبیعی در پرواز واقف هستند، جهت استراحت و آسایش مسافران مکانی را مد نظر گرفته‌اند. این مکان با نام لانژ شناخته می‌شود و خدمات خوبی را برای رفاه حال مسافران ارائه دارند. در ادامه به انواع لانژ در فرودگاه پرداخته خواهد شد.

 به چه مکانی لانژ گفته می‌شود؟

لانژ در فرودگاه چگونه تعبیه میشود

همانطور که اشاره شد در یک پرواز ممکن است عواملی سبب تاخیر در پرواز شود. در واقع لانژ فرودگاهی به مکانی گفته می‌شود که برای انتظار طولانی مدت مسافران در نظر گرفته شده است تا ساعت ملالت‌بار انتظار را به ساعتی خوش جهت استراحت، آسایش و رسیدگی به کارهای شخصی تبدیل کند. در لانژهای فرودگاهی خدمات بسیار خوبی نظیر تلوزیون، وای فای رایگان، اتاق استراحت، انواع غذا و نوشیدنی یافت می‌شود. خدمات عرضه شده در هر فرودگاه متفاوت است و برخی از این لانژها به دلیل خدمات فوق‌العاده از کلاس بالاتری برخوردار هستند.

اما لانژ براساس این خدمات انواع مختلفی دارند، با ما همراه باشید تا به خدمات و انواع لانژ در فرودگاه بپردازیم.

انواع لانژ در فرودگاه چیست؟

نمایی از لانژ در فرودگاه

لانژها نیز مثل پروازها که شامل کلاس‌های متفاوتی هستند، شامل انواع لانژ در فرودگاه نیز می‌شوند. در فرودگاه‌های خارجی لانژ یا سالن انتظار بسیار لوکس و مجلل می‌باشد و برخی از لانژها برای افراد خاص طرحی شده‌اند. با ورود به برخی از این لانژهای فرودگاه‌های خارجی نیز تصور بر این است که پا در یک هتل 5 ستاره فوق العاده گذاشته‌اید.  خدماتی که هر یک از این لانژها ارائه می‌دهد بر اساس انواع لانژ در فرودگاه متفاوت هستند.

برخی از انواع لانژ در فرودگاه عبارتند از:

  • لانژ فرست کلاس
  • لانژ بیزینس کلاس
  • لانژ کودکان

لانژ فرست کلاس

لانژ فرست کلاس در فرودگاه

 پرواز با فرست کلاس هزینه بیشتری را در بر می‌گیرید و بر همین اساس لانژ فرست کلاس نیز برای آسایش بیشتر مسافران در نظر گرفته شده است. ایرلاین‌ها در ارائه فرست کلاس ها چه در پرواز و چه در لانژها با یکدگیر رقابت تنگاتنگی دارند. لانژ فرست کلاس نیز در ایرلاین‌هایی نظیر قطر از لوکس‌ترین و لانژهای دنیا است.

لانژ بیزینس کلاس

بیزنس لانژ در فرودگاه

 بیزینس لانژ در بخش پروازهای خروجی در ترمینال عادی قرار دارد. مسافران عادی تمامی پروازها در مواقع تاخیر و یا انتظار می‌توانند از لانژ بیزینس کلاس استفاده کنند. بنابراین مسافران در پروازهای خروجی با رزرو این بخش می‌توانند از تمامی خدمات این لانژ بهره ببرند.

یکی دیگر از خدمات ویژه بیزینس لانژف فست ترک است. فست ترک برای مسافرانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند با سرعت بیشتری روند کارهای پرواز خود را نظیر تحویل بار و چک کردن پاسپورت انجام دهند.

لانژ کودکان

لانز کودکان

این لانژ برای پرسنل ویژه در نظر گرفته شده است. لانژ کودکان محیطی سرگرمی‌های مفرح کودکانه دارد  و یکی از انواع لانژ در فرودگاه‌های خارجی است. در این لانژ کودکان می‌توانند بدون همراه از خدمات و بازی‌ها استفاده کنند و بدون همراه تا سوار شدن به هواپیما اسکورت شوند.

در لانژها چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در وهله اول باید بگوییم که خدماتی که در یک لانژ در دست دارید با توجه به انواع لانژ در فرودگاه متنوع است. یعنی انتخاب لانژ اعم از بیزینس کلاس و فرست کلاس خدمات مخصوص به خود را عرضه می‌دارند. البته نکته قالب توجه این است که در پروازهای خارجی نیز برخی از ایرلاین‌ها خدمات به اصطلاح لاکچری‌تری را ارائه می‌دهند تا مسافران خاص خود را جلب کنند. برخی خدمات کلی که در لانژها ارائه می‌شوند عبارتند از:

  • محیطی آرام برای استراحت
  • اینترنت رایگان نامحدود
  • در دسترس بودن تلوزیون
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب با فصل
  • محیطی برای بازی و سرگرمی
  • انواع غذاهای خوراکی، دسر، نوشیدنی
  • در اختیار داشتن مطبوعات دو زبانه
  • سرویس بهداشتی
  • مرکز تجاری
  • نمازخانه

در ادامه این مقاله قصد داریم به برخی از لانژهای فرودگاه‌های لوکس دنیا که خدمات بی‌نظیری را برای انواع لانژ در فرودگاه خود در نظر گرفته‌اند را بیاوریم.

لانژ فرودگاه بین المللی حمد

لانژ فرودگاه بین المللی حمد

لانژ این فرودگاه در سال 2016 بهترین کلاس تجاری در دنیا شده است. لانژ این فرودگاه از مجلل‌ترین لانژهای جهان است و فضاهای متفاوتی را برای مسافران در نظر گرفته. امکانات دیگر این لانژ شامل کامپیوتر شخصی، اتاق کنفرانس، اتاق بازی، سالن تجار و اتاق شخصی است.

لانژ فرودگاه بین المللی ابوظبی

انژ فرودگاه بین المللی ابوظبی

یکی دیگر از فوق‌العاده‌ترین و مطرح‌ترین لانژها از همین فرودگاه بین‌المللی ابوظبی است. این فرودگاه شامل 16 منطقه ویژه برای مسافران است که از طراحی‌های بسیار متفاوتی ساخته شده‌اند. لانژ اختصاصی فرودگاه ابوظبی از عجیب‌ترین لانژهای جهان است که امکانات و خدمات بسیار مجللی را عرضه می‌دارد.

لانژ فرودگاه بین المللی سیدنی

نژ فرودگاه بین المللی سیدنی

لانژ این فرودگاه واقع در استرالیا را پاتریک بلان، گیاه شناس مشهور در دنیا طراحی کرده است. «پاتریک بلان» این لانژ را با 8400 گیاه گرمسیری مزین کرده است و این لانژ را به یکی از لانژهای های نامی دنیا تبدیل کرده. ورود بسیار متفاوت، مجسمه‌های چشم نواز بلوط، فضای ناهار خوری مجلل، کتابخانه، مبلمان شیک و دیگر وسیله‌های آسایش این لانژ را از دیگر لانژها متمایز کرده است.

لانژ فرودگاه بین المللی دبی

لانژ فرودگاه بین المللی دبی

این فرودگاه دارای انواع لانژ در فرودگاه خود است؛ زیرا فرودگاه بین المللی دبی 6 لانژ متفاوت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. لانژها یا سالن‌های انتظار این فرودگاه از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین در جهان است. به طوری که در این لانژها از سنگ مرمر استفاده شده و صندلی‌های این بخش تمام از چرم ایتالیایی تشکیل شده است. این سالن‌ها مجهز به حمام، سالن بای و سیگار، اتاق شخصی استراحت و … هستند.

لانژ فرودگاه بین المللی هیترولندن

لانژ فرودگاه بین المللی هیترولندن

لانژ فرودگاه انگلستان از دیگر لانژهای معروف دنیا است. راحتی بسیار، وسعت لانژ، خدمات عالی، لوازم بسیار شیک نظیر لوسترهای مجلل، مبلمان فوق راحت و برند، آثار هنری و غذاهای متنوع و باکیفیت لانژ این فرودگاه را یکی از بهترین‌ها کرده است.

سخن آخر

آنچه در این مقاله از انواع لانژ در فرودگاه آورده شد تنها بخشی از لانژها در فرودگاه‌های جهان بود. امید داریم با مطالعه مقاله انواع لانژ در فرودگاه‌ها مطالب مفیدی را کسب کرده باشید. اگر از لانژهای مختلف پروازی استفاده کرده‌اید می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران