Washington
9 فروردین 1402
آمریکا

معرفی شهر واشنگتن؛ پایتخت ایالات متحده آمریکا

آمریکا سرزمین فرصت‌ها، جایی است که از هر نظر برای زندگی و تفریح عالی به نظر می‌رسد. مهم نیست که هدف شما از سفر به این کشور چه باشد، مطمئنا رزرو بلیط هواپیما یکی از بهترین خاطرات زندگیتان را برایتان به ارمغان خواهد آورد، به خصوص اگر انتخابتان واشنگتن باشد. شهرهای مهم زیادی در این کشور وجود دارد که یکی از مهمترین‌ها، واشنگتن دی سی است. در ادامه به معرفی شهر واشنگتن می‌پردازیم تا اطلاعات خود را درباره این شهر کامل کنید و تصمیم‌گیری برایتان آسان شود. 

واشنگتن در کدام کشور قرار دارد؟

Washington

واشنگتن در منطقه شمال غربی ایالات متحده واقع شده‌است. در واقع، نام ایالتی «واشنگتن» از جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور ایالات متحده گرفته شده و هم اکنون نیز این شهر پایتخت آمریکا است. 

شاید واشنگتن به عنوان مرکز اصلی ایالات متحده یکی از شهرهای مهم و اصلی این کشور به حساب بیاید. اما فقط آن نیست و شهرهای دیگری نیز هستند که نقش اساسی در اقتصاد، گردشگری، مالی و…. آن دارند. 

نیویورک: یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای آمریکا که خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند، پایتخت ایالات متحده است. نیویورک به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نه تنها برای کشور خود بلکه در جهان اهمیت زیادی دارد. وجود بزرگ‌ترین بازار بورس دنیا، مرکز اصلی سازمان ملل و خیابان وال استریت ثابت کننده این موضوع خواهد بود. 

هیوستون: این شهر در ایالت تگزاس قرار دارد. شهری بندری که وجود پالایشگاه نفت و صنعت راه‌آهن، آن را به یکی از قطب‌های اصلی و مهم آمریکا تبدیل کرده‌است. به غیر از این موارد، حدود 500 شرکت برتر و پردرآمد نیز در هیوستون قرار گرفته‌اند.

شیکاگو: وجود دومین فرودگاه شلوغ در جهان نشان‌دهنده اهمیت این شهر است. شهری توریستی، اقتصادی و فرهنگی که با وجود مراکز مهم از مهمترین شهرهای آمریکا به حساب می‌آید.

بوستون: مرکز ایالت ماساچوست با وجود دانشگاه‌های معروف و معتبر جهانی مانند هاروارد شناخته شده‌است و یکی از محبوب‌ترین شهرهای برای ادامه تحصیل و زندگی به شمار می‌آید. 

سن‌ آنتونیو: هفتمین شهر بزرگ ایالات متحده به خاطر وجود صنایع پزشکی، نیروهای مسلح آمریکا و شرکت‌های نفتی جزو مهمترین شهرهای این کشور است. 

معرفی شهر واشنگتن

Washington

واشنگتن دی سی، یک شهر وسیع و مهم است که ساختمان‌های مهم دولتی، از جمله ساختمان کنگره ایالات متحده (جایی که مجلس سنا و مجلس نمایندگان در آن تشکیل جلسه می‌دهند) در آن قرار دارد. کاخ سفید، جایی که رئیس جمهور در آن زندگی و کار می‌کند و ساختمان دیوان عالی کشور، جایی که بسیاری از احکام مهم دادگاه صادر می‌شود. این شهر همچنین پر از بناهای دیدنی از جمله بنای یادبود واشنگتن، یادبود توماس جفرسون، و یادبود لینکلن است. 

در کنار اهمیت این شهر به لحاظ سیاسی و اقتصادی وجود مکان‌های تاریخی، محله‌های قدیمی، رستوران‌ها و کافه‌های جذاب آمریکایی و از همه مهمتر دانشگاه‌های معتبر، باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را برای ادامه زندگی و تحصیل انتخاب کنند. این‌ها همه چیز درباره واشنگتن نیستند و در ادامه جزئیات کامل‌تری را در اختیارتان می‌گذاریم. 

اطلاعات کلی شهر واشنگتن

نام شهر: Washington

ایالت: واشنگتن دی سی

زبان: انگلیسی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: 712,816نفر

واحد پول: دلار آمریکا

اختلاف ساعت ایران با شهر واشنگتن: 7:30 از ساعت ایران عقب‌تر است.

طول پروازهای تهران واشنگتن: 13 ساعت و 11 دقیقه

آب و هوای شهر واشنگتن

در معرفی شهر واشنگتن باید بگوییم که این شهر دو منطقه آب و هوایی متمایز دارد. روزهای معتدل، مرطوب و تابستانی که دما به ندرت از 26 درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود و روزهای زمستانی که دما خیلی کم به زیر 8 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در‌حالی‌که شرق ایالت تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک دارد. غرب واشنگتن با پوشش ابری مکرر، مه و نم نم باران مواجه است و دامنه‌های غربی آن تا 508 سانتیمتر برف سالانه را تجربه می‌کند. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های واشنگتن

Gonzaga University

در آمریکا فرصت‌های زیادی برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، ایجاد می‌شود. وجود برترین دانشگاه‌های جهان، بهترین اساتید و امکانات عالی از جمله خصوصیات مهمی هستند که افراد را از سراسر دنیا به ایالات متحده می‌کشانند. شهر واشنگتن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای برخی از مهمترین دانشگاه‌های آمریکا است. اما قدیمی‌ترین و معتبرترین آن‌ها دانشگاه واشنگتن (Washington University) با حدود 45000 دانشجو در رشته‌های مختلف است. 

به عبارتی دیگر، ایالت واشنگتن خانه بیش از 300 کالج، دانشگاه و مدرسه حرفه‌ای مستقل است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشگاه باستیر
  • دانشگاه شهر سیاتل
  • کالج هنر کورنیش
  • دانشگاه واشنگتن شرقی
  • دانشگاه گونزاگا
  • دانشگاه میراث
  • کالج شمال غربی هند
  • دانشگاه شمال غربی
  • دانشگاه لوتری اقیانوس آرام
  • دانشگاه سنت مارتین
  • دانشگاه سیاتل اقیانوس آرام
  • و…. 

رفت‌وآمد و گردش در شهر واشنگتن 

سیستم حمل‌ونقل شهر واشنگتن به صورت کامل و یکپارچه سطح شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیشترین وسایل نقلیه‌ای که در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مترو و اتوبوس‌ها هستند، چون ساده‌ترین راه برای رفت‌و‌آمد به شمار می‌آیند و زندگی در شهر واشنگتن را راحت‌تر می‌کنند.  

ایستگاه‌های مترو با راه‌راه‌های رنگی و علامت «M» متمایز قابل شناسایی هستند. سیستم اتوبوس نیز در بیشتر نقاط شهر وجود دارد و تقریبا در هر خیابانی که باشید می‌توان از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، تاکسی‌ها در همه جای شهر حضور دارند و کرایه‌ها هم نسبت به شهرهای دیگر آمریکا ارزان‌تر خواهند بود. اما در کل استفاده از مترو و اتوبوس مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. 

هزینه های زندگی در شهر واشنگتن

U.S. dollar

واشنگتن دی سی یکی از شهرهای محبوب ایالات متحده است، این شهر همچنین به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی که از مهاجران و مشاغل و دانشجویان برای تحصیلات عالی استقبال می‌کند، شناخته شده‌است. اما تجربه زندگی در شهر واشنگتن ثابت کرده که این شهر چندان ارزان نیست و به عنوان پایتخت آمریکا، هزینه‌های زندگی به خصوص اجاره در آن بیشتر است. با این حال میانگین هزینه زندگی در شهر واشنگتن دی سی برای خانواده 6145 دلار، برای دانشجویان 2615 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 2115 دلار است.

همچنین، هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 6000 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 2615 دلار و برای یک نفر 2000 دلار است. هزینه زندگی در واشنگتن دی سی تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 3848 دلار در ماه.

هزینه‌های زندگی در واشنگتن به صورت خلاصه در سال 2023: 

  • میانگین هزینه ماهانه: 3848 دلار
  • برای یک نفر: 2115 دلار
  • برای یک دانشجو: 2615 دلار
  • برای یک زوج: 6000 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 6145 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر واشنگتن 

شهر واشنگتن یکی از پرتقاضا‌ترین شهرهای آمریکا برای اقامت است. چون این شهر دارای مشاغل پردرآمد بسیار و همچنین رتبه سومی اقتصاد در کشور را دارد. از طرفی همان‌طور که در بخش‌های قبل معرفی شهر واشنگتن گفتیم، این شهر یکی از مقاصد اصلی برای ادامه تحصیل افراد به شمار می‌آید. همین دلایل کافی است تا خیلی‌ها واشنگتن را برای زندگی انتخاب کنند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، قبل از هر چیز بایستی با توجه به شرایط زندگی خود و هدفتان از مهاجرت به سراغ اخذ یکی از ویزاهای تحصیلی، تجاری و سرمایه‌گذاری و کاری بروید.

چگونه ویزای توریستی واشنگتن را بگیریم؟

Washington tourist visa

شهر واشنگتن به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت برای ایرانی‌ها به حساب می‌آید و همین موجب شده تا افراد زیادی در این شهر زندگی کنند. از طرفی دیگر برخی این شهر را برای گذراندن یک تعطیلات انتخاب می‌کنند. در هر صورت مهم نیست که برای دیدن عزیزانتان به این شهر می‌روید یا می‌خواهید تعطیلاتی متفاوت داشته باشید، دریافت ویزای توریستی اولین کاری است که باید انجام دهید. 

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای توریستی

  • پرکردن فرم تقاضای ویزای توریستی
  • پرداخت هزینه‌های اخذ ویزا
  • ارائه مدارک شناسایی به همراه ترجمه
  • گرفتن وقت از سفارت و مصاحبه در کنسولگری
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر

فرودگاه‌ های شهر واشنگتن

سه فرودگاه اصلی در منطقه واشنگتن دی سی وجود دارد که شامل:  

فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن

Ronald Reagan Washington National Airport

فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن درست در مقابل رودخانه پوتوماک در ویرجینیا قرار دارد و نزدیک‌ترین فرودگاه به دی سی است. فرودگاه ریگان پروازهای بدون توقف را به بیش از 95 مقصد در هشت خط هوایی ارائه می‌دهد.

فرودگاه بین المللی واشنگتن دالس

فرودگاه بین‌المللی واشنگتن دالس در حومه ویرجینیا واقع شده و به عنوان فرودگاه بین‌المللی اصلی برای منطقه این شهر به حساب می‌آید، با تقریباً 140 مقصد داخلی و بین‌المللی بدون توقف در نزدیک به 40 خط هوایی.

فرودگاه بین‌المللی تورگود مارشال بالتیمور

فرودگاه بین‌المللی تورگود مارشال بالتیمور (به آن فرودگاه BWI گفته می‌شود) کمی دورتر از شهر قرار دارد و برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرودگاه به بیش از 90 مقصد داخلی و بین‌المللی افزایش یافته است و هر سال به بیش از 25 میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.

شما می‌توانید برای سفر به این فرودگاه‌ها و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران واشنگتن یا حتی قیمت بلیط هواپیما واشنگتن تهران به سایت سه کلیک مراجعه کنید.

قوانین و فرهنگ شهر واشنگتن

در معرفی شهر واشنگتن قصد داریم تا شما را با فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم این شهر آشنا کنیم:

  • مردم آمریکا و واشنگتن عادت دارند که در هنگام صحبت کردن با یکدیگر یک متر فاصله را رعایت کنند. 
  • در برخورد اول به چشم‌های یکدیگر نگاه می‌کنند و اگر صمیمی باشند دست می‌دهند.
  • در صحبت‌کردن خود با دیگران برعکس ایرانی‌ها، کاملا رک و صریح هستند.
  • در محیط کاری به یکدیگر هدیه نمی‌دهند، چون آن را رشوه تلقی می‌کنند. 
  • در هنگام غذاخوردن در رستوران‌های هزینه‌ها را جداگانه حساب می‌کنند. 
  • در مکان‌های عمومی سیگار کشیدن رایج نیست. 
  • مردمی بسیار سخت‌کوش هستند، به خصوص در حوزه کاری.

کلام آخر

در معرفی شهر واشنگتن سعی کردیم تا شما را با نحوه زندگی و هزینه‌های این شهر آشنا کنیم. از وضعیت اقتصادی و تحصیل آن گفتیم و اطلاعات هر چند مختصر را ارائه کردیم. امیدواریم با رزرو بلیط هواپیما واشنگتن و سفر به این شهر مهم و محبوب، اوقات خوشی را پشت سر بگذارید. 

نظرات کاربران