New York
8 فروردین 1402
آمریکا

معرفی شهر نیویورک؛ با حال و هوای مه آلود!

امروز در معرفی شهر نیویورک قصد داریم تا شما را با شهری دوست‌داشتنی اما گران آشنا کنیم. شهری که خیلی از افراد چه برای تحصیل و زندگی و چه برای تفریح سفر به آن را انتخاب می‌کنند. شما چطور قصد رفتن به این شهر را دارید و می‌خواهید بلیط هواپیما نیویورک را رزرو کنید. اگر اینطور است، پس اطلاعات خودتان را کامل کنید و قبل از هر کاری این شهر را بهتر بشناسید. 

نیویورک در کدام کشور قرار دارد؟

New York

نیویورک در قسمت شمال شرقی ایالات متحده واقع شده‌است. این شهر موقیعت استراتژیکی برای این کشور دارد. قرارگیری مقر سازمان ملل در آن موجب شده تا به لحاظ سیاسی و مسائل دیپلماتیک از اهمیت زیادی برای آمریکا برخوردار باشد. اما تنها نیویورک نیست که در پیشرفت و توسعه آمریکا دخیل بوده و شهرهای مهم دیگری نیز هستند که در توسعه این کشور نقش دارند.

بوستون: شهری بی‌نظیر با خانه‌های قدیمی، ورزش بیسبال و فضایی زیبا برای گردشگران. فقط این نیست و بوستون یکی از محبوب‌ترین شهرهای برای ادامه تحصیل است. وجود دانشگاه هاروارد، دانشگاه بوستون، دانشگاه نورث ایسترن و… به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند. دانشجویان زیادی هر ساله به این شهر برای ادامه تحصیل سفر می‌کنند.

لس آنجلس: شهری خارق‌العاده که آن را بیشتر با صنعت فیلم‌سازی می‌شناسند. وجود مناطق سرسبز، آب و هوای خوب، موقعیت شغلی مناسب و امکانات رفاهی سبب شده تا افراد زیادی این شهر را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. حدود 200 هزار ایرانی به این شهر مهاجرت کردند.

شیکاگو: سومین شهر پرجمعیت آمریکا، یکی از مقاصد توریستی این کشور است. بیشترین درآمد آن نیز از طریق گردشگری بوده و دارای دومین فرودگاه شلوغ در جهان است. 

معرفی شهر نیویورک

شهر نیویورک در سال 1789 به عنوان پایتخت رسمی کشور آمریکا معرفی شد، اما این تنها برای یک سال. علیرغم اهمیت اقتصادی و سیاسی و فرهنگی نیویورک، شهر واشینگتن، دی.سی را پایتخت اعلام کردند. هنوز هم خیلی افراد فکر می‌کنند که نیویورک پایتخت این کشور است. در هر صورت این شهر به خوبی توانسته مسیر توسعه و پیشرفت خود را طی کند و هنوز هم به عنوان مرکز مالی، فرهنگی، حمل و نقل و تولید ایالات متحده شناخته می‌شود. 

اقتصاد این ایالت به کشاورزی، تولید، مالی و سایر صنایع وابسته است. صنایع مهم آن چاپ و نشر، ابزارهای علمی، تجهیزات الکتریکی، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و گردشگری هستند و محصولات کشاورزی محصولات لبنی، گاو و سایر دام‌ها، سبزیجات و میوه‌جات نیز جزو تولیدات آن به حساب می‌آیند. 

در کل، زندگی در شهر نیویورک به دلیل داشتن اقتصاد پویا (البته گران) و امکانات رفاهی یکی از رویاهای بیشتر افراد است. نه تنها زندگی در این شهر، بلکه سفر به آن نیز همین‌طور است و بیشترین گردشگرانی که به ایالات متحده سفر می‌کنند، نیویورک انتخاب آن‌هاست. با این تفاسیر، معرفی شهر نیویورک به این موارد ختم نمی‌شود و در ادامه جزئیات بیشتری از این شهر را برای شما بازگو می‌کنیم. 

اطلاعات کلی شهر نیویورک

New York

نام شهر: New York

ایالت: ایالت نیویورک

زبان: انگلیسی

مذهب: مسیحیت، یهودیت و اسلام

جمعیت: 8,937,000

واحد پول: دلار آمریکا 

اختلاف ساعت ایران با شهر نیویورک: 7:30 ساعت

طول پروازهای تهران نیویورک: 16 ساعت و 35 دقیقه

آب و هوای شهر نیویورک

به طور کلی، بهار در شهر نیویورک گل های جوانه زده، بادهای ملایم و باران را به همراه دارد و دمای این فصل از سرد تا بسیار گرم متغیر است. تابستان با روزهای روشن، آفتابی، گرم و غروب‌های زیبا گاهی با نسیم خنک در مناطق نزدیک به آب همراه است. اما، فصل پاییز سرد و بارانی و زمستان هم برفی و سردتر خواهد بود. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های نیویورک

New York University

در معرفی شهر نیویورک باید بگوییم که این شهر دارای بزرگ‌ترین سیستم آموزشی در بین شهرهای جهان است. با داشتن برخی از مهمترین کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در جهان، این شهر به یکی از مقاصد اصلی برای ادامه تحصیل تبدیل شده تا جایی که خیلی‌ها آرزوی درس خواندن و زندگی در این شهر را دارند. در زیر ما چندین دانشگاه معتبر این شهر را با رتبه کشوری در سال 2023 قرار داده‌ایم: 

دانشگاه کلمبیا: 7

دانشگاه نیویورک (NYU): 9

دانشگاه کورنل: 12

دانشگاه فوردهام: 121 

کالج باروخ: 151

کالج CUNY Hunter: 152

رفت‌وآمد و گردش در شهر نیویورک

تجربه زندگی در نیویورک ثابت کرده بدون سیستم حمل‌ونقل گسترده آن، رفت‌وآمد با مشکل جدی مواجه خواهد بود. بیش از 8 میلیون نفر در شهر نیویورک و چندین میلیون نفر در مناطق اطراف آن ساکن هستند که در پنج منطقه اصلی پرداکنده شده‌اند. همین کافی است تا حمل‌ونقل در اولویت این شهر قرار گیرد. 

ما نیز در معرفی شهر نیویورک چند مورد از نحوه رفت‌وآمد در این شهر را برای شما عنوان می‌کنیم. 

تاکسی: تاکسی‌های زرد رنگ نمادین، مطمئناً راهی محبوب برای رفت‌و‌آمد در این شهر هستند و شاید کمی گران تمام شوند. 

 اتوبوس: سازمان حمل و نقل متروپولیتن نیویورک (MTA) ناوگانی متشکل از 6000 اتوبوس را در نیویورک اداره می‌کند که بیش از 322 مسیر را پوشش می‌دهد. تقریبا در همه جای شهر ایستگاه‌های اتوبوس دارند.

مترو: یکی از محبوب‌ترین راه‌های رفت‌و‌آمد در نیویورک متروی آن است. بدون ترافیک، سریع و مقرون‌به‌صرفه. متروی نیویورک با 472 ایستگاه مترو، بزرگ‌ترین سیستم مترو در جهان است.

راه آهن: علاوه بر مترو، تعدادی از خطوط راه آهن مسافربری در اطراف شهر نیویورک فعال هستند. اکثر این خطوط بر رفت‌و‌آمد به اطراف شهر و دیگر ایالت‌ها متمرکزند.

هزینه های زندگی در شهر نیویورک

New York University

هزینه زندگی در شهر نیویورک 26 درصد بالاتر از میانگین ایالتی و 95 درصد بالاتر از میانگین ملی است. مسکن شهر نیویورک، نیویورک ۲۵۸ درصد گران‌تر از میانگین ایالات متحده است، درحالی‌که خدمات آب و برق حدود ۲ درصد گران‌تر است. وقتی صحبت از نیازهای اولیه مانند غذا و پوشاک می‌شود، در مقایسه با دیگر شهرها حدود 25 درصد گران است. خلاصه بگوییم نیویورک شهری واقعا گران است. 

مسکن مهمترین هزینه برای اکثر خانواده‌های آمریکایی است. متوسط اجاره ماهانه در شهر نیویورک 4454 دلار است، در حالی که قیمت خرید خانه حدود 1500630 دلار است. 

شرایط دریافت ویزا شهر نیویورک

در معرفی شهر نیویورک به بخش مهم ویزای آن می‌رسیم. اقامت در آمریکا متقاضیان زیادی دارد که موجب شده تا ویزای آن به یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین ویزاها تبدیل شود. شما می‌توانید برای اخذ ویزای نیویورک با توجه به شرایط خود یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت کاری
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت از طریق تولد
  • اقامت از طریق ازدواج
  • پناهندگی

چگونه ویزای توریستی نیویورک را بگیریم؟

New York University

طی چند سال گذشته، گردشگری در نیویورک به طرز چشمگیری افزایش یافته است. قیمت پروازها، ارزش دلار  و از همه مهمتر مکان‌های دیدنی و تفریحی عوامل تعیین کننده‌ای در تبدیل شدن نیویورک به یکی از پربازدیدترین مکان‌های جهان به عنوان یک مقصد گردشگری بوده‌است. در این حد که سالانه 50 میلیون گردشگری به این شهر سفر می‌کنند و طبیعتا ویزای توریستی آن یکی از محبوب‌ترین‌ها است. این ویزا برای اقامت کوتاه مدت و کمتر از شش ماه صادر می‌شود. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی نیویورک

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی به همراه ترجمه
  • ارائه پاسپورت‌های قدیمی
  • داشتن تمکن مالی و پرینت حساب
  • پرکردن فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

فرودگاه‌ های شهر نیویورک

نیویورک توسط سه فرودگاه اصلی خدمات‌رسانی می‌شود. 

فرودگاه بین المللی جان اف کندی (JFK) 

فرودگاه لاگواردیا (LGA)

فرودگاه بین المللی نیوآرک (EWR)

قیمت بلیط هواپیما تهران نیویورک را با سه کلیک بدانید و آن را رزرو کنید. 

قوانین و فرهنگ شهر نیویورک

انعام دادن در ایالات متحده و شهر نیویورک مرسوم است. وقتی شخصی خدماتی را برای شما انجام می‌دهد از شما انتظار می‌رود حداقل 15 درصد انعام بپردازید.

در نیویورک سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است.

هنگام سوار شدن بر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی شهر، مرسوم است که افراد جای خود را به افراد مسن، معلول و زنان باردار می‌دهند.

نیویورکی‌ها به بی ادبی شهرت دارند در حالی که واقعا برعکس است. آنها معمولا صمیمی و دوستانه هستند و صحبت کردن با آنها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. 

شهر نیویورک شهر مهاجران است، پر از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف. تقریبا 800 زبان در این شهر صحبت می‌شود. 

کلام آخر

در معرفی شهر نیویورک از تاریخ و اهمیت این شهر گفتیم، به هزینه‌ها و دانشگاه‌های آن اشاره کردیم. مواردی را در خصوص فرهنگ و نحوه رفت و آمد مردن در سطح شهر ذکر کردیم. امیدواریم این اطلاعات هر چند کوتاه توانسته باشد تا حدی شما را با این شهر محبوب و معروف آشنا کند. 

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران نیویورک، رزرو هتل و سایر موارد به سایت سه کلیک مراجعه کنید. 

نظرات کاربران